IVF/ICSI kokemuksia

Juu tosi tyhmä nega ja tosi tyhmä minä :banghead: mä tosiaan toivon että oli liian aikaista, että se plussa sieltä vielä tulee..mutta epäilen vain suuresti..pessimisti ei pety, vai miten se meni :sad001
 
Murkku siirto on klo 12. Eiköhän heti aamusta puhelin soi jos sikseen.

Mä en saanu kanssa nukuttua kunnolla ennen punktiota, vaikka rutiinilla jo menikin. Odotin vaan milloin alkaa kivut. Ja nehän olikin nyt ihan siedettävät. En ole myöskään nyt niin turvoksissa kuin edellisillä kerroilla. Eli jotain hyötyä pienestä saaliista. Tuntuu että pystyis nyt siirron jälkeen olemaan huomattavasti rennompikin.
 
Hirveesti tsemppiä Pisamalle ja Murkulle huomiseen. Molemmilla jännät paikat.

Toivonkipinä, nyt peukut pystyyn että se viiva sieltä vielä tulee. Onhan tuo pp9 aika aikaista testata. Mutta mikäs sille voi et toivoo ja haluaa et jospa siellä jo vähän näkyis...tuttu tunne.

Minkki, pahoittelut :Heartred jos mie jostain toivon vauvauutisia ni se on kyllä tämä ryhmä... ei suinkaan oma faceseinä. Siellä niitä on taas viime aikoina vilkkunu.

Sagi, toivotaan parasta että tulee positiivinen tulos.

On. Meillä alkaa olla jännät paikat myös. PAS tehdään luonnolliseen kiertoon ja ovulaatiotesti näytti lauantaina plussaa. Eli tiistaina päästään siirtoon jos kaikki on muuten kunnossa. Ihan hirvee jännitys alkoi.

En saa laitettua omaa nimeäni tuohon listaan puhelimella. Enkä pysty käyttää muita ku kahta hymiötä, kun normaalisti käytän aika paljon erilaisia. Ärsyttävää :sad001
 
Tsemppiä tosiaan kaikille täällä! Itellä työviikko ei alkanut mukavasti vaan sain nyt aamulla hirveet syyllistämiset esimieheltä viikon sairaslomasta. Hänen mielestään 5pv saikkua on paljon punktion jälkeen,että enkö mä ois pystyny istumaan tietokoneella (oon toimistotyössä). Tosi ikävä olo tuli kun viime viikolla oli niin kovat kivut etten pystyny kunnolla kävelee eikä alkion siirtookaan voitu tehä...lääkärintodistus on koko saikusta. Pakko on ollu kertoa hoidoista kun muuten ei poissaolot ois onnistunu. Muutenkin henkisesti ja fyysisesti rankkaa niin sit vaan viel pomolta tuollasta niskaan! Naispomo kyseessä jolla itellään on 2 lasta :O
 
Floral, olipa ikävä kommentti pomolta! Elä välitä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Nyt keskityt vain omaan hyvinvointiin! :Heartred

On: täällä istutaan ja kohta alkaa tapahtua. Oloja ei ole vielä mitään muuta kuin pientä nippailua muniksissa. Pelottaa ettei kaikki ole kunnossa, kun ei oo oloja tämän enempää. Hoitaja kyllä sanoi, että varmasti on tapahtunut. Pian nähdään. :Heartred päivitän blogia sitten kun seuraavaksi kykenen. :)
 
Floral2 olipa typerä kommentti pomolta. Tollasessa tapauksessa vois kysyä että onko hälle koskaan tehty punktiota. Ärsyttää sinun ja kaikkien muidenkin, jotka tollasta joutuu kestää, puolesta kun ei tää homma oo pelkästään fyysisesti rankkaa. Jotkut ei vaan tunnu tajuavan sitä... tai mitään.
 
Tsemppiä murkku :) oo vaan onnellinen ettei oo oloja. ite tossa vaiheessa tein suurinpiirtein kuolemaa kipuineni. kaikki on varmasti hyvin :)

Floral: onpa tunteeton ihminen :sad001 mut eipä sitä ihminen osaa samaistua, ennen kuin on itsellä kokemusta. Mun työkamut ja jopa jopa lääkäri tuntui kyseenalaistavan oloni, kun niitä vinguin. mutta eiköhän tuo mun 3pvän sairaalassa makoilu riitä heille todisteeksi, etten valittanut turhaan. koita jaksaa :Heartred

on: pp10, edelleen nega :smiley-angry017
 
Murkku, tsempit! Sun kuulumisia odotellen :)

Floral, voi luoja miten tyly asenne sun työnantajalla! :sad001 jätä se omaan arvoonsa!

Toivonkipinä, voi kun se nega muuttuisi plussaksi!

Kattika, tsemppiä pas:iin :) mulla oli viime kierrossa pas luomu kiertoon (vaikkakin lopulta oli tukena vaikka sun mitä lääkettä)

Täällä on menkkakivut olleet onneksi ihan siedettävät :) jotenkin tuntuu, että menkat ja endo-kivut ovat kaikin puolin olleet paljon helpommat siitä lähtien kun muokkasin ruokavaliota keväällä. :) huomenna aloitan letrot ja mietin että otan käyttöön myös oviksen jälkeen luget ja zumenonit kun ne piti pas-kierrossa tuhrun loitolla. Samahan ne on käyttää, kun niitä kaapissa on.

Larissa kp 2
 
Nennu, isot halaukset ja voimia :Heartred samassa veneessä ollaan :sad001

Hileinen, mitkä fiilikset? Laita vaikka yksäriä? :)

Mietiskelin taas asioita ja tulin siihen tulokseen että ei kannata tässä vaiheessa sinne yksityiselle lähteä. Jos ei uutta hoitoa saa julkisella tämän vuoden puolella niin pyydän taas sen zoladex-kapselin mahanahkaan tai muun lääkityksen endoon. Julkisella se hoito olisi ensi vuonna taas lääkkeiden kanssa vajaa 900€, yksityisellä tän vuoden puolella 1500€, on se 600€ kuitenkin iso säästö! Ei tässä muutamalla kuukaudella ole niin isoa merkitystä, jos vaan saadaan hillittyä endon leviämistä.
 
Larissa, kerro tyhmälle mikä on endo?

On, aika järkytys oli kyllä. Kirje jossa kerrotaan ettei pakkaseen saatu mitään, niin on vasta matkalla. Puhelimessa kuulin asiasta niin että ne oletti mun jo tietävän. Meinas jalat lähteä alta. Luulin että olisivat soittaneet jos tulee tämmönen tilanne.

Toivottavasti saadaan plussia tänne jollekin!
 
Nennu, endo on lyhenne endometrioosista. Se on krooninen perinnöllinen sairaus jossa kohdunlimakalvoa kasvaa muuallakin kuin kohdussa. Kuukautisten aikana endo-pesäkkeet vuotaa ja tauti leviää. Sitä voi olla missä vain sisäelimissä, mulla ainakin munasarjoissa. Se on yksi yleisimmistä lapsettomuuden syistä. Oireina on mm. kovat kuukautiskivut, kivut läpi kierron, suolisto-ongelmat, turvotus, väsymys, kivut virtsatessa, ylimääräiset vuodot, lapsettomuus jne. Toisilla oireita on paljon, toisilla tauti on piilevä. Googlettamalla löytyy paljon lisätietoa.

Mulla endo häiritsee jotenkin kiinnittymistä. Ivf:stä saatiin se arvokas tieto, että munasolujen laatu on onneksi hyvä ja ne hedelmöittyivät eli huonomminkin asiat voisi olla. Sitten kun saataisiin vielä enemmän niitä soluja ja edes yksi alkio kiinnittymään...

Ja on kyllä ihan paskaa saada yllärinä puhelimessa tuo uutinen! :sad001 saitko mitään tietoa jatkosta?
 
Muokattu viimeksi:
Jatkosta ei sanottu kuin että kirjeenä tulee kutsu uuteen hoitosuunnitteluun.
En tiedä pitäisikö meidän lähteä seuraavalle kierrokselle vasta kun miehen varikoseele on hoidettu...
Onneksi ei ole töitä tälle päivälle. Ajatukset on ihan puuroa.

Muoks nyt soitettiin että seuraava punktio viikko on 47
 
Muokattu viimeksi:
Olipa Floral ikävä asenne pomolla. :sad001 Meillä kun mies on yrittäjä ja olen hänellä töissä, niin eihän me periaatteessa tehdä sillä lääkärintodistuksella yhtään mitään. Pitää varmaan pyytää meidän hoitovapaalaista tuurailemaan mua jos sinne asti päästään.

Harmi ettei nennullakaan nyt onnistunut. :sad001

Meillä on nyt vaihtoehdot TAYS tai Turun Väestöliiton lapsettomuusklinikka. Onko näistä jotain kokemuksia? Mite suhtautuvat kilpirauhaslääkitykseen?
 
Toivonkipinä ja Nennu - Pahoittelut negoista! Tämä on vaan niin väärin ja sydäntäsärkevää lukea negauutisia. Todella toivoin, että plussia olisi teillekin herunut :Heartred

Murkku ja Pisama - Tsemppiä punktioihin! Varmasti menevät rutiinilla ja toivotaan, että siellä piileskelee vielä lisää rakkuloita piilossa.

Floral - todella jätä pomon kommentit aivan omaan arvoonsa! Joillain ei vain ole mitään käsitystä miten nämä hoidot voivat vaikuttaa. Olemme myös niin yksilöllisiä, että vaikka jollain menisi punktio helposti, toiset kärsivät hypereistä, kivuista ja jne.

Larissa - Kovasti myös sinulle tsemppiä endon kanssa. Kyllä se plussa sinullekin vielä saadaan! :Heartred

On: Edelleen raskaana, mutta kyllä huoli ja murhe painaa. Viime viikolla kävin ensin yksityisellä, jossa hyperi todettiin ja käskettiin seuraamaan tilannetta. Silloin Hcg näytti 122. Seuraavana päivänä tilanne lähti ihan käsistä ja jouduin Kättärille tippaan. Tilanne kyllä rauhottui nopeasti ja pääsin kotiin, mutta seuraavan päivän Hcg oli vain 137. Nyt tietysti huolestuttaa kovin tuo Hcg:n hidas nousu, kun sen tulisi tuplaantua parissa päivässä. Toki homma on niin alussa, että ei noista voi liikoja päätellä. Ei auta kun vaan odotella varhaisultraan parin viikon päähän, jos sinne asti jatkuu.

Frostino, 5+0
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Puregon piikitys alkoi 14.9. Punktio 23.9. Alkionsiirto 26.9.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS marras/joulukuu?
Ninukki 2.ivf 2.pas 12.9., testi 26.9.
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI punktio ja siirto vko 39
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio 5.9, 10 solua, joista 6 hedelmöittyi. 2 siirrettiin 8.10, pakkaseen 4. Plussa pp11.
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, IVF lyhyt kaava, punktio 16.9.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., pakkasessa 3, plussaa odotellaan.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9
 
Diabolicat, me käydään tayssissa ja pakko sanoa että siellä on toiminut kaikki nopeasti ja hyvin. Ainoa nyt tämä että info kirje paste alkioista ei ehtinyt tulla perille mikä taitaa olla postista johtuvaa...
Kuitenkin ollaan oltu tyytyväisiä ja hoitajat ja lääkärit on olleen tosi mukavia ja ymmärtäväisiä.
Mulla on tyroksin ja labroissa olen käynyt arvoja antamassa. Mulla ei kilppari toimi ollenkaan. Sanoin heti aluksi että siitä lääkityksestä keskustelen vain endokrinologin kanssa. Eikä siinä sen ihmeempiä ole ollut.
 
Takaisin
Top