Huhtikuun höpinät

Juhuu, NT-ultra oli tänään ja siellä sätkytteli ja kääntyili pikku ihme :dance008
Oli vielä mukava hoitaja, juteltiin edellisistä leikkauksista, icsi hoidoista jne siinä samalla. Tosi kiva fiilis jäi ja vaikka kuvat hieman suttuisia (kun ei se tyyppi meinannut pysähtyä kunnolla paikalleen), kiva niitäkin on katella!
Ja normaalilta näytti kaikki, nyt ainakin vähäksi aikaa tosi paljon levollisempi mieli :smiley-angelic001
 
Mä olin ajatellut etten tällä kertaa ois ottanut äp-pakkausta, mutta tuohan on aivan ihana! Mulla on tästä vahva poikafiilis ja päätin jo melkein että otan tälläkin kertaa, mutta täytyy nyt vielä miettiä pukisinko tytölle noita kaikkia - onhan ne vähän sini- ja harmaapainotteisia, vaikka voihan niitä sitten halutessaan yhdistää vaikka pinkkiin :happy7

Melkein tuli vauvakuume kun noita vaatteita katseli :laughing002

Vuoden 2016 pakkauksen vaatteiden koot ei olleet yhtään kohdillaan, mutta oon kuullut että muina vuosina olis ollut? :anyone ehkä niille vois antaa vielä mahdollisuuden..

Miksi nuo koot on huonoja marrasvauvalle? o_O

Muutenhan nuo koot taitaa passata, mutta just nuo talvivaatteet on mitoitettu noin 6kk ikäisille ja marrasvauvat olisi siinä iässä sitten toukokuussa, jolloin tuskin toppahaalaria tarttee.

Itse kyllä ajattelin ehdottomasti pakkauksen ottaa, koska ensimmäinen lapsi ja kuositkin oli tosi kivoja. Elän toivossa, että haalaria voisi käyttää edes rattaissa pussina tai sitten lajoitan talvivaatteet eteenpäin ja hommaan pienempää kokoa olevat. Harmi kyllä ettei noita Kelan pakkauksia mitoiteta yhtään syntymäajan mukaan, olisi vaikka paria eri kokoa olemassa noita talvivaatteita.
 
Totta. Vaikka ei kai se hirveästi laittaa vaikka joku haalari olis vähän reilu, kunhan ei huku sinne o_O täytyy nyt vähän funtsia. Jos joka tapauksessa pitää joku pienempi haalari ostaa talveksi. Meillä tarvittiin viimeksi joka tapauksessa pienempiä vaatteita paljon alkuun, ekat äp:n "pienimmät" "vastasyntyneen" kokoiset vaatteet alkoi sopia joskus 5-6kk iässä, ne "62-68"-kokoiset oli pikemminkin "74->" kokoisia. :meh:
 
Joko olette käyneet nt-ultrassa?
Meillä parin viikon päästä ja nyt on alkanut pelottamaan, jos kaikki ei ole hyvin tai on kkm. Takana yksi tm. Kävin varhaisultrassa rv 8, nyt rv 10+2. Olisi ihanaa kuulla kokemuksia, oli ne sitten iloisia tai surullisia. :dummy1::dummy:
 
Joko olette käyneet nt-ultrassa?
Meillä parin viikon päästä ja nyt on alkanut pelottamaan, jos kaikki ei ole hyvin tai on kkm. Takana yksi tm. Kävin varhaisultrassa rv 8, nyt rv 10+2. Olisi ihanaa kuulla kokemuksia, oli ne sitten iloisia tai surullisia. :dummy1::dummy:

En ole käynyt vielä, mutta kyllähän se jännittää/pelottaa (nyt 10+4 ja ultra 12+0). Kkm raskaus todettiin noin viikko ennen nt-ultraa, joten ensi viikko on varmasti raskas henkisesti. Jotenkin on vain uskottava, että kaikesta selviää, vaikka kävisikin huonosti. Eli varovaisen optimistisesti, mutta realistisesti päivä kerrallaan eteenpäin. Tsemppiä!
 
En ole käynyt vielä, mutta kyllähän se jännittää/pelottaa (nyt 10+4 ja ultra 12+0). Kkm raskaus todettiin noin viikko ennen nt-ultraa, joten ensi viikko on varmasti raskas henkisesti. Jotenkin on vain uskottava, että kaikesta selviää, vaikka kävisikin huonosti. Eli varovaisen optimistisesti, mutta realistisesti päivä kerrallaan eteenpäin. Tsemppiä!

Millaisia oireita sinulla oli kkm? Tm minulla oli rusehtavaa vuotoa, kipuja mutta ne sai kuriin panadolilla. Mietin jo hetken, että varaisi ajan yksityiselle mutta en sitten tiedä. :arghh: Tsemppiä myös sinulle!:Heartpink
 
Millaisia oireita sinulla oli kkm? Tm minulla oli rusehtavaa vuotoa, kipuja mutta ne sai kuriin panadolilla. Mietin jo hetken, että varaisi ajan yksityiselle mutta en sitten tiedä. :arghh: Tsemppiä myös sinulle!:Heartpink

Ei ollut oikeastaan mitään selkeitä oireita. Pieni vuoto alkoi ja muuttui hieman runsaammaksi jolloin kävin yksityisellä ultrassa. Kivut alkoivat vasta sen jälkeen kun kkm oli todettu. Jos ei olisi koronaa, niin kävisin todennäköisesti yksityisellä vielä ennen nt-ultraa.
 
Joko olette käyneet nt-ultrassa?
Meillä parin viikon päästä ja nyt on alkanut pelottamaan, jos kaikki ei ole hyvin tai on kkm. Takana yksi tm. Kävin varhaisultrassa rv 8, nyt rv 10+2. Olisi ihanaa kuulla kokemuksia, oli ne sitten iloisia tai surullisia. :dummy1::dummy:


Kävin 1,5vk sitte nt-ultrassa. Olin käyny varhaisultrassa vk 7+1 ja nyt oli siis 12+1 viikot. Pelotti ja jännitti todella paljon monta päivää, varsinkin kun oireetki oli vähentyneet paljon just muutaman päivän ajan. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja masussa oli pieni ikiliikkuja ❤️ nyt sitte taas jännätään, ens ke neuvolalääkärija toivottavasti siel kuunnellaan sydänäänet että saa taas hetken mielen rauhaa. Varmaa jännitän siihe asti kunnes alan tuntee vauvan liikkeet :angelic:
 
On se vaan odottamista ja jännittämistä neuvolakäynnistä toiseen, ultrasta seuraavaan kun liikkeet ei tunnu. Meillä oli nt-ultra viime viikolla, jännitti vaan sen päivän ja kädet täris vastaanotolla. Mut oli ihana saada todennettua että siellä toinen kellui ja heilui mahassa vaikkei ulospäin vielä tunnukaan. :Heartred
 
Meillä on ens vkon perjantaina.
Nyt on vähän aikaa pelottanu tosi paljon mutta nyt oon viikon tuntenu liikkeitä niin on olo vähän huojentunut :Heartred eiköhän siellä kaikki ole hyvin.

mutta silti jännittää..
 
Takaisin
Top