Huhtikuiset 2019 ♡

Mulla on RU jo ei nyt vaan seuraavana tiistaina. Mitä lähemmäs se tulee, sitä enemmän jännittää. Voisiko tosiaan käydä niin hyvä tuuri, että kaikki olisi sielläkin ihan kunnossa? Sitten vois jo oikeasti alkaa puhumaan muodossa, että meille tulee vauva ja alkaa tosissaan miettiä hankintoja.
 
Mullakin ihan kohta rakenneultra. 11päivää enää! :) Jännittää ihan kauheesti, jotenki vähän epäuskoinen olo et kohta olis jo puoli väli ja samalla vähän pelottaa et onko kaikki hyvin, kun liikkeitäkään ei vielä tunnu.
 
Mullakin RU 23.11 eli ei enää 3 viikkoa! Sitä kyllä odottaa ja laskee päiviä siihen. Tietäis et kaikki on ok ja vois alkaa tekemään hankintoja :Heartred nyt 18+5 :)
 
Meillä rakenneultra puolentoista viikon päästä. Jännittävää kun erikoislääkäri ultraa sen ylärajalla olleen niskaturvotuksen vuoksi. Mut toistaiseksi ainakin olen ihan rauhallisin mielin, kerran nipt oli normaali. Liikkeitä tuntuu joinain päivinä enemmän, toisinaan taas vähemmän. Epäilen et istukka on edessä kun sen verran vaimeasti tuntuu suurin osa..
 
Pandamama, mullakin liikkeet tuntuu vielä tosi huonosti ja aika harvoin eikä ne musta ole juurikaan vahvistunut siitä kun niitä tuntui ekoja kertoja, vaikka siitäkin on jo pari viikkoa. Mutta kaipa tää on ihan normaalia, kun on esikoisen odottaja ja istukka vielä tossa edessä. Sanottiinko sulle nt-ultrassa mitään istukan sijainnista?
 
Flunssa nro 2 menossa. Parhaat vinkit, lääkkeelliset ja lääkkeettömät otetaan vastaan. Panadolia oon ottanu, kun ei muutakaan saa syödä. Keljuttaa kun joutuu kärvistelemään, oon tavallaan niin mukavuudenhaluinen, että aika kovilla tropeilla oon tottunu räkätaudit menemään. Huoh, montakohan flunssaa vielä tarvii pitää... Ennen raskautta en oo vuosiin ollu kipeenä.
 
Flunssa nro 2 menossa. Parhaat vinkit, lääkkeelliset ja lääkkeettömät otetaan vastaan. Panadolia oon ottanu, kun ei muutakaan saa syödä. Keljuttaa kun joutuu kärvistelemään, oon tavallaan niin mukavuudenhaluinen, että aika kovilla tropeilla oon tottunu räkätaudit menemään. Huoh, montakohan flunssaa vielä tarvii pitää... Ennen raskautta en oo vuosiin ollu kipeenä.
Nenäkannu ja lepo, eipä sitä muuta tarvitse :) Sit tietysti pitää huolehtia riittävästä nesteytyksestä.
 
Mä sain flunssaan apua kuumasta sokerittomasta itse tehdystä punaherukkamehusta ja kun päänsärky kävi ylitsepääsemättömäksi otin 1g panadolin. Eihän siitä niin suurta apua ollut, mutta viikon sairausloma ja lepo teki tehtävänsä. Ja ehdottomasti sarvikuono huuhtelut suolavedellä! Pelkäsin ihan hirveesti poskiontelotulehdusta, kun mulla on taipumusta siihen, mutta sarvikuonolla kun huutelee pari kertaa päivässä, niin aukeaa kivasti ainakin hetkeksi nenä ja pikkuhiljaa turvotus nenän limakalvoilla helpottaa.
 
Mä oon sairastanut koko alkuraskauden ja sen puolesta on ollu kyllä aika kurjaa. Viime viikolla vasta on alkanut olo tuntua terveeltä. Yhden antibioottikuurin jouduin poskionteloihin syömään. Huuhtelin päivittäin sarvikuonokannulla, mutta paras apu tuli kortisoninenäsumutteesta, johon sain reseptin äitiysneuvolasta toissa viikolla. Ihanaa, kun pystyy taas hengittämään nenän kautta.
 
Isänpäivä tosiaan lähestyy. Ootteko suunnitelleet isille/tuleville isille lahjoja? Tarviin kipeästi inspiraatiota :grin
 
Pandamama, mullakin liikkeet tuntuu vielä tosi huonosti ja aika harvoin eikä ne musta ole juurikaan vahvistunut siitä kun niitä tuntui ekoja kertoja, vaikka siitäkin on jo pari viikkoa. Mutta kaipa tää on ihan normaalia, kun on esikoisen odottaja ja istukka vielä tossa edessä. Sanottiinko sulle nt-ultrassa mitään istukan sijainnista?
Ei ollut istukan sijainnista mitään puhetta. Esikoisestakin tunsin tosiaan vasta viikon 20 jälkeen ekat liikkeet, kun kohtu niin taaksepäin kallistunut.
 
Isänpäivä tosiaan lähestyy. Ootteko suunnitelleet isille/tuleville isille lahjoja? Tarviin kipeästi inspiraatiota :grin
Mörököllimiehelle tilasin vittumitäpaskaa.fi -kaupasta hupparin ja termosmukin :D Ajattelin myös kortin askarrella pienten kanssa, sekä teen isomman aamupalan kuin normaalisti ja jotain spsiaalimpaa ruokaa. Toisaalta meillä on muutto ens viikolla, niin saa nähdä missä välissä repii aikaa moisille kun pakata ja purkaa pitää...
 
Isänpäivä tosiaan lähestyy. Ootteko suunnitelleet isille/tuleville isille lahjoja? Tarviin kipeästi inspiraatiota :grin

Ei varmaan inspiraatioksi ole musta. Me aikalailla vältellään lahjojen ostoa, ellei satu olemaan jollekin just silloin tarvetta. Ja nyt ei kuulemma ole. Siispä taidetaan vaan pojan kanssa askarrella kortti ja viedään mies isänpäivälounaalle ravintolaan.
 
Mä tilasin isille ja tytölle samis "pelipaidat". Isin selässä lukee isimies ja tytöllä isin tyttö.
Toivottavasti vaan kerkee tulemaan ennen sunnuntaita ja kortin tyttö on askarrellut päiväkodissa :)
 
Kyllä siellä jo porukkaa on. Sinne vaan niin saadaan enemmän keskustelua aikasiks :)

Joo pitää saada viestit vaan täällä täyteen. Paljon kivempi kyllä jutella salaisella puolella. :)
 
Hei.
Liittyin nyt tänne, mielessä vertaistuki. Mukava lukea muiden ajatuksia, jakaa omia. Todella täerkerkeä, koska tällähetkellä olen ainut tuttavapiiristä joka on paksuna. Vauvoja löytyy kyllä, mutta mä kaipaan just samassa tilanteessa olevien ajatuksia.

Neljäs lapsi tulossa, vanhimmat alakoulussa jo, nuorin lähenee neljää vuotta. Laskettu aika huhtikuussa. Omien töiden ja lapsien kasvettua isommaksi olen jo erkaantunut lapsiperhe kuvioista. Aikoinaan 10v. osittaisen kotiäitiyden täytin kaiken maailman perhekerhoilla ja yhdistystoiminnoilla, sekä opiskelulla.

Rakastan lapsia, raskaana olo on ihan ok, synnytykset on jotain niin mahtavaa etten sanotuksi saa. Imetys on lähellä sydäntä. Joten innolla odotan taas että pääsen sukeltamaan äityiden iloihin, muutenkin kuin töiden kautta.

Suljettu ryhmä kiinnostaa, vielä en ole liittynyt mihinkään muihin vauva ryhmiin ja ajattelinkin nyt tässä raskaudessa kaiken unohtaa. Vanha kunnon foorumi toimii.. eli kirjoittelua luvassa.
 
Heippa! Joko kaikki tuntee liikkeet? Jopa ne kenellä istukka edessä? Mulle ei ole vielä kerrottu missä istukka on, mutta en vieläkään tunne liikkeitä :nailbiting:
17+6
 
Heippa! Joko kaikki tuntee liikkeet? Jopa ne kenellä istukka edessä? Mulle ei ole vielä kerrottu missä istukka on, mutta en vieläkään tunne liikkeitä :nailbiting:
17+6

En voi varsinaisesti väittää, että tuntisin, jotain kuplintaa sillon tällön, joka voi olla liikkeitä, mutta voi olla myös olematta. 16+2, en tiiä, missä istukka. Sehän on ihan tavallista, että menee sinne 20+ viikoille, ennen ku tuntee mitään. En olis huolissaan :) Mäkin odottelen vielä niitä kunnon potkuja, kun ei noista mahan kuplinnoista aina tiedä :D
 
Takaisin
Top