Herkku-ja hölpöttelynurkkaus

Tein eilen omena-valkosuklaakääretortun. NAM! Täytyy napsasta siitä kuva vielä kun siitä on jotain jäljellä. Kielsin itseltäni karkit, mitta leivonnaisia saa syödä viikonloppuna. Niitä ei ole koko ajan niin ei tule syötyä koko ajan:). Olipa loogista.
 
Hah hah, mahtavaa :D Täällä on varmaan aktiivisinta toiminta verrattuna noihin muihin keskustelualueisiin :)
 
Vielä kun ehtis jotain leipoakin. Mut huomenna meen serkun kanssa kaupungille ostelemaan joululahjoja, ja käydään rauhassa syömässä jossain kivassa ravintolassa. Odotan varsinkin tuota ravintolaa niin paljon :) Ennen tykättiin käydä usein miehen kanssa ulkona syömässä, mut nyt ei oo tullut, kun kerran käytyä vauvan synnyttyä.
 
Me ei olla päästy minnekään kahdestaan. Ehkä sit, ku jätkä rupee niitä kiinteitä syömään enemmän. Jos raaskii jättää hoitoon :D

En mäkään hirveesti ehi enää mitään leipomuksia taikomaan. Vähän mä ootan, et toi heppu on siinä iässä, kun rupee touhuilee äiskän kans vähän pipareita ja pullaa ja ja ja.... Perinteitä noudattaen pitää myös opettaa syömään taikinaa raakana. Se on ihan parasta, nam.

Jestas, joululahjat...missä välissä ? Mitä ? Voisko vaan paeta Timbuktuun ?

Hillevi nautihan nyt ravintolaruuasta ihan täpöllä :)

Ja @sukki toi ohje näyttää herkulta, harmi vaan, et mun mies on allerginen ompolle :/
 
Mul on viikon pääst synttärit ni luultavasti sit tulee ainaki kakku leivottua. En tiiä viel mil ohjeel teen, enkä kyl tiiä kutsunko ketää sitä syömääkä :)
 
Mäkin leipoisin kokoajan, mut pitäs kutsuu kavereita kylään syömään niitä.. on muuten pian laardiperse supervoipallerolaardiperse. Mut ens viikolla tosiaan saan leipoa kakun, kun tulee poitsun isovanhemmat kylään.. ihan odotan innolla, että pääsen loihtimaan herkkukakun. Nomnomnom...
 
Hei leivoimpas muuten itsekin tällä viikola torttuja. Ne on nopeita tehdä, kun on valmiita torttutaikinalevyjä pakkasessa ja marmeladia jääkaapissa. Ostin 10 levyn paketin ja vielä jäi 6 levyä jäljelle, niin on seuraaviakin vietaita varten. Ja mun lempparia on muuten omena-kaneli-marmeladi :)
 
Siihen omena-kanelii mäki ihastuin viimevuonna :) Mut täytyy kehittää jotai muuta mihin sitä pistäs. On niin paljo tullu viimevuosina joulutorttuja syötyy et ei kyl tänä vuonna niitä tehä.

Ja kyl mä suklaakakun meinasinkii tehä, en vaa viel tiiä millä täytteellä. Houkuttelis maapähkinävoitäyte, mut Tyynen maha ei sitä kestä ni täytyy säästää se ohje myöhemmäks.
 
Mun tekis mieli tehdä sellainen juustokakku, jossa on maapähkinävoita.. mut meillä mies tukehtuu, jos ees avaa purkin tai pussillisen sitä tavaraa.. siis maapähkinää. Eli ei meillä pähkinäherkkuja.. Joutu muuten siinäkin opetteleen uuden tavan käydä kaupassa. Itse kun ei ole allerginen, mutta toinen on hengenvaarallisesti allerginen niin joutu iha opetteleen uusiin käytäntöihin. Mulle joku snickers-patukka on herkku, mut mies pussas mua sen jälkeen, nii sil alkoi kurkkua kutittaan.. kauheeta. Nykyisin tiedän, mitä hän sietää ja katson uusien tuotteiden kohdalla aina tarkasti tuoteselosteet. Myös omenoille hän on allerginen, paitsi jos kypsennän omenan niin sit käy.. ja suomalaisille ompuille ei ole allerginen.. toivottavasti ei tuu pojalle allergioita.
 
mä taas toivon et tytöstä tulis kaikki ruokanen,toisin ku isänsä.tosin ton herkän vatsan se on siltä periny,harmi.
 
Mun pitää kans olla tarkkana, ku jätkälle rupee antaa noita kiinteitä. Varoo just vähän niitä, mille isänsä on allerginen. Toivottavasti ei periydy. Itellä on vaan kaikki heinät ja siitepölyt yms...

Hei juustokakusta tuli mieleen. Ihan älyttömän hyvä ohje ja ilman liivatetta. Harmi, ettei viitti nyt tehä tota. Jätkä saa ihan järkyttävät mahanpurut, ku syön maitotuotteita. Siihen voi laittaa ihan mitä suklaata haluaa, varmaan se maapähkinävoikin toimis (jos sitä voisit tehä Sinbbu). Ite laitan 2,5dl vaniljakastiketta, ku hölmöä jättää purkin pohjalle se 0,5dl. Kuvassa mun versio maitosuklaalla.

http://littlebitdreams.blogspot.fi/2013/04/juustokakku-ilman-liivatetta.html image.jpg
 
Mul on kans yks iha jäätävän hyvä juustokakkursepti ilman liivatetta.. se on vähä isotöinen ku tulee kolme eri kerrosta mut voi nam.. missähän lie se ohje.. pitää ettiä se..
 
Takaisin
Top