Imettäjät

Meillä on tyttö oppinut hallitsemaan tisseistä suihkuavaa maitoa, ei mene enää niin väärään kurkkuun ja joudu kakomaan. Vatsavaivat on myös melkein kokonaan kadonneet, isot kakat tulee noin 1krt/pv. Pitäisköhän tuota Disflatyliä vielä antaa vai auttaisiko se tosissaan niin paljon ilmavaivoihin..
 
Meillä tänään edelleen rintaraivareita, mutta useimmilla syötöillä suostunut lopulta kuitenkin imemään tissiä ainakin vähän. Itsellä vaikutelma että olisi syönyt hirmu vähän, mutta pissaa on tullut kivasti joten en ole korvikkeeseen sortunut. Vähän herää varovainen optimismi - ehkä tämä vielä tästä..? :happy:
 
:rolleyes:Jestas mikä tiheekausi menossa. Joka hetki kun ollaan hereillä pitäis olla tissillä, ja yöt melkeenpä nukutaan tissi suussa. Lisäks on iskeny aamuyön tohinat ja kitinät. Selkeesti kiukkuaa kipeetä masuaan (kakkakin muuttunu vihreeks) Tää Äippä sitten hereillä klo 3 aamusta siihen asti et noustaan sängystä aamulla :arghh: Ihan pikkasen väsyny mami. Pitää varmaan alotella maidotondietti jos se helppais...
 
Täällä vauva nukkuu yöt tosi sikeästi, ilmeisesti niin totaaliuuvuksissa päivän kiukkuamisesta ja vatsanpuruista. Herään yöllä pumppaamaan kiristykset pois ja sit herätän vauvan syömään. En ees uskalla kokeilla kauan nukkus jos ei herätä, nukkuu ihan sellaista kuolleen unta, ei edes sormi heilahda koko yönä
 
Meillä vauva jotenkin raivoaa vasemmalle tissille, siitä on hänen vaikempi saada kunnon ote ja hermostuu tietty lisää, kun joudun irrottamaan huonon otteen. Oikealla ei mitään ongelmaa. Ollaan vissiin toispuoleisia :D
Muutenkin tää meidän muru on aika temperamenttinen, nälkäviestit menee täyteen itkuun ihan sekunneissa, että sitä ei kovin usein ehdi tissiä esiin kaivaa ennen huutoa..
 
Meillä vauva jotenkin raivoaa vasemmalle tissille, siitä on hänen vaikempi saada kunnon ote ja hermostuu tietty lisää, kun joudun irrottamaan huonon otteen. Oikealla ei mitään ongelmaa. Ollaan vissiin toispuoleisia :D
Muutenkin tää meidän muru on aika temperamenttinen, nälkäviestit menee täyteen itkuun ihan sekunneissa, että sitä ei kovin usein ehdi tissiä esiin kaivaa ennen huutoa..

Meillä ihan samalla tavalla! Syö toisesta tissistä paljon enemmän kuin toisesta. Toinen nänni poenempi kuin toinen, niin varmaan siks! Tyttö kans huutaa komeasti jos sitä tissiä ei tuu heti heti heti nyt.
 
Meillä ihan samalla tavalla! Syö toisesta tissistä paljon enemmän kuin toisesta. Toinen nänni poenempi kuin toinen, niin varmaan siks! Tyttö kans huutaa komeasti jos sitä tissiä ei tuu heti heti heti nyt.

Mä en ees oikein tiiä miks vasenta syrjitään :D En ehkä osaa häntä auttaa hyvään asentoon. Mulla on matalat nännit niin imuotetta saa välistä vähän hakea. Toivotaan, että tää tästä helpottaa kunhan vauva ja suu kasvaa ja me molemmat harjaannutaan tässä hommassa :) ja tietty sekin että maidontulo kunnolla tasaantuu, niin ei menis aina rinnat pinkeiksi.
 
Ja sekin on normaalia että koko imetystaipaleen ajan toinen vaan on vauvan suosikki tai muuten vaan tuotannoltaan tehokkaampi. Turhaan yritin esikoisen kanssa saada vasempaan nousemaan yhtä hyvin kuin oikeaan, nyt annan asian olla, syödään rinnat vuorotellen mut oikeassa silti parempi tuotanto tälläkin kertaa.
 
Täälläkin vasen on inhokki, kelpaa yleensä pumppauksen jälkeen parhaiten. Jos on jo täydehkö niin hirveä huuto alkaa kun vaan näkeekin tissin, paitsi jos on posketon nälkä :grin Voi olla, että suihkuaa enemmän, ei saa kunnon otetta tms.
Eilen olin poissa pari tuntia niin oli sillä aikaa vedellyt pullosta 200 ml hirveän nälkähuudon kera ja vielä piti hieman tissiä lutkuttaa kaupan päälle kun kotiin tulin :eek:
 
Onko täällä muita jotka ei pumppaile?
Minä ajattelin ruveta nyt harjoittelemaan vauvan kanssa tuota pullosta imemistä, kun ei ekalla kerralla onnistunut. Siis mies saa harjoitella, kun ite oon vaikka pissattamassa koiria. Samalla voisin ruveta pakastelemaan maitoa tuleville äidittömille hetkille. Lisääköhän tuommoinen päivittäinen 40ml pumppaus tuotantoa, kun en kuitenkaan meinaa pullosta tuota 40ml joka päivä antaa? Vai pitäiskö mun pumpata esim joka toinen päivä.
Ootteko tehnyt tuttivertailua, että minkä mallisesta tuttiosasta vauvanne juo mieluiten? Meillä on nyt aventin pumppauspulloja ja niissä on jotenkin olevinaan rinnan muotoinen tuttiosa, mutta ei ainakaan meidän vauvassa herättänyt innostusta. Ajattelin kokeilla vanhan mallista tuttia, sillä se on runsaampi.
 
Meillä on pakkasessa vaan yhden "ulkoilun " verran maitoa. Herun huonosti pumpulle, joten en kauheasti oo vielä pumppaillu, mutta samalla ajatuksella haluaisin pakkaseen jonkin verran maitoa. Meillä on lansinohin käsikäyttöinen pumppu, mikä on hyvä kyllä ja vauva on kyllä pienet hörpyn kokeillu niiden pullostakin ja hyvin kelpasi.
 
Suosittelen yöllä pumppausta, silloin tulee enemmän, nukkuu ensin jonkun tunnin vaikka. Rinta (se inhokki) tai rinnat yleensä pingottaa jo maidosta ja ainakin meidän poika syö yöllä vähemmän ja jatkaa sitten unia. En saa päivällä kovin kummoisia määriä. Luovutusmäärätkin pienentyneet kun pojan ruokahalu kasvanut mutta viikossa kuitenkin vielä noin pari litraa ylimääräistä vielä irtoaa luovutukseen ja tietenkin kun lähden jumpalle tai haluan nukkua jonkun tunnin niin pitää pojalle pumpata maitoa. Pumppaan yleensä 10 min enkä ole huomannut että tuotanto sillä kasvaisi.
Kannattaa pumpatessa lukea tai selata kännykkää, heruu paljon paremmin kun ei ajattele että pakko pumpata. Tai vaikka katselee suloista nukkuvaa bebeä :p
Käsipumppuna Lansinoh on kyllä huippu, itsekin pumppaan sillä monesti pojalle.
Pullotuteista käytössä MAM, oppi niistä jo osaatolla juomaan ja samat tutit oli osastolla kovassa käytössä muillakin.
 
Täällä saa oikea tissi raivoa. Ei tarvi olla kun tunnin taukoa niin jo suihkuaa niin että suupielistä valuu ja ei ehdi niellä. Mies nimesi mun oikean tissin pikaruoka tissiksi ja vasen joka hidasvirtauksisempi on unitissi jolle tyttö lähes poikkeuksetta nukahtaa... No. Yöllä imetän enemmön oikeaa rintaa siitä johtuu maidon vauhti. Vasen imussa enemmän sohvalla.
 
Onko täällä muita jotka ei pumppaile?
Minä ajattelin ruveta nyt harjoittelemaan vauvan kanssa tuota pullosta imemistä, kun ei ekalla kerralla onnistunut. Siis mies saa harjoitella, kun ite oon vaikka pissattamassa koiria. Samalla voisin ruveta pakastelemaan maitoa tuleville äidittömille hetkille. Lisääköhän tuommoinen päivittäinen 40ml pumppaus tuotantoa, kun en kuitenkaan meinaa pullosta tuota 40ml joka päivä antaa? Vai pitäiskö mun pumpata esim joka toinen päivä.
Ootteko tehnyt tuttivertailua, että minkä mallisesta tuttiosasta vauvanne juo mieluiten? Meillä on nyt aventin pumppauspulloja ja niissä on jotenkin olevinaan rinnan muotoinen tuttiosa, mutta ei ainakaan meidän vauvassa herättänyt innostusta. Ajattelin kokeilla vanhan mallista tuttia, sillä se on runsaampi.

Meillä tuotanto aika tikitilleen vauvan tarpeeseen, mutra 80ml kärsii ottaa ni ei vaikuta.pyrin pumppaan aamulla kun sillon rinnoissa enemmän ku yöllä vauvalla on pitkät syöntivälit
 
Imetin ilman rintakumia! alku piti ottaa kumilla mutta kun otin pois imetys onnistui ilmankin niin kauan kunnes tuli väsy eikä poika jaksanu enää keskittyä, laitoin kumin takasi vielä viimesille imuille ennen nukahtamista mutta tää on niin iso juttu meille! :)
 
Minä olen saanut pakkaseen varmaan n. 8dl maitoa hätävaraksi. Vielä ei ole niitä käytetty sillä olen pumpannut jääkaappiin satsin niinä iltoina kun olen ollut poissa. 1-2 kertaa viikossa olen harrastusmenoissa 3-4h ja mies antanut silloin pullosta. Olen myös aina imettänyt juuri ennen lähtöä eli periaatteessa vauva kyllä ihan hyvin pärjäisi sen ajan ilmankin maitoa. Mies on kuitenkin aina tuutannut maidot vauvalle. Tästä seuraa se, että kotiin tullessani on pakko pumpata ja näitä satseja olen sitten pakastanut.
 
Mä en hirveästi pumppaile. Alkuun sain maidonkerääjiin desin verran päivässä ja niitä tuli pakastettua. Muutamia kertoja oon pahimpia pingotuksia pumpannut, välistä kyllä ihan hukkaankin. Meillä kun vauva välistä vieläkin hakee toisen rinnan kanssa imuotetta, niin ei kauheasti haluta pulloa nyt vielä tarjota. Ne pari kertaa kun on pullosta tarjottu maitoa, on kyllä juonut ihan tyytyväisenä.
 
Yöllä kyllä on pitemmät syömävälit, mutta en minä jaksa mitään silloin touhuta. Taidan pumpata 3h päikkäreiden aikaan.
Hyvä kun luin netistä vinkkejä tuttipulloon totuttelemiseen (niitä oli paljon) ja kysyin viel huvikseen neuvolassa et onko jotain keinoja jos tuttipullo ei käy, ni se pirun hoitaja ei tiennyt mitään. Sanoi vaan et sitten pitää hörpyttää.
 
Johtuukohan imettämisestä kuiva iho varsinkin kasvoissa, halkeilevat kynnen vierustat ja kynsivallintulehdukset useammassa sormessa ja tänään löytyi varpaastakin! Sekä selittämättömät mustelmat jalassa ?
 
Takaisin
Top