Herkku-ja hölpöttelynurkkaus

Mul on toi jätskin syönti jääny, ku tulee herralle mahanpuruja. Miksei se voi reagoida kaikkiin mun syömiin herkkuihin mahallaan, ni ois hyvä syy olla herkuttelematta :D
 
Mulla on jäänyt monet herkut syömättä, kun oon koittanu pojan maitoallergian takia maidotonta dieettiä. Suklaa ja jäätelö olis mun herkkua, mutta ei pysty. Lisäks tosi moni suolainen asia jää juuston takia syömättä.
 
Must on jännä, et kaikkeen maitoon tuo ei reagoi. Tai sit on vaan ollu sattumaa, et just jäätelökerroilla on tullu masu kipeeks.
 
Previously on Kotiäidin kiusaus: Minkkis teki herkkutortun kaappiin odottamaan aamua, mutta mies ei ottanutkaan koko torttua, vain vaivaiset neljä palaa.. Kiusaus oli syntynyt ja se oli tuleva järisyttämään tavallisen, laihduttavan kotiäidin arkea.
Todays Episode: Kiusauksista huolimatta Minkkis pystyi sanomaan ei, vaikka ison pötkän paloittelu toikin suurta nautintoa. Veitsi kädessä pysyi silti vakaana ja viipaleista, jotka menivät lapsille täydellisiä. Veitsen nuoleminenkin oli lähellä, mutta vauvan nälkäiset huudot saivat äidin palaamaan normaali arkeen nautinnon kiusauksista. Torttu päätyi kaappiin.
Seuraavaksi torttu vilahti pöydällä, kun mies otti siitä palasen töistä tullessaan, mutta.... Vielä JÄI 10cm pätkä kaappiin!!!!

Next time on Kotiäidin kiusaus: Häviääkö pötkö yön aikana kaapista? Kolkuttaako huono omatunto epätoivoista äitiä.. Se selviää huomenna :scared001
 
Voi Minkkis :DDD

Tein eilen kinkku katkarapu piirakkaa ja aije ku oli hyvää vaikka pari pientä palaa vain otin... himo oli kyllä suurempi ottaa lisää mutta en ottanut koska pääsen tänään hakemaan vanhat farkkuni vetoketjun korjauksesta ja pistämään ne jalkaan kun ne menee kerta päälle :D
 
Äidilläni oli täällä pakkasessa kamalasti lehtitaikinalevyjä. Joku tekaisi niistä sitten ruuaksi tomaatti-mozzarella-pestopiirasia, tai mitä lie lörttösiä, mutta tuli niistä tehtyä myös pellillinen omenaleivoksia. Ja arvatkaa, mitä äitini teki! Toi kaupasta Aino ihana maitosuklaa -jäätelöä! Miun suosikkia! No en tietenkään voinut olla syömättä. :P Mutta ihan pienen palan vaan otin. Silti peilistä kyllä näyttää siltä, että kadonneen vyötärön metsästyksessä on edistytty, että kunhan tästä suosta vaan taas pääsen nousemaan, niin kai se tästä!
 
Me tehtii eilen sitä hyydykekakkua, ja tarkotus olis sitä kohta vieraille tarjota. Vaan ei ole hyytyny ei :eek: Ja tuli niin täytee vuoka et ei kiillettäkää mahtunu päälle joten mangosose tarjotaan eri kupissa, saa sit laittaa sen epähyytyneen kakun päälle, jota sitäkin saa lusikalla kaivaa vuoasta. Ei uskalla edes yrittää ottaa reunoja vuoasta irti :angry No kaipa se noinki tulee syötyä, kyl sen hyvältä silti pitäs maistua:p Ja oli kyl eka kerta ikinä ku moista yritin tehä ja menihän sen liivatteen kanssa säätämiseks, neste ehti jäähtymää ja sit piti äkkiä kuumentaa sitä lisää ja sit sitä meniki varmaa jo liikaa sinne. Tuloksena synty jotain mikä näyttää hyvältä mut ei kyl hyydy varmaa ikinä.
 
Ei oo minkkiksellä nyt helppoa :D

Mä en tykkää bettie tehdä liivatteiden kanssa yhtään mitään. Etin aina ohjeita, mis sitä ei tarvi. En mä usko, et vieraita haittaa, vaikkei se oo hyytyny. Maku on aina tärkein :)
 
Mäkään en mielellään käytä liivatteita, kun oon joskus onnistunu tekee kakun niin, että sieltä on löytyny pieniä liivatepaakkuja syödessä.
 
Mä taas käytän mielelläni liivatetta.:laughing002 Meillä tulee hanasta niin kuumaa vettä, ettei sitä tarvitse edes kiehuttaa. Kerran olen onnistunut saamaan klönttejä, mutta se oli ihan omaa huolimattomuuttani, kun en sekoittanut ja tarkistanut tekelettäni kunnolla. Ja mitä niistä parista pienestä klöntistä, jos maistuu hyvälle :happy112
 
Mä kans tykkään tehdä liivatteella... On tietty joskus vähä epäonnistunutkin, mut uudestaan vaan.. kyl se hoituu sit. Mä laitan muutenkin aina kaikki ainesosat valmiiksi kippoihin ja sit vaan yhdistelen ja teen.. ei tuu nii kauhee sotku ja pysyy kurissa vähän vaativammatkin leivokset.. Pakko tehdä noin, muuten vaa säätäisin ja kiroilisin ympäri keittiötä.
 
No ei ne mua ois haitannut, mut joku vieras rupes kyselee, että mitä täällä kakussa oikein on :grin se taitaa vaan mulle olla liian hankalaa yhtä aikaa keskittyä kaatamaaan kattilasta ohutta nauhaa ja toisella kädellä vatkata kovaa :)
 
Oli se kakku kyl hyvää, mut piti tarjoilla se jälkkärikipoista ku ei lautasella olis pysyny :) Ihanku sitä liivatetta ei olis ollukkaan, no ens kerralla sitte tekee vähän huolellisemmin :grin
 
Mäkin rupesin tekeen Sinbulaattori tollain, että kaikki kipoissa valmiina, mut sitten mun keskittyminen herpaantuu kun aattelen että on liian helppoa. JA viimeks jäi voi taikinasta vaikka siinä se nökötti silmien edessä :/ Tein äsken tyttösen puolvuotistaipaleen kunniaks kakun ja YRITIN tehdä kristallipullia sekä tein jonkunnäkösiä shakkineliöitä. Mut noi kristallipullat meni päin suolta!!! En osaa edelleenkään käyttää kuivahiivaa koska se taikinaköntti ei noussu. Kaikis blogeis kehutaan kuin ihanaa pullaa se on ja kuohkeeta. Tämän eukon pullat maistu pahalta ja oli kaukana kuohkeista :sad001 Ei kannata yöllä leipoa!:mad:
 
Mä muuten laitan sitä kuivahiivaa aina vaan puolet siitä mitä ohjees sanotaan, muuten tuppaa omat tekeleet maistuu ihan hiivalta. Ja hyvin on kohonnu silläki määrällä.
 
Mä käytän kuivahiivaa vaan, jos ei satu olee tuoretta. Pullaan en oo ikinä ees kuivahiivaa yrittäny. Kai se saman asian ajaa, mut jotenki se on semmonen, et pitää tehä tuorehiivalla, voilla ja punasella maidolla :D Kirjotinkohan mä jo tonne...tein laskiaispullia ja tyynen rauhallisesti unohin siitä kananmunan. Tuli muuten hyviä :D
 
Mä oon ollu tänään supermamma. Imuroinu (kävi ärsyttää hiekka sisällä). Pessy vessan ja lakanat. Siivonnu keittiön ja sieltä pessy käsin astiat, mitä ei koneeseen saa laittaa. Jätkä on päikyillä ja kuhan heräilee, ni lähetää kattoo mun hauvaa :)

Tekis mieli leipoa, mut pitäs malttaa ens viikkoon. Tulee 7kk:tta täyteen :)
 
Takaisin
Top