Inseminaatio/muut hoidot 2018

Kiva että muutamilla hyvällä mallilla hoidot :) mulla nyt rv7 menossa ja ens viikolla ar ultra.kellekkään en ole kertonut, enkä varmasti kertokkaan ennenkuin kuin riskiviikot takana, jos sillonkaan ! Oma olotila on aika paniikinomainen , en juurikaan uskalla ajatella päivää pidemmälle....huh .On tää ryhmä kyllä ihan best niin saa purkaa ajatuksia
 
Moikka kaikki!
Ensimmäistä kertaa kirjoitan tällaiselle foorumille, mutta olipas kiva lukea muiden kokemuksia ja saada vertaistukea.

Olen 30v, yritystä takana 1v 4kk. Selittämättömiä ollaan, paitsi että mun joku labra-arvo (olikohan se AMH?) on hieman alhainen, mutta tosiaan vain hieman.

17.4. tehtiin ensimmäinen inssi. Lauantaina aloitin Lutinukset 2x päivässä 12 päivän ajan (eli 2.5. asti).

Jännityksellä odotetaan mitä tapahtuu, vaikka aika pessimistinen tai realistinen olen asian suhteen, kuitenkin vain se 10-15% mahis onnistua.

Tsemppiä kaikille!
 
Moikka kaikki!
Ensimmäistä kertaa kirjoitan tällaiselle foorumille, mutta olipas kiva lukea muiden kokemuksia ja saada vertaistukea.

Olen 30v, yritystä takana 1v 4kk. Selittämättömiä ollaan, paitsi että mun joku labra-arvo (olikohan se AMH?) on hieman alhainen, mutta tosiaan vain hieman.

17.4. tehtiin ensimmäinen inssi. Lauantaina aloitin Lutinukset 2x päivässä 12 päivän ajan (eli 2.5. asti).

Jännityksellä odotetaan mitä tapahtuu, vaikka aika pessimistinen tai realistinen olen asian suhteen, kuitenkin vain se 10-15% mahis onnistua.

Tsemppiä kaikille!

Tervetuloa mukaan ja kiitos tsempeistä! :happy: Mullakin oli se AMH-arvo normaali, mutta hieman alakantissa (oon 32v.). Se kai antaa viitettä jäljellä olevien munasolujen määrään. Siksi meille annettiin mahdollisuus aloittaa hoidot jo 1,5v. yrittämisen jälkeen vaikka suosittelivatkin jatkamaan vielä toisen vuoden luomuna (kuulemma 50% vielä raskautuu tokan vuoden aikana, tehtiin sitten hoitoja tai ei). Kävimme siis nuo alkututkimukset läpi 1v. aktiivisen yrittämisen jälkeen. Selittämättömiä ollaan toistaiseksi.

Nyt kp25/26-27 toisen inssin jäljiltä. Mitään tuntemuksia ei ole, joten ei todella tiedä yhtään, kuin käy.:happy090 Maanantaina viimeistään teen testin, jos menkat ei ala lauantaina tai sunnuntaina. Sit ois kyl toiveet jo tosi korkeella! Toistaiseksi mieli olettaa, et menkat alkaa lauantaina :meh:

Jaksamista ja positiivisuutta piinapäiviin!!:gen014 Ja Tuikulle ja Perunalle extratsempit myös, ois niin epäreilua, jos jää taas ajoituksesta kiinni :angry1 Sovitaan, et niin EI KÄY!! :stop Pysytään kuulolla! :Heartpink
 
Tervetuloa mukaan ja kiitos tsempeistä! :happy: Mullakin oli se AMH-arvo normaali, mutta hieman alakantissa (oon 32v.). Se kai antaa viitettä jäljellä olevien munasolujen määrään. Siksi meille annettiin mahdollisuus aloittaa hoidot jo 1,5v. yrittämisen jälkeen vaikka suosittelivatkin jatkamaan vielä toisen vuoden luomuna (kuulemma 50% vielä raskautuu tokan vuoden aikana, tehtiin sitten hoitoja tai ei). Kävimme siis nuo alkututkimukset läpi 1v. aktiivisen yrittämisen jälkeen. Selittämättömiä ollaan toistaiseksi.

Osaankohan käyttää tätä keskustelualustaa oikein.. No toivotaan!

Me myös hakeuduimme tutkimuksiin vuoden jälkeen, ja lääkäri suositteli meille hoitojen aloittamista, vaikka usein kuulemma odotetaan vielä toinen vuosi. Se oli itselle helpottava ratkaisu! Suunnitelmissa kolme inssiä välikierroilla, ja sen jälkeen ivf. Sormet ristissä toivon ettei sinne asti tarvi mennä!

Nyt on kierron päivä 22. Yleensä kierto on 24-27 päivää. Osaatteko sanoa pitääkö Lutinus menkat poissa niin kauan kun niitä syö (eli mulla 2.5. asti eli Kp 29), vai onko menkat odotettavissa jo aiemmin lääkkeestä huolimatta?

On tää jännää hommaa :-)
 
Niihän siinä kävi, että Letroilla ei tullu yhtään vastetta, niin kun ei ekallakaan kerralla! Et tähän samaan tilaan ois päästy ilman lääkkeitäkin. Tänään siis kp12, limakalvo oli 6mm ja yks johtofolli kokoa 13mm. Ovulaatio on luultis la-su. Lääkäri määräsi Buranaa viikonloppuilloille jarruttaan ovista, et jos se vahingossa tuliskin vasta maanantaina. Pienen pieni mahis siis vielä inssiin tässä kierrossa. Kyllä ketuttaa nyt!! :smiley-angry016 Nooo kattellaan! :shifty:

Johannnnalle tsemppiä piinailuun! Kyllä se voi tärpätä jo ekalla inssillä! Nimim. yks eka inssi touhuaa tossa vieressä! :Heartred
 
Osaankohan käyttää tätä keskustelualustaa oikein.. No toivotaan!

Me myös hakeuduimme tutkimuksiin vuoden jälkeen, ja lääkäri suositteli meille hoitojen aloittamista, vaikka usein kuulemma odotetaan vielä toinen vuosi. Se oli itselle helpottava ratkaisu! Suunnitelmissa kolme inssiä välikierroilla, ja sen jälkeen ivf. Sormet ristissä toivon ettei sinne asti tarvi mennä!

Nyt on kierron päivä 22. Yleensä kierto on 24-27 päivää. Osaatteko sanoa pitääkö Lutinus menkat poissa niin kauan kun niitä syö (eli mulla 2.5. asti eli Kp 29), vai onko menkat odotettavissa jo aiemmin lääkkeestä huolimatta?

On tää jännää hommaa :)
Mulla ainakin Lutinus pidensi kiertoa, menkat alkoi 3 päivää lopetuksen jälkeen...
 
Carris sullahan on siellä jännät paikat! Toivotaan, että tärppäs! :)

Johannnna: Lutinuksesta ei tietoa, mutta Lugesteron (samaa tavaraa kun Lutinus) pitää menkat poissa, kunnes lopettaa niiden syömisen. Näin ainakin mulla mennyt. Tietty, jos tärppi käy niin menkat ei ala vaikka lääkkeen lopettaakin! Toivotaan tätä sulle! :)
 
Tervetuloa porukkaan Johanna!:smiley-angelic003

Jaahas... tänään oli aamulla ultra ja taas oli vaan yks folli riittävän kokoinen! :wideyed: Lääkärikin tokaisi, että mulla taitaa olla kropan oma mekanismi aika vahva, koska pukkaa luonnonlakien mukaan vaan yhtä follia kypsymään vaikka tuolla annoksella (Puregon 90) pitäisi alkaa jo kypsyä enemmänkin.
Nooh folli oli JO 18,5mm vaikka vasta kp.9! Kyllä nyt kypsyy muna niin että tirisee! :woot: Mutta tämän vuoksi sain Pregnylin pistettäväksi jo tänään ja huomenna tehdään inssi! o_O Eli palttiarallaa lauantaiks olis odotettavissa ovis!Mun kroppa on ruvennu aika nopeeks!!!
Kyllä tuntuu säätämiseltä taas... mikä ei jostain syystä nosta toivetasoa onnistumisesta kauheesti! Mutta onneks pystytään tehdä inssi kuitenkin loppuun.

Kysyin tänään samalla lääkäriltä, että monestako inssistä kunnallinen on maksusitoumuksen tehnyt ja kuulemma neljästä. Selitti myös että jos IVF:n asti jouduttais mennä, niin keskussairaaloista tulevat lähetteet menee hieman jonossa ohi, eli jos jono on puoli vuotta-vuosi, niin keskussair. lähetteellä pääsee n.4kk jonoon! Tämä siis kai sen vuoksi, kun keskussairaalat hoitavat itse just nää inssivaiheet tms. No joo... mut tää tarkottais että meillä tän jälkeen vielä kaksi inssimahkua jäljellä.

Huomenna tulis vieraita illalla ja istutaan iltaa viinilasien ääressä. Tuntuu ettei muka viittis edes hiprakoita juoda, kun ajattelee että sillä pilaisi raskautumisen mahkut! Ja pah... pääkoppa sekoilee, mut en aio stressata, joten vedän plon punkkua!:smiley-angelic008
 
Tervetuloa porukkaan Johanna!:smiley-angelic003

Jaahas... tänään oli aamulla ultra ja taas oli vaan yks folli riittävän kokoinen! :wideyed: Lääkärikin tokaisi, että mulla taitaa olla kropan oma mekanismi aika vahva, koska pukkaa luonnonlakien mukaan vaan yhtä follia kypsymään vaikka tuolla annoksella (Puregon 90) pitäisi alkaa jo kypsyä enemmänkin.
Nooh folli oli JO 18,5mm vaikka vasta kp.9! Kyllä nyt kypsyy muna niin että tirisee! :woot: Mutta tämän vuoksi sain Pregnylin pistettäväksi jo tänään ja huomenna tehdään inssi! o_O Eli palttiarallaa lauantaiks olis odotettavissa ovis!Mun kroppa on ruvennu aika nopeeks!!!
Kyllä tuntuu säätämiseltä taas... mikä ei jostain syystä nosta toivetasoa onnistumisesta kauheesti! Mutta onneks pystytään tehdä inssi kuitenkin loppuun.

Kysyin tänään samalla lääkäriltä, että monestako inssistä kunnallinen on maksusitoumuksen tehnyt ja kuulemma neljästä. Selitti myös että jos IVF:n asti jouduttais mennä, niin keskussairaaloista tulevat lähetteet menee hieman jonossa ohi, eli jos jono on puoli vuotta-vuosi, niin keskussair. lähetteellä pääsee n.4kk jonoon! Tämä siis kai sen vuoksi, kun keskussairaalat hoitavat itse just nää inssivaiheet tms. No joo... mut tää tarkottais että meillä tän jälkeen vielä kaksi inssimahkua jäljellä.

Huomenna tulis vieraita illalla ja istutaan iltaa viinilasien ääressä. Tuntuu ettei muka viittis edes hiprakoita juoda, kun ajattelee että sillä pilaisi raskautumisen mahkut! Ja pah... pääkoppa sekoilee, mut en aio stressata, joten vedän plon punkkua!:smiley-angelic008

No ohhoh!! :eek: Sulla tosiaan ollu huippunopeaa follikasvua! Mut hienoa, että ehditään inssi tehdä ja vielä hyvään aikaan ovikseen nähden! Nyt kaikki plussatuulet puhaltaan! :happy:

Ja juo vaan punkkua! Josko se rentouttaa aivoja ja kroppaa niin, että alkio tarraa lujaa kiinni! Nimim. yhden siiderin tärppi-inssiä edeltävänä iltana juonut... :happy093
 
Jes, eli Tuikku pääsee piinailee inssin tulosta!

Ja kyllähän se Perunallakin on vielä tsäänssit! Aika hauska, et on tollanen "kikka kolmonen" oviksen viivyttämiseen, toivottavasti tepsii! Pitääkö sun nyt sit tikutella ovista vai onko sulla joka tapauksessa ultra maanantaina?

Johanna, mä en osaa sanoo tuohon Lutinukseen niin tarkasti, mut mulla oli se viime inssin jälkeen käytössä 12 päivää ja menkat alkoi 2 päivää lopettamisen jälkeen eli kierto oli silloin 27 päivää, mut se on luomunakin 26-27 päivää. Jännä nähä, pitääkö ne menkat poissa, jos sen lääkkeen käyttö kestää tollai pidempään kuin mitä normikierto yleensä on... Mut sunhan ei sitä tartte nähdäkään, kun tärppi sieltä tulee kuiteski!!:dance008:Heartpink Mut varmasti lisää jännitysmomenttia, kun jos sit menkat on myöhässä, mut ei voi olla varma johtuuko tärpistä vai lääkkeistä :bag::bag: Tsemppiä!:happy:
 
No ohhoh!! :eek: Sulla tosiaan ollu huippunopeaa follikasvua! Mut hienoa, että ehditään inssi tehdä ja vielä hyvään aikaan ovikseen nähden! Nyt kaikki plussatuulet puhaltaan! :happy:

Ja juo vaan punkkua! Josko se rentouttaa aivoja ja kroppaa niin, että alkio tarraa lujaa kiinni! Nimim. yhden siiderin tärppi-inssiä edeltävänä iltana juonut... :happy093

Joo, mäki oon monesti miettinyt, että voinkohan mä nyt juoda, kun on taas se aika kierrosta... ja nykyään kallistunut siihen että, jos siitä tulee hyvä mieli, niin antaa mennä. Stressi vex! Kyl mä olin n.1,5v. jo tipattomana eikä silti plussaa näkynyt :facepalm: Eihä täs tiiä, kui kauan sitä pitäis olla ilman alkoholia, kun ei oo ees vielä tullu raskaaksi :p Joten oon aatellut, että rentoutumismielessä on ihan ok ottaa pari lasillista...:rolleyes:
 
Hei vaan kaikki! :) Olen 32 vuotias yhden ihanan pojan äiti, poika syntynyt 4/16 hoidoilla. Tällöin tehtiin ovulaation induktio letrozol+bemfola+pregnyl ja sit "luomusti" sai poika alkunsa.. :) Sitä ennen oli useampi letrozol kierto ilman tärppiä. Tällöin tehtiin yksityisellä kaikki tutkimukset ja hoidot ku kroppa oli ihan sekaisin e-pillereiden lopetuksen jälkeen enkä sitten jaksanut odottaa kunnalliselle pääsyä. Meilläkin dg selittämätön, mulla toinen munasarja hieman pco tyyppinen.

Nyt yritystä reilu vuosi takana ja jo kaksi inseminaatiota kunnallisella. Kombona ollut letrozol+menopur. Otin osaa lääketutkimukseen joten sain viime inseminaatiossa piikin jonka pitäisi edesauttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä. Juuri tässä menkoista kärsin ja uusi yritys alkoi samantien, eli mistään välikierroista ole ollut edes puhetta..

Kiva kun löytyi tämmönen keskustelufoorumi ja ihana et plussia on jo porukkaan tullut! :)
 
Ihmismieli on sitten jännä! Kun ryhdyin tähän ekaan inssin, ajattelin aluksi, että lähdetään nyt kokeilemaan nää inssit läpi, vaikka oon satavarma, että mun tuurilla näistä ei tärppää. Ajattelin et ei oo mikään iso juttu jos menkat kohta alkaa.

Nyt on inssistä 13 päivää, ja on ollut niin paljon kiirettä ja kaikkea kivaa tekemistä, et tää aika on mennyt tosi nopeasti. Mutta! Nyt huomaan, että tää pyörii mielessä koko ajan. Oma pää on alkanut kuitenkin miettiä et mitä jos sieltä tulisikin tärppi, ja mitenköhän kestän ja reagoin jos ne menkat kohta alkaa. Mitään oireita ei oo ollut (ei siis oletettuja raskausoireita eikä oireita lutinuksesta), paitsi nyt muutamana yönä herännyt ihan hikisenä kuumiin aaltoihin. Kuumat aallot on mulla yleensä oire pian alkavista menkoista, mutta toki moni on sanonut sen olevan myös oire ennen plussausta. Mulla olis vielä 4 päivää lutinusta jäljellä, eli 2.5. asti (kp 29). Nyt on kuitenkin jo kp 26 (eli normaalisti menkat alkais tänään tai huomenna), ja huomaan miettiväni et voisinkohan tehdä testin jo tänään tai huomenna...

Fiiliksiä ei helpottanut nähdä kavereita viikonloppuna (jotka ei tiedä tilanteesta mitään), joista toiset jutteli mun ympärillä siitä MILLOIN olisi hyvä aika hankkia lapsi, ja toiset jutteli omista vauvoistaan, jotka tiedän et oli tärpännyt kummallakin toisella yrityksellä. Jäin näiden kahden keskustelun väliin ja olis tehnyt vaan mieli huutaa et olkaa hiljaa, elämä ei mene niinku suunnittelee eikä tuollaiseen voi itse vaikuttaa. Äh. Onneksi on tällainen ryhmä johon voi purkaa, oma mies sekä yksi ystävä, jolle olen kertonut, sillä hän kävi 5v hoidoissa kunnes sai ihanan tyttövauvan. Eli toivoa on, mutta toivotaan että ei tarvisi odottaa niin kauan. Plussaonnea teille kaikille <3
 
Johanna1987: Sama ajatus pyörii varmaan aika monella meillä, eli että”kokeillaannyt nää inssit tässä, vaikka eipä varmaan omalla tsäkällä tärppääkään”! Jotenkin koko vaikeus saada vaavia alulle tuottaa sellaista epäreiluuden ja huonon onnen oloa itselle, ettei uskalla oikein olla yltiöpositiivinen näissä!:meh: Ja tuo ihmisten ajatus siitä, että vauvojen tekemisen ajankohdan voi aivan itse päättää, on todella raivostuttavaa! Kun kuulee, että eka vauva on suunniteltu puheissa hyvinkin tarkkaan ajankohtaan tulevaksi, nostaa sarvet päässä ja ajatuksen, että voikun ei noille sit ihan heti tärppäiskään!:violent001 no tiedätte varmaan fiiliksen!

Unohdin aikaisemmassa viestissä mainita, että pistin ekan kerran nyt sen Pregnyl irrotuspiikin ja tuntemukset oli kyllä perjantaina ja lauantaina jo sellaiset, että taisi ovis olla. En edes jaksanut ovistestailla. Avitettiin sit vielä perjantain inssin lisäksi onnistumista luomusti kotona la. Ja ainiin... mun miehellä on aiemmin ollu aina todella laadukasta spermaa, mutta jostain syystä tämän kierron näyte oli huonohko. Kaikki kohdat oli huomattavasti heikommat pesun jälkeen. Että tämäkin vielä hitto soikoon! Lääkäri sanoi, että miehille näytteen otto purkkiin itse, ei aina ole maailman”rennoin”tuokio ja siksi välillä voi olla huonompi laatuinenkin. Pitäisi kuulemma ottaa suoraa petipuuhissa purkkiin, mutta eipä näillä klinikka ajoituksilla paljoa töistä lähdetä muhinoimaan nopsaa kotiin ja sitten mennä tuhatta ja sataa klinikalle!:happy112:laughing001

Mulla tässä kierrossa nyt tosi neutraalit fiilikset. Kaikkea kevätpuuhaa ja kiirettä ilmassa ja ehkä se pessimistinen olo yhdestä follista ja miehen huonommasta spermasta tässä inssissä tekee sitä myös. Varmaan jo ajatus siellä, et mennään rankempiin hoitoihin. :confused005

Ainiin ja vielä on kerrottava pitkän tekstin loppuun onnistumistarinaa... Tutulla kolme lasta ja kaikki alulle insseilä: yksi tokalla, toinen viidennellä ja kolmas kuudennella inssillä alulle! Mutta kuitenkin!❤️:angel8
 
Helou!
Täällä on jännät paikat! Mähän luovuin jo toivosta tän kierron suhteen, että en inssiin pääse, kun näytti siltä, että ovis on viikonloppuna. No lääkäri varasi ma-aamulle klo 8 ajan, että katotaan menikö ovis jo. Oon tikuttanut viime maanantai-aamusta lähtien aamulla ja illalla. Eilen illalla tuli o+, tein tänä aamuna vielä testin, varmistaakseni, että tulos on haaleampi kun la-iltana ja näinhän se oli. Niin nyt oon tän päivä miettiny ja laskenu ja optimistisesti haaveillut ja toivonut, että munasolu irtoais vasta yli 36 tuntia o-plussasta, jolloin huomenna aamulla ultrassa näkyisi valmis munasolu/-rakkula ja inssin ehtisi vielä tehdä! :smiley-angelic001 Jännittää huominen ihan älyttömästi! Nyt kun oon jo päässy haaveilun makuun, niin putoan toooosi korkeelta, jos myöhästyttiin! :smiley-angry017
 
Ovis oli ja meni! Ei ehditty inssiin! :smiley-angry017

Seuraavaksi otetaan käyttöön Primolut siirtään menkkoja (seuraava ovis ois taas vkl). Ja Letrozolit vaihtu Menopuriin.

Jotenkin hyväksyisin helpommin sen, että piinapäivät päättyis menkkoihin ja uuden kierron alkuun, kun tän, että ei ole mitään piinattavaa ja pitää odottaa eka se kaks viikkoa, että seuraava kierto edes alkaa! :smiley-angry016

Hyvää Vappua kuitenkin kaikille! :happy:
 
Peruna86, voi eiii :arghh: En ensin edes tajunnut, että sulla ei ole sitä "luomu"-mahdollisuutta, jotta vois ees hitusen piinailla joka kierrossa :sorry:

Mulla kerkesi jo nousemaan toiveet raskaudesta tosi korkealle eilen illalla, kun kuukautiset ovat kerrankin myöhässä, mutta nyt aamulla tein herkällä testillä negan. :sad001 Eli Lugesteron taitaa vaan edelleen viivytellä menkkoja, vaikka viimeisen otin viisi päivää sitten. Nyt kp30/26-27 ja dpo18.

Onneksi me ollaan lähdössä pariksi viikoksi nyt vapun jälkeen reissuun, niin aika kuluu sit nopeammin ja mielikin parempi.... Välikierron jälkeen vielä yksi inssi, sit tuleekin jo 2v. yrittämistä täyteen :sad010 Toivottavasti mieli tästä vähän paranis iltaa ja huomista kohden, niin vois sitten siemailla kuohuvaa vapun kunniaksi...:meh::woot:

Tsemppiä ja ihan valtavasti onnea kaikkien piinailuun! Kun meitä on näin monta, niin kyllähän se pitäisi todennäköisyyksienkin mukaan jollain taas tärpätä, eiks joo :p:joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Peruna86, voi eiii :arghh: En ensin edes tajunnut, että sulla ei ole sitä "luomu"-mahdollisuutta, jotta vois ees hitusen piinailla joka kierrossa :sorry:

Joo tosiaan luomuilut ei onnistu yksinään... :rolleyes:

Kaiken tän odottelun ja turhautumisen keskellä on onneksi toi yksi valopilkku, jonka pelkkä ajatteleminen tekee onnelliseksi! :Heartred
Jos en toista ikinä saa niin se on sitten niin tarkoitettu!

Mulla Lugejen lopetuksen jälkeen on menkat alkanu viimeistään kahden päivän jälkeen. Ärsyttää Carris sun puolesta! Alkais jo menkat, jos on alkaakseen! :mad:
 
Joo tosiaan luomuilut ei onnistu yksinään... :rolleyes:

Kaiken tän odottelun ja turhautumisen keskellä on onneksi toi yksi valopilkku, jonka pelkkä ajatteleminen tekee onnelliseksi! :Heartred
Jos en toista ikinä saa niin se on sitten niin tarkoitettu!

Mulla Lugejen lopetuksen jälkeen on menkat alkanu viimeistään kahden päivän jälkeen. Ärsyttää Carris sun puolesta! Alkais jo menkat, jos on alkaakseen! :mad:

Niin mäki aattelin, että onneksi sulla on jo se yksi äidin pikku silmäterä siellä :happy::Heartpink Varmasti lohduttaa näissä tilanteissa. Kyllä sä sen toisenkin vielä saat, esikoiselle pikkusiskon tai -veljen, kunhan vaan pääset yrittämään!

Siinä ekassa inssissä mullahan alkoi menkat kaksi päivää (Lutinuksen) lopettamisen jälkeen...siks nyt vähän kerkesikin toiveet nousta :sorry: Nyt oli kyl käytössä Lugesteron ja annos 2x 200mg. Lääkäri kyllä sanoi, että se on ihan sama annos kuin siinä Lutinuksessa (2x 100mg). Tää ei kyl edelleenkään mee mun päähän... :confused:

Tääl tais olla muitakin joilla oli lääkkeet viivyttäneet menkkoja enemmänkin kuin vain pari päivää lopetuksen jälkeen vai muistankohan ihan väärin..? Mut joo, voisivat menkat mielummin alkaa ajallaan, jos eivät ole myöhässä raskauden takia...tää se nyt on taas ihan turhaa venailuu taasen :shifty:

Sori tää negatiivisuus (taas) :facepalm::grin
 
Takaisin
Top