Himot ja ällötykset

Tuli noista irtokarkeista mieleen, että niitä tekis ihan älyttömästi mieli, mutta mun irttaripussissa ei oikeestaan oo koskaan muuta ku suklaata, salmiakkia ja lakuja, ku en tykkää hedelmäkarkeista. Eli eipä niitäkään siis, vaikka ei kai pari ruosteista autoo ja lakuvenettä nyt niin paha juttu olis, mut tiiän, että niihin tulis ihan älytön himo, enkä osais ottaa vaan muutamaa sillon tällön, joten parempi, että pidän tiukan linjan, varsinkin kun ei nyt tunnu tuo suklaakaan maistuvan.
 
Mullakin on mieletön sushihimo ja mietin juurikin noita kasvisversioita. Jos syö nigirejä, niin siinä ei ole juurikaan merilevää. Jostain luin, että merilevän korkea jodipitoisuus on syynä siihen, ettei suositella, mutta ei se kokonaan kiellettyä ole. :)
 
Mullakin on mieletön sushihimo ja mietin juurikin noita kasvisversioita. Jos syö nigirejä, niin siinä ei ole juurikaan merilevää. Jostain luin, että merilevän korkea jodipitoisuus on syynä siihen, ettei suositella, mutta ei se kokonaan kiellettyä ole. :)
Niin nigireissä voisi kyllä soveltaa ja voihan noita tehdä myös ihan pelkästä riisistä ja täytteistä niin voisi jättää levän pois. Täytyy alkaa ideoimaan :grin
Huomaa muuten että itse ajattelee jotenkin paljon pidemmälle nämä ruokarajoitteet kun mieskin ihmetteli että miksi ei voi hakea noita kasvisjuttuja ja kypsennettyjä susheja ravintolasta. Siinä sitten koitin selittää ristikontaminaatiota ja sitä etten viitsi ottaa siitä riskiä kun kaikki kuitenkin tehdään samoilla välineillä ja alustoilla. Olen myös huomannut että suhtaudun hyvin skeptisesti kaikkiin salaattipöytiin ja vastaaviin tällä hetkellä. Ei minulla edellisissä raskauksissa ollut yhtään näin neuroottinen olo :wideyed:
 
Ihanaa löyty hillosipuleita jääkaapista ja niitten kanssa sai syötyä lounasta, kun ne on nii hyviä. Pelkiltää ois kyllä tehny tiukkaa syödä eilinen ruoka..
 
Mulla huutaa kroppa salmiakkia kun on verenpaineet niin matalalla :D Tämä on sama ongelma jokaisessa raskaudessa, että tipahtaa paineet ja sokerit...
 
Mulla tullu sama himo kuin esikoisen kohalla, eli mausteinen/tulinen ruoka. Kaikkeen pitää laittaa ketsuppia ja reilusti srirachaa päälle, sit menee ruoka helpommin oksentamatta alas. Jopa voileivät menee paremmin niin että ensin leikkele ja juusto, sit mikroon että juusto sulaa ja kastikkeet päälle. Pizzan himo on edelleen kova, mut yritän pitää ruokavalion järkevänä. Liekö toinen poika tulossa, kun tuntuu et pitää kaloreita rohmuta. :rolleyes:
 
Mulla on tullu sellainen, että iltaisin ei oikeen löydy mitään syötävää. Ei tee mitään mieli, mutta jotain ois syötävä. Mehukeittoa sitte lipitän, että jotain menee mahaan asti.
 
Mulla on ihan samanlainen olo, paitsi että se tuntuu olevan ympärivuorokautista :grin Jääkaappiviileät hedelmät kuten omenat, nektariinit ja viinirypäleet menee parhaiten alas. Sekä kylmä hedelmätuoremehu :hungry:
 
Mulla on tullu sellainen, että iltaisin ei oikeen löydy mitään syötävää. Ei tee mitään mieli, mutta jotain ois syötävä. Mehukeittoa sitte lipitän, että jotain menee mahaan asti.
Mulla on ihan sama vika. On ollut jo monta viikkoa. Töissä saan lounasaikaan vielä syötyä, kun menen työkavereiden kanssa ja pakotan itseni syömään. Kotona sitten ei meinaa mennä mikään alas. Muutenkin alan olla ihan loppu tähän pahoinvointiin ja väsymykseen. Pahoinvointia on kestänyt jo yli 5 viikkoa ja oksenteluakin jo yli kuukausi.
 
Mulla annoskoot muuttuneet ihan onnettomiksi kun ei vaan meinaa ruoka upota! Salaatit ja kaikki tuore tuntuu kaikista pahimmalta, ehkä joku alitajunnan juttu, koska ne ovat ikävimpiä oksentaa :sad001 Normaalisti syön helposti kilon kasviksia, hedelmiä ja marjoja päivässä, mut nyt jäänyt todella vähäiseksi. Tilanne kyllä onneksi korjaantunee raskauden edetessä, ainakin aikaisemmin ollut näin. Ruokaa tulee syötyä säännöllisesti kun täytyy ipanoille(ja miehelle) kuitenkin ruokaa tehdä, vaikka itselle ei meinaisi maistua... Lähinnä lihaa tekee mieli syödä :D
 
Mulle ei maistu ollenkaa enää uudestaa lämmitetty ruoka. :sour: tulee hirveen paha olo, kun yrittää syödä, joten mielummin jätän syömättä. Illalla ei tosiaankaa meinaa mikään maistua, mutta pakotan syömään ees leipää tms. Muuten ois aamulla varmaan halaamassa pönttöä. Nyt vielä selvinny ilman oksentamista *koputtaa puuta*.
 
Mulle maistuu kaikki suolainen ja rasvainen lämmin ruoka, eli kaikki roskaruoka uppoais. Se vie etovaa oloa pois edes lyhyeks hetkeks. Hedelmät uppoaa kans hyvin, mielellään jääkaappikylminä. Illalla on kans pakko puoliväkisin jotain syödä viimesenä ennen nukkumaanmenoa, ettei heti ekana aamulla oksenna. Eikä sekään kyllä sitä aina estä. Kahvin hajukin on taas alkanu ällöttää, että nyt mennään tiukasti vesilinjalla, kun ei oikein mikään muu juoma maistu.
 
Toi on kyllä jännä et raskaana tekee aina mieli vaan kaikkia lapsuuden ruokia. Mullekin on perunamuussit, lihapullat ja puurot maistuneet.
 
Jännä juttu, kun itsekin olen aina perunamuussia himoinnut raskausaikana :happy093
 
Mä tykkäisin kans perunamuusista, puroista, leivästä, mut ei mun maha kestä :sad001 Joko IBS estää tai sit refluksi... Perunamuusia voin tuoreeltaan syödä ihan vähän kun keitinveteen tekee ja sekaan laitan vain öljyä ja suolaa.
 
Perunamuussille ääni täältäkin! Oi, taitaapa mennä muusi ja lihapullat ruokalistalle seuraavaks. Kalakeittoo oon ite himoinnu myös, en voinu lapsena sietää ollenkaan :D
 
Musicro mulla sama. Pekoni on kova sana, auttaa pahoinvointiin. Ei vaan sovi kovin usein paistaa ku niin rasvasta ja suolaista. Sit koittanut korvata lämppäreillä johon valkosipulia, njam
Ja tummat rypäleet ja omenat kans
 
Oon jostain joskus lukenut, että äidin raskauden aikainen ruokavalio vaikuttaisi siihen, millaiseksi vauvan makuaisti kehittyy. Mä oon ollut lapsena tosi nirso ja nyt raskaana mun makumieltymykset on menneet taas siihen suuntaan. Saan siis syötyä vain tosi yksinkertaisia ja vähän maustettuja ruokia vaikka normaalisti syön kyllä melkein mitä vaan. Tosi kiva, nyt meidän muksustakin tulee ehkä samanlainen nirsoilija kuin olen itse ollut:meh: Ja voin sanoa, että ei ollut mun vanhemmilla aina helppoa mun nirsoilun kanssa:meh:
 
Takaisin
Top