Huolet ja murheet

Sagatar

Satasella mukana keskusteluissa
Jos tähän keräis noita huolia ja murheita mikä kelläkin mieltä painaa. Tuolla lueskelin joistain eri osioista, että muutkin vuodellut ja joidenkin oireettomuus pelottaa. On vaan kauheen vaikea seurata, kun niitä asioita on useassa eri paikassa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Eli itse huolissani nyt, kun verta on tiputellut jo vkon verran. Kävin tänään lääkärissä tämän vuoksi. Sisätutkimuksessa varmistui, että veri tulee kohdusta, mutta terv.aseman vanhempaa mallia oleva ultra tässä vaiheessa ei kerro paljon lisää, joten joudun odottelemaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että keskenmenoa ei olisi tullut, kun ei mitään kipuja ole ollut ja veren mukana ei tule hyytymiä tai muuten kohdun aineksia, eilä kohtu aristanut, mutta varman päällehän sitä ei voi sanoa. Labraan laittoi lähetteen, jossa zekataan onko mitään tulehduksia ja käski ottamaan vkon päästä uuden r.testin.
 
Voimia sagatar! Itseä pelottaa nämä kivut. Edellises raskaudes kun ne johti kkm...
 
Niemja, onko sulla ollut vuotoa kipujen yhteydessä? Tai minkälaista kipua sulla on? (En enää muista kuka mitäkin muissa osioissa kirjoitti).
Toivotaan, että kaikki olisi hyvin myös sulla!
 
Sagatar varmasti olet huolissasi itsekkin olisin paniikissa jos verta vuotaisi. Eikä olisi kunnollista tietoa mitä tapahtuu. Toivotaan kuitenkin että kaikki sielä pikkuisella olisi hyvin ja tiukasti kyydissä mukana jospa se verenvuoto johtuukin kohdun mustelmasta tai valemenkoista.:Heartred

Niemja minkälaista kipua sinulla on? Mulla on kans yleensä aamuisin mahaan sattuu niin että hetken saa olla kaksin kerroin.. Tälläistä en musita että olisi ollut likasta. Mutta muistelen että olisin Lukenut jostain että on hyvinkin normaalia koska kohtu venyy ja se saattaa tuottaa kipua joillakin enemmän joillakin ei ollenkaan..
 
Mulle kans ekassa raskaudessa sanottiin että ne kovat kivut johtuu siitä että kohtu "irtoaa" kannattimistaan ja sit siitä kun verenkierto kohdussa lisääntyy. Ite aattelin et reagoisko se kohtu siihen venymiseen ja sit supistelee..? Nyt oon ootellu millon ne kivut tulee ja kun ei mitään kuulu ni alkaa huolettaa.. Ei millonkaa oo hyvä. :D tänään 5+0!
 
Sagatar alkuraskauden vuodot huolestuttavat aina, mutta kunhan veri ei ole kirkkaan punainen eikä siihen liity kovia kipuja. Mikä rv sulla on menossa? Minullakin tuli mieleen valemenkat, kun sulla kipuja ei ole. Toivottavasti vuoto on vain harmitonta ja pienellä on kaikki hyvin. :Heartred

SannaMiia mä painoin ennen esikoisen raskautta 57kg ja kun synnyttämään menin, painoa mulla silloin oli huimat 76kg!! :eek: Mulla tuli siis lähes 20kg lisää!! Olin todella stressaantunut painosta, mutta vuoden päästä synnytyksestä painoin VAIN 50 kg. :sad001 Tuohon vaikutti eniten imetys, mutta myös monet tulehdukset synnytyksen jälkeen. Jokatapauksessa haluan vain sanoa, että yritä olla stressaamatta, koska ihan varmasti suurin osa painosta mikä tulee raskauden aikana, lähtee myös pian synnytyksen jälkeen. Ja olen myös kuullut, että jos painoa on ennestään ennen raskautta niin sitä tulisi todella vähän lisää raskauden aikana. Tsemppiä, helppo se on sanoa, mutta yritä olla murehtimatta ja nauttia raskaudesta. :) :Heartred

Niemja toivottavasti sielläkin vuoto on vain harmitonta ja tulethan kertomaan miten ultrassa menee tänään. :) Onnea ultraan ja voimia. :Heartred
 
Itellä aika paljo huolettaa toi paino ja mite se tullee nousee ku oon tämmöne herkkuperse.
Sit toki keskenmeno pelottaa, omalla äitillä kuitenki kolme ollu.
Kokoajan pientä pelkoa et onko ketää kyyissä, ku oireet ollu aika olemattomia. Tosin nyt parina päivänä ollu vähä enemmän etovaa oloa ja alamaha kipua, mut ei onneks mitää vuotoja ettei tarvi ainakaa pahinta pelätä.
 
Mulla on välistä polttavia kipuja alamahalla, välillä viiltäviä. Viimeks ku mulla oli kkm niin kivut oli kunnon kouristeluja, nyt en sellaista ole huomannut.. Mutta tulen kertomaan ultrasta sitten :)
 
Ja sagatar vuotoja ei ollut kun se yks 6h rusehtava valkovuoto viikko sitten. Toivottavasti sun vuotoihin löytyis syy, mulle sanottiin että jos ln todella runsasta vuotoa tai kipuja niin sitte voi olla merkki km..
 
Mulla menossa nyt rv 6+2. Vuoto on ihan kirkasta verta, mutta tulee sellasina rkl kokoisina annoksina wc-käyntien yhteydessä. Siteeseen ei ole kertaakaan vielä tullut. Kipuja ei tosissaan ole. Menkat oli aikoinaan runsaammat ja saattoi kestää vkon, mutta viimiset päivät olivat lähinnä pientä tuhrua.
Lääkäri epäili, että istukka voi olla kohdunsuulla ja siksi vuotaa. Tuntuu vaan hassulta, kun eikö se istukka ole vielä ihan olematon?! Lääkäri myös lohdutti kertomalla asiakkaastaan, joka oli vuotanut samanlailla kuukauden ja silti kaikki oli ollut ok. Yksityiselle en raski maksaa, että ultrattaisiin, joten täytyy vaan mennä päivä kerrallaan.
 
Niemja, mulla oli edellisessä raskaudessa välillä rusehtavaa vuotoa rv 7 ja 9, ja rv 11 hulahti kunnolla verta pönttöön. Nuo myös ilman kipuja. Ultrassa kaikki oli hyvin ja vuodoille ei löytynyt syytä. Epäili hormonaaliseksi vuodoksi. Onhan nää piinavis tilanteita. Toivottavasti sun kivut on vaan kohdun kasvukipuja. Ilmoittelehan sit mitä ultrassa selvisi.
 
Itseä huolettaa kovasti se, että mitä jos tämä raskaus menee kesken. Tai kun oireita on ollut vain väsymys, eikä juuri muuta. Toki mitään vuotoja ei ole esiintynyt, mutta eihän sekään takaa sitä, että pieni on vielä matkassa. Ja turha on edes testaillakaan, kun keskenmenon jälkeen saattaa näyttää pitkäänkin vielä plussaa..
 
Onko kenelläkään suoraan tai välillisesti kokemusta veritulpasta raskauden aikana? Voiko varpaiden kylmyys ja jalkapöydän puutumistunteet olla merkki veritulpasta jalassa? Mulla kaksi selkeää riskitekijää täyttyy: raskaus ja ylipaino.
 
Minua huolettaa kamalasti, että tämäkin raskaus päättyy edellisen tapaan keskenmenoon, varsinkin kun viikkoja alkaa nyt olla aika tarkalleen sen verran, kuinka pitkälle edellinen ehti (8+2). Tänään olin huomaavinani ensimmäistä kertaa, että valkovuoto olisi ollut hiukan vaaleanpunertavaa, ja oireetkin ovat tänään olleet selkeästi lievemmät. Huoh.
 
Nektari jos sulla on taipumusta veritulppiin eli ollu aiemmin niin silloin lääkärille heti, mutta jos ei ole ollut niin harkinnan mukaan. Yleensä veritulppa jalassa aiheuttaa todella kovaa kipua pohkeessa, useimmiten vasemmassa. Jalalla ei pysty edes astua kunnolla, ja koskiessa sattuu todella paljon. Muista oireista en niin osaa sanoa, jalka ei mielestäni kylmene koska tulppa on laskimossa. Jalka saattaa turvota tosin.

Sohwia ehkä ei kannata huolestua oireiden vähyydestä, kaikki ovat nii yksilöllisiä :) itte kyllä kuulostelen oireita jatkuvasti ja huolestun jos tissit ei aristakkaa että helppoa se ei oo olla huolehtimatta..

Pihlaja tuota kkm mäkin pelkään, nyt kaikki hyvin ku 7+4 mutta edellinen kuoli 8+0, joten kun ensiviikolla on neuvola niin koitan vielä kysellä mahdollista ultraa.. Ja tilasin dopplerin :D
 
Voi tuo on niin raastavaa pelätä kkm. Mä luulin ennen että km tulee valtavan kivun ja verenvuodon kera enkä ollut tietoinen mistään keskeytyneestä sellaisesta. Olin ihan shokissa np ultrassa kun sykkeitä ei löytynytkään ja hoin vaan ettei mulla ole ollut mitään sellaiseen viittaavaa. Ja se pelko, se kulkee matkassa koko ajan. Olisi kiva nauttia raskaudesta.
 
Nektari: Voin vaan kuvitella minkälaiset fiilikset sulla on ollut, kun ultrassa ei löytynyt sykettä. Oot kyllä kokenut todella ikävän menetyksen.:sad001 Olisi ihana nauttia raskaudesta, mutta itse en oo siihen vielä pystynyt,ehkä mä myöhemmin sitten jo osaan nauttia, kun saa varmuuden pienen olemassaoloon.
 
Takaisin
Top