Himot ja ällötykset

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Muokattu viimeksi:
Pakko tänne avautua että tänään söin valmislihapullia ja vielä kylmänä :woot: vihaan niitä normaalisti ja varsinkin jos ei ole lämpimiä. Kai tämä oli joku kumma oikku :joyful:
Edellisissä raskauksissa olen ollut aika hillitty ja vähemmän on tullut mitään outoa syötyä. Välillä on tullut himoja suolakurkkuun tai punajuuriin, mutta uskon että nuo ovat vain kropan tapoja kertoa että jostain on puutosta.
Tottakai sitten tietysti himoitsee kaikkea kiellettyä kuten kylmäsavulohta ja auraa (näitä siis raakana, ei kuumennettuna). Taas menee joulu saamatta monia lempiherkkuja :meh: toisen jälkeen sanoin miehelle että jos tehdään vielä lapsia niin haluan olla raskaana niin ettei joulu osu siihen :confused:
 
Tekee mieli ruisleipää ja appelsiinimehua, kumpaakaan en oikeen voi refluksin vuoksi nautiskella :D Muita himoja ei vielä tähän mennessä ole tullut, verenpaineet jos jatkavat vanhaan malliin laskuaan niin jossain vaiheessa sit tulee järkyttävä himo salmiakkiin ja siihen en raskausaikana meinannut koskea...
 
Mistäköhän johtuu et normaalisti syön tosi harvoin lakritsia tai maksamakkaraa, mut nyt heti ku pitäs rajottaa ni tuntuu et just niitä tekis vaa mieli.
 
Mistäköhän johtuu et normaalisti syön tosi harvoin lakritsia tai maksamakkaraa, mut nyt heti ku pitäs rajottaa ni tuntuu et just niitä tekis vaa mieli.

Mulla ihan sama :D ja silli myös lisäks :confused:
 
Pakko tänne avautua että tänään söin valmislihapullia ja vielä kylmänä :woot: vihaan niitä normaalisti ja varsinkin jos ei ole lämpimiä. Kai tämä oli joku kumma oikku :joyful:
Edellisissä raskauksissa olen ollut aika hillitty ja vähemmän on tullut mitään outoa syötyä. Välillä on tullut himoja suolakurkkuun tai punajuuriin, mutta uskon että nuo ovat vain kropan tapoja kertoa että jostain on puutosta.
Tottakai sitten tietysti himoitsee kaikkea kiellettyä kuten kylmäsavulohta ja auraa (näitä siis raakana, ei kuumennettuna). Taas menee joulu saamatta monia lempiherkkuja :meh: toisen jälkeen sanoin miehelle että jos tehdään vielä lapsia niin haluan olla raskaana niin ettei joulu osu siihen :confused:

Mäkin mietin jo tulevaa joulua. Suurinta herkkua on graavi- ja lämminsavulohet samoin kuin mädit yms. Mitähän sitä keksii tilalle?
 
Mun alkoi tehdä mieli joulukinkkua, kun te puhutte joulusta:p Mutta joo, mädit, graavikalat ja juustot on mun herkkuja, mutta ehkä mä sitten ens jouluna vedän vaan laatikoita, kinkkua ja suklaata.

Minnihiiri84, kyllähän lämminsavulohta voi syödä, kunhan se ei ole vakuumipakattua:)
 
Voi vakuumipakattuakin syödä kunhan kuumentaa sen kunnolla :)

Mulla onneksi jouluruuista uppoaa lähinnä laatikot, kinkku ja rosolli, aikuisena en enää oikeen ole voinut kalaa syödä oksentamatta, joko allergia tai refluksi tekee tämän :sad001 Ja rupes kans kinkkua tekemään mieli kun joulu mainittu! Meillä oli juhannuksena kinkku :Heartred
 
Mulla kans graavilohi on suurta herkkua, jota vissiin sit jouluna vaan kaiholla katselen muihin suihin uppoavan. Kannattaa tätäkin jo murehtia[emoji23]

Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa maistui oikeastaan kaikki rasvainen ja epäterveellinen. Nyt onneksi mieltymykset ovat tuoreet ja raikkaat, esim.mandariineja voisin syödä vaikka kuinka paljon.
 
Edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa maistui oikeastaan kaikki rasvainen ja epäterveellinen. Nyt onneksi mieltymykset ovat tuoreet ja raikkaat, esim.mandariineja voisin syödä vaikka kuinka paljon.

Mulla on just tuo "rasvainen ja epäterveellinen" -vaihe, haaveilen hampurilaisista, pizzasta, nachoista juustolla ja kastikkeella.. pakko yrittää pitää ruokavalio kuitenki suht järkevänä. :p
Ja salmiakin himo iski taas.. viime raskaudessa söin supersalmiakkia muutaman pastillin päivässä, kun se autto niin hyvin pahoinvointiin. Sen jälkee salmiakin kielto raskaana olevilta kuitenki tiukkeni, joten nyt pitää yrittää keksiä jotain muuta.. :confused:
 
Mulla tekee mieli kaikkee suolasta ja vastaavasti sitten kaikki makea ällöttää, mikä on mulle tosi epätyypillistä.

Minäkin oon jo valmiiks surru tulevaa joulua, kun kaikki hyvä on kielletty. Graavilohi :Heartred Mutta jospa sitä suklaan avulla selviäis :D
 
Mulla on tullut voimakkaasti taas tuo "eilisen ruuan ällötys". Meinaa oksennus tulla, jos näkee samaa ruokaa toista kertaa. Vaikka se olisi ollu kuinka hyvää...
 
Mulla ei tee yhtään mieli mitään makeaa ja ajatus kasviksista ällöttää, niin pitänyt sit kypsänä ja hyvin suolattuna syödä :D Ei tee kyllä mieli mitään rasvaistakaan, tänään tein chili con carnea kun sitä alkoi tehdä mieli. Koko päivän ollut etova olo, että saa kohta heittää hyvästit kiinteälle ruualle ja alkaa miettiä, että mitähän sitä olis aina helpoin oksentaa.
 
Mulla on tullut voimakkaasti taas tuo "eilisen ruuan ällötys". Meinaa oksennus tulla, jos näkee samaa ruokaa toista kertaa. Vaikka se olisi ollu kuinka hyvää...
Mulla kans tää! Mies alkaa jo hermostua ku mulla tekee jotain ruokaa ihan kauheesti mieli ja sit seuraavana päivänä oon jo, et "en pysty syömää enää oksettaa ajatuskin". Tänäänki pitii sit hakea itelle valmisruokaa ku ei viittiny taas uutta ruokaa tehä jääkaappiin.
 
Minulla on myös tuo makean ällötys tullut.. Mitään ei tee mieli varsinaisesti etovassa olossa, mutta tuntuu pahalta edes ajatella suklaata tai jotain ällömakeaa.
 
Mulla iski toissapäivänä viilin himo ja nyt oli pakko saada mietoja pepperoneja viilin kanssa.. Luin kylläkin syönnin jälkeen, että noissa pepperooneissa on kaliumsulfaattia. Ei taida käydä raskaana olevalle? :banghead:
 
Kurkku ja salaatti maistuu puulta, puhumattakaan leivästä. Kebabia teki tänään pitkästä aikaa mieli ja kylläpä oli voimakkaan makuista, ja samanaikasesti mies totesi vastapäätä et kuin on kebab nyt niin mautonta :hilarious: eli makuaisti heittelee. Mut kun sais pandan täytelakuja ja niitä rainbown salmiakkipalleroita :smiley-angry017:grin
 
Salmiakkia munkin on tehnyt mieli.. Mutta eikai se haittaa jos ihan pikkumäärän ottaa :rolleyes:
 
Minä tahdon sushia ja kuoharia! Vitsailin miehelle että näitä molempia on parempi olla tarjolla heti synnytyssalissa kun muksu on ulkona :grin
Luulin jo että voisin tehdä kotona kasvisversioita, mutta ilmeisesti merileväkin kiellettyjen listalla?
Kauhea ongelma tuli myös keksiä Tapaksia joita minäkin saan syödä. Normaalisti syömme paljon juustoja ja erilaisia lihoja, mutta nyt kyllä kapeni tarjonta huomattavasti.
 
Tuo sushi! Viime yönä kello kolme heräsin ja olin juuri nähny unta et olin ostaa irtokarkkeja ja niitä täytekakkuja, ja sit iski se sushihimo! :cheers
 
Takaisin
Top