Huhtikuiset 2019 ♡

Mulla 16+3 ja esikoista odotan, istukka takana. En ole vielä odottanut liikkeitä, koska olen lukenut että ensiodottajilla niitä alkaa tuntemaan yleensä parisen viikkoa uudelleen synnyttäjiä myöhemmin. Mutta en siis ole vielä tuntenut :) Jospa siinä rv 20 kieppeillä :Heartred
 
Ehkä oon, ehkä en. Luultavasti en. Nyt on 14+1 viikot. Toinen raskaus nyt..
 
Heippa! Joko kaikki tuntee liikkeet? Jopa ne kenellä istukka edessä? Mulle ei ole vielä kerrottu missä istukka on, mutta en vieläkään tunne liikkeitä :nailbiting:
17+6

Oottele vielä ihan rauhassa vaan. Mulla oli esikoisesta istukka edessä ja liikkeet tuntu vasta 22+ viikolla. Nyt on 17+0 ja jokunen muljahtelu tuntunut, mutta ei tosiaan edes lähellekään päivittäin.
 
Kyllä olen tuntenut, minulla istukka edessä mutta silti selkeitä liikkeitä jo :Heartred:love7 rv 15+4

Yksilöllistä se on missä vaiheessa alkaa tuntua, minulla aina ruvennut tuntumaan hyvin ajoissa joten tämäkään ei ole poikkeus :Heartred
 
Muutamia kertoja on ihan hentoja liikkeitä tuntunut. 17+3 eikä mitään hajua missä istukka.
 
Tuntuu silloin tällöin 17+ viikoilta lähtien, toinen raskaus, ei tietoa istukan sijainnista. Liikkeet tuntuneet pääasiallisesti kyljellään maatessa.
 
Mä kuvittelisin, että on ehkä muutaman kerran tuntunut. Eka kerran 6 päivää sitten. Vaikea sanoa, kun näin esikoista odottavana ei ole aiempaa kokemusta. Sen tiedän, että istukka mulla on takana. Vihlontaa on nyt muutaman päivän ollut ja oon nyt ollut sairauslomalla tänään ja oon vielä maanantaina pois. On tuon vihlonnan lisäksi jotenkin niin kokonaisvaltainen väsy, vaikka hb oli oikein hyvä. Nyt 18+3.
 
Kyllä mullakin on kaiken maailman vihlontoja välillä, varsinkin jos nousee tai kääntyy äkkiä.

Väsymystä myös edelleen vaikka täälläkin hyvä hb.
 
Mulla tänään viikot 19+5 ja ja nyt parina päivänä pientä muljahtelua tuntunut. Esikoisesta tunsin vasta 20+ viikoilla. Istukan sijainnista ei llmol puhetta mut kohtu kallistuu taaksepäin
 
Tänään tunsin ekaa kertaa myös mahan päältä! :Heartred
Nyt viikon tuntunut muljahduksia ja tökkimistä. Sitten iski paniikki kun päivään eI tuntunut, mutta tänään onneksi taas.
Ekassa tunsin vasta joskun puolen välin paikkeilla, silloin etuistukka. Tokassa tuntui jo heti 12+ jälkeen ja silloin istukka takana ja kohtu jotenkin todella tossa edessä.
 
Esikoisesta tunsin liikkeet rv16+ ja nyt tunsin vähän aiemmin. Hyvin yksilöllistä se on, että koska tuntee! Ystävä tunsi ekat liikkeet vasta reippaasti yli puolenvälin, oltiin samaan aikaan raskaana (esikoinen) ja hän oli 7 viikkoa mua edellä. Ja mä tunsin siis liikkeet ennen häntä.

Mulla on nyt alkaneet myös liitoskivut..huah. En olisi vielä niitä toivonut riesaksi, ne kun pahenee vaan raskauden edetessä :S Nyt siis 18+5.
 
Mullakin vasta tällä viikolla (18+) alkanut tuntua selkeämpiä liikkeitä. Eikö se kuitenkin voi olla tosi yksilöllistä ja tapauskohtaista milloin alkaa tuntua, en olisi vielä huolestunut.
 
Tuli tossa töistä tullessa mieleen semmonen juttu, ku turvavyönalennin. Onko kellään ollu käytössä, onko oikeesti hyötyä, vai ihan höpö juttu? Mulla kyllä tulee muutenkin turvavyö tosi alas, eikä paina, ainakaan vielä. Mietin vaan, kun pelkästään työmatka-ajoa tulee 110km päivään ja täällä landella välimatkat on pitkiä, autoiltua tulee siis paljon. Pitääkö semmonen siis olla, vai pärjääkö ilman?
 
Tuli tossa töistä tullessa mieleen semmonen juttu, ku turvavyönalennin. Onko kellään ollu käytössä, onko oikeesti hyötyä, vai ihan höpö juttu? Mulla kyllä tulee muutenkin turvavyö tosi alas, eikä paina, ainakaan vielä. Mietin vaan, kun pelkästään työmatka-ajoa tulee 110km päivään ja täällä landella välimatkat on pitkiä, autoiltua tulee siis paljon. Pitääkö semmonen siis olla, vai pärjääkö ilman?

Mä en tiedä ketään, jolla olis ollut. Että eiköhän sen tarpeellisuus kannata arvioida itse :) Jos se tuo mielenrauhaa, niin kyllähän se jo riittää syyksi hankkia se!
 
Mä asettelen turvavyön normaalistikin tohon lantioluiden päälle kuten kuuluu ja hieman kiristän, joten ei ole vyönalentimelle ollut tarvetta. Se turvävyöhän tappaa jos on jossain mahan kohdalla, vai mihin siis sitä alenninta käytetään? o.O
 
Mä asettelen turvavyön normaalistikin tohon lantioluiden päälle kuten kuuluu ja hieman kiristän, joten ei ole vyönalentimelle ollut tarvetta. Se turvävyöhän tappaa jos on jossain mahan kohdalla, vai mihin siis sitä alenninta käytetään? o.O

No niin mäkin laitan, mut muistin ajellessani semmosesta kuulleeni ja nyt mietin, että mikä juttu se oikein on ja pitääkö semmonen olla :D Aattelin, jos joku tietäis.

Tää kyllä vähän vaikuttais nyt siltä, että ehkä ei tarvii hommata :D
 
En mä kanssa näe mitään tarvetta turvavyön alentajalle, markkinarako tietty ollu jollekin firmalle. Liikenneturvankin sivuilla taitaa olla, ettei ole millään lailla tarpeellinen lisävaruste, kun vaan säätää turvavyön vatsan alta kulkemaan ja katsoo että on napakka.!
 
Osaatteko sanoa onko ihan normaalia että maha on hävinnyt johonkin tässä viikonlopun aikana? Mielestäni mulla oli viime viikolla jo hiukan näkyvissä raskausvatsaa mutta eilen ja tänään tuntuu että vatsaa ei näy lainkaan :nailbiting:

En tietenkään tiedä oliko se aiemmin vaan jotain turvotusta.. Viikkoja on nyt 19+3 ja oon ihan normaalipainoinen mutta oon kyllä myös pitkä, jotenkin ajattelin että tässä vaiheessa jo näkyisi ainakin kun katsoo ilman paitaa..
 
Mää en myöskään kokenut turvavyönalentajaa tarpeelliseksi kun asiaa selvittelin.
 
Osaatteko sanoa onko ihan normaalia että maha on hävinnyt johonkin tässä viikonlopun aikana? Mielestäni mulla oli viime viikolla jo hiukan näkyvissä raskausvatsaa mutta eilen ja tänään tuntuu että vatsaa ei näy lainkaan :nailbiting:

En tietenkään tiedä oliko se aiemmin vaan jotain turvotusta.. Viikkoja on nyt 19+3 ja oon ihan normaalipainoinen mutta oon kyllä myös pitkä, jotenkin ajattelin että tässä vaiheessa jo näkyisi ainakin kun katsoo ilman paitaa..

Voi hyvin olla että oli turvotusta. Vauvamaha voi näkyä tai olla näkymättäkin vielä. Riippuu niin paljon odottajan kropan mallista ja koosta, ja vauvan + kohdunkin asennosta. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Faz
Takaisin
Top