Himot ja ällötykset

Toi oli hyvä kun joku neuvoi jo aiemmin jossain topicissa ottamaan vitamiinit illalla! Oon muistanut ottaa eikä tuu huono-olo. Todella jees!

Mulla vaihtelee päivittäin himot, mutta puuroa pitää aamuisin saada. Ja perunamuusi pitää pintansa. :D
 
Nyt se suklaa taas maistuu! Eilen söin suklaamunan ja nyt puolikkaan suklaalevyn. Auttaa tähän hillittömään painonnousuun varmasti, jöö..
 
Eli tässä tieto siitä fitskujen A-vitamiinista eli beetakaroteenista. Beetakaroteenista ei voi saada yliannostusta koska se on vitamiinin esiaste joka muunnetaan elimistössä a-vitamiiniksi tarpeen mukaan. Esim. maksa on kielletty raskauden aikana koska se sisältää valmista a-vitamiinia joka on se mikä voi aiheuttaa ongelmia.
Thl:n sivuilta löytyy A-vitamiinisuositukset raskaana olevalle, jossa tulee esille se, että raskaana ollessa myös senkin tarve kasvaa. Ns. keinotekoisesta A-vitamiinista on olemassa max. suositus, mutta sekin paljon suurempi kuin Basicissa oleva annos.
 
Mut sen enempää en mainosta :) mut itse pelästyin siis kans alkuun. Mutta varmistin myös neuvolasta asian. Ja siis olen todella tarkka vitamiinien ym. Suhteen. Mut 5 raskaus ja kaikki 4 edellistä niin kamalaa et nyt halusin sit kokeilla jos apua ois noista ku en pillereitä saanu alas ja tuli vaan huono olo. Ja makasin silti sohvalla ym. Ja ku hermosäryt pahat myös ku lääkkeet joutui tottakai stoppaan raskauden ajaksi niin ei tulis muuten mitään jos keho ei sais tarpeellisia rakennus aineita :)
 
Mä sain eilen voileipäkakkua vihdoin! ! Tehny vkolta 8 asti mieli ja nyt vko 16 menossa :D ja kyllä vedettiin se lasten kans heti :) muuten kyl himot jääny taka-alalle... paitsi kylmän veden juonti siihen on himo.. yleensä joudun muistuttaa itseäni juomaan vettä :/ joten tosi hyvä juttu. Alkaa siis keskiraskauden hyvä kausi varmaan
 
Oiii voileipäkakkua nammm! Mä tein ruokaa mihin laitoin koskenlaskijaa, mut napostelin varmaan puolet paketista suoraan suuhun....
 
Nam, koskenlaskijaa! ! Odotan kesää ja kesäkeittoa! Tekee kyl edelleen voileipäkakkua mieli
 
Hedelmät :Heartred Syön niitä tällä hetkellä lähemmäs kilon päivässä - sillä ei niin ole väliä mitä hedelmää. Kroppa varmaan kaipaa kuitua tai jotain, kun aineenvaihdunta ollut vähän hidasta.
 
Vedin just sipsiä chilidipillä ja kinuskikastikkeella :s :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: mkm
Viime viikkoon asti on roskaruoka, karkit, suklaa ja muut herkut maistunu, mut nyt on jostain syystä tullut ehdoton stoppi niihin. Ehkä ihan hyvä vaan :D
 
Ei hyvää päivää, uusin himo lihapiirakka kinuskikastikkeella :D lähettäkäähän niitä hedelmähimoja tänne kans :p
 
Lihapiirakka kinuskikastikkeella kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta :DD mulla on koko raskauden ollut himo hesburgerin hampurilaisiin. Ny on Perjantai ja pakko saada kerroshamppari!
 
Oudot päiväruuat vol 3.. Mansikkarahka, suolakurkkuja ja paistettua juustoa :))
 
Takaisin
Top