Ihana imetys

Laskin tuossa juuri, että meillä imetyksiä tulee vuorokaudessa noin 8. Tänään poitsu päätti ilmeisesti luopua tutista, ei kelpaa ollenkaan. Pelkäsin, että tissikään ei enää kiinnosta mutta ei huolta sen suhteen. Annettiin tänään kokeilumielessä korviketta, ihan hyvin laski noin 80ml. Tänään ollut kyllä hieman itkuinen ja kakkaa tullut paljon. Mietin, että menikö maha sekaisin? Ollaan varmaan reissuyn lähdössä ja olisi paljon helpompaa esim. Lentokentällä antaa pullosta kuin tissiä..asentorajoitteinen kun on tuon tissittelyn suhteen. :rolleyes:
 
Meillä oli tänään neuvola ja sain noottia tuosta lapsentahtisesta imetyksestä. Kuulemma pitäisi tissittää vain ruokailujen yhteydessä, ettei oppisi olemaan kokoajan kylläinen.
 
Öh, mitä? :D Mikä ihme siinäkin on, että lapsentahtisuutta pidetään jotenkin niin pahana asiana.
 
Onhan siinä toki perää, että tissittely on vähän kuin napostelua ruokailujen välissä. Jos syö kiinteitä 3h välein ja siinä välissä ottaa tissiä, niin tämä tarkoittaa että saa vatsaan täytettä 1,5h välein pitkin päivää. Itse ajattelen imetyksen kuitenkin kokonaisvaltaisemmin läheisyytenä. Poika pyytää ihan eritavalla tissiä kun muuta ruokaa. Ja on aivan erilailla onnessaan tissistä kun ruuasta muutoin. Noh katsotaan mitä tehdään.
 
Juu, kyllä tuo tissittely on nykyään sitä läheisyyttä.. Ruokaahan nuo saavat jo lautaseltakin. Toki on välillä myös varmasti jano, mutta meillä poika ainakin ihan selvästi osaa jo nautiskella maitobaarissa :)

Hampaillehan se ei tee hyvää, jos koko ajan on happohyökkäys. Onneksi meidän pojalla ei ole vielä hampaita, joten en ole yhtään rajoittanut tissillä oloa.
 
Juu, niinhän se on, että ihan koko ajan ei tissillä oloa enää suositella, ymmärrän kyllä neuvolankin kannan ja juurikin myös hampaitten takia olisi hyvä pohtia imetyksen tahtia. Meillä yösyötön lopetuksen jälkeen hetkeksi tiheni tissittelyt päivällä ja hetken annoin "tankata". Nyt taas hieman olen vähennellyt kertoja ja sitten vaan kovasti halittu, sylitelty ja nyhjätty muuten. Janoa karkoitellaan vedellä.
Ps. Hän on myös keksinyt tissivikinän kun kyseistä palvelua vailla, hih, suloinen hassu.
 
Hui mihin aikaan täällä kirjoitellaan 03.50! Miä oon tuohon aikaan vielä silmät ristissä ja vedän peittoa korville :goodnight
 
Meillä tuo tissittelyn tuoma läheisyys on siinäkin mielessä ainutlaatuista, että muunlaista sylittelyä tai hellyyttä poika ei huoli. Hän ei viihdy sylissä/lähellä minuuttia kauempaa, ellei ole tissi suussa. Kokoajan pitää liikkua ja tutkia maailmaa.
 
Heh. Koira herätti yllättävälle yölliselle tarpeelle, eikä nukkumasa päässyt tulemaan nopealla hälyytyksellä..sietäisi olla parempi päivystysjärjestelmä hänelläkin! :wink Onneksi poika heräsi puoli viiden jälkeen tissille, niin ei mennyt valvominen ihan hukkaan :)
 
Meillä täällä on kipeä poika, kurkunpäätulehdus. Nyt on tissi päässyt tosi toimiin lohduttajana ja parantajana. Pitkästä aikaa poika nukahti tissille. Onneksi on imetys!!
 
Niin...meillä alkaa poika virnuilemaan nykyään kun tissit näkee. Eipä noille nyt hurratakkaan oikein voi :cool05
 
Meillä ei virnuile tyttö tisseille mutta ite kyllä ihmettelen mihin mun ihan kivat D tissit on hävinny ja tilalle tullu tommoset tyhjät tennissukat :nailbiting:
 
Ja toinen reppana- sukka on venytetty viel alemmaksi kun toinen :cool01 kyl on päheet perkele! :laughing021
 
Mulla kans aika läpsykät. Onneks ei ollut isot aikaisemminkaan. Nyt pitäis saada kohta niihin lihasta täytteeksi... Muunlaista täytettä en kyllä suostuisi ottamaan. Eikä kyllä olis rahaakaan :D
 
Millaisilla vähennyksillä ajattelitte imetystä purkaa? Mulla alkaa selkeesti maito vähenemään ja pitäisi alkaa vähän pohtimaan mistä kohdasta päivää voisi sitten vähennellä ja totutella molemmat osapuolet tissittömyyteen. Tällähetkellä menee iltaisin noin 100 milliä lisänä, näin saatiin takaisin ilmaantunut kello kahden yöherääminen taas unholaan. Asialla ei siis ole megakiirus. Tuli vaan mieleen, että kun teissä on jo yhden lapsen vierottaneita, niin voisin kuulla ajatuksia aiheesta :)
 
Mulla on 4 lapsen jälkeen jäljellä "ihan kivat nännit" :laughing021 ei roiku kun on alunalkaen ollut pienet rusinat. A-kuppikin tuntuu olevan liian iso :nailbiting: oon alkanut taipumaan siihen lisätäytteen mahdollisuudesta jos olis rahaa. Ei oo enää niin jyrkkä ei kun silloin joskus nuorempana :oops:
 
Muokattu viimeksi:
Mua ei haittaa enää tissit, niin kuin nuorena otti päähän ku ne ei kasvanut tarpeeksi isoiksi. Niistä on sentäs ruokitti kaks mukulaa. Olishan se kiva, jos ne olis edes kiinteät pienet, mut minkäs teet :D

Imetyksen vähentämisestä: Muistaakseni aloin esikoisen kohdalla jättää päiväimetyksistä ekaks pois. Tooosi hitaalla tahdilla. Kuukausi siinä meni ainakin ennen kuin kokonaan viimeinenkin syöttö jäi pois. Normimaitoa kun aloin antaa vuoden ikäisenä ruuan kanssa, niin siitä sit jäi aina joku päivän imetyksistä pois.
 
Ei kai tää haittaa kun niitä vähäsiäkään ole enää, ei hölsky lenkillä ainakaan. Täytettä en ota, vaikka voishan ne olla nätitkin. Ompahan yksi muisto tämäkin oman kullanmurun vauva ajoista :love7
 
Takaisin
Top