Herkku-ja hölpöttelynurkkaus

Sinbu mä laitan varmaa ruokalusikallisen sitä voita puuron sekaan, tai voi olla et enemmänki ku lohkasen vaa siivun veitsellä. Ja pari teelusikallista sokeria siihen vielä päälle. Toi on ainut tapa miten mä sen puuron saan alas ilman et tökkii. Ja kyllä mä kaurapuuron mausta tykkään kovasti, mut jotenki se ei mee alas ilman noita lisukkeita. Ja siitä voin määrästä en koe huonoa omaa tuntoa ku me syödää muuten varsin vähäsuolasta ruokaa, ja miehelle lääkäri kerran sanoki et on natrium ja ertyisesti kalium-arvot sellaset et pitäs lisätä suolan käyttöä.
 
Jaa-a. Miusta ois vaan kiva leipoa jotain. Mietinkin tossa, että pitäisikö tehdä jotain suolaista piirakkaa, sitä voisi syödä sitten ihan iltaruuaksi tai lounaaksi. Kun olisi kiva jotain leipoa, mutta en kyllä nyt vielä leivo mitään makeaa. Katsotaan sitten loppuviikosta. :) Keksin silloin kyllä jonkin hyvän (teko)syyn leipomiselle. :D Hmm, nyt pitäisi vaan keksiä täytteet piirakkaan, voisi kokeilla jotain uutta. Kasvisversio tietysti täytyy tehdä, kun me miehen kanssa ei lihaa syödä.
 
Mun pitäs huomen tehä jonkunnäkönen hyydykekakku torstaiksi, ku tulee kaveri muksuineen kylään :) Jännittää jo valmiiks millanen sekasorto tulee ku sielt tulee 5v poika ja 3v tyttö esikon kanssa leikkimään :) Voi olla aika kova ja raju meno.

Mä tein eilen illalla mansikkakiisseliä, ku muuten ois joutunu heittä mansikat roskii, ne oli edellispäivänä otettu sulamaa pakkasest köyhien ritareiden kaveriks. Ja nyt se tilanne sit et ei oo enää mansikoita pakkases :sad001 Täytyy varmaa omalt äidilt kysyä olisko niillä ylimääräsiä, ku niil on aina pakkanen ääriää myöten täynnä, ja syöjiä ei enää oo niin montaa ku ennen.
 
Mä duunasin pojalle pehmolelun tuossa aamulla.. vähä tuli hassu,mut joustavaa kangasta peruskoneella on hankala ommella. Haen kaupasta ihan kankaat joku päivä ja teen hienomman... kaavat oli just hyvät, mitkä piirsin. Hauskaa värkkäämistä.. :)
 
MIe aloitin neulomaan pientä nallea tuossa ehkä noin viikko sitten. Pitäisi tehdä se joskus valmiiksi asti varmaan. :D On noita lankojen jämiä paljon meikäläisellä komerossa ja johonkin ne pitäisi käyttää. Ajattelin sitten neuloa leluiksi, niin ei ainakaan haittaa, jos välillä lanka vaihtuu. Mitään ohjetta en kyllä seuraa, kunhan neulon. Tällä taktiikalla esim. tuli yhdestä kissapehmolelusta "vähän" isompi kuin olin ajatellut. :D
 
Mä en osaa neuloa, kun yhtä pitkää pötköä :D Oon niin kade ihmisille, jotka osaa virkata ja neuloa ja ommella jajaja... Mä hallitsen vaan noi tekniset laitteet :D
 
Tees Kellitys sellasta herkku mozzarellapiirakkaa. NAm! Mulla oli siinä kyllä pikkusen palvisuikaleita, mutta ne voi hyvin jättää pois :) Tomaatti-mozzarella-rucola.

Mä opin vasta tekeen sukkaan kantapään, mitään muuta en sit osaakka :D
 
Mä oon kans yrittäny opetella kutomaan, ja osaan tehä yksinkertaset vauvan tossut, peiton ja sukat; ja niihin sukkiin yhdenlaisen kantapään (niitä on niin monta vaihtoehtoa). Aattelin opetella kyl jonku vaivattomamman ku toi minkä mä osaan vaatii erilliset saumat ja niitten teko vast ärsyttävää onkii :smiley-angry002 Muuta en oo sit kutonukaan.
 
Mä tykkäsin kovasti virkata nuorempana... mut neulomisesta en kyl välitä. Tai siis kyl mä tykkäisin neuloa, mut ku oon vähän tämmönen hetikaikkivalmiiksieikäviidestoistapäivä nii eihän siit tuu mitään. Toikin lelupupu, minkä tein.. niin yllättävän maltilla mä jaksoin. Edellisenä iltana tein kaavat ja leikkasin kankaat ja seuraavana aamuna kursin kasaan. Mut jos mul ois okt, nii mul ois oma harrastushuone, missä värkkäisin kaikkee.. siellä sais olla vähän levälläänkin työt kun vois vaa vetää kaaoksen edestä oven kiinni... :D
 
Niin ku olis enemmän huoneita kun keittiö, olohuone ja makuuhuone niin vois täälläkin askarrella :D
 
Mä tein eilen miehelle mukaan unelmatorttua sillä oikealla voikreemi täytteellä.
Arvatkaa veikö mies sen kokonaan töihin.. No ei, ku vaati vaan 4 pikku palaa mukaansa. En pidä suklaasta, mutta kyllä niin kiukuttaa joku herkkukäärö kaapissa, kun ei ole kahvilaakaan, eli voisin hotkaista sen heti suihini :smiley-angry019 Ilmoitan illemmalla miten kävi tortun kanssa sainko pidettyä itseni ja syötin tortun miehelle ja lapsille vai repsahdinko! Tästä saisi tehtyä pienen jännitys-draama-sarjan. "Kotiäidin kiusaus" :laughing021

Voi apuuuvaaa mä oon niin väsynyt!!! :laughing001
 
Mä kyl pysyn tällä kanavalla. Tää on parempaa ku mitkää kaunarit tms emmentaalit ikinä. "Will Minkkis survive? Find out on the next episode!"
 
tää kotiäiti teki aamusella pienen lihaskuntotreenin...ja siitä toivuttuani tempasin vähän kuningatarjuustorahkakakkua, jäi eiliseltä kun miekkosella oli syndet... voi luoja kun pitää olla hölömö :grin:grin:grin
 
Mikä siinä onkin, et jos kaapissa vaan on jotain herkkuja, ni ne valehtelematta huutelee siellä niin pitkään kunnes menee ja syö ne.
 
Takaisin
Top