Helmikuun höpinät

Merivesiväri meille tulee bugaboo buffalot :) Haluisin käydä ne helsingistä ostaa mut ollaan vasta toukokuussa menossa sinne niin tilaan malttamattomana netistä !
 
Älä lue tätä viestiä, jos et halua lukea vuodoista!!

En halua pelotella, mutta keskenmeno voi tapahtua myös ilman vuotoja ja kipuja jolloin tarvitaan joko lääkkeellinen tyhjennys tai kaavinta. Tällöin puhutaan keskeytyneestä keskenmenosta. Tässä tapauksessa oireet voi jatkua tai ne voi loppua. Mutta alkuraskauden vuodot ovat yleisiä ja spontaanisti ulos tulevaan keskenmenoon liittyy yleensä erittäin runsaat vuodot sekä kivut (Huom. Myös yllättävän runsas vuoto voi olla normaalia alkuraskaudessa, esim. Hematoomasta johtuvaa tai istukka kohdunsuulla). Mulla oli keskeytyneen keskenmenon jälkeisessä (ei täysin onnistuneessa) lääkkeellisessä tyhjennyksessä niin runsaat vuodot että istuin pöntöllä kun ei mikään side olis sitä vuodon määrää pitänyt. Ja esim. suihkussakäynnin lopettaminen oli erittäin haasteellista kun ei tosiaan millään kerennyt housuja siteen kanssa saada jalkaan kun vuoti niin runsaasti jatkuvasti. Ja silti tarvitsin muutaman viikon päästä uuden lääkkeellisen tyhjennyksen, kun ei kaikki ollut tullut ulos.

Joten millie, uskoisin että pyyhittäessä tuleva vuoto on ihan normaalia ja turha huolestua jostain mitä ei ole tapahtunut! Kannattaa silti ottaa rauhallisemmin, jos olit edellisenä päivänä esim. tehnyt jotain fyysisesti raskasta. Ja neuvolasta osaavat varmasti parhaiten antaa tietoa. Tsemppiä ❤ muista, että on paljon todennäköisempää saada onnistunut raskaus kuin keskenmeno!
 
Merivesiväri meille tulee bugaboo buffalot :) Haluisin käydä ne helsingistä ostaa mut ollaan vasta toukokuussa menossa sinne niin tilaan malttamattomana netistä !
Oho, ikinä kuullutkaan noista rattaista! Kerrotko vähän ominaisuuksista? :) Meillä harkinnassa joko topline s tai gesslein f6.
 
Ei hyytymiä eikä isompia lorahduksia. Pyyhkiessä paperissa limansekaista verta. Laitoin siteen eikä siihen ole mitään tullut. Kohdunsuulla tuntuu viiltelyä ja sellasta paineentunnetta. Klo 10 on aika neuvolaan. Käyn ilmoittelemassa kuulumiset siellä käynnin jälkeen
 
Niin ja en oo eilen sen raskaampaa tehnyt. Lähinnä levähdellyt yövuorojen jäljiltä. Ja pojan jääkiekkopeliä ollut katsomassa. Pitemmän aikaa oon nukkunut huonosti. Ehkä alkaa olla sairasloman paikka... oon aika väsynyt
 
Millie toivotaan että harmitonta! :Heartpink
Kannattaa jäädä sairaslomalle, noi yövuorot varsinkin ja huonosti nukkuminen... Yövuorotkin kannattaa jättää kokonaan pois loppuraskaudeksi
 
Neuvolassa käyty. Yritti ultrata, mutta ultra aatamin aikainen ja vähän rikki, joten ei sillä nähty mitään. Sydän ääniäkään ei saatu kuulumaan, joten huonolta näyttää.. koitan saada yksityiselle ajan ultraan vielä tälle päivälle
 
Millie, älä huolestu vielä! Laskin sun lan perusteella että oot nyt n. viikolla 10? Ei mikään ihme ettei sydänäänet vielä kuulu neuvolan dopplerilla noin aikaisin! Älä siis huolestu ainakaan sen takia. Ja se ultra oli vanha ja ultraaja ei varmaan tee ultrausta yleensä? Oon monta kertaa lukenut palstoilta että neuvolassa yritettiin kuunnella sykettä liian aikaisilla viikoilla ja neuvolassa kokematon, ei koulutusta saanut ultraaja ei nähnyt kivikautisella laitteella mitään, mutta silti kätilön/lääkärin ultrassa kaikki on ollut hyvin! Monella nt ultrakin tehdään alakautta ihan sen takia kun vatsan päältä ei meinaa nähdä. Kovasti tsemppiä ja mielenrauhaa, toivottavasti saat ajan yksityiselle jotta voit huokaista :) mitä suurimmalla todennäköisyydellä vauvalla on kaikki hyvin!

Mun mielestä olisi äärettömän hyvä, jos neuvolassa ei yritettäisi tehdä sellaista mihin heillä ei ole koulutusta ja kunnon laitteita. Aiheuttaa vain turhaa huolta. Ja ne doppleritkin toimii vasta myöhemmillä viikoilla. Monessa paikassa ei suostuta turhan huolestumisen takia edes yrittämään sydänäänien kuuntelua ennen viikkoa 12.
 
Oho, ikinä kuullutkaan noista rattaista! Kerrotko vähän ominaisuuksista? :) Meillä harkinnassa joko topline s tai gesslein f6.
Noi on tosi tukevat työntää mitä oon päässy kaverin samaisia vaunuja työntää .Noissa on Kääntyvät etupyörät mitkä on ehdoton juttu kun kaupungissa paljon liikun :) Gesslein f6 tiiänki mut mulle taas noi topline s on ihan uus juttu?
 
Esikoisella oli isot emmaljungan classicit ja ne oli kyl aika kömpelöt tuol kaupungis. Älyttömän hyvät työntää lumella ja tavakoriin mahtu paljon tavaraa . Sillon päätin et jos lisää lapsia siunaantuu hommaan vaunut kääntyvillä etupyörillä!
 
Millie, mulla oli viimeviikol neuvolääkäri rv 13+4 hän koitti vartin ajan saada kuuluviin vauvan sydän ääniä. Hetkeksi saikin kuuluviin ja totesi itse meidän neuvolan doplerin olevan niin huono että ihme sinänsä et äänet kuului näillä viikoilla :)mä oon miettiny kotidoplerin ostoa mut varmaan vaan saisin itteni huolesta sekaisin jos ei heti kuuluisi...
 
Noi on tosi tukevat työntää mitä oon päässy kaverin samaisia vaunuja työntää .Noissa on Kääntyvät etupyörät mitkä on ehdoton juttu kun kaupungissa paljon liikun :) Gesslein f6 tiiänki mut mulle taas noi topline s on ihan uus juttu?

Mä taas en halua pelkkiä kääntyviä etupyöriä. Sekä gessleinissa että toplinessa voi vaihtaa kääntyvät/isot paikallaan pysyvät. Vaunut on hyvin samanlaisia keskenään.
 
Pitäisköhän vaunujutuille tehdä jossain vaiheessa oma ketju, niissä nimittäin riittää pähkäiltävää! Mä oon jo 1,5 ajan katellu ja miettiny vaunuja ja viimeiset puoli vuotta olen ollut melko vakuuttunut mitkä vaunut on ykkössijalla listalla kun aletaan kiertää vaunukaupoilla. (emmaljunga super viking) meillä ei ole pieni takakontti, joten en tiedä onko tarvetta varsinaisille matkarattaille (niistäkin tiedän mikä haluaisin: britax B motion 4). Toisaalta houkuttelisi ostaa jo nyt ne matkarattaat, koska niihin saa turvakaukalon helpommin kiinni kuin emmaljungan vaunuihin ja runkoa voisi säilyttää aina autossa. Ei tarvitsisi erillistä adapteria kaukaloa varten... Ja sitten olisi matkarattaat olemassa jo valmiiksi! Kaukaloa kun käytetään varmaan vain ruokakaupoissa. Emmaljungat meinasin ostaa uutena rattaana, mutta vaunukopan käytettynä (/kyselen kavereilta onko jollain vaunukoppaa joutilaana). Nyt olisi hyviä alennuksia noista matkarattaista.

Apua, näistä on kyllä niin paljon kerrottavaa/pähkäiltävää, että perustakaa joku se oma ketju niin kehtaan tehdä useamman viestin sinne enkä kilometripostausta tänne :D vai kirjoitellaanko vaunuista hankintojen alle?
 
mekin ollaan bugaboon tuplia hankkimassa isoilla eturenkailla. pitää loppukeväästä laittaa nykyset emmaljungat myyntiin ettei tarvi kaksia kotona pitää.
 
Ultrassa käyty ja saatu mukaan pelkästään ikäviä uutisia... sykettä ei enää ollut ja kehitys loppunut 7 viikon tietämillä.
 
Merivesiväri googlettelinkin jo noita aika näppärän oloisia kummatkin mallit :) meillä taaas noi kääntyvät etupyörät oli ihan ykköskriteeri:)
 
Takaisin
Top