Ihana imetys

Me ollaan alettu antamaan pojalle korviketta ruokajuomana nokkamukista. Sen myötä on tissittely vähentynyt 2-4 kertaan vuorokaudessa. Olisin kyllä täysin valmis lopettamaan kokonaan jo. Imettäminen ei enää ole ihanaa, vaan sattuu aivan älyttömästi :sad001
 
I-P, mitä korviketta annat? Meneekö alas mukisematta? Meillä poika ei oikei juo korvikkeita, ollaan kokeiltu NAN ja Arlan luomu. Pumpulle en enää kauheasti heru ja töihin lähtö parin viikon päästä. Vettä poika juo mielellään. Jos sitä sitten kun oon 8 tuntia pois?
 
Entäs onko sillä merkitystä, että onko korvike lämmintä/kylmää kun antaa nokkamukista. Huolisiko paremmin?
 
Winnie: Me on juotu Tuttelia. Meillä poika on kaikkiruokainen, ihan mitä vaan tarjoaa niin kelpaa ja vatsa kestää. Kannattaa kokeilla eri merkkejä.

Meillä myös juodaan maito ihan missä lämpötilassa tahansa, myös jääkaappikylmänä.
 
Meidän neiti suostu tänään ensimmäisen kerran juomaan korviketta:) erityisesti hieman lämmitettynä maistui. Eikä yhtään liian aikaisin, oon nimittäin torstaina menossa töihin ja hieman jännitti et mites ku tissit ei ookkaan käytössä päivällä.. Nyt voi siis hyvillä mielin tyytyä pelkkään iltatissittelyyn, ku tiiän et juo korvikettakin :happy:
 
Vauvat sopeutuu tilanteisiin ihan yllättävän hyvin. Eli siis ei todennäköisesti ole mitään ongelmaa olla päivää ilman rintaa, äidillä saattaa olla hankalampaa. :wink
Elma ei suostu juomaan pullosta, ei nokkamukista, mukin reunasta eikä mistään, joten hän on juomatta minun työpäiväni ajan. Ruuasta saa nestettä, ja siinä seassa voisi antaa myös vastikettakin, mutta ei ole ollut meillä tarvetta.
 
Täällä nuoriherra on taas alkanut viihtyä rinnalla. Antaumuksella lutkuttaa eikä ole kiirettä pois. Mua alkaa joskus ihan paikat puutua. On kuitenkin jo painoa poitsulla. Ja vielä kun on imenyt tissin tyhjäksi, niin silti jaksaa vielä imutella :) . Viihtyypä siinä sit ainakin sylissä. Ehkä hän tankkaa läheisyyttä enemmän kuin maitoa.
 
Seuraava tenava todennäköisesti syntyy kun tämä taapero on 2v-2v2kk. Olin ajatellut lopettaa imetyksen kaksivuotiaana, ellei se tapahdu aiemmin lapsilähtöisesti. Nyt kuitenkin lopetusta tulee aikaistaa, koska en halua tandem-imettää. Oli miehen kans puhetta, että pitäis olla lopetuksella ja uuden tulokkaan syntymällä tarpeeksi eroa, jotta tilanne olis nykyiselle taaperolle helpompi. Kuinka paljon mielestänne olis tarpeeksi?
 
Kuinkahan pitkä on 2-vuotiaan muisti...? Minä lopetin imetyksen 1,5 viikkoa sitten ja edelleen joka aamu pyytää tissiä ja saa raivarit kun sanon, että tissi on loppu. Juuri tänään ajattelin, että kuinkahan kauan poika jaksaa pyytää tai muistaa pyytää tissiä.. Ehkä muisti ulottuu jo parin kuukauden päähän, ellei pidemmällekin.
 
Varmasti muistaa! Kyseessä on niin ihana, rakas ja alkukantainen asia, etten oleta että lapsi unohtaa. Mut en myöskään samasta syystä halua lopettaa turhan aikaisin.
 
Lilly, sillon ku minä lopetin imetyksen (kerrasta poikki, oli useita kertoja päivällä ja yöllä), laitoin laastarit nännien päälle, annoin avata paidan ja liivit ja näytin että äitillä on pipi, sattuu. Äkkiä laitettiin tissit takasin piiloon. En tiiä auttaisko noihin raivareihin tuo kikka, että sattuu ja on pipi kun on laastaritki?
 
Jörrikkä: Hyvä kikka. Meidän poika vaan ei tiedä mikä on laastari.. Ei olla vielä kertaakaan tarvittu :D. Mutta ei se kyllä tissejäkään ole nähnyt 1,5 viikkoon :). Ja saahan sitä tietenkin vähän protestoida, kun on niin ihana asia kuin tissit lopetettu :wink.. Mutta siks lopetinkin jo nyt, koska aloitan elokuussa työt. Saa tässä nyt kesän protestoida ja toivottavasti ovat maitotissit jo syksyllä unohtuneet.
 
Ei tiennyt meilläkään tyttö, oli sillon vasta vuoden :) säikähti vaan, kun oli eri näköiset tissit ja ymmärsi kyllä että on pipi.
 
Meillä toiminut kans toi laastarikikka. Poika kattoo hetken, ehkä vähän silittää ("paipai") ja suuntaa muihin juttuihin. Että kiitos vain vinkistä, jörrikkä! :)

En tosin tiedä, toimisko enää, kun yli viikon ollu tissipimennossa vai hämmentyiskö vain lisää...
 
Eräänä iltana kesäkuussa neiti kieltäytyi iltamaidosta ja mä otin heti tilanteesta hyödyn irti. Nyt on jo kohta kuukauden mennyt niin, että tarjoan iltamaitoa max. joka toinen ilta. Eli neiti on imetyksellä vain 2-4 kertaa viikossa. Ja hyvin on silti iltatoimet sujunu. Hienoa!
Toivoinkin että edes vähän lapsilähtöisesti saisi imetyksen loppumaan kokonaan.
Kesän loppuun on tämä homma paketissa ja tammikuussa alkaa rumba alusta seuraavan kanssa.
 
Meillä varmaankin loppui imetys nyt. Poikaa ei enää kiinnosta. Ollaan tosin mummulassa nyt mutta ajattelin, että kotona jatkuu sama meininki. Meillä oli enää 2 imetystä päivässä ja toivonkin, että ei tule tukoksia tai tulehduksia...
 
Meillä meni 2 viikkoa ja sen jälk. poika ei enää pyytänyt tissiä. Imetin siis enää vain aamuisin ylösnousemisen jälkeen. Ja mun oli tosi hitaasti lopetettava, koska helposti tuli tukos. Yritin ensin keväällä lopetella 2xvrk imetykset, mut siitä tuli tukos. Siks imetin aika pitkään vaan kerran päivässä kun pelkäsin sitä jäätävää kipua. Ja poitsuhan kyllä aamuisin protestoi kun ei saanut enää tissiä. Muut imetyskerrat eivät olleet hänelle enää niin tärkeitä.
 
Takaisin
Top