Huhtikuun mietteet

Itseäkin huolettaa aika ajoin, jos tuleekin vielä hyvin menneen varhaisultran jälkee keskenmeno. Oon koko raskauden yrittänyt ajatella niin, että jos keskenmenoja on arviolta noin 15% (ehkä enemmän joidenkin lähteiden mukaan), niin meillä on 85% todennäköisyys saada lapsi. Eli huomattavasti todennäköisempää saada lapsi syliin kuin keskenmeno :rolleyes: itseä tämä ajatus ainakin rauhoittaa
 
Mä oon ajatellut, että en saa tätä raskausaikaa enää takaisin, joten mieluummin iloitsen odotuksesta. Tottakai pelkojakin koko ajan väijyy mielessä, mutta en halua ruokkia niitä. Kuten Tiuskah sanoi onhan kuitenkin suuri todennäköisyys että kaikki on hyvin, vaikka keskenmenotkin on yleisiä! Eikä ole oikein mitään etappia milloin kaikki menisi takuuvarmasti hyvin. Aina se pieni huoli äitiyteen kuuluu.
 
Olo on epätodellinen ja itkettää. Ehdinkin aiemmin jo huolestua yhdistelmäseulonnan verikokeista, enkä tosiaan turhaan. Eilen olimme nt-ultrassa ja pian tuli soitto, että molemmat riskiarviot on todella huonoja. Huomenna menossa naistenklinikalle. Toivoa on aina, mutta tuntuu, että tää on painajaisunta, mistä en vaan herää.
 
Olo on epätodellinen ja itkettää. Ehdinkin aiemmin jo huolestua yhdistelmäseulonnan verikokeista, enkä tosiaan turhaan. Eilen olimme nt-ultrassa ja pian tuli soitto, että molemmat riskiarviot on todella huonoja. Huomenna menossa naistenklinikalle. Toivoa on aina, mutta tuntuu, että tää on painajaisunta, mistä en vaan herää.
Voimia Susan1, varmasti pelottava tilanne :Heartred
 
Ultrassa käyty taas, kaikki oli niinkuin tässä vaiheessa pitikin ja seuraavaksi jännätään np-ultraa toukokuun alkupuolelle. Oli kiva nähdä muutos rv 6 ja 9 välillä :love017

Samaan aikaan tulee ikävä olo muiden puolesta, joilla ei niin hyviä uutisia kerrottavana. Jaksamisia teille kaikille (myös muihinkin keskusteluketjuihin täällä marraskuisissa) :sorry::Heartred
 
Olo on epätodellinen ja itkettää. Ehdinkin aiemmin jo huolestua yhdistelmäseulonnan verikokeista, enkä tosiaan turhaan. Eilen olimme nt-ultrassa ja pian tuli soitto, että molemmat riskiarviot on todella huonoja. Huomenna menossa naistenklinikalle. Toivoa on aina, mutta tuntuu, että tää on painajaisunta, mistä en vaan herää.

Voi ei, oon tosi pahoillani. Mitä siellä verikokeissa oli mikä sai sut huolestumaan?
 
Susan1 toivotaan silti ettei mitään poikkeavaa sitten kuitenkaan ole! Nuohan ovat vasta riskiarvioita kuitenkin :shy:
 
Kiitos kaikille sympatioista :Heartred

Tänään tehtiin istukkabiopsia ja nyt sitten toivotaan pari päivää, ettei tule keskenmenoa ja sen jälkeen jännitetään reilu viikko tuloksia. Pitää ajatella, että nämä on nyt sellaisia asioita, joihin en voi vaikuttaa. Täytyy uskoa niin kauan kun pahasta ei ole tietoa.

Ja minusta on ihana lukea muiden hyviä kuulumisia :Heartred Saa ja pitää olla onnellinen, kun saa hyviä uutisia.
 
Kiitos kaikille sympatioista :Heartred

Tänään tehtiin istukkabiopsia ja nyt sitten toivotaan pari päivää, ettei tule keskenmenoa ja sen jälkeen jännitetään reilu viikko tuloksia. Pitää ajatella, että nämä on nyt sellaisia asioita, joihin en voi vaikuttaa. Täytyy uskoa niin kauan kun pahasta ei ole tietoa.

Ja minusta on ihana lukea muiden hyviä kuulumisia :Heartred Saa ja pitää olla onnellinen, kun saa hyviä uutisia.

Lähetän sulle täältä kaikki tsempit! Tiedän miltä tuntuu, oon itse käynyt saman läpi. Jos haluat voit laittaa yksityisviestiä!

Nopeasti pääsit biopsiaan! Menikö se hyvin?
 
Lähetän sulle täältä kaikki tsempit! Tiedän miltä tuntuu, oon itse käynyt saman läpi. Jos haluat voit laittaa yksityisviestiä!

Nopeasti pääsit biopsiaan! Menikö se hyvin?

Kiitos Mimosa :Heartred Aika yksin näiden ajatusten kanssa välillä kyllä tuntuu olevan.

Onneksi pääsin heti. Aika pitkään pohdittiin otetaanko NIPT vai tää istukkatutkimus, mutta tää tuntu jotenkin paremmalta, kun huonommat riskisuhteet oli vielä just siihen 18-trisomiaan. Itse tutkimus meni kai ihan hyvin, oli osaavanoloinen lääkäri, siitä tuli turvallinen tunne. Eihän se miellyttävää ollut toki...
 
Ihan hyvä että menit heti biopsiaan, koska jos NIPT ois antanut positiivisen tuloksen, se olis joka tapauksessa pitänyt varmistaa biopsialla tai lapsivesipunktiolla.

Se tekee kyllä paljon, että on osaava henkilökunta. Mulla oli ensin sellainen kätilö avustamassa, joka ei osannut edes koota sitä näytteenotto juttua. Onneksi sitten hakivat osaavan ja kaikki meni hyvin.

Saako kysyä, että oliko sulla kuitenkin sikiö ihan terveen näköinen?

Joka tapauksessa paljon jaksamista näihin päiviin!
 
Kiitos.

Sikiö oli ihan normaali näihin viikkoihin (11+3) nähden. Lääkäri kävi rakennetta läpi sen verran kun näin pienestä pystyy ja sanoi, että ei poikkeavaa.

Nyt sitten vaan odotellaan. Onneksi influenssa alkaa helpottamaan, jospa huomenna pääsisi nauttimaan jo tuosta ihanasta auringosta :)
 
Ei taida tulla meille marraskuista. Alkoi verinen vuoto jossa oli heti hyytymiä mukana...
 
Hei, olipas jännä käynti. Ns. Niskapoimu-ultrasta tulikin tosi varhaisultra, kun 3 viikkoa heitti raskausviikot. Vielä pitäis kolmisen viikkoa jännitellä että pääsis kunnialla 1. Kolmanneksen yli.

Ihanat ensimmäiset sydänäänet kuuli :Heartred tämä on meän toinen laps, esikoinen 2 v 2,5 kk.
 
Meidän odotus päättyi myös viime yönä. Tiputtelua oli ollut enemmän tai vähemmän viikon ajan, tiistaina naistenpolilla sikiöllä matala syke ja koko laahasi kaksi viikkoa jäljessä. Osasin siis jo oikeastaan odottaa keskenmenoa, tätä ei oltu nyt tarkoitettu. Ihanaa odotusta kaikille ja paljon onnea matkaan! :Heartpink Siirryn foorumilta pois, lapsihaaveet siirretään tämän myötä hamaan tulevaisuuteen.
 
Kiitos.

Sikiö oli ihan normaali näihin viikkoihin (11+3) nähden. Lääkäri kävi rakennetta läpi sen verran kun näin pienestä pystyy ja sanoi, että ei poikkeavaa.

Nyt sitten vaan odotellaan. Onneksi influenssa alkaa helpottamaan, jospa huomenna pääsisi nauttimaan jo tuosta ihanasta auringosta :)

Hienoa! Sanottiinko sulle kuinka kauan tuloksissa menee?
 
Takaisin
Top