Inseminaatio/muut hoidot 2018

Pokalle tervetuloa kirjotteleen ja toivotaan sulle pikaista tärppiä! :)
Ainakin on hyvät mahikset onnistumiselle, kun inssi mennyt noin nappiin!

:signs001

Jäin vielä miettimään osaako kukaan kommentoida miten tuota ajoitusta voi arvioida? :confused005

Maanantaina kp 13 follikkeli oli 17mm ja sinä iltana klo 22:15 pistin irrotuspiikin. Ohjeena oli olla yhdynnässä vielä illalla ja tiistaina kp 14 pidättäytyä ennen inssiä (keskiviikkona, kp 15).

Luin jostain, että jollekin ohjeistettu ettei pidättäytyminen ole välttämätöntä, jos sperman laatu hyvä.

Murehdi nyt sitä, että ovulaatio olisikin ollut jo eilen tiistaina emmekä silloin olleet ohjeiden mukaan yhdynnässä :confused004
 
Muokattu viimeksi:
Ajoitus kuulostaa hyvältä! Milloin tunsit ovulaation?

Mun viimeisimmästä hoitokierrossa mä laitoin irrotuspiikin to-iltana klo 22, inssi oli perjantaina päivällä ja ovulaation tunsin lauantaina aamupäivällä. Mulla ovulaatio tapahtui aika tarkkaan 36 tuntia irrotuspiikistä. Ja mulla oli sillon torstaina folliultrassa molemmin puoli 17mm follit.
Ja siis mä en saanut siemeniä sisääni muutakun inssin yhteydessä (oon itsellinen nainen). Teillä kuitenkin oli siemeniä munasarjoissa jo odottelemassa ennen inssiäkin, jos vaikka inssi vähän myöhästyikin. Mä uskon, että teillä on ollut nappiajoitus kaikessa! :)

Niin ja siis mulla tärppäs tosta viimeisimmästä kierrosta ja nyt odotan kaksosia viikoilla 12+5! :Heartred
 
Tänään alkoi menkat (kierto 27päivää) ja jos samalla tavalla jatketaan, kun viime kierrossa, niin osuisi ultra sunnuntaille. Tosin, ehkä uskaltaa antaa "tarkistusultran" päivää myöhemmin, kun viimeksikin pistettiin sitten vielä tarkistuksen jälkeenkin gonal. Inseminaatiopäivä olisi torstai.

Meillä oli miehen näytteessä pesun jälkeen 200milj./ml ja liikkuvuus 99%. Ja yksikään ei löytänyt perille. Miehelle vitsailin, että siittiöitä on paljon ja liikkuvat hyvin, mutta ehkä menevät väärään suuntaan. Vaikka kipeältä tällä asialla vitsailu tuntuukin.

Pari yritystä vielä inseminaatiolla ja sitten meidän osalta kaikki keinot käytetty, kun ei ivf:ään lähdetä. Eikö kuintekin suurin onnistumisprosentti inseminaatiolla ole yrityskerta 2-3? Sitten alkaa laskea.
 
Ajoitus kuulostaa hyvältä! Milloin tunsit ovulaation?

Mun viimeisimmästä hoitokierrossa mä laitoin irrotuspiikin to-iltana klo 22, inssi oli perjantaina päivällä ja ovulaation tunsin lauantaina aamupäivällä. Mulla ovulaatio tapahtui aika tarkkaan 36 tuntia irrotuspiikistä. Ja mulla oli sillon torstaina folliultrassa molemmin puoli 17mm follit.
Ja siis mä en saanut siemeniä sisääni muutakun inssin yhteydessä (oon itsellinen nainen). Teillä kuitenkin oli siemeniä munasarjoissa jo odottelemassa ennen inssiäkin, jos vaikka inssi vähän myöhästyikin. Mä uskon, että teillä on ollut nappiajoitus kaikessa! :)

Niin ja siis mulla tärppäs tosta viimeisimmästä kierrosta ja nyt odotan kaksosia viikoilla 12+5! :Heartred
En osaa sanoa milloin ovulaatio tapahtui, sillä kipuilu ja ovulaatioin voittava vuoto alkoi jo sunnuntai-iltana normaalia voimakkaampana.

Toivotaan vaan, että tähdet olivat kohdillaan ja joku siemen löytänyt perille oikeaan aikaan ja kaikki muukin sen jälkeen osuu kohdillee :smiley-angelic002

Hurjasti onnea kaksosten odotukseen, upea juttu :love017
 
Tänään alkoi menkat (kierto 27päivää) ja jos samalla tavalla jatketaan, kun viime kierrossa, niin osuisi ultra sunnuntaille. Tosin, ehkä uskaltaa antaa "tarkistusultran" päivää myöhemmin, kun viimeksikin pistettiin sitten vielä tarkistuksen jälkeenkin gonal. Inseminaatiopäivä olisi torstai.

Meillä oli miehen näytteessä pesun jälkeen 200milj./ml ja liikkuvuus 99%. Ja yksikään ei löytänyt perille. Miehelle vitsailin, että siittiöitä on paljon ja liikkuvat hyvin, mutta ehkä menevät väärään suuntaan. Vaikka kipeältä tällä asialla vitsailu tuntuukin.

Pari yritystä vielä inseminaatiolla ja sitten meidän osalta kaikki keinot käytetty, kun ei ivf:ään lähdetä. Eikö kuintekin suurin onnistumisprosentti inseminaatiolla ole yrityskerta 2-3? Sitten alkaa laskea.

Oon pahoillani menkoista! :sad001
Mutta älkää luovuttako! Vielä on kaksi hyvää yritystä jäljellä! :)
 
Pitäähän sitä yrittää uskoa. Omalla kohdalla on kyllä usko tosi tiukalla kun sairaalassa eivöt edes ultraa enää vaan suoraan inseminaatio ja ilman mitään pregnyliä tms. Eikö tuo loppupeleissä ole sitten sama olla tekemättä koko inssiä kun ei apuja ole tarjolla. Luget mulla sentään on joita olen syönyt jokusen päivän. Jotenkin veetuttaa kun sairaalassa tuollanen välinpitämätön meininki. :shifty:

Onnea Peruna muuten, tosi hienoa nuo kaksoset. Onko teillä suvussa kaksosia?
Mirumaru: Näin itsekin olen ymmärtänyt että 2 kerralla olisi parhaat mahikset. Sitä suuremmalla syylli itteeni harmittaa kun tämä toinen kerta ei onnistu näemmä ei sitten millään.:angry6
 
Pitäähän sitä yrittää uskoa. Omalla kohdalla on kyllä usko tosi tiukalla kun sairaalassa eivöt edes ultraa enää vaan suoraan inseminaatio ja ilman mitään pregnyliä tms. Eikö tuo loppupeleissä ole sitten sama olla tekemättä koko inssiä kun ei apuja ole tarjolla. Luget mulla sentään on joita olen syönyt jokusen päivän. Jotenkin veetuttaa kun sairaalassa tuollanen välinpitämätön meininki. :shifty:

Onnea Peruna muuten, tosi hienoa nuo kaksoset. Onko teillä suvussa kaksosia?
Mirumaru: Näin itsekin olen ymmärtänyt että 2 kerralla olisi parhaat mahikset. Sitä suuremmalla syylli itteeni harmittaa kun tämä toinen kerta ei onnistu näemmä ei sitten millään.:angry6

Jännä, jos ei ole teidän kohdalla "kaikki keinot käytössä"! Meillä meni pari kiertoa siihen, että kokeiltiin, mikä on toimivin lääkeyhdistelmä ja sitten päästiin tekemään inseminaatio. Nyt kokeillaan samalla, eli Letrozol 5kpl, gonal 3 pistoa ja pregnyl. Sitten välipäivä ja inseminaatio. Toivottavasti nyt onnistuu, nyt olisi se *toinen yrityskerta*.

Toisaalta, meillä on vielä vuosia jäljellä (täytämme 27 tänä vuonna), mutta olen aina ajatellut, että haluan lapset nuorena ja pienellä ikäerolla. En ehkä enää edes 30-vuotiaana halua aloittaa vauvarupeamaa alusta, ensimmäinen on sillon jo 9v. Olisi ollut kiva saada kaikki (toivomani kolme lasta) samaan rumbaan. Tuntuu edes väärältä ajatella näin, kun niin hirveästi halutaan se toinen, mutta sitten taas en halua myöskään sitä, että lapsi on 5v, kun täytän 40. Se ei vain sovi meille.

Huoh, kun voi olla turhauttavaa ja vaikeaa. Tsemppiä meille kaikille!
 
Paljon onnea Perunalle Meillä on nyt viimeinen induktio+inseminaatio hoito ennen ivf:ää. Ihanaa tällä kertaa ovis ei osinut viikonlopulle sillä 2 edellistä kiertoa on ovulaatiot ajoittunut viikonloppuun, eikä päästy inssiin ja eka kierto meni ihan pieleen, kun tuli hyperstimulaatio. Tänään kp 10 uä näkyi oikealla puolella 14 mm munarakkula ja vasemmalla puolella 10 mm, limis yli 10 mm. Tänään ja huomenna vielä gonal f 50 iu ja sunnuntaina ovitrelle-pistos ja ti olis inssi. Toivon, että tällä kertas tärppäis....

-Taru
 
Paljon onnea Perunalle Meillä on nyt viimeinen induktio+inseminaatio hoito ennen ivf:ää. Ihanaa tällä kertaa ovis ei osinut viikonlopulle sillä 2 edellistä kiertoa on ovulaatiot ajoittunut viikonloppuun, eikä päästy inssiin ja eka kierto meni ihan pieleen, kun tuli hyperstimulaatio. Tänään kp 10 uä näkyi oikealla puolella 14 mm munarakkula ja vasemmalla puolella 10 mm, limis yli 10 mm. Tänään ja huomenna vielä gonal f 50 iu ja sunnuntaina ovitrelle-pistos ja ti olis inssi. Toivon, että tällä kertas tärppäis....

-Taru

Kiitos! :)

Paljon tärppionnea teille inssiin! :)
 
Hei,

seuraileeko tätä foorumia muita inseminaatiohoidossa suunnittelevia / piinailijoita / plussanneita?

Olisi kiva elvyttää ketju aktiiviseksi vai pitäisikö luoda uusi? :3some

Halukkaat voisivat päivittää tähän listaan (pohja kopioitu jostain vanhasta ketjusta) tilanteensa:

Suunnittelevat
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy



Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy

Pokka.................1. IUI................5.2............selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy
 
Hei,

seuraileeko tätä foorumia muita inseminaatiohoidossa suunnittelevia / piinailijoita / plussanneita?

Olisi kiva elvyttää ketju aktiiviseksi vai pitäisikö luoda uusi? :3some

Halukkaat voisivat päivittää tähän listaan (pohja kopioitu jostain vanhasta ketjusta) tilanteensa:

Suunnittelevat
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy


Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy
Pokka.................1. IUI................5.2............selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy

Alinah, 2 inseminaatio, plussa 18.11.2018.
 
Suunnittelevat
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy


Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy
Pokka.................1. IUI................5.2............selittämätön
Mirumaru.......... 2. IUI tulossa...........-..........selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy

Alinah, 2 inseminaatio, plussa 18.11.2018
 
Hei,

seuraileeko tätä foorumia muita inseminaatiohoidossa suunnittelevia / piinailijoita / plussanneita?

Olisi kiva elvyttää ketju aktiiviseksi vai pitäisikö luoda uusi? :3some

Halukkaat voisivat päivittää tähän listaan (pohja kopioitu jostain vanhasta ketjusta) tilanteensa:

Suunnittelevat
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy



Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy

Pokka.................1. IUI................5.2............selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy

Hei! Kiva, jos ketju aktivoituisi, mutta minusta tää "pohja" on vähän epäselvä ja hankalan oloinen! :rolleyes:
Jos jatkettaisi listausta noin kuin Alinah itsensä lisäsi? Laitan esimerkin uuteen viestiin.
 
Suunnittelevat:
Nimimerkki/Tuleva hoito/Ajankohta/Syy

Piinailevat:
Nimimerkki/Hoito/Testipäivä/Syy

Pokka/1.IUI/5.2./selittämätön
Mirumaru/2.IUI/tulossa/selittämätön

Plussanneet:
Nimimerkki/Hoito/Syy/Plussauspäivä/Laskettu aika

Alinah/2.inseminaatio/18.11.-18/
Peruna86/inseminaatio/itsellinen nainen/26.11.-18/3.8.-19
 
Näin tietenkin selkeämpi! :computer005 Kopioin listauksen puhelimella toisesta ryhmästä ja en usko, että muotoilu oli tarkoitettu tuollaiseksi, mutta nyt on hyvä.

Toivottavasti saadaan lisää samassa vaiheessa olevia joukkoon mukaan jakamaan tuntemuksia ja kokemuksia!!

Itsellä kipeytyi rinnat jo viime yönä ja nännit todella arat. Tietenkin nyt tulee tarkkailtua tuntemuksiaan tosi tarkasti, mutta kipu on poikkeuksellinen normaalikiertoon verrattuna. Taitaa kuitenkin olla normaalia, että irrotuspiikki tekee raskausoireiden kaltaisia oireita ja voi vaikuttaa pidempäänkin. Pistin sen viikko sitten maanantai-iltana ja inssi oli keskiviikkona, jolloin munia oli jo puhjennut. Nyt kp 19 vaihtumassa kp 20:een. :rolleyes:
 
Suunnittelevat:
Nimimerkki/Tuleva hoito/Ajankohta/Syy

Piinailevat:
Nimimerkki/Hoito/Testipäivä/Syy

Pokka/1.IUI/5.2./selittämätön
Mirumaru/2.IUI/tulossa/selittämätön
Hillamarie/3.IUI/2.2./azoospermia

Plussanneet:
Nimimerkki/Hoito/Syy/Plussauspäivä/Laskettu aika

Alinah/2.inseminaatio/18.11.-18/
Peruna86/inseminaatio/itsellinen nainen/26.11.-18/3.8.-19
 
Täällä eletään jännityksessä, eikä edelleenkään oikein mitään oiretta. Ylimääräistä virtaakin näyttää olevan, joten siirsin taas ajatuksia muualle ja keskitin sen siivoukseen (taas).

Eilen meinas tulla itku(potkuraivari), kun ajattelin ettei tästäkään onnistunut. Tänä aamuna päätä särki ja hieman etoi roskiksen haju (nämäkin näitä joko tai oireita). Testiä en oo kaappiini ostanut, koska luultavasti käyttäisin sen ennen ku ois ees tarvis.

Siis nyt vaan odotellaan. Arg! Muutama pitkä päivä. Onneks on laatikoita mitä siivota.
 
Hei! Tämmöinen tyhmä kysymys, jos voitte ottaa kantaa asiaan. Eli minulle tehtiin eilen aamupäivällä inseminaatio, illalla suihkun yhteydessä pesin alapääni suihkuttamalla suihkunpäätä suoraan alapäähän suht. kovalla paineella. Mietin jälkikäteen, että huuhtoutuuko nyt kaikki siittiöt pois tai vaikuttiko jotenkin niiden kulkuun Nyt harmittaa kauheasti....
 
Takaisin
Top