Helmikuun höpinät

Kylläpä hapankorppu maistuu hyvälle. Kokeilkaapa mammat. Yskä ja nuha. Mahassa iltaisin ilmaa. Väsy kaaottinen. Muita??
 
Mulla väsyttää joka yön jälkeen aamulla ihan hulluna vaikka oisin nukkunut ihan hyvin :dead:

Eilen oli eka neuvola ja siellä terkka kattokin mun yllätykseksi niiden vanhalla ultralla
Ja siellä se pikkunen pötkötteli sydän läpättäen :love7 kuinka huojentunut olo voi olla kun on ollu niin kovasti maha kipeä, mutta kaikki näyttäis olevan silti hyvin :Heartred
 
En oo kertonut vielä töissä kun halusin nähdä pienen elämän alun ensin ja vieläkin tuntuu siltä että siihen np ultraan haluan odottaa, koska aion ne verikokeet ottaa riskiluvut laskettaa ja jos ne on ok niin sitten olen valmis kertomaan tästä töissä ja muille myös :love017 ja siis olen kotona 1,5vuotiasta hoitamassa, mutta keikkailen omalle työpaikalle. Ainoa vaan, että heille ois hyvä kohta tietää etten palaa syksyllä töihin kuten oli tarkoitus, jotta voivat suunnitella syksyä ja pitää mahdollisesti nyt olevan sijaisen :shy:

Aiotteko te ottaa ne verikokeet mitä ovatkaan nimeltään ..sitä riskilaskentaa että onko lapsella mahdollisesti kehityshäiriöitä?
 
Joo aion kyllä osallistua seulontoihin. Ihan vaan, että osaa itse sitten valmistautua, jos jotain häikkää olisi.
 
Kanelikeksi jep sama täällä :)

Mitäkä hittoa just luin :eek::eek::eek: etsin dopleria joka näyttää sykkeen kun haluaisin sellasen, niin raskauskeijun sivuilla oli myynnissä sukupuoli testejä :eek: että muka pissasta senkin voi leikkimielisesti selvittää :eek: onko joku joskus kokeillut toimiiko? :grin
 
Mäkin katoin ihan samaa just äsken, kun päätin tilata dopplerin, kun ultrassa syke näkyi. En kyllä usko, että oikeasti voisi saada luotettavan tuloksen. Voihan se olla, että tuurilla sattus sama, kun rakenneultrassa selviää. :laughing002
 
En kans usko lainkaan tuohon sukupuolitestiin virtsasta. Se on ihan 50/50 meneekö se testi oikein :rolleyes:

Ja osallistun seulontoihin tälläkin kertaa. Esikoisesta meidän toinen riskiarvo oli hyvin lähellä sitä, että olisi ryhdytty tarkempiin tutkimuksiin ja se vaivasi kyllä lähes koko raskauden ajan.. en muista enää oliko se se downin luku vai sen toisen jonka nimeä en muista. Olisiko ollut trisomia... tai jotain vastaavaa
 
Täälläkin ois tarkotus osallistua seuloihin. Millä viikoilla teillä tehdään np-ultra? Täällä oli ohjeena, ettei mielellään ennen viikkoa 12+. Mulla kuitenkin rajoilla, että onko viikkoa 11+ vai meneekö 12 viikolle. Neuvolassa sanottiin, että sitten ultraaja määrää uuden ajan, jos ei näy tossa hyvin.
 
Osallistutaan seuloihin :) Eilen kävin verikokeissa, 10+3 ja np-ultra on 11+4. Ohjeistus on meillä rv 11+0 - 13+6 ja niihin piti laskea vielä mahdollista heittoa 3 päivää suuntaansa.
 
Varmaan haluavat sitten vaan olla varmoja täällä siitä, että näkisivät kunnolla yhdellä kerralla, ettei äidit tulis liian varhaisessa vaiheessa ultraan. En kuitenkaan ole kuullut, et muualla ois nostettu tuota rajaa yleisen suosituksen "vastaisesti" :woot: Toivottavasti mun ultra ei oo nyt liian aikaisin.
 
Dopplerin plussat ja miinukset?

Onko kokemuksia eri valmistajien laitteista? Mitä suosittelisitte ja onko joku ehdoton hutiostos?
 
Huomenna eka Neuvola ja ultraavat samalla. Jännittämään alkanut ihan sikana. Jotenkin koko homma on vieläkin niin epävarmaa ja en pysty uskoa tätä todeksi. Mutta huomenna se selviää viimein !!! :smiley-angelic003
 
Minä kans otan mielellään tietoa vastaan doplereista :happy:
Mulla itellä on sellanen Angel sound missä ei näy mitään..kuuluu vaan... Niitä näytti kyllä olevan vieläkin myynnissä, se mun on 10v vanha. Se on tosi herkkä suhisemaan ja sähisemään ja minusta sillä on aina ollut hankala löytää vauvan syke (on kyllä kuitenkin löytynyt)...en ole kovin aikaisin kyllä edes kokeillut....mutta joo en oikein tykkää siitä. Ja yhtään jos liikahtaa tai hengittää niin siitä aiheutuvan kohinan läpi ei kyllä kuule mitään o_O

Nyt haluaisin semmosen missä näkyy kans niin vielä helpompi ois erottaa se omasta sykkeestä ja vois seurata syketasoa :rolleyes: mut en tiiä oisko se sitten huti ostos :facepalm:
 
Dopplerin plussat ja miinukset?
Onko kokemuksia eri valmistajien laitteista? Mitä suosittelisitte ja onko joku ehdoton hutiostos?

Yhden päivän kokemuksella en voi mitään hirveän järkevää sanoa. Angelsounds 100S6 saapui eilen, on näytöllinen malli ja pitäisi olla herkkä tunnistamaan sydämenlyönnit. Toiveikkaana testasin jos 10+0 saisi jo sykkeet kuuluviin. Näytöllä vilkkui välillä lukema 135, mutta mitään varsinaista "tykytystä" ei kyllä kuulunut. Liian aikaista yrittää todennäköisesti. Ihan näppärän oloinen laite kyllä.

Ei ehkä/toivottavasti liity doppleriin mitenkään, mutta illalla ja yöllä laitteen testauksen jälkeen kärsin oudoista vatsakivuista (toki olen kärsinyt erilaisista vatsakivuista viikolta 5 lähtien...). Tottakai säikähdin, että voiko tolla laitteella aiheuttaa jotain haittaa?
 
Mä myös Mietin ostaisinko sellaisen. Mut entä, jos en löydä sykkeitä tai ne jotenkin poikkeavat? Pelkään, että alan heti panikoida. Et onko kuitenkin parempi taas jättää ostamatta suosiolla...
 
Mä myös Mietin ostaisinko sellaisen. Mut entä, jos en löydä sykkeitä tai ne jotenkin poikkeavat? Pelkään, että alan heti panikoida. Et onko kuitenkin parempi taas jättää ostamatta suosiolla...

Mä en oo kotidoppleria kokeillut ikinä. Stressaisin sen kanssa enemmän, kuin ilman sitä :hilarious:
 
Meillä sauvallinen angel sounds jossa näyttö sykkeelle. Löytyyi syke nyt jo 7+ viikosta, viimeksi kuului selkeästi syke kun sain sen kotiin 9+6. Näytöllinen mielestäni se olla pitää. Ja hankkikaa kunnon tuubi geeliä niin ei tarvi kitsastella.

Doppleri oli kätevä kans ihan viimeisillään jos ei tuntunut liikkeitä, niin sai edes sykkeet näkyviin rauhoittamaan mieltä
 
Aion osallistua seulontaan ja ensi viikolla verikokeet. Ultra on 26.2 ja vihdoin näkee onko mahassa ketään.

Itsellä esikoisen raskauteen ostettu angel sounds, jossa ei näyttöä. Olen sillä kuitenkin kaikissa neljässä raskaudessa saanut sykkeet aikaisin kuulumaan ja samalla laitteella koitan edelleen. Olen vain unohtanut testata, pitää huomenna kaivaa esiin. Lähinnä ihan alussa olen käyttänyt ja jäänyt käyttämättä sitten kun liikkeet ovat tuntuneet.
 
Mä en oo kotidoppleria kokeillut ikinä. Stressaisin sen kanssa enemmän, kuin ilman sitä :hilarious:

Tätä mietin itsekin. Olin jo hilkulla tilaamassa, mutta jätin kuitenkin vielä ostamatta. Pelottaa jos laite ei olekaan tarpeeksi hyvä tai itse ei kunnolla osaa, että kuinka sitä sitten kehittää itselleen paniikkia :facepalm:
 
Aion kans osallistua seulontoihin, maanantaina verikokeet ja perjantaina ultra 11+0. Mietin kans onko aikasin, mut uusiks kai ne ultraa, jos epäselvyyttä on. ☺
 
Takaisin
Top