Huolet ja murheet

Näin viime yönä unta ensimmäistä kertaa ikinä että mulle tuli keskenmeno, aloin vain yhtäkkiä vuotaa. Aamulla piti kelata, että olihan se vain unta. Kamalan todentuntuinen uni. Mutta toistaiseksi kaikki kuitenkin hyvin täällä.
 
Näin viime yönä unta ensimmäistä kertaa ikinä että mulle tuli keskenmeno, aloin vain yhtäkkiä vuotaa. Aamulla piti kelata, että olihan se vain unta. Kamalan todentuntuinen uni. Mutta toistaiseksi kaikki kuitenkin hyvin täällä.

Mä olen nähnyt kanssa vaikka minkälaisia pelottavia raskauteen liittyviä unia, jotka ovat niin todentuntuisia, että aamulla olen tosissani joutunut myös miettimään, että oliko se totta vai ei. Onkohan tämä todentuntuisen unien näkeminenkin joku kummallinen alkuraskauden oire myös..
 
Miten muilla on mennyt noiden oireiden kanssa?

Itsellä alkuun ei ollut juuri oireita, mutta 6+ alkoi tulemaan koko päivän kestävä kova väsymys, etovaa oloa aaltoillen ja ruokahalu katosi. Ei kuitenkaan oksentamista. Nyt 7+ olo tuntuu melko hyvältä eikä etovaa oloa juuri ole ja pahin väsymys on hellittänyt. Edelleen on ruokahalu kateissa. Siksi nyt alkoi huolestuttaan oireiden väheneminen. Varsinkin kun oli tuhruvuotoa maanantaina, mutta onneksi ei ole sen jälkeen tullut. Nyt menossa 7+5. On tää kyllä piinaavaa odotusta! :banghead:
 
Miten muilla on mennyt noiden oireiden kanssa?

Itsellä alkuun ei ollut juuri oireita, mutta 6+ alkoi tulemaan koko päivän kestävä kova väsymys, etovaa oloa aaltoillen ja ruokahalu katosi. Ei kuitenkaan oksentamista. Nyt 7+ olo tuntuu melko hyvältä eikä etovaa oloa juuri ole ja pahin väsymys on hellittänyt. Edelleen on ruokahalu kateissa. Siksi nyt alkoi huolestuttaan oireiden väheneminen. Varsinkin kun oli tuhruvuotoa maanantaina, mutta onneksi ei ole sen jälkeen tullut. Nyt menossa 7+5. On tää kyllä piinaavaa odotusta! :banghead:
En mä tiedä, kun tuntuu ettei mulla oo ollu kans mitään oireita. :D Tai joo on väsymystä ja nälkä yltyy helposti kovaksi. Mut pahoinvointi on todella lievää ja rintojen arkuuskin jo melkein poissa alkuun verraten. Suhteellisen tavallinen olo. Mutta koska ultrassa kaikki oli ok ja oon saanu dopplerilla sykkeet kuulumaan, oon yrittänyt nyt vaan nauttia siitä, ettei tarvii kärsiä oireista.
 
Mulla ei alkuun ollu juur mitään oireita, mut nyt niitä on ruvennut hiipimään pikkuhiljaa. Rinnat, erityisesti nännit ovat kipeät, repäisykipuja tulee aivastellessa (aivastuksista kiitos allergiakaudelle). Ja nyt myöhemmin ei kahvi mene alas, etoo vähän väliä, hajut ällöttää, väsymys piinaa ja voimat on vähissä: pyykkikoneen pyörimään laitto ja edellisten viikkaus tuntu urheilusuoritukselta.

Kassu ja Pulla 5+5
 
En mä tiedä, kun tuntuu ettei mulla oo ollu kans mitään oireita. :D Tai joo on väsymystä ja nälkä yltyy helposti kovaksi. Mut pahoinvointi on todella lievää ja rintojen arkuuskin jo melkein poissa alkuun verraten. Suhteellisen tavallinen olo. Mutta koska ultrassa kaikki oli ok ja oon saanu dopplerilla sykkeet kuulumaan, oon yrittänyt nyt vaan nauttia siitä, ettei tarvii kärsiä oireista.

Totta, pitäis yrittää nauttia oireettomuudesta. Mutta vaikeaa pitää huolia pois mielestä, kun on yksi huono kokemus taustalla. Voi kun pääsisikin siihen vaiheeseen, että tuntisi olevansa raskaana. :)
 
Miten muilla on mennyt noiden oireiden kanssa?

Itsellä alkuun ei ollut juuri oireita, mutta 6+ alkoi tulemaan koko päivän kestävä kova väsymys, etovaa oloa aaltoillen ja ruokahalu katosi. Ei kuitenkaan oksentamista. Nyt 7+ olo tuntuu melko hyvältä eikä etovaa oloa juuri ole ja pahin väsymys on hellittänyt. Edelleen on ruokahalu kateissa. Siksi nyt alkoi huolestuttaan oireiden väheneminen. Varsinkin kun oli tuhruvuotoa maanantaina, mutta onneksi ei ole sen jälkeen tullut. Nyt menossa 7+5. On tää kyllä piinaavaa odotusta! :banghead:


Eipä tässä ole kuin jatkuva nälkä ja väsymys jäljellä.. Etovaa oloa vain jos iskee yskänpuuska.

Tosin tiedä kumpi sitten olis parempi. Tää suht oireeton olotila,vai se,että olis kaikki mahdollinen.
 
Mullakin on aika oireetonta, tosin oon sen verran teitä jäljessä että oireet ehtii vielä tulla. Nälkä, turvotus ja väsymys itselläkin lähinnä oireena. Yskiessä mullakin tulee kyllä yökkäys.
 
Täällä kans kohtalaisen vähäoireista. Nälkä, turvotus ja väsy päällimmäisenä, rinnat on myös iltasin tosi raskaat ja välillä tulee joku lievä ällötys, mutta ei sitä voi pahoinvoinniksi vielä kyllä kutsua. Repäisykipuja alkanu nyt myös ilmetä. Edellisessä raskaudessa oli rajummat oireet, mutta se meni kesken. Esikoisen raskaudessa oireet tais muistuttaa enemmän tätä nykyistä olotilaa. Koko ajan on takaraivossa pelko siitä, että tässäki käy huonosti.
 
Piti alkaa kysymään,että paljonko te saatte vuorokaudessa menemään vettä?

Mä en saa kuin jonkun litran menemään ja se jää kyllä liian vähäiseksi..
 
Mulla myös aiemmista lapsista ollut aika vähän oireita. Kestokrapula kesti muutaman viikon ja alkoi näillä main kun nyt on viikkoja. Mutta voihan ne vaihdella tosi paljon eri raskauksissa.

En oo laskenut veden määrää, mutta enemmmän sais mennä. Se vähän itelläkin tökkii :/
 
Varmaan se 1,5-2l menee päivässä ku juon usein lasillisen ku kävelen keittiön ohi, mutta oon kyllä aina ollu hyvä juomaan vettä.
 
Piti alkaa kysymään,että paljonko te saatte vuorokaudessa menemään vettä?

Mä en saa kuin jonkun litran menemään ja se jää kyllä liian vähäiseksi..

Yritän puoltatoista litraa saada menemään. Pidän koko ajan puolenlitran tuoppia pöydällä ja hörpin siitä ohimennen. Tää onnistuu kun oon kotosalla, liikkeellä ollessa onki sit haastavampaa. Koitan pitää vesipulloa mukana mut aika huonolla menestyksellä ja sillon jää kyllä helposti litraan juomiset.
Aina ärsyttää jos juomiset menee iltapainotteiseksi, tarvii sit kipittää yölläki vessaan vaik se ei (ainakaan vielä) muuten juoksuta.
 
Mä en saa juotua vettä. Juon varmaan alle litran, mut toki maitoa ja mehua menee myös jonkin verran, vaikkei vettä täysin korvaakaan. Mä en erityisemmin pidä veden mausta (tiedän, outoa :D), enkä oo koskaan osannut juoda sitä, paitsi jos ehtii tulla jano. Ja varsinkin nyt raskaana ollessa vesi on alkanut jopa etoa. Tosi kätevää :dead:
 
Mä en saa juotua vettä. Juon varmaan alle litran, mut toki maitoa ja mehua menee myös jonkin verran, vaikkei vettä täysin korvaakaan. Mä en erityisemmin pidä veden mausta (tiedän, outoa :D), enkä oo koskaan osannut juoda sitä, paitsi jos ehtii tulla jano. Ja varsinkin nyt raskaana ollessa vesi on alkanut jopa etoa. Tosi kätevää :dead:

Ootko koittanu maustaa vettä? Kurkku tai sitruuna käy ainakin, ite ruuttaan usein sitruunamehua veden sekaan. Itelleni maistuu parhaiten huoneenlämpöinen, jo lasissa jonkin aikaa seissyt vesi. Jääkylmä vesi alkaa öklöttää helposti.
 
Ootko koittanu maustaa vettä? Kurkku tai sitruuna käy ainakin, ite ruuttaan usein sitruunamehua veden sekaan. Itelleni maistuu parhaiten huoneenlämpöinen, jo lasissa jonkin aikaa seissyt vesi. Jääkylmä vesi alkaa öklöttää helposti.
Joo, pöydällä hetken väljähtänyt vesi menee parhaiten. Tota maustamista en kyllä oo kokeillut, voisi koittaa sitruunaa :) Kiitos vinkistä! Muuten oon kokeillut erilaiset lasit, kannut ja pullot läpi, mut aina se vesi jää juomatta.
 
Ihanaa kuulla että monet muutkin ovat täällä vähäoireisia, kun näin esikoista odottaessa on aika pihalla kaikesta mikä on normaalia ja mikä ei. Onhan kaikkia oireita, väsymystä, nälkää, turvotusta, kestokrapulaa jne, mutta kovin huonoa oloa tai mitään oksentelua ei ole ainakaan vielä ollut. Täytynee koittaa olla tyytyväinen tähän ja toivoa, että kaikki hyvin.
Nyt viikkoja 7+2.
 
Eilen vahva positiivinen tulos tikussa, viikkoja olis 4+ jotain ja tänään sitten alkoi menkkamaiset krampit ja hiukan tiputtelee verta [emoji22] voihan epätoivo...
 
Tsemppiä edelliselle kirjoittajalle, toivotaan että tiputtelu loppuu..

Täällä edelleen (8+0) yhtä vähäoireista. Huimausta oli yhden päivän ja rinnat ajoittain enemmän, ajoittain vähemmän arat. Pakko yrittää vaan luottaa kaiken olevan hyvin. Olihan ultrassa viikko sitten kaikki hyvin oireettomuudesta huolimatta. Pitäisi yrittää nauttia helposta olosta mutta on se vaan vaikeaa, kun ei ole oikein mitään mikä raskauden olemassaolosta muistuttaisi.
 
Eilen vahva positiivinen tulos tikussa, viikkoja olis 4+ jotain ja tänään sitten alkoi menkkamaiset krampit ja hiukan tiputtelee verta [emoji22] voihan epätoivo...

Tsemppiä! Toivottavasti olisi harmittomasta tiputtelusta kuitenkin kyse.
 
Takaisin
Top