Inseminaatio/muut hoidot 2018

Nyt tekis mieli vääntää itkupotkuraivarit:smiley-angry017 Tänään töissä alkoi tuhrutteleen. 3 päivää ennen kuin tädin pitäis edes saapua. Taas jotain uutta siis. Maailma nauraa päin näköä, enkä jaksa enään nauraa takaisin:sorry:

Tsempit!! Toivottavasti tuhrut loppuvat eikä muuta ala!! Onko teillä kuinka mones inssi?

Mulle on määrätty gonal(??) pistoksia ja ovitrelle ja jotakin kolmatta loppukiertoon keltarauhasen toiminnan tukemiseksi. Onko näistä nyt se joku, jota ei saa mistään? Nämä kaikki lääkkeet ovat ihan uusia juttuja mulle, joten olen pihalla. Mut pitääkö varautua siihen, ettei jotain saa ollenkaan? Miksi niitä sitten määrätään?
 
Tsempit!! Toivottavasti tuhrut loppuvat eikä muuta ala!! Onko teillä kuinka mones inssi?

Mulle on määrätty gonal(??) pistoksia ja ovitrelle ja jotakin kolmatta loppukiertoon keltarauhasen toiminnan tukemiseksi. Onko näistä nyt se joku, jota ei saa mistään? Nämä kaikki lääkkeet ovat ihan uusia juttuja mulle, joten olen pihalla. Mut pitääkö varautua siihen, ettei jotain saa ollenkaan? Miksi niitä sitten määrätään?

Miksi noita lääkkeitä ei saisi mistään? Onko ne siis loppu apteekeista vai mistä sulla on tämmöstä tietoa?
Mä oon asioinut aina isoissa/isohkoissa apteekeissa ja aina on lääkkeitä löytynyt. Pieniin apteekkeihin niitä saa myös tilaamalla, että niihin kannattaa mennä ajoissa kyselemään.
 
Tsempit!! Toivottavasti tuhrut loppuvat eikä muuta ala!! Onko teillä kuinka mones inssi?

Mulle on määrätty gonal(??) pistoksia ja ovitrelle ja jotakin kolmatta loppukiertoon keltarauhasen toiminnan tukemiseksi. Onko näistä nyt se joku, jota ei saa mistään? Nämä kaikki lääkkeet ovat ihan uusia juttuja mulle, joten olen pihalla. Mut pitääkö varautua siihen, ettei jotain saa ollenkaan? Miksi niitä sitten määrätään?

Tuhru jatkuu:sad001 4. inssi oli. Nyt jäädään tauolle, pituudesta en tiedä (kk vai loppu elämä).

Jostain luin pregnylin loppuneen, mutta itse sain sitä kyllä omasta apteekista.
 
Tännehän olikin tullut paljon viestiä! Tervetuloa uusille ja isot tsempit Hillamarielle.


Meillä 3. inssi edessä maanantaina. Jatkosta keskusteltiin, meidän tilanteessa voidaan tehdä vielä 4. inssi, vaikka yleensä tehdään vain kolme. Alun perin olimme miehen kanssa puhuneet, että IVF ei lähdetä, mutta nyt on molempien mieli muuttunut, niin kyselin senkin mahdollisuudesta. Hyvillä mielin nyt ainakin siitäkin, ainoastaan se munasolupunktio pelottaa aivan tajuttomasti. Paha neulapelko, eli jo se puuduttaminen pelottaa, niin ei paljon puudutteet lohduta.
 
Tännehän olikin tullut paljon viestiä! Tervetuloa uusille ja isot tsempit Hillamarielle.


Meillä 3. inssi edessä maanantaina. Jatkosta keskusteltiin, meidän tilanteessa voidaan tehdä vielä 4. inssi, vaikka yleensä tehdään vain kolme. Alun perin olimme miehen kanssa puhuneet, että IVF ei lähdetä, mutta nyt on molempien mieli muuttunut, niin kyselin senkin mahdollisuudesta. Hyvillä mielin nyt ainakin siitäkin, ainoastaan se munasolupunktio pelottaa aivan tajuttomasti. Paha neulapelko, eli jo se puuduttaminen pelottaa, niin ei paljon puudutteet lohduta.

Hei! Kaksi kertaa munasoluja luovuttaneena (eli punktioituna kahdesti) voin lohduttaa, että sun ei tarvitse itse nähdä mitään piikkiä punktion aikana. Ainoa piikki, jonka mä väistämättä näin/tunsin, oli kanyylin piikki. Kanyylia pitkin laitettiin kaikki kipu- ja puudutuslääkkeet.
Kanyylin laitosta kun selviät, niin loppu on lähes kivutonta ja nopeeta ohi. Ja erittäin hyvän asian puolesta sinä sen teet/tekisit, joten selviät siitä kyllä! :happy:
Mutta tietysti toivotaan, että tärppää viimeistään viimeisellä inssillä, niin ei tarvi punktioita miettiä! :)
 
Tervetuloa uusille :greet025

Täti tuli kylään ja kierto pv 3 eletään. Ekat itkupotku raivarit vedetty. Nyt näyttää ettei ennen toukokuuta päästä inssiin, jos edes silloinkaan. Takki alkaa olla tyhjä ja nämä saamarin kivuliaat menkat ei auta yhtään elämää. Töitä ei pahemmin kärsis tehdä, kun kaksin kerroin pitää taapertaa kävellä. :smiley-angry017 Mut eipä se auta ku painaa menemään.

Oliko täällä yksityisellä puolella käyneitä? Alkaa erinäisten sekoiluiden takia usko loppua julkiseen, niin on käynyt mielessä yksityiselle siirtyminen. Tällä tahtia nimittäin ei päästä ekaan inssiin tuurillaan, kun joskus syksyllä
 
Tervetuloa uusille :greet025

Täti tuli kylään ja kierto pv 3 eletään. Ekat itkupotku raivarit vedetty. Nyt näyttää ettei ennen toukokuuta päästä inssiin, jos edes silloinkaan. Takki alkaa olla tyhjä ja nämä saamarin kivuliaat menkat ei auta yhtään elämää. Töitä ei pahemmin kärsis tehdä, kun kaksin kerroin pitää taapertaa kävellä. :smiley-angry017 Mut eipä se auta ku painaa menemään.

Oliko täällä yksityisellä puolella käyneitä? Alkaa erinäisten sekoiluiden takia usko loppua julkiseen, niin on käynyt mielessä yksityiselle siirtyminen. Tällä tahtia nimittäin ei päästä ekaan inssiin tuurillaan, kun joskus syksyllä

Me ollaan oltu yksityisellä alusta asti. Haluttiin jättää turha säätäminen... mut mut... välillä tuntuu sielläkin säätämiseltä. Jotenkin tuntunut etteivät kuuntele kuitenkaan. Toki voi olla epäonnistumisen tuomaa tunnetta.

Oma napa: Edelleen silloin tällöin tuhruttaa. Välillä tuntuu kuin täti tulis, mut tunne menee pian ohi. Ei oo mulle tuttua tää tuhruttelu, joten ihan äimänä, mitä tää on. Onko nyt lääkkeet jotenkin sekoittanut pakkaa vai mitä? Kestääköhän montaki päivää? Lukenut kiinnittymisvuodosta (toivon ihmettä) ja siitäkin löytyy montaa teoriaa. Kohta taas huomaan olevani lääketieteellinen ihme tai jotain:sad001
 
Ihan pieni kysymys teille kanssasisaret

Mulla oli sitä tuhruvuotoa to-la ja nyt siis ei mitään. Voiko letrot tai pregnyl vaikuttaa niin ettei kunnon tätiä tule? Täti loppui viimeksikin kuin seinään. Nyt se vuoto tuli liian aikaisin eikä tiputtanut edes siteeseen asti.

Jos mulla ois tällainen keltarauhashormoonivajaus... tulisko se täti silti ihan kunnolla? Vai onko oviksessa tapahtunut jotain tai ollut tapahtumatta?

Eikö olekin hassua... ekaks sitä ei oota, mut silti oottaa:laughing025Testi kuitenkin näytti odotetusti negaa. Jotenkin en saa mielenrauhaa ennen kuin hanat aukeaa. Huomennahan toki voin soitella lääkäriin, mut viimeksi en saanut vastausta tähän ja tuskin nytkään. Googlekaan ei enään auta:shifty:
 
Pregnyliä on ollut vaikea saada jopa isoista apteekeista. Kun meille eka inssi tehtiin kirjoitti lääkäri Pregnyl reseptin. Sitä saatiin 4 eri apteekista kysellä ennenkuin löytyi ja meillä tarve oli jo seuraavalle päivälle:schoked025. Ja pari päivää sen jälkeen oli radiossa juttua että kyseistä lääkkeestä pulaa eikä tahdo mistään saada.

Hillamarie tsemppiä. Toivotaan että ns. Hanat aukeaisi kunnolla. Mutta oudolta kuulostaa tuo.
Naisen kroppa on mysteereitä täynnä. Onko sulla normaalisti tuollaista tiputtelu/tuhru vuotoa?

Omaa napaa: täällä täti tuli sitten kylään perjantaina josta olin onnessani koska tiesin että kun ne alkaa on mahdollisuus toiseen inssiin. :happy: huolissani olin vähän kun alkoivat myöhässä mitä normaalisti mutta onneksi alkoivat. (ehkä sitä on melkein 7 vuoden aikana jo tottunut pettymyksiin niin paljon että ei enää putoa niin korkealta ja kovaa)
Mutta kuukautiset olivat todella oudot vuoto oli todella runsasta mutta silti se ei siteeseen asti tullut :wideyed: ja en vessassakaan kokoaikaa ravannut pyyhkimässä mutta sitten kun kävi niin melkein puoli rullaa paperia meni aina kerrallaan. :eek: :confused:
Meillä on nyt folliultra 11.3 maanantaina ja sit selviä millon olisi 2. inssi:happy093
Toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. :love7
 
Mä kävin tänään folli ultrassa ja siel oli yksi 13mm oikealla puolella tulossa ja limis liian ohut mutta varattiin silti inssi perjantaille.. :smiley-angelic003

Mä sain kanssa sen pregnylin, mutta saate sanoiksi että viime viikon perjantaina oli ainakin loppu että Ovitrellellä sitten mennään.

Ja näin ensikertalaisen silmiin näytti helpommalle muutenkin se ovitrell pistää :bag: tosin saa siitä vissiin melkein 40e enemmän maksaakkin.
 
Moi,
Oon lueskellut ketjua ja saanut siitä paljon ajateltavaa ja vertaistukea, tuhannet kiitokset siitä :smiley-bounce012
Joten ajattelin rohkaistua ja kirjoittaa elämäni ensimmäistä kertaa foorumille.

Meillä on siis ensimmäinen inssi tulossa nyt torstaina, ja jännnittää paljon.

Taustalla n. kahden vuoden yritys, eikä oikein selitystä lapsettomuuteen, mutta yritetään olla toiveikkaita.

Mäkin kävin folliultrassa tänään, siellä oli yksi 15mm (josta on suuria toiveita).

Hurjasti tsemppiä kaikille, ja iso plussapuhallus :smiley-bounce012
 
Tänään tehtiin 3. inssi ja nyt jännitellään. Reilu tunti sitten alkoi alavatsakipuja, eli varmaan ovulaatio juuri. Hitto, että pitääkin olla iltaan asti töissä, olisi kiire kotiin tankkaamaan vielä luomuna. :grin

Menikö nyt kaikki niin hyvin kun pysty?:) Kun eiks sulla viime inssi menny vähä tökerösti... ( vai muistanko ihan väärin?) :eek:
 
Menikö nyt kaikki niin hyvin kun pysty?:) Kun eiks sulla viime inssi menny vähä tökerösti... ( vai muistanko ihan väärin?) :eek:

Juu, nyt sujui tosi hienosti kaikki ja itse inseminaatio ei tuntunut oikeastaan missään! Niin iso ero edelliseen, näköjään sen voi tehdä noin täysin huomaamattomastikin. Ja tavarakin jäi oikeaan paikkaan. :laughing002
 
Aristokatille ja Vonmaikille tsemppiä lähestyviin insseihin :) Kirjatoukalle tervetuloa mukaan!
Ja Mirumarulle tarrasukkia :Heartred
Kiva että täällä on näin aktiivista keskustelua. Vaikka tietysti toivoo ettei kenenkään tarvitsisi täällä roikkua!
Mä odottelen menkkoja alkavaksi perjantaina, Tänään on jo alkanu pieni tuhruvuoto. Voi jo asennoitua seuraavaan kiertoon. Haluun seuraavalla lääkärikäynnillä pyytää jotain tukea tähän loppukiertoon.. Tuhruttelu alkaa aina n. 4 päivää ennen menkkoja. Ajattelisin sen johtuvan huonosta keltarauhasesta. Lääkärin mukaan se johtuu huonosta ovulaatiosta, jota loogisesti ajateltuna kyllä seuraa huono keltarauhanen ja tiputtelu.. Onko muilla käytössä esim. Terot loppukiertoon?
 
Aristokatille ja Vonmaikille tsemppiä lähestyviin insseihin :) Kirjatoukalle tervetuloa mukaan!
Ja Mirumarulle tarrasukkia :Heartred
Kiva että täällä on näin aktiivista keskustelua. Vaikka tietysti toivoo ettei kenenkään tarvitsisi täällä roikkua!
Mä odottelen menkkoja alkavaksi perjantaina, Tänään on jo alkanu pieni tuhruvuoto. Voi jo asennoitua seuraavaan kiertoon. Haluun seuraavalla lääkärikäynnillä pyytää jotain tukea tähän loppukiertoon.. Tuhruttelu alkaa aina n. 4 päivää ennen menkkoja. Ajattelisin sen johtuvan huonosta keltarauhasesta. Lääkärin mukaan se johtuu huonosta ovulaatiosta, jota loogisesti ajateltuna kyllä seuraa huono keltarauhanen ja tiputtelu.. Onko muilla käytössä esim. Terot loppukiertoon?

Mulla on jokaisella hoitokierrolla ollut Lugesteron tai Lutinus loppukierrossa. Eikä ole koskaan tiputellut. Joko on menkat alkanut tai testi näyttänyt plussaa ajallaan.
 
Moi,
Oon lueskellut ketjua ja saanut siitä paljon ajateltavaa ja vertaistukea, tuhannet kiitokset siitä :smiley-bounce012
Joten ajattelin rohkaistua ja kirjoittaa elämäni ensimmäistä kertaa foorumille.

Meillä on siis ensimmäinen inssi tulossa nyt torstaina, ja jännnittää paljon.

Taustalla n. kahden vuoden yritys, eikä oikein selitystä lapsettomuuteen, mutta yritetään olla toiveikkaita.

Mäkin kävin folliultrassa tänään, siellä oli yksi 15mm (josta on suuria toiveita).

Hurjasti tsemppiä kaikille, ja iso plussapuhallus :smiley-bounce012


Kuinka sujui tämän päiväinen inssi? :cat:
 
Omaa napaa... Nyt oli mielenkiintonen inssi :banghead: johto folli olikin kaunis kysta..Ja näin ollen tämän hetkinen johto folli oli vain 13mm :grumpy: eilen tuikattu ovitrell varmistaa sen ettei tässä kierrossa tuu ovulaatioo:mad: / liian aikaisin eli hyvästä lääke vasteesta...analyysiin ei ne lääkkeet toiminu ollenkaan.:sorry:

Nostettiin seuraavaan kiertoon letrojen määrää..

Inssi tehtiin mentaliteetilla "tiedät sitten jatkossa miltä tämä tuntuu"

Päivän positiivisuudet oli et simpat kestää hyvin pesua:pompus: ja että en oo ihan hullu ollu kun en oo sitä ovista itsestäni aiemmin löytäny:3some

Mutta ai että tulee v*tun pitkä 2vko eka r- testiin ja siitä viel 10 pvä terolut kuuria ja hohhoijaa:smiley-angry016
 
Takaisin
Top