Huolet ja murheet

Onko jollain muulla ollut toisellapuolella alavatsaa sellaista pistävää tunnetta? Ei jatkuvasti, mutta aina välillä. Mulla on nyt olla parinapäivänä ja mä tietenkin kehittelen jo vaikka minkälaisia ongelmia päässäni.
Mulla oli yli viikon verran jomotusta vaan toisella puolella pitkin päivää viikot 5-6. Välillä myös pistävämpää. Kohdun ulkoista pelkäsin kovasti, mutta ultrassa kaikki oli hyvin 6+3. Nyt nää on vähentyneet, joskin välillä edelleen just toi sama vasen puoli jotain mellakoi. Nyt 6+6.
 
Kylläpä jaksaa rassata tämä oireettomuus. Kuluispa aika hieman nopeammin et pääsis ultraan kattomaan tekeekö tuolla joku majaa vaiko ei. Satunnaisia tuikkimisia ja ajoittaista lukuunottamatta ei mitään oireita. Joskus närästää mut tekee se sitä harvakseltaan muulloinkin.
Pitäs kai olla ilonen ku ei tässä voi ite mihinkään vaikuttaa, mulla vissiin vaan on liikaa aikaa kytätä kehoa.
 
Kylläpä jaksaa rassata tämä oireettomuus. Kuluispa aika hieman nopeammin et pääsis ultraan kattomaan tekeekö tuolla joku majaa vaiko ei. Satunnaisia tuikkimisia ja ajoittaista lukuunottamatta ei mitään oireita. Joskus närästää mut tekee se sitä harvakseltaan muulloinkin.
Pitäs kai olla ilonen ku ei tässä voi ite mihinkään vaikuttaa, mulla vissiin vaan on liikaa aikaa kytätä kehoa.
Jos ei ole ollut pahemmin oireita niin hyvä,nauti vielä kun voit... Tiedän, ei ole helppoa... Enemmän mua murehduttais jos oireita olis ja sit ne loppuis kuin seinään, se ei mulla ole ollut hyvä juttu.
Mulla on ollut samaa oireettomuutta, ei meinaa oikein ymmärtääkään olevansa raskaana, paitsi lievästä turvotuksesta. Kyllähän se murehduttaa juu.
 
Jos ei ole ollut pahemmin oireita niin hyvä,nauti vielä kun voit... Tiedän, ei ole helppoa... Enemmän mua murehduttais jos oireita olis ja sit ne loppuis kuin seinään, se ei mulla ole ollut hyvä juttu.
Mulla on ollut samaa oireettomuutta, ei meinaa oikein ymmärtääkään olevansa raskaana, paitsi lievästä turvotuksesta. Kyllähän se murehduttaa juu.

Miulla jatku kkm:ssä oireet ihan normaalisti, loppu vasta kun tyhjennys oli tehty. Että sinällään en ite luota enää oireisiin vaikka niitä oiskin. Kaikki on nyt niin erilaista kun edellisellä yrityksellä et mistään ei voi päätellä mitään. :whacky011
 
Onpa ollut yllättävän vähäoireinen alkuraskaus täälläkin. Tai ainakin nyt tunteet ovat selvästi tasoitukset, ja olo on turvotusta lukuunottamatta normaali. Itselläni ei ole toistaiseksi kokemusta keskenmenosta, siksi en varmaankaan osaa murehtia. Lohduttaudun ennemminkin sillä, että täällä on muitakin vähillä oireilla, joten todennäköisempää kai kuitenkin on se että kaikki on hyvin. :Heartred
 
Sillä se minäki niin varovaisena olen liikkeellä, kun oireita on aika vähä. Kiukuttaa ja tekee mieli syödä koko ajan ja rintoja aristaa päivän mittaan. Näin vähäoireista raskauden alkua ei ole aiemmin ollu ja tämä on nyt neljäs raskaus. Mutta plussa on testissä, niin ei kai tässä voi muuta ku toivoa.
 
Täällä edelleen yhtä vähäoireista. Rinnat arat vain hyvällä mielikuvituksella painellessa ja muita oireita ei oo näkynyt. Väsymystä en osaa oikein oireeksi nimetä kun voi johtua niin monesta asiasta. Ensimmäiset pari viikkoa tosiaan koviakin alavatsajomotteluja, nyt ei oo niitäkään ollut koko pääsiäisenä. Todella pitkälle ajalle tuntuu odotella ultraa.. Tuntuu hölmölle että neuvolakin on jo ennen sitä.
Pidetäänhän kovasti peukkuja että myös meillä kellä on oireita, tai ne ovat merkittävästi hävinneet, tulee positiivinen yllätys ultrassa.
 
Rohkaisen taas, että kolmessa edellisessä raskaudessa ei mulla ollut juuri mitään oireita, ekassa ei koko raskauden aikana. Ei edes harjoitussupistuksia tuntunut silloin.

Nyt olen ihan varma, että odotan kaksosia, tää pahoinvoinnin (suhteellista, tiedän, etoo vaan en ole joutunut oksentamaan) ja väsymyksen määrä on ihan naurettava viikolle 6. :depressed:

Jaksamista odotukseen, no pun intended. :wink
 
Täälläkin vaikka päiviä vasta 4+3. Aika ajoittain tulee tosi etova olo, jonka johdosta vaikeaa olla töissä. Rinnat on pitkään ollut täyden oloiset. Aivan järkyttävä väsymys painanut nyt 2 päivää. Aika ajoittain myös alavatsaa särkee.

Viime raskaudessa rv 6+ alko etominen, kerran taisin oksentaa.

Ahdistaa ajatus keskenmenosta jatkuvasti.
 
Tiedoksi: Jos teillä on epävarmuutta raskaudestanne niin voitte pyytää äitiysneuvolasta lähetteen hcg-verikokeeseen. Se on aika halpa kunnalle ja nopea. Nimenomaan verikoe (pissatesti on about sama kuin kotona). Saatte selvän hcg-arvon ja jos on oikein huonosti niin siitä numerostakin sen voi päätellä. Tietenkin varhaisultra on paras mutta julkisella sinne voi olla vaikea päästä. Yksityinen maksaa 70-200e paiksta riippuen. Lisäks jos on useita km:ja niin km:ksi luetaan vain kliinisesti todetut raskaudet, mikä voi tulla yllätyksenä. Ite onneks oon kaikki raskaudet käyny totemas joko ultras tai verikokeella. Nyt siis se jännittävä kolmas raskaus menossa (kaksi km).
Toisaalta: mulla oli niskaturvotusverikokeet ihan hyvät ja varhaisultrassa näky syke, mutta silti meni kesken, että eipä sekään sanonu kaikkea.
 
Menetän hermoni täs ruskean tuhruvuodon kanssa :sad001 Alkoi ultran jälkeisenä päivänä. Kesti 3 päivää, neljäntenä ei tullut mitään ja huokaisin jo helpotuksesta, mutta taas eilen viidentenä päivänä kotiin päästessä oli alushousut tahriintuneet. Itkettää. Mulla kun ei muutenkaan ole oikein oireita, rintojen kipukin vähentynyt paljon ja pahoinvointi tosi lievää, lähes olematonta. Pelkään, että kesken on mennyt tai menee. Aika 50/50 tuntuu olevan ihmisten kokemukset tällaisista vuodoista. Osalla ollut vaaratonta, osalla johtanut keskenmenoon. Nyt 7+1.

Koskahan kannattaa soittaa neuvolaan? Ne tuskin voi mitään asialle kuitenkaan tehdä. Taidan pysytellä täälläkin taka-alalla, kunnes asiaan tulee jotain varmuutta suuntaan tai toiseen.
 
Tuhruvuoto saattaa joskus olla merkki hiivasta tai bakteerivaginoosista ja neuvolasta voivat laittaa lähetteen labraan noita varten. Paljo muuta ne ei kyllä voi tehdä. Toisaalta kohtalaisen tavallisia nuo vuodot, mutta joskus ne on merkki alkavasta keskenmenostaki. Tsemppiä!
 
  • Tykkään
Reaktiot: mrz
Pitäisin vielä mielen positiivisena mrz, tuhru voi edelleen johtua ultrasta, jos saanut jonkun limakalvon vuotamaan, niin ei helposti lopu. Myös istukan sijainti voi aiheuttaa alussa vuotoja. Oireet taas voi tässä vaiheessa vaihdella vielä hurjasti. Esim. Itse vielä viimeviikolla oksensin joku 10 kertaa päivässä ja eilen pääsin yllättäen jopa töihin, kun vointi sen salli. Tänään sit taas oksensin aamulla, mut kömmin silti töihin ja nyt jälleen ihan ok olo ja mulla kans tänään 7+1 :) Ultraa ei oo ollut, mut yritän luottaa, et kaikki ok. Luulen kyllä, että alan kans ultran (7+6) jälkeen vuotelee, kuten viimeksi :arghh: Ja jos sua huolettaa, niin soitat vaikka heti neuvolaan :happy119
 
  • Tykkään
Reaktiot: mrz
Neuvolassa sanoivat eilen vuodosta, että ainoa mitä voidaan tehdä, on katsoa veriryhmä ja jos se on negatiivinen, antaa se pistos. Sekin on kyllä jo vähän myöhäistä, jos siitä olisi kyse. Mutta muuten tiputtelu voi olla normaalia ja pitää vain seurata, runsastuuko se tai tuleeko kipuja, jolloin on vasta todellinen huoli. Eli odottelua tiedossa. Eilen sain postissa dopplerin, mutta kumma kun ei viikolla 7 saanut kuin oman sykkeen kuulumaan :grin
 
Mulla oli kuopuksesta myös ruskeaa tuhruvuotoa jonkun verran eikä sille löytynyt syytä. Kaikki meni kuitenkin hyvin :)

Oo sykkeiden etsiminen dopplerilla on niin jännää! Kuopuksesta sain joskus rv 9-10 jo kuulumaan :)
 
Menetän hermoni täs ruskean tuhruvuodon kanssa :sad001 Alkoi ultran jälkeisenä päivänä. Kesti 3 päivää, neljäntenä ei tullut mitään ja huokaisin jo helpotuksesta, mutta taas eilen viidentenä päivänä kotiin päästessä oli alushousut tahriintuneet. Itkettää. Mulla kun ei muutenkaan ole oikein oireita, rintojen kipukin vähentynyt paljon ja pahoinvointi tosi lievää, lähes olematonta. Pelkään, että kesken on mennyt tai menee. Aika 50/50 tuntuu olevan ihmisten kokemukset tällaisista vuodoista. Osalla ollut vaaratonta, osalla johtanut keskenmenoon. Nyt 7+1.

Koskahan kannattaa soittaa neuvolaan? Ne tuskin voi mitään asialle kuitenkaan tehdä. Taidan pysytellä täälläkin taka-alalla, kunnes asiaan tulee jotain varmuutta suuntaan tai toiseen.

Täällä iski paniikki kun tänään aamulla pyyhittäessä pareriin tuli ruskeaa tuhrua. Ultra oli perjantaina ja siellä näkyi syke. Nyt vaan toivon ettei sen enempää tule ja johtuis tuosta ultrasta.

Katsoin, että sinulla mrz sama tilanne. Joko vuoto loppui?
 
Täällä iski paniikki kun tänään aamulla pyyhittäessä pareriin tuli ruskeaa tuhrua. Ultra oli perjantaina ja siellä näkyi syke. Nyt vaan toivon ettei sen enempää tule ja johtuis tuosta ultrasta.

Katsoin, että sinulla mrz sama tilanne. Joko vuoto loppui?
Loppui onneksi! Alkoi ultran jälkeisenä päivänä ja kesti tasan viikon siitä. Yksi päivä oli kyllä välissä, kun ei tullut mitään ja määrä vaihteli päivittäin, mut yleensä tuli kerran päivässä sitä vuotoa niukasti siteeseen asti ja muuten vain tuhrutteli paperiin. Tsemppiä, tiedän kuinka inhottavaa tuo on kokea! Kai mulla sitten vaan oli ultrassa limakalvot ottaneet osumaa, kuten neuvolassa arvelivat. Veriryhmä multa myös tarkistettiin, ku jos olisi ollut miinus, ni olisi voitu vielä antaa se suojaava piikki tms. Nyt on ollut neljä vuodotonta päivää ja tänään sain sykkeen kuulumaan kotidopplerilla, että ilmeisesti oli harmitonta vuotelua. :)
 
Loppui onneksi! Alkoi ultran jälkeisenä päivänä ja kesti tasan viikon siitä. Yksi päivä oli kyllä välissä, kun ei tullut mitään ja määrä vaihteli päivittäin, mut yleensä tuli kerran päivässä sitä vuotoa niukasti siteeseen asti ja muuten vain tuhrutteli paperiin. Tsemppiä, tiedän kuinka inhottavaa tuo on kokea! Kai mulla sitten vaan oli ultrassa limakalvot ottaneet osumaa, kuten neuvolassa arvelivat. Veriryhmä multa myös tarkistettiin, ku jos olisi ollut miinus, ni olisi voitu vielä antaa se suojaava piikki tms. Nyt on ollut neljä vuodotonta päivää ja tänään sain sykkeen kuulumaan kotidopplerilla, että ilmeisesti oli harmitonta vuotelua. :)


Kiitos nopeasta kommentoinnista! :happy:

Toivotaan, että näin on myös minun tapauksessa. Nyt ei tuhrua enää tullut, kun kävin uudestaan vessassa. Eikä onneksi vatsakipuja. Mutta sitä on niin herkkänä näiden oireiden kanssa, kun viimeraskaudessa kävi huonosti. :nailbiting:

Ja onnittelut, että sait näin aikaisin kuulumaan dopplerilla! Huikeaa!
 
Kiitos nopeasta kommentoinnista! :happy:

Toivotaan, että näin on myös minun tapauksessa. Nyt ei tuhrua enää tullut, kun kävin uudestaan vessassa. Eikä onneksi vatsakipuja. Mutta sitä on niin herkkänä näiden oireiden kanssa, kun viimeraskaudessa kävi huonosti. :nailbiting:

Ja onnittelut, että sait näin aikaisin kuulumaan dopplerilla! Huikeaa!
Toivotaan, että on vaaratonta! :) Ja mullakin tosiaan oli sellasiakin vessakäyntejä välissä, ettei tullutkaan mitään ja ehdin aina innostua, että huh, päästiinpä tästä, mutta sitten taas yhtäkkiä saattoikin tulla vuotoa. Eli ei kannata myöskään säikähtää, vaikka se välillä loppuisi ja sitten taas alkaisikin!
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa paljon vuotoja. rv 5+2 luulin menneen kesken. Onneksi kuitenkin 6+0 löytyi syke. Nyt tuli tuhruvuotoa vain menkkojen alkamispäivänä. Muuten saanut olla ilman niitä.

Ihmetyttänyt vaan nämä vatsa kivut. Heräsin yölläkin menkkamaiseen kipuun ei ehkä yhtä kova mutta kuitenkin valvotti. Loppui ja taas jonkin ajan päästä jatkui.
 
Takaisin
Top