Inseminaatio/muut hoidot 2018

Yli 4 vuotta yritystä takana ja viimeinen vuosi lääkkeillä. Tuloksena yksi keskenmeno viime keväänä, ei muuta. Perus pessimistinen asenne joka kuukausi, ei pety niin pahasti, jos ei ole suuret odotukset. :shy: Ja tosiaan, kun eka yritys nyt inssillä. Mutta innoissani olen, ihan kaikki toivo ei ole mennyt kuitenkaan. :grin

Kiitos! :)

Miksi pidät mahista raskautua huonona? Etkö usko, että inssillä voisi onnistua? Vai ekaa kertaako epäilet?

Kaikki on mahdollista! Raskautumiseen tarvitaan yksi hedelmöityskykyinen munasolu ja yksi vikkelä siittiö. Ja nämä saattaa mätsätä jo ekalla kerralla! Toivotaan parasta! :)
 
Kiitos! :)

Nyt pari päivää inssin jälkeen ollut alavatsakipuja. Voi olla, että vain kuvittelenkin, koska haluaisin tuntea jotain. :laughing002 Onko muilla ollut jotain tuntemuksia inssin jälkeen?

Miehen tavara oli priimaa, joten siitä ei jää ainakan kiinni. :sign19 Nyt täytyy vaan odottaa ja toivoa parasta.:dance008
 
Mä en oo missään hoitokierrossa tuntenut mahassa muuta kun ovulaation ja menkat. Muuten ollut täysin "tunnotonta" :D
 
Ilmoittaudun joukkoon.

Olen 36v, ekat hoidot 2011, km 2012 ja 2013 vauva. Nyt toivotaan toista... toivottavasti ei liian myöhään.

Täällä ollaan juurikin siinä tuntemusvaiheessa. Keskiviikkona pistin pregnylin, eilen oli inssi (2x18mm follia) ja aamulla varhain herätessä tunsin vasemmalla puolen "kuplimista". Voiko munarakkulan puhkeamisen tuntea? Ilman ultria ja muuta sälää... En varmaan edes tietäis niiden olemassa olosta, mutta nyt... No tätä seurasi normit oviskivut.

Meillä oli nyt vika inssi. Seuraavaksi IVF. En tiedä mitä ajatella, mut toivon plussatuulia... Niin kuin me kaikki. Toisaalta on ihan hauskaa tuntea omassa kropassa tapahtuvat muutokset, mut tässä tilanteessa viikko eteenpäin ei oo enään niin hauskaa.
 
Ilmoittaudun joukkoon.

Olen 36v, ekat hoidot 2011, km 2012 ja 2013 vauva. Nyt toivotaan toista... toivottavasti ei liian myöhään.

Täällä ollaan juurikin siinä tuntemusvaiheessa. Keskiviikkona pistin pregnylin, eilen oli inssi (2x18mm follia) ja aamulla varhain herätessä tunsin vasemmalla puolen "kuplimista". Voiko munarakkulan puhkeamisen tuntea? Ilman ultria ja muuta sälää... En varmaan edes tietäis niiden olemassa olosta, mutta nyt... No tätä seurasi normit oviskivut.

Meillä oli nyt vika inssi. Seuraavaksi IVF. En tiedä mitä ajatella, mut toivon plussatuulia... Niin kuin me kaikki. Toisaalta on ihan hauskaa tuntea omassa kropassa tapahtuvat muutokset, mut tässä tilanteessa viikko eteenpäin ei oo enään niin hauskaa.

Lähtökohdat ainakin kuulostaa lupaavilta! Toivotaan plussaa parin viikon päästä! :)
 
Perjantaina pitäisi alkaa menkat ja tänään (3 päivää ennen alkua) näyttää varhainen testi negatiivista.. Eli sitten vaan odotellaan menkkoja, että päästään taas yrittämään.
 
Perjantaina pitäisi alkaa menkat ja tänään (3 päivää ennen alkua) näyttää varhainen testi negatiivista.. Eli sitten vaan odotellaan menkkoja, että päästään taas yrittämään.

No voi höh. Olen pahoillani! :sad001
 
Mä en oo ikinä testannut ennen dpo 14 (menkkojen alkupäivä), että mä en tiedä miltä mun testit ois näyttänyt ennen tota, mutta mä en vielä heittäis kirvestä kaivoon! Vielä ehtii plussaksi muuttua! :)
 
Mä en oo ikinä testannut ennen dpo 14 (menkkojen alkupäivä), että mä en tiedä miltä mun testit ois näyttänyt ennen tota, mutta mä en vielä heittäis kirvestä kaivoon! Vielä ehtii plussaksi muuttua! :)

Kyllä se lupailee, että olisi jo 99% varma tässä vaiheessa. Mitä vaan voi tietysti aina tapahtua. o_O
 
Aamukahvia ja aamulenkki eikä pahoinvointia Yleensä en tee näin päin. Lenkillä käyn ennen kahvia, koska yleensä se pistää voimaan pahoin ja vetää tienlaitaan kontalleen. Nyt yritin luistaa lenkkeilystä ja join kahvia. Ärsyytyminen sai minut lähtemään kuitenkin. Eikä mitään! Tästä taas sain kaivettua uusia oireita... Eikös oireettomuuskin voi olla oire?

Kyttään itseäni rasittavan paljon. Yritän keksiä jotain muuta tekemistä kunnes hetken päästä olen kirjaamassa oireita ylös. Entäpä jos sittenkin ne on ihan tavallisia pms oireita... seuraavat on ihan vaan niitä

- nännit kipeät
- pahoinvointi
- päänsärky
- turvotus
- itkuisuus
- suklaan himo + muut mieliteot
- kuumeinen olo
- koko päivä väsy

Ja nyt ne mitä minulla nyt on tai ei oo

- yleinen ärsytys
- iltapäivä väsy
- tukkoinen nenä
- vihlaisuja alavatsalla
- kylmä iltaisin
- unettomuus
- pahoinvoinnin puute
- rinnat sivuilta kipeät

Mene ja tiedä. Mut ainakin oviksen jälkeen tällä kertaa eri oireet.
 
Mulla ei ollut mitään raskautta ennakoivaa oiretta ennen plussausta. Alavatsaa alkoi jomottaan menkkatyylisesti, mutta lievemmin päivää ennen, kun kuukautisten ois pitänyt alkaa. Se jomotus loppui seuraavana päivänä eikä menkat alkaneet. Testausta odotin rv4+2 asti ja plussa tuli.

Vähäiset raskausoireet alkoi n. viikon päästä. Väsymystä, palelua ja kova nälkä koko ajan. Viikolla 8+ alkoi vähän nännejä aristaan. Nyt 12+4 ainoana oireena on enää toi nännien arkuus, muut oireet loppui rv10+.

Mulla oli eilen nt-ultra ja siellä oli molemmilla sikiöillä kaikki niinkun pitääkin! :Heartred

Mun pointti on se, että oireita ei kannata kytätä tai odotella. Tai ainakaan alkaa stressata niiden puutetta tai vähyyttä. Me ollaan kaikki niin erilaisia, että toisten oloihin ei itseään kannata verrata. Tuo vaan turhaa huolta.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! :)
 
Peruna86: ekaksi Paljon Onnea TuplistaToisekseen oot niin oikeessa. Ei kannata tutkailla oireita, mut mulla on valitettavasti nyt aikaa siihen. Kolmas: Kiitti peukusta.

Miten pääsette takaisin normirytmiin? Pystyykö sitä mitään muuta ajattelemaan ku pliis onnistu nyt? HEI! Olikohan tuo uus oire?

Yritän kyllä kovasti olla ajattelematta asiaa. Tänä aamuna käänsinkin ajatuksia toiseen... Kumpikohan sieltä tulis Ja siitä päästiin seuraavaan piinailuun

Pitää varmaan siivota tai jotain muuta ihanaa keksiä, että unohtaisin koko asian.
 
Moikka taas! Mä täältä huutelen kun 3 kuukautta melkein ollut tässä ns taukoa -koska olemme julkisella hoidoissa ja ovis osunut aina viikonlopulle. Niin näyttää käyvän tässäkin kierrossa mutta Maaliskuussa nyt ainakin päästään IVF hoitoihin ja ompahan ees jtn mihin luottaa. Melkoinen pettymys ollut kyllä kun tosiaan niin monta kiertoa mennyt ohi ja epätoivokin alkaa iskeä mutta eilen taas tuli vähän varmempi fiilis kun kävimme miehen kanssa IVF infossa ja saatiin jo karkea aikataulu siitä mitä ja millon kaikki tapahtuu.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja pitääpäs alkaa taas vähän seurailemaan näitä ketjuja ja aktivoitumaan kirjoittelunkin suhteen. Alkaa taas innostuskin nostaa päätään.
 
Heippa kaikille :smiley-bounce016

Liityn uutena keskusteluun, ensimmäinen inseminaatio tehty tänään.

Meillä on edellisestä parisuhteestaani 10-vuotias lapsi ennestään ja pari vuotta yritystä takana nykyisen mieheni kanssa. Kummastakaan ei löydy selittävää tekijää lapsettomuudelle, mutta minulla iän (35) ja vain yhden munasarja vuoksi hormonitaso viitearvojen alarajalla, joten hoidot aloitettiin viipymättä.

Inseminaatioita kokeillaan 2-3 kertaa ja sen jälkeen mietitään halutaanko siirtyä tehokkaimpiin hoitomuotoihin. Emme ole siitä vielä varmoja ja nyt keskitymmekin vaan tähän hetkeen

Tämän päivän käynti:
inseminaatio onnistuneesti, ei juuri takaisivirtausta.

Follikkeli oli jo puhjennut ja siitä seurauksena luhistunut ja limakalvo 11 mm paksu, muhkea ja kolmilehtinen(?). Tajusin jälkeenpäin etten kysynyt milloin lääkäri arveli ovulaation tapahtuneen ja olikohan ajoitus oikea..

Itse inseminaatio oli nopea ja vain katetrin sisään viennin ajan epämiellyttävän tuntuinen toimenpide.

Sperman pesutulos 18 milj. siittiötä näytteessä, joista eteenpäin liikkuvia 16,38 milj. (91%) eli ilmeisesti laadultaan hyvä.

Mikäli raskaus ei ala tästä yrityksestä, pidetään yksi välikierto ja maaliskuussa uusi yritys. Lupasin yrittää pitää mieleni positiivisena ja kroppani rentoutuneena odotellessa seuraavat kaksi viikkoa.

Harmittaa, kun ensimmäinen Gonal F -kynä ei riittänyt ihan koko kiertoon ja käytin seuraavasta vaivaiset 25 yksikköä. Ko. lääkehän säilyy vaan 28 päivää avaamisen jälkeen, joten lähes täysi kynä menee roskikseen :sad001

Tsemppiterkkuja tasapuolisesti kaikille :Heartbigred
 
Muokattu viimeksi:
Peruna86: ekaksi Paljon Onnea TuplistaToisekseen oot niin oikeessa. Ei kannata tutkailla oireita, mut mulla on valitettavasti nyt aikaa siihen. Kolmas: Kiitti peukusta.

Miten pääsette takaisin normirytmiin? Pystyykö sitä mitään muuta ajattelemaan ku pliis onnistu nyt? HEI! Olikohan tuo uus oire?

Yritän kyllä kovasti olla ajattelematta asiaa. Tänä aamuna käänsinkin ajatuksia toiseen... Kumpikohan sieltä tulis Ja siitä päästiin seuraavaan piinailuun

Pitää varmaan siivota tai jotain muuta ihanaa keksiä, että unohtaisin koko asian.

Kiitos onnitteluista! :)

Vaikeetahan se on olla miettimättä mitä kropassa tapahtuu, mutta yrittää kannattaa. Menee aikakin nopeemmin! :)
 
ShiruLi82 Tiedän tunteen tosta viikonlopulle osuvasta oviksesta! Pari kiertoa itelläkin mennyt sen takia hoidot ohi. Mutta hienoa, että on suunnitelmat valmiina tulevaan! :)
 
Pokalle tervetuloa kirjotteleen ja toivotaan sulle pikaista tärppiä! :)
Ainakin on hyvät mahikset onnistumiselle, kun inssi mennyt noin nappiin!
 
Takaisin
Top