IVF/ICSI kokemuksia

Katjusha. Ok, eli varmaan sinne yksityiselle itekkin sit täytyy siirtyä jollei tuolla enää hoitoja saada.
Nyt muuten näyttää siltä, et tää oli tässä. Äsken laitoin tabuja, niin tuli sormi punaseksi. :sad001 Tarviikohan noita sit ees jatkaa jos menkat alkaa? Ei ollu sellasesta mitään juttua..ja soitanko sit maanantaina sinne tilanteen?
 
Voi minkki... :sad001 mutta saattaahan sitä tuhrua tulla, eihän se välttämättä meinaa vielä mitään.

Täällä on pp 5(vai 6) maanantaina oli siirto. Viikon päästä teen testin. Torstaina alkoi menkkajuilinnat. Eli voi olla mahdollisia kiinnittymiskipuja. Eilen närästi sikana. Jouduin yölläkin herää närästyksen takia. Menkkakivut jatkuu kipeinä.

Mun listaa vois päivittää,
Kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9, josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9. Tyhjä pakkanen. Rt 2.10.
 
Minkki, Kanelin kanssa samaa mieltä, että tuhrua ja vertakin saattaa tulla, vaikka olisi raskaana. Toivottavasti on näin! Voimia sinne! :Heartred
 
Minkki: jatkaisin lääkitystä testipäivään asti, tai silleen miulle neuvottiin. Tuhrua ja vuotoa on aika monilla alkuraskaudesta joten ei vielä luovuta toivosta, tsemppiä:greet025
 
Huutelen täältä takaa. Jännästi on eri sairaanhoitopiireissä eri käytännöt noissa hoidoissa! Me on päästy toiseen hoitoon heti ekan negahoidon jälkeen taysissa. Kolmaskin ois tehty heti jos tää endo ei ois alkanu riehua. Ja tämä käytäntö ollut aika yleinen taysissa, mitä muiden kanssa jutellut. Jotenkin tuntuu, että vaikuttaa aika epätasa-arvoiselta touhulta, riippuu missä satut asumaan.

Larissa, myöki mietittiin yksityistä tähän julkisen hoitojen väliin ennenku tää procren -touhu alkoi. No, jääpi tekemättä meiltä, teille kuitenkin tsempit sinne! Ehkä keksivät jotain kikkakolmosia vielä hoidon tueksi! Alkioliimat ja systeemit, mitä niitä nyt on :)

Muille kaikille kans tsempit hoitoihin! Erityisesti murkku, ihanaa kun teillä hommat etenee noin nopeasti! :) :)

Miä palaan takavasemmalle, omat hoidot jatkuu (jos jatkuu) aikaisintaan loppuvuodesta. Jos leikkaavat, niin menee kevääseen. Jos kukaan kaipaa endokokemuksia tai haluaa aiheesta viestitellä, voi laittaa yv :) Rajuna riehuu meikäläisen tauti nyt.

Hileinen 1/4 procrenistä, hoitotaukoa
 
Ihmettelen suuresti tätä jonon perälle joutumista. Taysissa ekalle käynnille pääsy kesti 1.5kk mutta nää jatkot heti kun omakierto sopiva jne. Eli hoidetaan ne asiakkaat jotka hoidossa hyvin.ja nopeasti, mun mielipide.
Mutta ikä ja painoindeksi on julkisella esteenä jatkoille... tai hoitoja rajoitetaan ja ohjataan yksityiselle.

On: mulla pahaoloa, tuhrua, väsymystä....
Kaupasta hain greippimehua ja tuoretta ananasta, molemmista tykkään kamalasti muutoinkin ja jos auttaisi yhtään niin en ole pahoillani. Sohvan nurkassa villasukat jalassa peiton alla tämä viikonloppu rakkaushömppä leffoja katsoen.
 
Taysissa toiminta tehostui huomattavasti kun pääsivät uusiin, isompiin ja nykyaikaisempiin tiloihin, ennen sitä sielläkin oli sama meininki. Kaveri oli siellä hoidoissa "vanhojen tilojen aikaan" ja heillä meni just niin että kun pakkanen oli tyhjä, joutuivat jonon perään ja 3kk päästä pääsivät seuraavaan ivf:ään. Nyt taysissa ei oo enää jonoja vaan saavat kaikki hoidettua jouhevasti :)
 
Hileinen, tsemppiä sinne! Selätä se endo!!

Siirisi, hyvälle kuulostaa viikonlopun suunnitelmat. :Heartred

Kaneli, voi miten jännää! Toivottavasti viikko menis äkkiä ja hyvin. :)

On: aamulla viimeinen orgalutran pistetty. Nyt sitten illalla se pregnyl. Hitsi miten jänskättää se että saanko ampullit hyvin ja kaatamatta auki...
 
Pisama, koska saat tietää pääsettekö tuoresiirtoon? :) hitsi miten jänniä aikoja elellään... :Heartred

Kysymys: jos on viimeisen kerran pupuiltu keskiviikko illalla ja maanantai aamulla on punktio, niin lasketaanko pidättäytymis aika 4 vai 5 päivän mukaan? Vitsi miten ärsyttää, kun yritin saada miestä innostumaan vielä torstaina, mut ku ei... Hän on sitä mieltä, ettei vaikuta mitään miten kauan siittiöt varastossa on ollut... Arvatkaa miten mulla kiehui?!? Käänsin kyljen ja aloin nukkumaan, jotten olisi alkanut raivoamaan. Jostain luin, että mitä kauemmin siittiöt on kasseissa ollut sitä enempi niitä siittiön pään epämuodostumisia on. No näillä mennään... Huoh!
 
Meille sanottiin että pidättäytymisaika pitää olla 2 päivää?? Meillä myös viime kevään neljässä inssissä oli ohjeena sama 2pvn pidättäytyminen. Tuo riippuu varmaan miehen tilanteestakin,meillä kun simpoissa ollu häikkää vaikka lääkäri onkin sanonu et ollaan selittämättömästi lapsettomia... Muurahainen mä laskisin tuon 4pvn mukaan jos ke viimeksi ootte touhunneet
 
Katjush ma on siirto. Ja jos ei amulla silloin kuulu soittoa niin tuoresiirtoon pääsee ainakin. Lopputilanteen kuulen sitten siellä.

Murkku tuosta tulee 4 päivää. Meillä lääkärin ohje on 3-5 päivää,klinikan lapuissa lukee 2-4. Viimeset kaks kertaa menty 5 päivän pidätyksellä ja sperma ollut ok. On varmaan tapauskohtasta.
 
Meille ei siis erikseen sanottu mitään, mutta toisessa lapussa lukee pidättäytymisaika 2-4 päivää ja toisessa lukee 3-4 päivää. No se on sitten toi 4 meillä kun ei eräs suostunut tyhjentämään kassejaan...
 
Kaneli, sun olot kuulostaa lupaavilta :wink

Hileinen, mulle voit laittaa yksäriä ja kertoa kuulumisia tarkemmin :) Menisipä teilläkin tämä endon kuivattelu nyt äkkiä ja niin että leikkausta ei tarvittaisi!

Pisama, toivotaan että saatte siirron ja vielä huuruneniä pakkaseenkin!

Murkku, voi höh sun miestä :/ Mutta kun teille onneksi tehdään icsi niin vähäisempikin määrä normaaleja simppoja riittää :)

Ketäs on seuraavana testailemassa PLUSSIA? :wink

On kyllä kummaa miten poikkeaa toimintatavat esim. Tays:n ja mun hoitopaikan Kys:n välillä! Kys:n lapsettomuuspoli muutti myös vuosi sitten uusiin isoihin tiloihin, mutta silti on aina se 3 kk jono. Esim nyt kun ollaan taas jonossa niin soitan sinne lokakuun lopussa alkavista menkoista ja sitten tiedän että aloitetaanko hoito. Jos se aloitettaisiin ja pitkällä kaavalla niin siirto menisi jonnekin joulukuulle. Yksityisellä tehtäisiin kuulemma lyhyellä kaavalla.

Täällä alkaa olla menkat ihan oven takana, menkkakivut on alkaneet ja tuhruttaa. Fiilis on onneksi hyvä, olen ehtinyt jo pettymyksen surra pois. Kunhan kivut olisi menkkojen aikaan siedettävät! Noh, joka tapauksessa aloitan kp 3 letrot niin ei mene kierto ihan hukkaan :wink
 
Muokattu viimeksi:
Pahoittelut negoista Nennu ja Larissa! Epäreilua... Toivon niin kovasti, että Larissa teille uusi ivf järjestyy vielä tälle vuodelle ja että Nennun seuraava huurunenä älyää sitten pitää kiinni koko 9 kk. Miksi menee marraskuulle?

Minkki toivotaan että on vaan esim. lääkkeenlaitosta tullut joku limakalvonaarmu joka tuhruttaa, eikä mitään muuta! Ja tosiaan muutenkin voi alkuraskaudesta olla ns. kiinnittymisvuotoa.

Kanelin kanssa samoissa pp:ssä mennään. Mullakin oli ma siirto, mutta mulla 2-päiväinen pakkasesta. Onpas jännää! Toivotaan että juurikin kiinnittymiskipuja sulla siellä.

Tuosta jonon perälle putoamisesta... Ajattelen samoin kuin Tipu, että ensimmäiseen ivf:ään pääsy venyisi hurjan pitkäksi, jos toista ja kolmatta odottavat pääsisivät jonon ohi. Toki hoitojen välissä odottaminen on hanurista, mutta oli se ensimmäiseen hoitoon pääsykin, ja vasta se olisi kyrsinyt jos olisi kestänyt vielä pidempään. Tätä ongelmaa ei varmaankaan ole niissä paikoissa, joissa jonot on muutenkin lyhyet (kuten nähtävästi TAYSissa, jos ensimmäiseen hoitoon pääsee jo 1,5 kk:ssa), mutta siellä missä jonot on pitkät, ne kasvaisivat vielä pidemmäksi jos hoitoaikoja täytyisi jättää vapaaksi kalenteriin varmuuden vuoksi niitä varten, jotka jo ovat hoidossa. Itse sain aikataulusuunnitelman jo pari kuukautta ennen hoitojen aloittamista (jonossa oli 3-4 kk), ja joka käynnillä on jaksettu muistuttaa jo ennen sitä, että peruthan varmasti ja ilmoitat meille jos tuletkin raskaaksi ennen ivf:ää, koska käyttämätön aika on pois joltain joka jonottaa. Eli meillä ilmeisesti tämä pitkä jono on todellinen ongelma.

Voi miten mahtavan nopeasti Murkun hoidot etenee! Ihan äsken vielä ihmettelit että pääsettekö näitä konsteja edes kokeilemaan ja nyt jo pistelet pregnyliä :) Tsemppiä! Kyllä sieltä mieheltä varmasti ne muutama huippuyksilö löytyy, enempää ei tarvitakaan!

Onnea matkaan pisaman alkioille!

Voi Hileinen! Olen niin pahoillani, että pitääkin olla noin vaikeaa! Toivotaan että ei tarvitse nyt kuitenkaan leikkaukseen vielä lähteä ja seuraavasta hoidosta tulisi sitten se onnistuminen.

On. Täällä pp5. Eilen parit repäisykivut, ei juuri muuta tuntemuksia. Eli täysin erilainen olotila kuin kahdessa aiemmassa siirrossa, joista molemmissa alkoi kunnon menkkakivut jo pp2-3 ja jatkui loppuun (plussaan ja menkkoihin) saakka. En edes yritä tulkita tätä mitenkään, odotellaan. Ensimmäisen testin pissin varmaan pp10 eli ööö... torstaina. Laskettu aika olisi muuten 10.6. Esikoinen on syntynyt 5.6.
 
Tuli pieni nega masennus. Vaikka kuvittelin että olin valmistautunut asiaan. Tänään alkoi tihkuvuoto. Menkkoja siis odotellaan.

Täällä taustalla seurailen kyllä ja kovasti peukkuja pidän kaikille.

Kp27
 
Takaisin
Top