Helmikuun höpinät

Täälläkin on huomattu korkeammat sykkeet, se oli itseasiassa yksi asia hengästyneisyyden lisäksi mitä ihmettelin juuri ennen positiivista raskaustestiä. Silloin ehdin epäillä jotain ylirasitustilaa kunnes tosiaan se raskaustesti antoi toisenlaisen selityksen olotilalle.
Rappusissa sykkeet nousee ja hengästyy, tulee ihan rapakuntoinen olo.
Ennen todella kevytvauhtiset lenkit ovat nykyään syketasolta keskiraskaita ja jos vähänkin innostuu vauhtia lisäämään niin tarkkana saa olla ettei nouse sykkeet suuremmin yli 150 (ilmeisesti suositus maksimisykkeeksi raskaana).
 
Huhhuh Vivian1, onneksi ei tullut keskenmenoa. Toivottavasti pysyy loppuun asti mukana :)

Tuli mieleen, ootteko muut tarkkaillu sykkeitä? Tai käyttäny yöllä jotain unenseurantalaitetta esim.sykemittaria? Mulla on nyt vajaan viikon ollu käytössä semmonen missä näkee sykkeet läpi yön, ja oon vähän huolestunu kun keskisyke on aina jotain 70-75 ja koko yön matalin n. 60. Ennen raskautta leposyke oli 48-53. Tuntuu hurjalta kattoo yön sykekäyrää kun syke ylimmillään ollu 87. Hirveesti pumppu tekee töitä koko yön, tiiättekö onko tommonen ihan normaalia?

Sykkeen nousu on normaalia raskaus aikana kun verimäärä lisääntyy n. 1.5l joten sydän tekee töitä raskausaikan enemmän.
 
Mun pitäis kans saada viestejä kasaan vielä, että pääsisin sinne ryhmään, täytyy vaan tulla tänne höpisemään jotain :grin
 
Olen myös huomannut, että hengästyn paljon helpommin kuin aikaisemmin ja samalla syke nousee, onneksi on raskausoireita, niin tuntuu, että pieni asukas on vielä mukana:Heartred
 
Mun pitäis kans saada viestejä kasaan vielä, että pääsisin sinne ryhmään, täytyy vaan tulla tänne höpisemään jotain :grin

Täällä myös pitää kerätä viestejä, mutta kuitenkin pitää odottaa se kuukausi jäsenenä, niin onhan tässä aikaa.. :grin
 
Onko muilla ollut menkkakipujen tyylisiä tuntemuksia alavatsalla ja alaselässä? Pelottaa, että tulee verta, kun on ihan sellainen tunne ja yksi km takana.. minkä tyyppisiä ne kohdun kasvukivut on teillä olleet? Itellä välillä tuntuu lisäksi koviakin vihlaisuja aivastamisen tai kyljelleen kääntymisen jälkeen.
 
Oivoi, mä en oo kyllä näköjään noudattanut tota sykesuositusrajaa. Oon treenannut crossfittia n. 3 kertaa viikossa ja lisäks joukkuelajia kerran viikossa... Sykkeet on hetkellisesti ollu jopa 180. Ei oo kyllä ollu mitään oireita liikunnankaan aikana, ei mitään mahakipua, vuotoa tms. Mutta kyllä tuon hengästymisen huomaa tosiaan treenatessa, se mitä ennen teit alkulämpäksi, saa nyt hengästymään aika hyvin :D Neuvolassa mulle neuvottiin että voi jatkaa samaan malliin kun ennenkin treenejä, mutta että vatsaonteloon kohdistuvaa kovaa painetta tulee välttää (esim. raskaat maastavedot).
 
Onko muilla ollut menkkakipujen tyylisiä tuntemuksia alavatsalla ja alaselässä? Pelottaa, että tulee verta, kun on ihan sellainen tunne ja yksi km takana.. minkä tyyppisiä ne kohdun kasvukivut on teillä olleet? Itellä välillä tuntuu lisäksi koviakin vihlaisuja aivastamisen tai kyljelleen kääntymisen jälkeen.

Mulla on ollut kaikenlaista mahakipua:
- jatkuva "menkkakipu" viikot 4-9, sen jälkeen ajoittaisempaa.
- rajuja repäiseviä vihlaisuja aivastaessa / yskiessä / nukkuma-asentoa vaihtaessa
- pistävää pysäyttävää kipua nyt alkuraskauden loppuviikoilla

Tuli yllätyksenä kuinka jatkuvia vatsakivut ovat olleet ja osa myös yllättävän rajuja :eek:
En tietenkään osaa neuvoa mikä on normaalia, mutta ilmeisesti monenlaiset vatsakivut kuuluvat asiaan.
 
Vähän ahdistaa nyt. En oo kotona ja söin täällä toisessa paikassa vahingossa sellasta mysliä, missä oli auringonkukansiemeniä. En tajunnut ollenkaan vasta sitten kun olin syönyt. Tosissaan määrä oli varmaan pienehkö, mutta suositushan on, ettei sais syödä yhtään. Tosi ärsyttävää.
 
Onko muilla ollut menkkakipujen tyylisiä tuntemuksia alavatsalla ja alaselässä? Pelottaa, että tulee verta, kun on ihan sellainen tunne ja yksi km takana.. minkä tyyppisiä ne kohdun kasvukivut on teillä olleet? Itellä välillä tuntuu lisäksi koviakin vihlaisuja aivastamisen tai kyljelleen kääntymisen jälkeen.


Välillä noit jäätävii repäsykipuja on ku nouset liian äkkiä, yskit tai aivastat ja välil myös kylkeä vaihtaessa. Normaalia on myös juilia välillä mut sanotaan ettei saisi olla kipeitä.
 
Onko muilla ollut menkkakipujen tyylisiä tuntemuksia alavatsalla ja alaselässä? Pelottaa, että tulee verta, kun on ihan sellainen tunne ja yksi km takana.. minkä tyyppisiä ne kohdun kasvukivut on teillä olleet? Itellä välillä tuntuu lisäksi koviakin vihlaisuja aivastamisen tai kyljelleen kääntymisen jälkeen.

Mullakin välillä juilii. Joskin olisin odottanut, että enemmänkin olisi tuntemuksia ollut. Mulla taustalla myös kaksi alkuraskauden km ja koko ajan jännittää, että onhan kaikki hyvin..
 
Vähän ahdistaa nyt. En oo kotona ja söin täällä toisessa paikassa vahingossa sellasta mysliä, missä oli auringonkukansiemeniä. En tajunnut ollenkaan vasta sitten kun olin syönyt. Tosissaan määrä oli varmaan pienehkö, mutta suositushan on, ettei sais syödä yhtään. Tosi ärsyttävää.

Enpä usko että tuo juuri mitään voi vaikuttaa jos kerran vahingossa syö. Mutta asiasta stressaaminen lienee pahempaa sikiölle, joten no stress! :wink
 
Oon ollut tällä viikolla todella ahdistunut. Töissä on stressaava tilanne ja sain pomolta kuulla, että kesäkuussa pitää lähteä ulkomaille työmatkalle. Mulla on hirveä lentopelko ja muutenkin inhoan matkustamista, joten ei ollu mieluinen uutinen :sorry: Onneksi nyt alkoi talviloma, niin saa edes hetken hengähtää.
 
Onko muilla ollut menkkakipujen tyylisiä tuntemuksia alavatsalla ja alaselässä? Pelottaa, että tulee verta, kun on ihan sellainen tunne ja yksi km takana.. minkä tyyppisiä ne kohdun kasvukivut on teillä olleet? Itellä välillä tuntuu lisäksi koviakin vihlaisuja aivastamisen tai kyljelleen kääntymisen jälkeen.
Järkyttävää juilimista munasarjoissa ja kohdussa, kuin joku kiertäisi vispilää siellä. Mutta silti raskaudessa kaikki hyvin. Mulla kasvukivut säteilee reisiin, ja synnytyksessä (ja keskenmenoa vuotaessa) sekä kohdun palautuessa normaalikokoonsa, on pahimmat kivut olleet reisissä
 
Oivoi, mä en oo kyllä näköjään noudattanut tota sykesuositusrajaa. Oon treenannut crossfittia n. 3 kertaa viikossa ja lisäks joukkuelajia kerran viikossa... Sykkeet on hetkellisesti ollu jopa 180. Ei oo kyllä ollu mitään oireita liikunnankaan aikana, ei mitään mahakipua, vuotoa tms. Mutta kyllä tuon hengästymisen huomaa tosiaan treenatessa, se mitä ennen teit alkulämpäksi, saa nyt hengästymään aika hyvin :D Neuvolassa mulle neuvottiin että voi jatkaa samaan malliin kun ennenkin treenejä, mutta että vatsaonteloon kohdistuvaa kovaa painetta tulee välttää (esim. raskaat maastavedot).
Sykerajoitus on mielestäni kumottu. Niin kauan kun sinä saat happea, saa vauvasikin. Mutta aina kun sinä joudut haukkaamaan henkeä, on elimistölläsi haasteita siirtää riittävästi happea masuasukille. Eli hetkittäinen korkea piikki ok, mutta itsekin crossfitia treenaaneena ottaisin WOD :t jo vähän kevyemmin max sykkeitä vältelläkseni :)
 
Oon ollut tällä viikolla todella ahdistunut. Töissä on stressaava tilanne ja sain pomolta kuulla, että kesäkuussa pitää lähteä ulkomaille työmatkalle. Mulla on hirveä lentopelko ja muutenkin inhoan matkustamista, joten ei ollu mieluinen uutinen :sorry: Onneksi nyt alkoi talviloma, niin saa edes hetken hengähtää.
Raskaana saa onneksi lentää rv 31(?) asti ilman lääkärin lupaa, mutta jos sinulla on mitään komplikaatioita taustalla niin voit aina vedota siihen ja jättää reissu reissaamatta. Lentopelko ja raskaus kuulostavat tosi ikävältä kombolta. Tsemppiä tulevaan ja rentouttavaa lomaa!
 
Tuli tos mieleen et näkeekö muut paljon enemän unia raskaus aikana? Ite nään lähes joka yö kummallisia ja todentuntuisia unia. Ennen raskautta näin hyvin harvoin unta.
 
Tuli tos mieleen et näkeekö muut paljon enemän unia raskaus aikana? Ite nään lähes joka yö kummallisia ja todentuntuisia unia. Ennen raskautta näin hyvin harvoin unta.
Mä nään unia nykyään lähes joka yö ja yleensä myös useamman, kun tuppaan öisin myös heräilemään. Useimmiten unet on ollu painajaisia, mutta onneks joskus ihan mukaviakin.
 
Takaisin
Top