Imettävät kuumeilijat

En tiedä. Mutta satuin itseasiassa googlettamaan kohdunnapukasta tänään :D ja ilmeisesti on pehmeä ja auki ovulaation aikaan ja menkkojen aikaan.
Katsoin siis koska mun menkkojen olisi pitänyt alkaa pari päivää sitten, mutta ei kuulu ja kohdunnapukka on tosi ylhäällä. Yleensä siis on selvästi alhaalla ennen menkkoja.
 
Voikohan se avautua oletettujen menkkojen aikaan? :D mun kysymykset on varmaa iha hirveen vaikeita mut yritän vaan saaha tolkkua tästä kierrosta
 
Poika täyttää huomenna 1v ja imetys on pikkuhiljaa tullut tiensä päähän, oon onnellinen että päästiin "tavoitteeseen" ja imetys jäi hiljalleen melko luonnollisesti/ harmittomasti pois kuvioista. Tämä mama lähtee nyt rintsikkaostoksille, ihanaa!
 
Ihanaa suubi että pääsitte haluamanne imetystaipaleen! Me on pidetty nyt unikoulua ja luovuttu yöllisistä imetyksistä ja siirretty neiti omaan sänkyyn nukkumaan. Tai mies on pitänyt, minä olen laittanut lapsen yöunille ja nukkunut sitten yläkerrassa autuaan tietämättömänä kitinöistä. :joyful:

Aivan kivuttomasti on sujunut, ensimmäisenä yönä tyttö oli itkeskellyt vähän enemmän (päätti ennen unikoulua alkaa syödä yöllä taas kolmesti :meh:) mutta edes syliin ei tarvinnut nostaa ja nyt parina yönä onkin kitissyt vain tuttia. Tunnen itseni ihan tarpeettomaksi kun tuo lapsi on muutenkin niin isin tyttö :hilarious: mutta kokonaiset yöunet on maistuneet, joten en valita!

Tutista vieroittaminen alkaa sitten seuraavaksi olla ajankohtaista, se voi ollakin vähän kovempi homma...
 
Mä taidan myös liittyä tänne. En tiedä oonko varsinainen kuumeilija, mutta kyllähän sitä tulee miltei joka päivä mietittyä että milloinkohan se toinen tulee. Esikoinen syntyi lokakuussa ja on vielä hetken täysimetyksellä. Kiertokaan ei ole vielä alkanut, mutta eipä se aina sitä vaadikaan. Ehkäisyä ei olla missään vaiheessa otettu käyttöön koska on ajateltu että toinen saa tulla jos on tullakseen. Ite oisin halunnu että lapsilla ois ollut noin vuoden ikäero, mutta kyllä se nyt taitaa jäädä toteutumatta. :wacky:
 
Kyllähän se aika raskasta ois varmasti ollut, varsinkin kun ei ole sukulaisia lähettyvillä.. Mut minkä sitä toiveilleen mahtaa :D
 
Meillä lapsilla ikäeroa on 1v 2kk. Esikoinen oli 6kk ikäinen kun kuopus ilmoitti tulostaan. Kyllähän sitä monet kerrat toista odottaessa mietti, että mihin soppaan on lusikkansa laittanut. Kovasti mietin kuinka pärjään kun mies palaa töihin isyysloman jälkeen ja sitten kun toinen roikkuu tissillä ja toinen huutaa jne. Kaikennäköstä sitä mietti silloin vaan kaikesta kuitenkin selvisin. Ja kun rutiinit ottaa käyttöön, on helppo kahden lapsen kanssa toimia. Ja heti kun vauva "kykenee" ottaa hänet mukaan rutiiniin ja tekee lapsille kaiken yhtäaikaa.
Me asutaan myös vieraalla paikkakunnalla eikä täällä ole tukiverkostoa minkäänlaista. Sukulaiset ja ystävät asuvat kaikki toisella puolella Suomea eli yksin olen aika lailla lasteni kanssa.
Kaikkeen onneksi tottuu ja en ikinä ole katunut lasten pientä ikäeroa vaikka raskausaikana kovasti mietitytti. Heistä on kuitenkin paljon seuraa toisilleen ja ovat läheiset. :)
 
Ihana kuulla Blackwood, että pienellä ikäerolla on ihan ok saada lapsia ja että siitä selviää. Valaa uskoa ja rohkeutta omiin toiveisiin ja valintoihin.
 
Todellakin on ok ja me nimenomaan haluttiin mahdollisimman pienellä ikäerolla. Siinähän ne menee samoilla silmillä. Tosin meillä on aina ollut hyvin nukkuvia lapsia enkä itsekkään ole koskaan ollut lasten takia väsynyt. Molemmat nukkuneet alusta asti kokonaisia öitä. Alkuun mietin kovasti, että kuinka pärjään jos sattuukin tulemaan toisesta koliikkivauva, kuinka esikoinen tähän suhtautuu yöllä jne.. Valmisteltiin esikoista nukkumaan mölyssä ja nykyään nukkuu vaikka kuinka kuinka kolisee. Onneksi kuopuksesta ei tullutkaan koliikki.
Kolmas olisi nyt myös toiveissa ja pienellä ikäerolla vaan kuopuksen syntymän jälkeen on keskemenoja ollut kolme.
 
Just tuon takia tahtoisin pienellä ikäerolla että lapsista ois toisilleen seuraa. Itselläni on reilu 2 v nuorempi sisarus ja silloin lapsena tuntui että se ikäero oli liian iso :D kyllähän me leikittiin yhdessä, mut silti on jäänyt sellainen maku että oli liikaa ikäeroa :D
Ja sit tahtoisin lapset tähän samaan putkeen eikä mitään ns välivuosia. Noh, saa nähdä miten käy. Todennäköisesti tälle vuodelle ei kuitenkaan ehdi enään sitä toista saada mukaan, mikä tosin voi kropan kannalta olla hyvä asia. Enkä tiedä miten se vaikuttaa raskautumiseen kun kipparin kanssa on ongelmia, lääkitystä en tosin ole vielä aloittanut eikä toivottavasti tarvitsekaan.

Kurjaa Blackwood että on keskenmenoja ollut :sad001 itsellänikin on pari ennen esikoisen syntymää ollut. Vieläkö sä imetät?
 
Siiru lopetin imetyksen vähän aikaa sitten, mutta imetin vielä kun tämä viimesin keskenmeno oli. En sitten tiedä onko tuo imetys ollut osa syynä keskenmenoihin. Mutta mulla helposti taipumusta niihin muutenkin. Ennen esikoistakin oli neljä keskenmenoa. Tutkittu on vaan ei ole syytä koskaan löytynyt. Yksi pidemmälle mennyt sikiö tutkittiin kun tuli ulos ja sieltä löyty kromosomipoikkeavuus. Mutta on tehty meille kromosomitestitki eikä niissä mitään ollut.
 
Mulle lääkäri sanoi että jos tulisin raskaaksi niin imetys pitäisi lopettaa keskenmeno riskin vuoksi. Noh, en tiedä noudattaisinko sitä ohjetta, kun eihän se kaikilla vaikuta. Onko sulla Blackwood minkä ikäiset lapset? Ja miten muuten kun toista odotit, imetitkö vielä silloin?
 
Muokattu viimeksi:
2 ja 1 vuotiaat lapset on.
Mulle on sanottu, että se imetys ei vaikuta keskenmenoihin mutta tiiä sitte.
Toista odottaessa en imettänyt. Esikoista en varsinaisesti koskaan imettänyt, koska lapsi ei voinut imeä. Yritin kyllä joskus sitä rintaa antaa, mutta se ei onnistunut. Sen takia tän toisen imetys oli mulle todella tärkeää. Esikoinen sai kuitenkin omaa maitoa pumppaamalla ekat 4kk, kunnes tein päätöksen etten jaksa sitä pumppaus rumbaa.
 
Olihan siinä oma hommansa vaan se motivoi kun ei voinut esikoista oikein muuten auttaa kun antaa sitä omaa maitoa. Ajattelin, että hänelle voisi siitä tulla edes vähän parempi mieli. Mikään ei oo raastavampaa kun nähdä oma lapsi tuskassa etkä voi auttaa vaan elämä on lääkäreiden käsissä. Jatkoin sitten osittais pumppaustakin jonkin aikaa ennen korvikkeelle siirtymistä kokonaan.
 
Siiru ja Kyfi tervetuloa! Jännää kyllä tuo, miten voi eri paikoissa olla niin eri näkemys imetyksestä keskenmenon riskiin - vai voiko olla että jos muutenkin riskiraskaus muusta syystä nii sitten vois imetyskin lisätä riskiä?

Mä aloitin eilen melkein bileet koska MENKAT!! Ekat synnytyksen jälkeen. Mut sit ne ei ehkä alkanutkaan, tai vaan vähän tuhrua parissa paperissa. Kuuuuuulostellaan josko ne sieltä yrittäisi kuitenkin alkaa. Jos kierto nyt käynnistyisi nii pääsisi toivomaan beibiä vuodelle -19! Eli tulis 2v ainakin ikäeroa.
 
Mulla tuli myös kerran turha ja oli alavatsa todella kipeä. Mut siihen se sitten jäi. Ehkä sillä voi mun kohdalla olla vaikutusta kun on sellaisia päiviä että olen erossa vauvasta sen 11 h enkä pysty imettämään.. Mut ei näitä päiviä nyt kovin usein kuitenkaan ole..
 
Siis vau Blackwood, mieletöntä että oot noin kauan jaksanut pumpata!

Jännä että tää imetys onkin jotenkin niin tunteita herättävää. Raskausaikana en asiaa sen kummemmin stressannut, vaan ajattelin että homma menee omalla painollaan, matkan varrella on välillä ärsyttänyt ja väsyttänyt, mutta silti nyt kun oli pari päivää maito normaalia tiukemmassa yöimetyksien lopetuksen jälkeen (ja liekkö kiertokin sellaisessa vaiheessa että häiritsee kun menkkoja odotan alkaviksi) eikä lapsikaan ollut kovin innokas tissille, niin mikä mieletön harmitus iski! Että ei tää nyt vielä tähän voinut loppua.

Miten huojentavaa kun tänä aamuna patalapuissa oli taas maitoa :hilarious:

Kp 30 tänään ja menkkoja ei vielä näy, vähän semmosia alavatsakramppeja ollut pari päivää että josko kohta alkaisi. Oletettu ovis oli sen verran myöhään, että luulen kierron tälläkin kertaa vähän venyvän. Voi vitsit että, yk 1 lähenee ja lähenee :happy:
 
Mä oon tänään ihmetellyt kun alatvatsan pömpötys tuntuu kasvaneen.. Joko oon raskaana tai sitten kierto on käynnistymässä.. Noh, todennäköisesti ei kumpaakaan, mut taidan silti testin tehdä :hilarious:
 
Takaisin
Top