Imettäjät

Joo nuo maidonkerääjät on tosiaan ehdottomat! Ilman niitä olis kamalaa koko ajan. Ja rasvaa tosiaan kuluu aika reippaasti.
Mutta onneks lapsi kasvaa ja voi hyvin.
Mullekin kaverit sanoi, että imetys on täyttä helvettiä ekat kaks viikkoa, mutta ei riittänyt mulle pelkkä kaks viikkoa.
 
Meillä6 vkon ikäinen vauva ja välillä vieläkin sattuu jonkin verran, mutta ei ollenkaan sillai kun aiemmin. Eli vaikka sattuis niin toivoa on! Oon niin tyytyväinen, että ollaan päästy tänne saakka!
 
Meillä ainakin pojan imuote tekee ajoittain vielä tosi kipeää ja siis ikää on jo se yli 6vk. Ja aina välillä vieläkin poika yrittää purra nänniä jos vaikka tulis paremmin maitoa tms..
 
Oon nyt kaks vuorokautta pian ollut imetyskiellossa. Vauvaa ottaa päähän, varsinkin yöllä kun hamuaa eikä saa kun tutin. Kaks yötä käytännössä huutanut.

Jännä homma. Oon sitkeästi pumpannut kolmen tunnin välein, että ei ihan hiivu maidontulo. Tänä aamuna huomasin että rinnat on ihan pinkeet ja kuumat ja ISOT. Ihan kuin maito nousisi niinkuin silloin alussa. Hirveesti ei kuitenkaan pumpulle heru. Vuorokaudessa saan pumpattua noin 300ml, eniten aamusta. Kerralla noin 30-40ml.

Huomenna päästään takas imetyspuuhiin. Toivottavasti vauva vielä minut huolii etten tehnyt turhaa työtä.

Muoks. Myös jalat turvonneet kuin synnytyksen jälkeen jonka kätilö silloin sanoi johtuvan maidon noususta. Mä jo luulin et mul on veritulppa.

Kyl täs jo laskee kertoja mitä joutuu vielä pumppaamaan... Vielä 9 kertaa. Aventin käsikäyttöinen toimi sitten minulla. Tarpeeksi hellä ja silikonin takia pehmeä. Medelan mini sähköjärpäke lensi romukoppaan. Ihan turha kapine.
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin on se medelan pieni sähköinen.. Toimii aina hetken ja sit tuntuu että ei oo tarpeeksi tehokas.. No onneks poika on oppinut paremmin tohon imetykseen..
Toivottavasti ei tuu mitään että pakko pumpata ku sit oon kyllä ihan hukassa..
 
Täällä mennään täysimetyksellä :) Lisämaitoo tuputettiin siispä turhaa. Pissaa ja kakkaa piisaa niin kyllä se kertoo et poika saa tarpeeks tissimaitoo :) Oli vaikee vaan aluks ite luottaa maidon riittävyyteen.
 
Minäki muistelin että imetys sattuu vaan ekan viikon kaks, mutta kivutonta alko olla vasta kuukauden jälkeen. Nyt nännit ok mutta heruminen polttaa rintaa välillä kainalosta asti. No, vuosi imetystä tavoitteena ja 2kk jo mennyt, kyllä se siitä :)
 
Täällä mennään täysimetyksellä :) Lisämaitoo tuputettiin siispä turhaa. Pissaa ja kakkaa piisaa niin kyllä se kertoo et poika saa tarpeeks tissimaitoo :) Oli vaikee vaan aluks ite luottaa maidon riittävyyteen.

Meilläkin jotkut hoitajat yrittivät että oisin aloittanut lisämaidon, mut en antanut yhtään lisämaitoa kotona, kun oma nousi niin hyvin. Tähän mennessä tuo vauva on lihonnut jo 2kg syntymän jälkeen, vaikkei oo kahtakaan kuukautta vanha. ..kyllä tuossa tissillä on vietetty aikaa sen mukaisestikin. 1h on ollu maksimiaika ilman tissiä hereillä ollessa :D
 
Mulle sanottiin, että imetys sattuu ekat pari viikkoa, mutta mulla taisi kyllä alussa sattua vaan pari päivää. Nyt on taas pari viikkoa sitten tullut sellainen kumma ilmiö, että välillä (=lähes aina) imettäessä toisen puolen rintaa kirvelee. Ilmiötä esiintyy molemmin puolin eikä rinnat ole olleet mitenkään ylipinkeät eikä niissä näy mitään erikoista ulospäin. Merkillistä. :wideyed:
 
Voi olla että on maidon nousua, jotenkin vaan hassua ettei ole tuntunut silloin alussa ollenkaan - silloin oli vaan nännikipua siinä rinnassa josta imetän. Nyt tuntuu jotenkin rinnan sisällä. No, onneksi ei mikään sietämättömän kova kipu kuitenkaan. :)
 
Olin kurssilla ja pois kotoa 6h. Puolessavälissä havahduin, että paita on kostea ja tauolla kävin käsin lypsäämässä vessassa mutta rinta oli räjähtämässä kun pääsi kotiin. Pumppasin yhdestä rinnasta 210ml ja imetin lasta ja silti tuntuu et siellä on edelleen pieniä maitotiehyetukoksia. Pitäis muistaa pitää pumppu mukana. Tai vauva :grin
 
Voihan pyllyjen pylly. Meillä imetys vaarassa loppua, neiti täyttää vasta 2 kk. :arghh: Taustalla lievän refluksiepäilyn takia tehty kovaonninen maidonsakeuttajakokeilu. Ei suostunut syömään veteen sekoitettuna niin sain fiksun idean sekoittaa pieneen määrään maitoa, antaa tuttipullosta ja siihen sitten tissiä päälle. Alkukankeuden jälkeen lähti toimimaan hyvin, ei oksentanut joka tissin jälkeen ja oli todella hyväntuulinen. Kunnes eilen, parin hyvän päivän jälkeen veti yhtäkkiä illalla aivan puskista jäätävät tissiraivarit. Niitä jatkunut vaihtelevasti tänään koko päivän. Välillä suostuu syömään pari imaisua pitkän hyssyttelyn jälkeen, välillä ei edes sitä. Yritin välttää pullosta antamista, mutta sorruin sitten lopulta äsken kun neiti oli aikansa huutanut palosireeninä nälkäänsä, kumpikaan tissi ei pitkänkään yrityksen jälkeen kelpaa ja kello on puoli kolme yöllä ja miehen pitäisi saada nukuttua huomista työpäivää varten.

Harmittaa vietävästi. Mulle on toki sanottu, että pulloruokinta voi olla riski imetykselle koska pullosta maito tulee helpommin kuin tissistä, mutta tuo mössö ei aivan taatusti tule pullosta mitenkään helposti. Aiemmin syönyt täysin ongelmitta kokonaisia pulloaterioita tavallisena sakeuttamattomana rintamaitona, joka oikeasti tuleekin pullosta helposti, niin ei sitten tullut mieleen että imetys lopulta kaatuisi siihen kun vetää posket lommolla tilkan tuollaista maailmanlopun liisteriä. :banghead: Aargh.
 
En ole vielä kokeillut, aikanaan ihan alussa kokeiltiin kun vauva vasta opetteli syömään eikä silloin tykännyt niistä ollenkaan. Mutta hyvä idea, pitää kokeilla jos nyt auttaisi. :) Ja täytyy ahkerasti pumppailla ettei maidontuotanto hyydy. Jos on pakko antaa pulloa, niin mieluiten tietty omaa maitoa. Vaikka neuvolasta kyllä sanottiin että maidontarve on noin litran verran päivässä, ja pelkään etten kyllä niin hyvin heru pumpulle... Toivottavasti alkaisi tissi vielä kelpaamaan.
 
Meillä taas eilen illalla isin antama pullo ei kelvannut, piti tissille päästä. Voi jäädä jumpat pikaisiksi jos ei enää pulloa huoli :banghead: isi ei kyllä ollut lämmittänyt huoneenlämpöistä maitoa, siinäkin voi olla syy.
 
Mie jouduin imettämään kaupassa! Ihan kamalaa mut ei auta. Se oli ainoa keino saada poika rauhoittumaan kun alkoi itkeä masua hysteerisesti.. Teki matkalla niin ison kakan että meni vaatteet vaihtoon :D
 
Takaisin
Top