Huhtikuun mietteet

Hei, olipas jännä käynti. Ns. Niskapoimu-ultrasta tulikin tosi varhaisultra, kun 3 viikkoa heitti raskausviikot. Vielä pitäis kolmisen viikkoa jännitellä että pääsis kunnialla 1. Kolmanneksen yli.

Ihanat ensimmäiset sydänäänet kuuli :Heartred tämä on meän toinen laps, esikoinen 2 v 2,5 kk.

3 viikkoa on aika paljon, milloin plussasit?
 
Meidän odotus päättyi myös viime yönä. Tiputtelua oli ollut enemmän tai vähemmän viikon ajan, tiistaina naistenpolilla sikiöllä matala syke ja koko laahasi kaksi viikkoa jäljessä. Osasin siis jo oikeastaan odottaa keskenmenoa, tätä ei oltu nyt tarkoitettu. Ihanaa odotusta kaikille ja paljon onnea matkaan! :Heartpink Siirryn foorumilta pois, lapsihaaveet siirretään tämän myötä hamaan tulevaisuuteen.

Pahoittelut ja paljon tsemppiä jatkoon !
 
Laitan tännekkin kun kaikki ei oo salasessa :)
Mä oon nyt ollut vähän hiljaa kun tuntuu, että nää vikat riskipäivät vaan matelee. Tai vikat ja vikat, kyllähän niitä riskejä vielä 12. viikon jälkeem on mutta nää pahimmat.
Sydänääniä kuuntelen joka pv, se auttaa edes jotenkin pysymään järjissään. Kohdun kasvukipuja tuntuisi olevan vähän joka päivä mutta ei mitään tosi kipeitä. Mutta kyllä joka jomotus saa mielen valppaaksi...
Verta ei oo nyt tullut, se taitaa äityä aina yhdunnän jälkeen joten oon vähän ollut nyt peloissaan sen kanssa vaikka varsinaista vaaraa siitä ei pitäisi olla.
Tänään viikkoja 10+6-11+1. En oikein tiedä menenkö menkkojen mukaan vai utran. Jos ultran mukaan niin sillon ovis olisi ollut tiistaina ja testi näyttänyt plussaa vielä lauantaina :happy3
Mutta toisaalta taas mitat ovat kahdessa ultrassa näyttäneet tuota 2 päivää isompaa. No joka tapauksessa ensi viikolla menee 12 viikkoa rikki. En vieläkään oikein usko että tämä voisi oikeasti mennä hyvin :eek:
 
Laitan tännekkin kun kaikki ei oo salasessa :)
Mä oon nyt ollut vähän hiljaa kun tuntuu, että nää vikat riskipäivät vaan matelee. Tai vikat ja vikat, kyllähän niitä riskejä vielä 12. viikon jälkeem on mutta nää pahimmat.
Sydänääniä kuuntelen joka pv, se auttaa edes jotenkin pysymään järjissään. Kohdun kasvukipuja tuntuisi olevan vähän joka päivä mutta ei mitään tosi kipeitä. Mutta kyllä joka jomotus saa mielen valppaaksi...
Verta ei oo nyt tullut, se taitaa äityä aina yhdunnän jälkeen joten oon vähän ollut nyt peloissaan sen kanssa vaikka varsinaista vaaraa siitä ei pitäisi olla.
Tänään viikkoja 10+6-11+1. En oikein tiedä menenkö menkkojen mukaan vai utran. Jos ultran mukaan niin sillon ovis olisi ollut tiistaina ja testi näyttänyt plussaa vielä lauantaina :happy3
Mutta toisaalta taas mitat ovat kahdessa ultrassa näyttäneet tuota 2 päivää isompaa. No joka tapauksessa ensi viikolla menee 12 viikkoa rikki. En vieläkään oikein usko että tämä voisi oikeasti mennä hyvin :eek:

Kyllä on niin sama tunne, koko ajan sellanen fiilis että eihän tää nyt voi mennä hyvin. Mulla on takana 1 keskeytynyt keskenmeno, joten tiedän että se, ettei vuoda, ei välttämättä sekään tarkoita mitään..

Noh pakko se on vaan uskoa todennäköisyyksiin, että prosentithan on kuitenkin sen puolella että hyvin menee. Vajaa 2 vk nt-ultraan, miten nää päivät voikaan madella..
 
Te jotka ootte sairastanut flunssaa niin onko helpolla parantunut? Mulla alkoi jäätävä flunssa toissa viikon perjantaina eikä vieläkään helpota. Olin viime viikon saikulla ja huomenna taas lekuri. Ihan kauhee yskä joka valvottaa. Mikään kotikonsti ja lepokaan ei tunnu auttavan. Meillä torstaina np ultra ja jännittää ihan kauheesti onko kaikki kunnossa. Nyt viikkoja 11+5
 
Te jotka ootte sairastanut flunssaa niin onko helpolla parantunut? Mulla alkoi jäätävä flunssa toissa viikon perjantaina eikä vieläkään helpota. Olin viime viikon saikulla ja huomenna taas lekuri. Ihan kauhee yskä joka valvottaa. Mikään kotikonsti ja lepokaan ei tunnu auttavan. Meillä torstaina np ultra ja jännittää ihan kauheesti onko kaikki kunnossa. Nyt viikkoja 11+5

Mulla tosiaan influenssa todettiin reilu viikko sitten perjantaina. Pari viikkoa nyt ollut kipeänä. Kuume on onneksi poissa, mutta mulla toi ihan sama eli yskä valvottaa öisin. Väsyttäisi ihan kamalasti, mutta ei vaan pysty nukkuu, ku on pakko yskiä :sad001
Ja huomenna pitäisi taas aloittaa työt. :sad001
 
Joo se on kamalaa. Mullakin kuume poissa. Joka ilta pientä lämpöä ja terveydenhoitaja suositteli lääkäriä joka on sitten huomenna. Tsemppiä flunssasta toipuville!
 
Pahoittelut ja paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja pikaisia paranemisia flunssan kourissa kärsiville :Heartred

Itse vähän elellyt nyt täällä hiljaiseloa. Tuntuu että aika kuluu niin hitaasti ja on ollut parempi yrittää pitää ajatukset muualla.

Kerrottiin viikonloppuna toisille tuleville isovanhemmille ja oli kyllä ihana reaktio. Molemmilla kostu silmät ja oli selvästi hyvin onnellisia asiasta. Nyt vaan sit jännittää kahta kauheammin huominen np-ultra. Pelkään että joudutaankin kertomaan huonoja uutisia. Mehän ei olla käyty ultrassa aiemmin, joten mulla melkeinpä isoimpana pelkona on jostain syystä tuulimuna. Toki keskeytynyt keskenmenokin pelottaa ja mahdolliset rakenne- ym. poikkeamat.

Oireet on (onneks) jatkunut ja nyt uusimpana onkin tullut iltaisin närästys ja oon välillä oksentanut hampaita pestessä :puke_r
 
Vatsa alkaa kasvaa, huomaan sen aamulla ihan selvästi että tilanne on muuttunut. Paino kuitenkin ennallaan eli jotain alkaa tapahtua. Onko kokemuksia hyvistä öljyistä tai rasvoista raskausarpien ehkäisyyn? Kannattaisi varmaan alkaa niitä nyt jo käyttämään kun vatsa alkaa pikkuhiljaa venyä.
 
Ultra oli kyllä jännä kokemus. Oli ihmeellistä nähdä ne pienet heiluvat kädet:hello2. Meillä vaihtui tuo laskettu aika, eli on nyt 2.11. Kun alunperin laskeskelin että olis 6.11. Vaihdoin tuonne marraskuisten listaan sen.
Milloinkohan alkaa masu kunnolla näkyä?Ootteko jo ottanu masukuvia? Vähän "alapömppö"vatsaa näkyvissä mut sais alkaa jo kunnolla näkymään, kun ei jaksaisi odottaa!!
 
Vatsa alkaa kasvaa, huomaan sen aamulla ihan selvästi että tilanne on muuttunut. Paino kuitenkin ennallaan eli jotain alkaa tapahtua. Onko kokemuksia hyvistä öljyistä tai rasvoista raskausarpien ehkäisyyn? Kannattaisi varmaan alkaa niitä nyt jo käyttämään kun vatsa alkaa pikkuhiljaa venyä.

Mun kaveri käytti ihan perus Babyoilia ja ei oo kyllä arvista tietoakaan!
 
Mulle ei tullut yhtään raskausarpia vatsaan, rintoihin joitain ekassa raskaudessa. En käyttänyt mitään öljyjä. Taitaa olla yksilöllistä tuokin. Jännä nähdä tuleeko nyt tokalla kerralla.
 
Mulle tuli paljon arpia ekassa raskaudessa mut enää sen jälkeen ei oo tullu uusia.
 
Ultra oli kyllä jännä kokemus. Oli ihmeellistä nähdä ne pienet heiluvat kädet:hello2. Meillä vaihtui tuo laskettu aika, eli on nyt 2.11. Kun alunperin laskeskelin että olis 6.11. Vaihdoin tuonne marraskuisten listaan sen.
Milloinkohan alkaa masu kunnolla näkyä?Ootteko jo ottanu masukuvia? Vähän "alapömppö"vatsaa näkyvissä mut sais alkaa jo kunnolla näkymään, kun ei jaksaisi odottaa!!

Mulla on edellisissä raskauksissa alkanut näkymään rv 17 :)
 
Mulle tuli paljon arpia ekassa raskaudessa mut enää sen jälkeen ei oo tullu uusia.

Mulla kans. Ekassa tuli ja kaks seuraavaa meni samoilla venymisillä :D

Saas nähä mitä nyt käy kun on 9v edellisestä :D
 
Mulla kans. Ekassa tuli ja kaks seuraavaa meni samoilla venymisillä :D

Saas nähä mitä nyt käy kun on 9v edellisestä :D

Niin muuten, mitenköhän käy jos on taukoa vähän enemmän! Toivotaan ettei tuu uusia, vanhat varmaan jo haalistuneet hyvin :)
 
Olen ymmärtänyt että hyvin pitkälle on kudostyypistä kiinni, mutta kyllä ihon kunnolla pystyy varmaankin vähän vaikuttamaan, joten aion plutrata rasvojen kanssa, onhan se masullekin ihanaa hoivaa. Babyoilia olenkin hevosilla käyttänyt ja kädet aina ihanan tuntuinen, se onkin helppo ja halpa hankkia, kiitos tästä muistutuksesta Kohtao85!

Olen itse hoikka ja vähän yllättynyt että vatsa jo näkyy, ainakin omaan ja miehen silmään.
 
Tänään eka neuvola rv 9+6 mutta mitään hyviä uutisia en valitettavasti saanut. Kurkattiin heti vatsaan sillä täällä terkkarilla käytössä pikku ultra, jolla näillä viikoilla usein voi jo kuulemma nähdä vauvan. Mitään sykettä saati sikiötä ei löytynyt, kuva muistutti lähinnä varhaisultran näkymää, jossa näkyi vain musta alue.

Terkkari lohdutti, että varhaisultrassa sikiö oli viikon pienempi ja taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi sikiötä ei välttämättä vielä vain vatsan päältä näe. Mutta ei lohduttanut kyllä yhtään. Onneksi sain lähetteen kunnon ultraan, jonne pitäisi viikon sisään päästä. Eli todellista piinaa täällä...

Kirjoitin ehkä turhankin positiivisesti sillä itselle jäi käynnin jälkeen päällimmäisenä lähinnä tunne siitä, että keskeytynyt keskenmeno taitaa olla todennäköisempi.
 
Tänään eka neuvola rv 9+6 mutta mitään hyviä uutisia en valitettavasti saanut. Kurkattiin heti vatsaan sillä täällä terkkarilla käytössä pikku ultra, jolla näillä viikoilla usein voi jo kuulemma nähdä vauvan. Mitään sykettä saati sikiötä ei löytynyt, kuva muistutti lähinnä varhaisultran näkymää, jossa näkyi vain musta alue.

Terkkari lohdutti, että varhaisultrassa sikiö oli viikon pienempi ja taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi sikiötä ei välttämättä vielä vain vatsan päältä näe. Mutta ei lohduttanut kyllä yhtään. Onneksi sain lähetteen kunnon ultraan, jonne pitäisi viikon sisään päästä. Eli todellista piinaa täällä...

Kirjoitin ehkä turhankin positiivisesti sillä itselle jäi käynnin jälkeen päällimmäisenä lähinnä tunne siitä, että keskeytynyt keskenmeno taitaa olla todennäköisempi.

Voi ei olipa kamala käynti! Toivottavasti saat pian kunnon ultraan ajan ettei tarvitse odotella. :sad001 Jännä että ultraavat neuvolassa noin aikaisin koska onhan noilla viikoilla tosiaan paljon mahdollista ettei vatsan päältä näy. Toivottavasti siellä vain piilotellaan! Voimia piinaaviin hetkiin!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aca
Takaisin
Top