Ihana imetys

Mulla myös toisesta rinnasta alkaa maito loppumaan eikä poika oikeen huoli sitä tissiä enää. Toinen kyllä pelittää mainiosti ja onkin saanut nimekseen herkkutissi :grin
 
Meillä on tytöllä kaks hammasta alhaalla ja kolmas näkyy jo läpi ikenestä. Kerran on purru lujasti kiinni ja hampaat on ollu jo kolmisen viikkoa :)
 
Meilläkin ollut alhaalla kaksi hammasta jo kohta kuukauden ja kerran on purrut. Sattuihan se kieltämättä, mutta ei tullut onneksi nirhaumaa. Yritin olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, koska kaverin vauva ajatteli puremisen olevan hauskaa, kun tämä pari kertaa oli puraissut ja alkoi puremaan joka kerta sen jälkeen ja nauroi päälle :p
 
Leilalla ei oo vielä hampaat tullu läpi, mutta yhessä vaiheessa puri (ja ilman hampaitaki sattuu). Kiljasin sitte aina "ai" ja perään sanoin että äitiä sattuu, sitä säikähti selvästi aina. Muutaman säikäyksen jälkeen lopetti.
 
Mulla on alkanut viime päivinä tuntumaan vähän kivuliaalta imettäminen eikä tytöllä oo ees hampaita vielä :sad001
 
Mulla myös sattui nänneihin ja aloin jo ihmetellä että mikä ihme nyt tässä vaiheessa... Se meni viikon aikana sit ohi ja huomasin myös, että pojalla taitaa olla sammasta suussa. Tiedä sit olisko se tarttunut. Nyt on ollut taas ok. Annoin pojalle sosetta jossa on puolukkaa mukana. En tiedä onko siitä apua, mut sitruunasta vissiin olisi . En kyllä ole kokeillut ...
 
Äsken aamupuuron jälkeen imettäessä ihmettelin kun tytöllä alahuulessa verta mutta sehän tuli sitten nännistä tietty :sad001 on vielä huono kun toista rintaa ei oo huolinut enää reiluun kuukauteen ja siihen ei maitoa ole enää noussukaan viikkoihin niin ei voi edes tissi vaihtaa..
 
Mulle ainakin ohjeistettiin sammaksen kanssa myös "käsittelemään" nännit. Pari päivää pumpulipuikolla sivelin (2xpäivä) pojan kielen. Itse kastoin sitruunamehuun, silloin lantrasin vedellä kun oli vielä niin pieni, ja samalla lotrasin aina myös imettimet :)
 
Meillä tuo junttaa nännit ikenien väliin ja venyttää ja "puree", sattuu ihan hemmetin paljon vaikkei hampaita olekkaan. Sitten kun "komennan" lopettamaan, niin virnistelee vaan ja kohta sama uusiksi. Meillä nyt "imetys" onkin nykyään hetken hellä hetki, mitenkään se ei ole enää mitään "ruokailua". ja hyvästi tissit... :smiley-angry016 nämä tyhjenee viikko viikolta, läpät enää jäljellä :smiley-angry017
 
Ilona on kerran purassu mua tissiin, mutta kiljasin niin kovaa, ettei varmaan pure enää toista kertaa. Eikä ollut tarkoitus ees kiljasta, mutta kyllä teki kipeetä! Iltaisin imetys on kyllä sellasta hulabaloota. Ilona paukuttaa mun rintsikoita, läpsii tissiä, sitten se tuhisee silleen hassusti, testaa kait hengitystään, ynisee, potkii, riehuu..ja sitten sammuu joko tissille tai siirrän sänkyyn jatkamaan riehumista :grin
 
Tuosta maidon riittävyydestä ja yöimetyksestä tuli mieleen (IceQueen unirytmi-ketjussa kirjoitteli), että meillä nyt viime yönä kun imetykset jäi pois ja tissit pakkautu, niin poika on ruvennut päivisin viihtymään taas tissillä. Pyytää useasti maitoa. Syö myös vähemmän kiinteitä ruokia kuin aiemmin. Olen nyt imettänyt aina vasta ruokailun jälkeen. Pari viikkoa sitten ajattelin, että mitens imetyksen käy, mut nyt kyllä taas selkeesti tilaa lisää maitoa. Meillä on auttanut se, että imetän päivisin nykyään istualtaan. Tällä tavalla poitsu voi välillä katsella ympärilleen ja taas jatkaa imemistä. Sängyssä ei malta olla kauaa, vaan kääntyy nopeesti mahalleen ja alkaa mennä muualle... Imetys jäi sillä tavalla aina kovin lyhyeksi.
 
Meillä on yöimetyksen vähentämisen lisäks ongelmana se kun poika ei oo kolmeen kuukauteen oikeen malttanu syödä sylissä, maailma on liian kiinnostava ni pää pyörii koko ajan... Oon siis viime kuukaudet imettäny sängyllä enimmäkseen. Nyt ei tuo sängyllä imetyskään taho onnistuu ku on alkanu jumpata itteesä mahalleen kesken maitohetken :grin Vielä on tarpeeks maitoo saanu eikä tissit oo tyhjentyny ni ei siinä mielessä huolta, silti mietityttää miten maito riittää kun yösyönnit nyt vähenee. Imetän aina ruokailun jälkeen koska ei vielä hirveen hyvin soseet ja puurot uppoo.
 
Kyl se maito sit riittää, jos kerran imetät aina ruokailun jälkeen ja poika kuitenkin imee. :)

Mä annan meidän poitsun nykyään pyöritellä sitä päätään imetyksen lomassa. Hassun näköistä, mut kyllä se sit aina taas hetken malttaa imeä kunnes täytyy taas katsella ympärilleen ... Aikaahan ne imetyshetket nykyään taas vie, mutta mihinkäs mulla nyt kiire olisi ... (ruuanlaitto, pyykit, siivous yms :D )
 
Imetetyn lapsen pääravinto voi olla maito tuonne vuoden ikään saakka, eli se ettei puurot tai soseet vielä kovin hyvin uppoa, ei ole mikään ongelma. Samasta syystä minä imetän ennen ruokailua. Tällä pyrin siis siihen, ettei soseet vie liikaa tilaan maidolta, ja toisaalta imettämällä maitomäärä pysyy riittävänä.
Tämän ikäiselle muuten riittää sellainen olikohan 4-6 tehokasta imetyskertaa vuorokaudessa takaamaan riittävän maidonsaannin.

Saapa nähdä miten meidän imetyksen käy, kun vähän yllättäen lähden ensi viikolla jo töihin... Sain hakemani vakipaikan tuosta sopivan matkan päästä, ja en uskalla siitä kieltäytyä, kun ei noita vakituisia töitä tänä päivänä ihan joka päivä itselle tarjota...
 
Onnittelut vakipaikasta puapru! Jos otselle osuisi samanlainen tarjous niin kyllä minäkin äkkiä ottaisin vastaan. :)
 
Meillä tuo puurojen ja soseiden vähäinen menekki on ongelma sen takia kun poika on heräilly syömään yöllä niin usein, paivällä kun tankkaa paremmin ni jaksaa nukkuu. Mie en nimittäin enää jaksa heräilyä... Nyt kun on unikoulutettu on soseetkii alkanu maistuu paremmin. Mut silti onneks tissillä vielä monta kertaa päivässä ja pari kertaa aamuyöllä/aamulla :) Alun vaikeuksien jälkeen imetys on ollu ihanaa :) vielä ois aikomus monta kuukautta imettää jos tissit toimii.
 
Mulla tissit sanoo sopimuksen irti pian. :D oikeestaan kerran päivässä enään imetän ja yleensä molemmat tissit kerralla. No olen tyytyväinen että sain näinkin pitkään jatkettua imetystä. :)
 
Mä kans lainehdin unikoulun alussa omassa maidossani. Sittemmin maidontulo toisesta rinnasta loppui kokonaan. Nyt mennään vaan yhden tissin varassa, onneksi se näyttäis toimivan ihan hyvin. Imetän lapsentahtisesti yleensä ruokailujen ulkopuolella. Ruokaillessa poika juo vettä. Imetyskertoja tulee päivässä n. 4-5.
 
Meillä neidille tissi vielä todella tärkeä ja isossa roolissa, ruokailuja on 4 kertaa päivässä ja tissittelyä 6-9 kertaa päivässä. Tissillä syö hyvin, soseet menee vaihtelevalla menestyksellä.
 
Takaisin
Top