Huolet ja murheet

Tää on varmaan kaikille tää alkuraskaus yhtä stressaamista ja huolehtimista. Jos vatsaan sattuu, pelkää että on km, jos vatsaan ei satu, pelkää että on kkm. Jos on huono olo, niin on tuskissaan siitä huonosta olosta, jos ei ole huono olo, ihmettelee oireiden puuttumista. Sydän on koko ajan kurkussa ja huoli mielessä ja ultraan menoa melkein pelkää yhtä paljon kuin odottaa.
 
Juu tää on henkisesti tosi rankkaa, enkä osaa siitä huolehtimisesta varmaan laskea irti sitten kriittisen ajakaan jälkeen. Tieto lisää tuskaa! Olen koittanut ajatella jotain muuta ja hakeutua ihmisten ilmoille, mutta sitten iskee se himputin väsymys ja taas kotiin murehtimaan.. :D ikuinen kierre
 
Tuolla näytti olevan keskustelua muuallakin noista vuodoista, mutta jatkan itse asiasta täällä, koska oma pää ei pysy mukana, jos kirjoittelen/seurailen näitä juttuja monessa eri osiossa. Noniin, siis aiheeseeni..

Tää nainen vuotaa verta edelleeeen 11. päivää putkeen. Lääkärissä selvisi siis vaan, että kohdusta näyttisi tulevan.
Luin, että K-vitamiini hyydyttää verta. Pitäiskö tässä alkaa vetää pinaattia ja parsakaalia oikein todenteolla, jos sais vuodot loppumaa?!?. :p
 
Ei kuulemma terv.aseman ultralla mitään selviäis. On kuulemma aika kivikautinen kapistus. Ei tee vielä tässä vaiheessa lähetettä polillekaan, kun ei ole kipuja tai sen semmoista. Yksityiselle en viitsi rupee maksaa.
 
Mullaki taas kivut tänään pahentuneet, pelottaa... Eilen kaaduin koiran kans lenkillä kaks kertaa, toivottavasti eivät irrottaneet mitää. Ja olin kyllä saunas vaikka lääkäri kielti.. Toki en kovis löylyys. Nyt en sitte oo uskaltanu koirien kans lenkille mennä vaan ne on saanu käydä vaan takapihalla. Oon koittanu vaan makoolla ja ottaa rennosti..
 
Niemja, meillähän nämä oireet kimpassa olis yhtä suuri kuin km, mut toivottavasti kummallakin kaikki hyvin. Sorry, karkee läppä! Tässä mieli tän mun raskauden kanssa heittää häränpyllyä. Sellanen juupas-eipäs-juupas-eipäs- fiilis koko ajan. Ja sullahan on ultrassa varmistettu, että hyvin oli asiat kohdussa. :)
Tuleeko sun kivut varmasti kohdusta, ettei ole suoli- tai virtsavaivaa? Mä jotenki toivon, et nää vuodot ois vaikka jostain tulehduksesta, jonka sais lääkkeellä hoidettua pois.
 
niin olis sagatar :D onneks ne on jakautunu nii ei oo niin suurta riskiä kummallakaa :) en osaa kyllä sanoa, vti:tä ei ainakaan ollut, mutta suolistoperääsestä en osaa sanoa, vois hyvinkin olla. Välistä kipu on aivan häpyluun päällä jolloin varmaan kohdun kasvukipuja. Ultras oli kaikki joo hyvin mutta se kkm painaa mieltä... Viimeks se kehitys oli jäänyt 8+0 tasolle koon mukaan. Huomenna olis 8+0..
 
Minua alkoi pari päivää sitten pelottaa olen siis 7+6 raskaana ja muutaman päivän ajan tiputellut ruskeahkoa vuotoa ja alamasussa menkkamaisia kipuja ja vihlontaa, pelottaa ettei kaikki ole kunossa tai jotain. Eka ultra minulla oli viikko sitten noin ainakin oli ihan kohdussa pienoinen että ei ole kohdunulkoinen raskaus. Mutta herää erilaisia pelkotiloja tämän vuodon ja alamaha kipujen vuoksi, siis sanotaanko että ruskeahko vuoto on kumminkin aika niukkaa. Olen siis ekaa kertaa raskaana :)
 
Mardiz, mulla edellisessä raskaudessa oli viikoilla 7+, 9+ ja 11+ juuri tuollaista rusehtavaa ja kerran hulahti ihan kunnolla verta pönttöön, mutta kaikki oli hyvin eikä syytä löydetty. Epäili hormonaaliseksi vaikkei nyt ihan menkka-ajankohtiin voinut yhdistää. Noita jomotuksiahan tulee pitkin alkuraskautta, mut jos on tosi kivuliasta, niin olisin yhteydessä lääkäriin.
 
Mardiz, joku mua enemmän asiasta tietävä on foorumilla kirjoittanut, että ruskea veri on aina vanhaa = vaaratonta. Kirkas veri ja hyytymät on se, mistä pitää huolestua.
 
Huolettaa tää pahoinvointi, oon nyt jonkun viikon ehkä oksentanut melkeinpä päivittäin, toissayönä heräsin oksentamaan eikä siitä tullut loppua. Oikein mitään kunnollista ei voi syödä, kun oksettaa pelkkä ajatus.

Aiemmat keskenmenot huolettaa kans, ens viikolla ultra jossa sit selvii et onko siellä ketään elossa. Ei ole kyllä ollut mitään kipuja tai vuotoja ja oireetkin on ihan järkyttävät. Nyt 7+1 (keskenmenot olleet 9+6). Mulla on keskenmenot alkaneet menkkamaisena kipuna, joka on säteillyt häntäluuhun, siitä sit aluks rusehtavaa vuotoa ja vuorokauden sisällä jäätävät kivut ja vuoto.
 
Mulla kans tää pahoinvointi pahentunu, niin etova olo ettei oikee litää saata syödä ku tulee muuten heti ylös. Keitot onneks jotenki menee, tai siis lämpöset kupit, mitää pureskeltavaa ei saa olla. Alkaa ottaan päähän ku huono olo ku ei syö, oksentaa jos syö, maha kipiä ku ei syö... Ei herkkua oo. Ja ei tää töihinpaluu mitää ainakaa helpottanu, oireita ei ehdi tarkkailla niin kyllä. Mutta voi luoja jos joudun ajaes oksentaa? Tai potilaan läsnäolles?
 
Oletko kokeillut pahoinvointirannekkeita? Jos ne vähän lievittäis pahoinvointia ja sitä myötä vähentäis oksentelua. Muista nesteytys kuitenkin, vaikka tuntuu et tulee ulos. Jotkuthan käy ihan sairaalassa tipassa, jotta saavat nestetasapainon kohdilleen.
Itellä viime raskaudessa auttoi ne rannekkeet, ettei päässyt niin pahaksi, että oksennus lentäis. Nyt huolettaa ehkä enemmänkin se kun tota pahoinvointia ei ole. :-/
 
En oo kokeillut pahoinvointiranneketta, mutta akupistettä oon painellut kyllä sormilla. Ei oo auttanut mitenkään ihmeemmin. Pitäis vaan löytää joku sopiva ruokarytmi ja jotain mitä pystyy syömään. Töissäkäyminenkään ei oikein onnistu, onneks on vaan osa-aikanen työ. Tänään ei hommat oikein luistanu ja kotiin tullessa heti autosta ulos päästyäni vaan oksensin maahan. Jihuu.
 
Vuotoa edelleen, samanlaista ollut nyt yli 2 vkoa. Labrat oli puhtaat ja lääkäri soittaa ens vkon keskiviikkona. Sitä ennen pitäis tehdä raskaustesti, ja sit katsotaan miten eteenpäin.
Tänään pääsi ihan tuskaitku, kun ahdistaa tämä epätietoisuus. Edellisessä raskaudessa oli myös vuotoja, ja ajattelin, ettei tälläinen hetkauta, mutta ei ne tälläistä jatkuvaa ollut.
Sanoin jo miehelle, et pitäis varmaan mennä huutaen päivystykseen ja esittää, et olis hirmu kivut, et ottais ultraan, mut ei meikäläisen pokka pitäis valehdellessa.
 
Voi kurjuus sagatar :sad001 joo ei se nuos auta ku esittää tosiaan että jotain tehtäis.. Toivotaan ny että selviääs pian syy!
 
Takaisin
Top