Inseminaatio/muut hoidot 2018

Tervehdys kanssasisaret!

Taas on sanavalinta kohdillaan. Kiireinen arki koitti... neljältä ylös ja ilta ysiltä kaatuu väkisinkin sänkyyn.

Luulis, ettei tässä kiireessä kerkeä ajatella vauva-asioita, saati kuunnella oireita. Kaikelle on aikansa. Itse survoin nämäkin kiireen keskelle. Muutamat johtajan ohjeistukset on saattaneet mennä kuuroille korville, kun samaan aikaan jostain sieltä alhaalta on vihlassut mojovasti.

Eräs työkaveri yritti kai kertoa jostain mutkan kautta että on raskaana, mutta silloin oli niin kiire etten... hmmm... ajatellut selkeesti. Vasta kotiin ajaessa huomasin olleeni suorastaan ääliö. Pitää siis vähän paikkailla tilannetta kun tilaisuus koittaa. Olen todella iloinen hänen puolestaan, mutta samalla tuntuu kuin veistä käännettäis sydämessä. Onko tuttua?

Tämän asian kans oppii elämään, mutta itselle ajankohtaisena asiana se "syö miestä" eikä helpota piinapäiviä yhtään.

Sorry tää avautuminen... ehkä vähän väärä paikka (kerään tekohymyni, luuni ja menen töihin).
 
Pahoittelut negasta Mirumaru :sad001

Hillamarie, tunnistan ton tunteen kun käännettäs veistä sydämessä. Mä kuulin alkuviikosta samana päivänä kahdet vauvauutiset ja meni kyllä koko päivä pilalle. ikävää että joutuu tuntemaan asiat näin.. Tietyllä tavalla osaa olla iloinen toisten puolesta, mutta oma kohtalo kuristaa kurkkua.

Mä popsin letroja kp 3-5 ja nyt eletään kp13. Aamulla sain plussan ovistikkuun, viime inssikierrossa ovis oli jo kp 9. Ovis hyödynnetty nyt kotona ja josko seuraavassa kierrossa taas inssiin nro 2.
 
Perjantai, perjantai!!!:smiley-bounce016
Hieman on väsyttänyt ( kasilta ollu nukkumassa muutamana iltana). Maha on taas kuin ilmapallo (toivottavasti se tietää hyvää)... töissä joutuu sitä ihan piilotteleen, ettei vaan taas joku keksi tulla kyseleen vauvauutisia (pelkään etten pysty peittelemään tuskaani). Toissa päivänä ja eilen oli todella kipeitä repäisykipuja aivastaessa, tänään jotenkin kipristellyt ja pikkasen itkuherkkä (mulle on jotenkin tosi noloo). Ja jos/kun tästä nyt plussataan, niin sillon itken ja itken ja paljastun heti. No sitä plussaa odotellessa.

Aanu mullakin pomppinut ovis letroilla aika montakin päivää. On jopa mennyt muutaman kerran inssi ohi, kun tullutkin pari päivää aikaisemmin. Jospa sun ei tarvis sinne inssiin asti mennä:happy:
 
Hillamarielle tärppionnea :thumleft

Täällä piinaillaan. Mietin uskaltaisko tehdä testin 10vrk jälkeen pregnylin laitosta vai odottelisiko kiltisti kuun vaihteen yli... :confused004

Onko millaisia oireiluita tullut muilla tuon pregnylin pistämisen jälkeen? Edellinen kerta meni itsellä hyvin, ei mitään tuntemuksia. Nyt sitten kunnon alavatsa kivut reilun vrk kuluttua pistosta. Kivut oli sitä luokkaa että työntekoa jo haittasi, mietin joko tuosta pitäisi huolestua?
 
Hillamarielle tärppionnea :thumleft

Täällä piinaillaan. Mietin uskaltaisko tehdä testin 10vrk jälkeen pregnylin laitosta vai odottelisiko kiltisti kuun vaihteen yli... :confused004

Onko millaisia oireiluita tullut muilla tuon pregnylin pistämisen jälkeen? Edellinen kerta meni itsellä hyvin, ei mitään tuntemuksia. Nyt sitten kunnon alavatsa kivut reilun vrk kuluttua pistosta. Kivut oli sitä luokkaa että työntekoa jo haittasi, mietin joko tuosta pitäisi huolestua?

Kiitos, samoin sinne:happy:

Mulla ainakin pregnyl tuonut tullessaan jos jonkinmoisia oireita. Nippailua, rintojen arvostusta, palelua jne.

Nyt on 10 päivää pistosta ja ihan kamala pahoinvointi (Jospa ei nyt johdu lääkkeistä), emättimen vihlonta, väsy (päiväunet ja muut välikuolemat otettu), öisin herään mitä ihmeellisimpiin oireisiin, lämmöt koholla n. 1 asteen, jano, päänsärky (välillä migreenimäistä tuntemusta), klo 10 flunssa ( ohi klo 11) ja todella muhkea turvotus. Olin unohtaa ihottuman, rengasmainen. Luin että voi puhjeta raskaana oleville:confused005 en kuitenkaan ennen ole sellaiseen törmännyt.

Vaikee tilanne. Haluais testata, mutta toisaalta taas en.
 
Hillamarielle tärppionnea :thumleft

Täällä piinaillaan. Mietin uskaltaisko tehdä testin 10vrk jälkeen pregnylin laitosta vai odottelisiko kiltisti kuun vaihteen yli... :confused004

Onko millaisia oireiluita tullut muilla tuon pregnylin pistämisen jälkeen? Edellinen kerta meni itsellä hyvin, ei mitään tuntemuksia. Nyt sitten kunnon alavatsa kivut reilun vrk kuluttua pistosta. Kivut oli sitä luokkaa että työntekoa jo haittasi, mietin joko tuosta pitäisi huolestua?

Mulla Pregnyl aiheutti mojovan ovulaation ja särky oli sen mukainen! Ettei vaan olis sullakin oviskipuja?
Ja mun mielipide tohon aikaiseen testaamiseen on se, että älä testaa! Jos siinä jotain vaikka ehkä näkyisi, niin sitä alkaa helposti stressaamaan, että vahvistuuko viiva tai sit alkaa elätteleen toiveita ja sitten tippuu korkealta, jos jääkin kemialliseksi. Sitten taas, jos testi näyttääkin negaa, niin alkaa masentaan ja seuraavan kierron alun odottelu kestää ikuisuuden. Mä suosittelen odotteleen inssistä 14 vrk:ta niin tulos on selvä eikä tarvi jossitella.
Jokainen tottakai tekee, miten tykkää! :)
Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!
 
Jos minäkin liittyisin uutena mukaan. :hello
Vertaistukea saanut jo pelkästään lukemalla teidän kirjoituksia ja toivoa että ehkä mekin joskus. :binkybaby:love017

Meillä miehen kanssa yrittämistä tulee maaliskuun lopussa 7 vuotta. :sorry: (olen 27 ja miesmies 33.)
Sinä aikana on kokeiltu clomifeniä 2 kertaa 6 kuukautta ja - 17 marraskuusta - 18 huhtikuuhun letrozoleja. Millään kerralla ei tutkittu että toimiiko lääkkeet ja saadaanko niillä toivottua tulosta eli apua ovulaatioon.:shifty: Mitä kyllä ihmettelen suuresti. Molemmat on tutkittu mutta kummassakaan ei mitään vikaa ole lääkärin mukaan mutta sitten seuraavassa lauseessa mainitaan vähäiset siittiöt ja minun ylipaino. :confused:
Onneksi olen painoa saanut pudotettuksi niin paljon että hoidot saatiin aloitettua. :hug007

-18 kesäkuussa tehtiin lähete kunnalliseen hoitoon. Saatiin ensikäynti aika heti syyskuulle mikä yllätti suuresti ja sitä jäätiin odottelemaan innolla kunnes jouduttiin se perumaan ja siirtämään marraskuulle miehen yllättävän selkäleikkauksen vuoksi. Meillä oli marraskuussa siis ensikäynti jossa sovittiin että tammikuussa - 19 aloitetaan inseminaatiolla ja kun kuukautiset alkavat alkaa kierron 3-7 letrozol kuuri.
Eipäs aloitettukkaan :smiley-angry017 koska kiertoni oli sen mukanainen että ovulaatio lääkärin mukaan osui viikonlopulle :smiley-angry019 (ovulaatio oli perjantaina) tästä uutisesta masennuin totaalisesti koska niin monta vuotta yritetty esikoista. :sad010
Käynnin jälkeen 2 viikkoa meni todella ja kuukautisetkaan ei tahtonut alkaa ollenkaan jonka takia hermot oli kireällä. Mutta kun ne viimein alkoi olin ensimmäistä kertaa onnellinen siitä. :hello2 ja soittoa siis naikkarille ja varaamaan folliutraa joka oli 12.2 siellä käydessä saatiinkin oikea pommi nimittäin sielähän oli kypsynyt yksi folli niin vauhdilla että inseminaatio päätettiin tehdä heti seuraavana päivänä eli 13.2 :confused2

Eli meille on tehty eka inssi 13.2 ja testata saisi 27.2 :thumright
Tietenkin paniikissa melkein viikon kestäneen kuumeen takia tein tänään testin ja nega tuli.  :sorry::sad001


Tässä pitkästi selitettynä taustaa. :laughing001


Onnea kaikille plussanneille ja onnen tuulia piinaajille. :dance008:hug013
 
Tervetuloa Aristokatti:happy: Ja pahoittelut negasta.

Täällä ollaan etovan olon kans sohvalla pötköllään. Päätäkin taitaa hieman särkeä, mutta ei vielä niin että alentuisin lääkkeitä napsimaan.

Tuntuu just nyt siltä, että täti sieltä loppuviikosta taas kylään saapuu (maailman epäreiluin olo). Haluaisin niin pitää tämän pallomahan (normisti taas hyppisin seinille kun mikään ei näytä hyvälle pallon kans). Ylävatsan piston vois kyllä lopettaa (nuppineula mahassa pystyssä), kun vaivaa öisin ja herättää.

Pitää alkaa miettimään, oliko tämä nyt tässä. Usko tähän kaikkeen horjuu, toivo on hiipumassa ja syyllisyys kaikesta (eniten varmaan ikä).

Ei siis kovin positiivinen olo, mut näillä mennään.
 
Muokattu viimeksi:
Mie hiippailen kanssa jonon jatkoksi :happy:

Taustaa...Oon 32vja mies 34v lapsettomuus selittämätön ja yritystä takana 1,5v molemmille esikoinen. :angelic:

Ollaan hoidoissa kunnallisella puolella ja nyt menossa kp 5 ja letroja kp3-7 Ja folli ultra ma 4.3 siitä varmaan sitten selvinnee lisää...

Haastetta meiän taipaleelle tuo molempien yrittäjyys ja miehen hieman tuhti asenne hoitoja kohtaan.. kiltisti on tähän asti kaikissa käyny mut mieluummin olis asenteella tulee jos on tullakseen :facepalm: eli käytännössä kiristetty mukaan hoito taipaleelle:playful: no ei nyt ihan mut ei paljoo puutukkaan.

Ai nii ovis plussaa en tikkuihin tunnu saavan ja oon äärimmäisen hyvä myös kehittelemään itselleni erilaisia raskaus oireita piina päiville..eli siinä mielessä mieliki vissiin vähän solmussa
 
Tervetuloa mukaan Von maikki:happy:
Kyllä ne miehet mukana tulee, vaikka hieman karsastelevat tilannetta ja loppuen lopuksi pitävät ihan hyvänä asiana.
Vauvatoiveet luo varmaan aina raskausoireita, sitä jotenkin kuuntelee kehoaan tarkemmin. Lääkkeet tuo sitten pienen lisän tähän kaikkeen pikkujännään, ainakin itsellä.

Oma napa: Ei taida olla mitään oiretta. Pahaolo meni menojaan, vihlovaakaan kipuakaan ei ole... Tais loppua siihen pregnylin vaikutusajan umpeutumiseen tai sitten en ole kerennyt mitään kuvitteleen. Piinailen silti loppu viikon. Onhan tästä kivasta pitänyt jotain maksaakin, joten herkutellaan nyt loppuun asti.
 
Tervetuloa mukaan Von maikki :) teillä on hyvin samanlainen tausta kun meillä. Pidetään peukkuja että letrot riittäisi tuomaa avun!

Hillamarielle tsemppejä piinailuun!
 
Iltaa! Ja tsemppiä tosiaan Hillamarielle :)

Semmosta kyselisin, että kun täällä taas mies "uhkaili"et ens viikon lopulla oltaisiin töihin lähdös pidemmälle...:smiley-angry016ja töihin lähtö on klo 7 jolloin labra ei ole auki..kun vasta klo 7.30/8
ja jos nyt oikeen ymmärsin niin myös ens viikon lopulla vois olla eka inssi??? niin jos avaan maanantaina suuni folli ultrassa ja kysyn että pystyyköhän miehen simpat purkittaa kotona aamulla ja ajaisin ne itse sitten labraan pesuun aamulla? Vai onko teille teidän miesten henkilökohtasesti pitäny käydä antamassa?

Että kannattaako tämmöstä edes maanantaina sielä kysellä?:wtf

Ps. Toivottavasti joku sai selvän tosta sönkötyksestä:chicken:
 
Iltaa! Ja tsemppiä tosiaan Hillamarielle :)

Semmosta kyselisin, että kun täällä taas mies "uhkaili"et ens viikon lopulla oltaisiin töihin lähdös pidemmälle...:smiley-angry016ja töihin lähtö on klo 7 jolloin labra ei ole auki..kun vasta klo 7.30/8
ja jos nyt oikeen ymmärsin niin myös ens viikon lopulla vois olla eka inssi??? niin jos avaan maanantaina suuni folli ultrassa ja kysyn että pystyyköhän miehen simpat purkittaa kotona aamulla ja ajaisin ne itse sitten labraan pesuun aamulla? Vai onko teille teidän miesten henkilökohtasesti pitäny käydä antamassa?

Että kannattaako tämmöstä edes maanantaina sielä kysellä?:wtf

Ps. Toivottavasti joku sai selvän tosta sönkötyksestä:chicken:

Meille kerrottiin yksityisellä, jos simpat purkittaa niin on tunti aikaa saada ne labraan. Meillä ei siis onnistunut tämä kikka pitkän matkan takia.
 
Meille kerrottiin yksityisellä, jos simpat purkittaa niin on tunti aikaa saada ne labraan. Meillä ei siis onnistunut tämä kikka pitkän matkan takia.

Hmm on tääki ny kun ekakierto meni yhdellä päivällä ohi kun en kerenny alottaa noita letroja ja tää kierto uhkaa kaatua ny sit johku minuutti aikatauluun :hungover: :facepalm: onpahan jotain jännitettävää :woot:
 
Olen käynyt lueskelemassa tätä ketjua ja ilmoittaudun uutena mukaan

Meillä yritystä takana reilu vuosi ja miehen kanssa ensimmäisestä yhteisestä haaveillaan. Minä olen 38 ja mies 42. Eli ollaan just niitä joista lehdissä kirjoitellaan (kun pitäisi aloittaa aikaisemmin ).

Meillä alkaa ensimmäiset hoidot seuraavassa kierrossa. Nyt on perus tutkimukset hutkittu, eikä mitään selvää syytä löytynyt (paitsi se ikä!!!!).

Joku kyseli simppojen toimittamisesta. Meille ainakin sanottiin kunnallisessa, että kumpi vain voi tuoda purkin, kunhan tuodaan tunnissa ja henkkarit ovat mukana. Purkki ei saa saada kylmää...

On kyllä tosi outoa, että löysimme itsemme hoidoista. Iän puolesta asiaa ei voinut enää arpoa vaikka toki olisin suonut, että olisimme onnistuneet ilman apuja

Toivottavasti meillä kaikilla vuosi 2019 tuo hyviä uutisia!!
 
Nyt tekis mieli vääntää itkupotkuraivarit:smiley-angry017 Tänään töissä alkoi tuhrutteleen. 3 päivää ennen kuin tädin pitäis edes saapua. Taas jotain uutta siis. Maailma nauraa päin näköä, enkä jaksa enään nauraa takaisin:sorry:
 
Olen käynyt lueskelemassa tätä ketjua ja ilmoittaudun uutena mukaan

Meillä yritystä takana reilu vuosi ja miehen kanssa ensimmäisestä yhteisestä haaveillaan. Minä olen 38 ja mies 42. Eli ollaan just niitä joista lehdissä kirjoitellaan (kun pitäisi aloittaa aikaisemmin ).

Meillä alkaa ensimmäiset hoidot seuraavassa kierrossa. Nyt on perus tutkimukset hutkittu, eikä mitään selvää syytä löytynyt (paitsi se ikä!!!!).

Joku kyseli simppojen toimittamisesta. Meille ainakin sanottiin kunnallisessa, että kumpi vain voi tuoda purkin, kunhan tuodaan tunnissa ja henkkarit ovat mukana. Purkki ei saa saada kylmää...

On kyllä tosi outoa, että löysimme itsemme hoidoista. Iän puolesta asiaa ei voinut enää arpoa vaikka toki olisin suonut, että olisimme onnistuneet ilman apuja

Toivottavasti meillä kaikilla vuosi 2019 tuo hyviä uutisia!!

Meille kävi niin tämä hoitoon ohjaus että menin yksityiselle gynekologille marisemaan / kyselemään mahdollisesta hormoonihäiriöstä koska oli ruvennut parta kasvamaan...siinä sitten kerroin että oon ollut 2v ilman ehkäisyä ja että ei oo tärpännyt.. siihen sitten gynekologi rupes juttelemaan näistä hedelmöityshoidoista ja mun iästä (32v) että olenko ajatellut asiaa... No enhän mä mitään ollu ajatellu että olis ollu kiirus...Mut täytyy sanoa että aamen:smiley-angelic001 tälle gynekologille että laittoi lähetteen ja herätteli vähän... Koska jotenkin hidastempoista hommaa nämä hoidot tämmösen hätähousun:facepalm: mieleen

Mutta mutta emmä ollut meitäkään ajatellut tältä tieltä löytäväni ja tuolla aikasemmin kirjottelinki et meillä mies vielä selkeästi prosessoi ajatusta hoidoista, koska hieman perässä vedettävä tapaus ollut hoitojen suhteen:bag: :smiley-angry007

Mut onneks on tää foorumi ja kohtalo tovereita :Heartred
 
Nyt tekis mieli vääntää itkupotkuraivarit:smiley-angry017 Tänään töissä alkoi tuhrutteleen. 3 päivää ennen kuin tädin pitäis edes saapua. Taas jotain uutta siis. Maailma nauraa päin näköä, enkä jaksa enään nauraa takaisin:sorry:

Ou nouuu....*sympatiat

Mut eikö tommoses tuhruvuodos oo viel mahiksiaki et kuuluu alkuraskauteen?

Mut jos ne nyt on menkkojen alku:sorry: niin onko teillä joku jatko plääni?
 
Takaisin
Top