Huhtikuiset 2019 ♡

Osaatteko sanoa onko ihan normaalia että maha on hävinnyt johonkin tässä viikonlopun aikana? Mielestäni mulla oli viime viikolla jo hiukan näkyvissä raskausvatsaa mutta eilen ja tänään tuntuu että vatsaa ei näy lainkaan :nailbiting:

En tietenkään tiedä oliko se aiemmin vaan jotain turvotusta.. Viikkoja on nyt 19+3 ja oon ihan normaalipainoinen mutta oon kyllä myös pitkä, jotenkin ajattelin että tässä vaiheessa jo näkyisi ainakin kun katsoo ilman paitaa..
Mä oon varmaan kooltani aika samanlainen kuin sinä ja kyllä mullakin vaihtelee, miten maha näkyy. Turvotus on tietty yksi asia, joka vaikuttaa ja maha on melkein joka ilta isompi kuin aamulla. Saan myös vedettyä mahaa vatsalihaksilla yllättävän paljon sisään, mutta sillä on jo sen verran painoa, etteivät lihakset jaksa kannatella sitä kovin kauaa. Mulla kohtu on hyvin eteen päin kallistunut ja se musta näkyy myös mahan muodossa. Alamaha siis on hyvin työntynyt ulospäin, mutta suunnilleen navasta ylös on edelleen tyhjää.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Faz
Hyvä tietää että mahan koon vaihtelu on ihan normaalia! Jotenkin tuntuu että on kauhean vainoharhainen ja huolestuu heti jos on jotain omasta mielestä kummallista oiretta, oon vissiin lukenut vähän liikaakin kaikkia lapsettomuus/keskenmenokertomuksia niin on vaikea uskoa että kaikki vois mennä ihan hyvinkin :angelic:
 
Eilen sain varmuuden epäilykseeni, istukka tosiaan edessä ja nyt vasta tällä 21. viikolla alkanut tuntua liikkeet paremmin. Eilen tuntui potku jopa mahan läpi :happy: supisteluja aika kovastikin, jos pitkän aikaa istuu ja lähtee sitten liikkeelle, niin melkeinpä aina supistaa. Ja oon ihan hullaantunu tekee kaikkia hankintoja :rolleyes:
 
Huomasin muuten että tässä raskaudessa on sama kun edellisessä. Kohdunkaula on niin herkkä että supistuksia tulee siitä kun pieni myllää mahassa ja osuu kohdunkaulaan. Ihmeteltiin edellisessä lääkärin kanssa kun noille supistuksille ei ollut mitään yhdistävää tekijää kun saattoi tulla niin levossa kun liikkeessäkin. Kun sitten ultrattiin kohdunkaulaa ja lääkäri tökki vähän kovempaa niin alkoi heti supistella. Tänäänkin makasin sohvalla ja pieni riehui mahassa niin pari supistusta tuli.
 
Keltainenkuu mainitsi hankinnat, onko muut jo ostelleet paljon vauvaa varten? :)

Itse en ole ostanut vielä mitään, en siis yhtään mitään! :wideyed: Yllätin jopa itseni, kun puolivälin krouvi on saavutettu ja mitään ei ole hankittuna:p Päätin odottaa rakenneultraa, jos siellä selviäisi tulokkaan sukupuoli..:rolleyes: Kun jos tulossa on toinen poika, niin mitään ei tarvitse hankkia (toki jotain uusia juttuja lähinnä himoon!)..mutta jos tuolla majaileekin nyt tyttö, niin sitten tällä mammalla saattaa lähteä hieman lapasesta hankinnat :hilarious: Lähdetään lomamatkalle saman päivän iltana, kun on rakenneultra, joten säästän vaatehankinnat lomalle :happy: Mulla on aika vahva tyttö-olo tästä vauvasta, saa nähdä osuuko tunne oikeaan! RU on 28.11.
 
Mä en oo ostanut kuin yhden lelun ja mobilen sängyn päälle. Odottelen tietoa sukupuolesta, jotta pääsis vaateostoksille :woot:
 
Mä oon ostanut lankoja ja alkanut neuloa peittoa vauvalle. Muita hankintoja ei oo tullut tehtyä ja tuskin vielä pitkään aikaan tuleekaan. Ehkä joskus keväämmällä.
 
Meillä on melkolailla kaikki valmiina, lisää vaatettaa meinasin katsella kirppareilla kierrellessä, kantoliinan ajattelin uusia, liivinsuojia ja harsoja vois saumurilla taas surautella, imetysliivejä ainakin neljät olis ostettava. Vaunut olis kans hankittava jos meinas lenkille päästä, en meidän Hauckeihin voi vauvaan laittaa kun olis vain kasvot työntäjästä pois päin, eli saattaa mennä tuplatkin uusiksi :D Siinäpä sit mukava rahareikä jos ei hajuttomia löydy käytettynä...
 
Minäkään en ole hankkinut vielä mitään ja kun kahden lapsen jäljeltä kaikki vauvatavara ja vaatteet on pistetty eteenpäin.. odottaen vielä rakenneultraa, joka on ensi maanantaina.
 
En oo vielä ostanut yhtään mitään, meillä on huomenna rakenneultra ja luulen että sen jälkeen aletaan pohtia et mitä pitäisi hankkia jos vaan kaikki on kunnossa :)

Haluatteko te kaikki muuten tietää sukupuolen rakenneultrassa? Mä haluaisin, mies taas ei ja mua epäilyttää että jos vaan mä tiedän niin ihan varmasti lipsautan sen jossain välissä miehelle :nailbiting::woot:
 
En ite ostanu, mutta mun sisko osti pienen pienet 56 koon housut. Samainen sisko on myös neulonu vauvalle housut ja takin. Ne kyllä taitaa olla vielä vähän kesken, mutta alottanu jo ainakin. Itekin odottelen rakenneultraa josko siellä selviäis sukupuoli sitten..
 
En oo vielä ostanut yhtään mitään, meillä on huomenna rakenneultra ja luulen että sen jälkeen aletaan pohtia et mitä pitäisi hankkia jos vaan kaikki on kunnossa :)

Haluatteko te kaikki muuten tietää sukupuolen rakenneultrassa? Mä haluaisin, mies taas ei ja mua epäilyttää että jos vaan mä tiedän niin ihan varmasti lipsautan sen jossain välissä miehelle :nailbiting::woot:

Mä haluaisin kyllä ehdottomasti tietää sukupuolen. Auttais jotenkin asennoitumaan paremmin vauvan tuloon, kun tietäis, kumpi sieltä on tulossa.
 
Hankintoja vauvaa varten on tullut jo vähän tehtyä, isoimmat eli vaunut ja turvakaukalo on hankittu. Rakenneultraa täälläkin odotellaan että pääsee vaatteita hankkimaan :dummy: vai :dummy1: :Heartred vielä pitää hankkia amme, kylvetystuki, hoitopöydälle pehmuste ja säilytyskoreja, muuta pientä tavaraa. Vauvan sukupuolta on aina kysytty rakenneultrassa, helpompi varautua vauvaa varten kun tietää mm millaisia vaatteita hankkia. Olen halunnut aina laittaa kaiken valmiiksi vauvaa varten, helpompi aloittaa arki kun että joutuisi heti juoksemaan kaupoissa etsimässä vaatteita vauvalle :Heartred mutta jokainen tyylillään :thumleft ymmärrän kyllä heitäkin, jotka haluavat säilyttää salaisuuden loppuun saakka. Itsellä ei kärsivällisyys riitä odottaa :smiley-bounce013:Heartbigred
 
En oo vielä ostanut yhtään mitään, meillä on huomenna rakenneultra ja luulen että sen jälkeen aletaan pohtia et mitä pitäisi hankkia jos vaan kaikki on kunnossa :)

Haluatteko te kaikki muuten tietää sukupuolen rakenneultrassa? Mä haluaisin, mies taas ei ja mua epäilyttää että jos vaan mä tiedän niin ihan varmasti lipsautan sen jossain välissä miehelle :nailbiting::woot:

En ole vielä myöskään ostanut yhtään mitään, en edes pientä sukkaparia. Yllättänyt vähän ittenikin. :woot: Luulen et rakenneultran jälkeen sitä jo "uskaltaa" alkaa osteleen. :)

Meillä ei meinata selvittää sukupuolta. :Heartpink
 
Ei ole sukupuolella väliä, mutta niptillä selvitettiin periytyvän sairauden vuoksi, muuten oltais voitu odottaa syntymään asti. Meillä ei värikoodata lapsia, joten hankintojenkaan osalta ei mitään merkitystä muulla kuin vanhempien mieltymyksillä :)
 
Minä hankin yhden setin jossa body ja housut, sekä sukat ja yökkärin. Muuten saakin sitten hankinnat odottaa rakenneultraa ja mahdollisesti tietoa sukupuolesta :Heartred
Entuudestaan löytyy vaatteita tytölle ja pojalle. Turvakaukalo ja kaikki muut isot paitsi vaunut on vielä edelliseltä.
 
Me ei selvitetä sukupuolta tälläkään kertaa. Ei oo tarvetta mitenkään valmistautua tiettyyn sukupuoleen eikä vaikuta vaatevalintoihinkaan mitenkään, niin ei oo mitään tarvetta.
 
En ole ostanut vielä mitään. :wideyed: Ihan raskauden alussa ompelin pari pientä pipoa. :grin Varmaankin rakenneultran jälkeen aletaan miettimään paremmin hankintoja ja ehkä innostun tekemään muitakin vaatteita itse.
 
Me selvitettiin sukupuoli rakenneultrassa viime viikolla ja nyt tiedetään, että meille tulee pieni poika:Heartblue Sukupuoli ei ainakaan meillä vaikuta vaatehankintoihin, mutta kyllähän maailma on edelleen erilainen miehille ja naisille, joten pojan äitinä joutuu varautumaan eri asioihin kuin tytön äitinä. Huomaan kyllä, että vauva on nyt jotenkin konkretisoitunut eri tavalla, kun tietää sukupuolen.

Oon myös varovaisesti tehnyt ensimmäisiä hankintoja. Yhdellä lastenvaatekirpparilla kävin perjantaina ja sieltä mukaan tarttui muutamat bodyt ja housut. Facebookin kiropariryhmässä ehdin jo myös tehdä ekat kaupat:) Mä haluan ostaa vaunut, turvakaukalot yms. uutena, joten koitan sitten vähän tasapainottaa kauheeta kulutusta ostamalla käytettynä mahdollisimman paljon. Mies koittaa vähän toppuutella hankinnoissa hokemalla, ettei tavaroille ole käyttäjää vielä ainakaan neljään kuukauteen, mutta musta ei myöskään ole hyvä jättää kaikkea ihan viimetippaan. Ensi viikonloppuna käydään testailemassa vaunuja, mutta on sovittu, että ostetaan vaunut vasta joulun jälkeen:)
 
Takaisin
Top