IVF/ICSI kokemuksia

Helmilotta, tervetuloa mukaan! Saako sut lisätä meidän listaan?

Mulla on sama fiilis, että en enää edes uskalla toivoa tai ajatella positiivista testiä kun ei ole tähänkään mennessä sellaista näkynyt. Ajattelen nyt tätä hoitoa vaan suorituksena joka tehdään enkä niinkään mahdollista (odotettua ja toivottua) lopputulosta.
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi, testi 2.6.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6.
Ninukki, lyhyt kaava, punktio 25.5., siirto 30.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Helmilotta, pas 31.5.
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Larissa! Ilman muuta voi lisätä listaan. :)
Kuulostaa tosi tutulta, että "tehdään nyt nämä, mutta tuskimpa siitä mitään tulee". Tuoresiirron jälkeen muutama päivä oli toiveikkuutta, mutta mitä lähemmäs testipäivä tuli, niin olin ihan varma negasta... Se myös on niin raastavaa kun mulle ne lugesteronit toi ihan selkeitä raskausoireita: rinnat turpos, oli pingottuneet ja arat, oli pahoivointia, ruokahalu meni jne.. ja tiesi, että lääkkeethän sen tekee, ei siinä vaiheessa vielä varmaan niin voimakkaita oireita voisi mitenkään olla.
 
Mulla on ollut lugen käytössä useissa kierrossa niin onneksi tiedän jo miten paljon "raskausoireita" ne aiheuttaa :) mutta juu ei uskalla enää toivoa mitään, sen verran monta kertaa on saanut jo pettyä.

Lisäsin sut listaan :)
 
Hei! Larissan suosituksesta tulen tännekin kirjoittelemaan nyt kun ihan oikeasti eka ivf-kierto starttasi.

Eli taustaa näkyykin tuosta allekirjoituksesta. Esikoinen täyttää pian 2 vuotta, sai alkunsa noin 1,5 vuoden yrityksen jälkeen clomeilla. Kakkosta nyt toista vuotta yritetty, siitä 11 kiertoa letroilla ja yksi inssikin on tehty ilman tulosta. Nyt kp 1 ja ensimmäinen ivf-kierto. Lyhyellä kaavalla mennään. Huomisesta aloitan Menopurin pistelyn ja ensiviikolla keskiviikkona on ultra.

Eiliseen asti on ollut sellainen olo, että kyllähän se nyt sitten ivf:stä tärppää, selvähän tämä. Jos ei heti niin joskus sitten, kun tuo yksi lapsi kerran jo onkin. Mutta heti kun sain tänään ekan ultrakäynnin sovittua, tuli pikkuinen pessimisti olkapäälle huutelemaan ja en enää olekaan niin vakuuttunut. Eli teknisenä suorituksen nyt tätä hommaa kohti, tulee mitä tulee.
 
Kaakao, tervetuloa :) haluatko listaan? Ja juurikin teknisenä suorituksena itsekin tätä ajattelen, ei ole toiveet korkealla.
 
Larissa, no vähän oikein mä muistin, kun se on 24+12 tuntia :) (ei siis sinne päinkään, paitsi vähän)
Kaakaolle tervehdys täältä myös! Parasta onnea matkaan :)
Helmilotta, tervetuloa joukkoon ja pikaista plussaa! Toivotaan, että nyt tärppää ja se olis sitten siinä!
Onko teille puhuttu vaihtoehdosta siirtää lääkkeelliseen kiertoon? Mulla on käytetty progynova-estrogeenia limakalvon kasvattamiseen ja vahvempaa lugesteronia hormonitoiminnan tukemiseen, kun on ollut tuon oviksen kanssa ongelmia. Silloin siirron voi tehdä periaatteessa milloin vain noin kp 12 jälkeen, jos limis on kasvanut. Tätähän te ette nyt tartte, kun plussaat 2,5 viikon päästä :wink
Katjusha ja Pikku-Iippo rv. 15+1
 
Tervetuloa uusille. :)

Täällä on päästy vihdoin tositoimiin ja eilen illalla pistetty gonal-f ensimmäistä kertaa. Tuli kyllä taas siinä, kun toisella kädellä pidin mahamakkarasta kiinni ja toisessa kädessä oli kynä valmiina pistämään, sellanen "apua onko pakko "-fiilis, kun viime pistämisestä oli kulunut taas jo aikaa. Mut hyvinhän se meni. :grin Mies oli vieressä henkisenä tukena ja luki ohjeita, että varmaan menee oikein. :grin Vähän oli mahassa sellanen kumma olo sit sen jälkeen, sellanen, että jotain sinne oli mennyt.
Tiistaihin asti pistän siis tota gonal-f:ää ja sit alkaa orgalutran. Meillä on vasta keskiviikkona ensimmäinen ultra eli kuus kertaa ehdin pistämään ennen sitä. Toistan kyllä taas itseäni, kun sanon, että miten jännittävältä tää nyt tuntuu. Pitää niin monta asiaa mennä hyvin, että pääsee edes sinne alkion siirtoon. Huh!

Tuntuu, että on nyt tosi monta rautaa tulessa samaan aikaan, kun tässä samalla oon selvitellyt niitä koulu-asioita, opintovapaa juttuja ja tukihommia. Mulla on niin monta asiaa mielessä koko ajan, että pelkään koko ajan, että unohdan pian joku ilta tuon pistämisenkin. :grin Laitoin puhelimeen muistutukset.

Larissa, mua kanssa on jännittänyt, että joudunko töissä pistämään, olis tosi hankalaa, kun mulla on liikkuva ja kiireinen työ. Toivottavasti et joudu sitä pregnyliä pistämään töissä. On se ikävä joutua vessassa niitä ampulleja aukomaan. Mä oon aina pelännyt, etten vaan kaada niitä pulloja.

Helmilotta. Mulla on ollut ihan samoja ajatuksia. Kai se on jotakin itsensä suojelemistakin, että yrittää vaan varautua aina siihen negatestiin, ettei pettyisi?

Mustikk4, kp3, toinen päivä pistämistä
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, mukava päästä mukaan! :)

Junttura ja Pisama: Ihan hirmuisesti onnea!!! Ja kärsivällisyyttä piinailuun, mä niin tiedän miten raastavaa tuo aika on.. Toivon todella että kohta plussat pärähtää molemmille!!:happy093

Katjusha: Ensinnäkin sydämelliset onnittelut! :Heartpink Kyllä on puhetta ollut lääkkeellisestäkin kierrosta, jos tämä alkaa loputtomasti venymään. Mutta mulla kuitenkin on säännöllinen kierto, ja ovis tapahtuu, niin lääkäri toivoo että lääkkeettömään saataisiin tehtyä. Tietysti sitten on pakko lääkkeellistä yrittää jos jatkossa aina osuu viikonlopulle siirtopäivä. Itseäni vaan mietityttää se, että lääkkeellisessä kun oma hormonitoiminta ajetaan alas, niin lääkärin mukaan kahta (ainakin?) hormonilääkitystä joutuu sitten käyttää koko raskauden eka kolmannes.. Mutta jos se on avain toivottuun lopputulokseen, niin tottakai sitten! Oliko sinulla pitkään lääkityksiä?

Larissa ja mustikk4: Niin, kyllä se pessimismi varmasti on osaltaan juurikin itsensä suojelemista. Vaikka siitä pessimismistä huolimatta sitä aina musertuu sen negatestin äärellä.

Tsemppiä "piikittelijöille"! Toivotaan hyvää saalista kaikille! Meillä mies hoisi sen piikityshomman kun on hoitoalalla itse.

Minkälaisia lugesteron annoksia teilä muilla muuten on ollut? Itselläni viimeksi 200mg/3xpvä. Varmaan nyt passissa mennään ainakin tämä kerta samalla. Siis jos siirtoon päästään, eikä sulatuksessa ole ongelmia...
 
Nyt voi niinkuin veeetuttaaaa.... yksikään alkio ei selvinnyt pakkaseen asti. Prkl! Tänän tapahtu ehkä ekaa kertaa mulla romahdus. Oli töissä aamulla itkussa pitelyä ja nyt on kiukku noussu pintaan. Mä en oikeesti jaksa näitö ivf kertoja enää montaa, vaika tää olikin vasta 2. Rahaa menee ihan kivasti tällä tyylillä. Jotenkin en jaksa uskoa että mahassa oleva tyyppi kiinnittyy. Yritin kyllä kauniisti sille puhua tänään. Piikitykset ei ole ollenkaan paha vaan tää olotila punktion jälkeen on mulle se rankin vaihe. Et pääse salille, kaikki pitää tehdä niin helvetin rauhallisesti, toosa täynnä lugemählää ja joka toinen päivä hyvä olo ja joja toinen ällö. Maha on ku raskaana ja pitää miettiä mitäs sitä tänään vois laittaa päälle että henki kulkee.

Sori tää tilitys, musta ei nyt ole kommentoimaan teidän juttuihin mitään.

Tervetuloa muuten Helmilotta!
 
Pisama, no voi perse...! Ymmärrän, olosi on varmasti aivan pöyristynyt ja kaikkea, mitä kuvitella saattaa :/ .. Juuri nyt ei mikään sana lohduta, mutta toivotaan, että asiat järjestyy tavalla tai toisella!!!
 
Helmilotta, mulle lääkkeelliset siirrot on ihan rutiinia (ikävä kyllä), vissiin noin 10 takana. Meillä siis 6. IVF-kierros on tässä nyt tuloksellisesti alkanut. Käytin estrogeenia jonnekin 10-viikolle ja lugesteronia 12-viikolle. Ummetus kehkeytyi ihan kohtuuttomaksi, vaikka oli lähdetty pienentämään lugesteronia 10. viikolta, joten ei pelottanut lopettaa tukilääkityksiä :) Edelleen ihan "tukossa" :D Mulla oli hyvin mutkikas tuo lapsettomuuden tausta, että ei kannata noista mun hurjista lukemista säikähtää. Meillä tarpeen alle 25-vuotiaan luovuttajan munasolut ja kortisonilääkitys.
 
Pisama, voi pee! Miksi pitäälin olla niin vaikeeta?! Toivotaan että pieni kuuli puheesi tänään ja tarrasi kynsin hampain kiinni!
 
Tervetuloa Helmilotta, mukavaa kun on paljon keskustelijoita, vaikka tietenkin harmi että näin monen tie lapesen saannissa on niin kivinen... :sad001

Pisama voi himpskatti :sad001 oon niin pahoillani. Lohduttavia sanoja on vaikea löytää, toivon sydämestäni että tuo siirretty top alkio olisi oikea sisupussi :Heartred

on: mua on pari päivää himottanu ihan hirveesti...ja oon saanu seksiäkin... ei oo kyllä normaalia tässä vaiheessa kiertoa :rolleyes:
 
Tervetuloa, helmilotta! :)

Täällä on synarelat "korkattu". Mies kysyi kannustavana, että nytkö susta tulee hormonihirviö :D

Mukavaa viikonloppua, naiset!

Hileinen kp 21 1. Pvä synarelaa

Ps. Larissa, muokkaatko listaan mun punktioviikoksi 24. Siihen tässä tähdätään :)
 
Muokattu viimeksi:
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi, testi 2.6.
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6.
Ninukki, lyhyt kaava, punktio 25.5., siirto 30.5.
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Helmilotta, pas 31.5.
Kaakao, lyhyt kaava
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Hopsan, ICSI elo/syyskuu


Hileiselle laitettu punktio vk 24 ja Kaakaon lisäsin listaan :)

Pisama, voi paska mitä uutisia :sad001 mie niin toivon että masussa oleva pieni tarraa nyt kiinni!!! Olikohan pitkä viljely liian kohtalokas pakkaseen suunnitelluille..?

Helmilotta, mulla on ollut luomu ja letrozol kierrossa luge annostus 2 x 200mg päivässä, nyt tulee kuulemma olemaan 3 x 200mg

Vinkkinä jos lugemössön valuminen ketuttaa: hoitajan mukaan lääkeaine imeytyy nopeasti ja valuva osa on vain ns turhaa tavaraa, joten suurimman osan voi (näin kauniisti sanottuna) kaapia sisuksista ulos tunnin-parin päästä :D

Larissa kp 8, pistospäivä 4
 
Muokattu viimeksi:
Voihan pylly! Tämän siitä saa kun ei tarkista annettuja ohjeita ennen piikitystä :D Nyt kävin omakannassa ja näemmä ohjeena oli piikittää puregonia 2 päivää annoksella 175 eikä kolmea päivää! Noh, tehty mikä tehty. Toisaalta, munasarjat oli niin hiljaiset että tuskin tuosta on suurta vahinkoa koitunut. Nyt sitten annoksella 150 jatkossa. Hitto kun pitää sössiä ja soheltaa :D
 
Larissa, Huppista :D En usko, että mitään vahinkoa ehti tapahtumaan kuitenkaan.

Mä en malta odottaa että täti löytäisi minut - jos meinaatte törmätä ni ohjatkaa tänne päin! :wink Pari kiertoa oli 27 päiväisiä, eikä haittais moinen nytkään.
 
Takaisin
Top