Helmikuun hölinät

Kiitos ellapas! No niin on hauska olla taas samassa jamassa :Heartred. Monesti ootte ollu mielessä et mitähän teille kuuluu!
Täällä kiitti kaikki hyvin! Hermoja yritän pitää kurissa tuon vauhtihirmun kanssa, huh :D.
 
Meille kuuluu vaaa hyvää:) L o erittäin tehokas tapaus :D joten saa olla silmät persiissäkin;D ja hermot todellaki koetuksella :D eilen mietin juur et mitä tulema pitää ko niitä o kaks:D
 
Potuttaa koko raskaus. Mies ottaa päähän eikä tee mieli yhtään pussailla tai halata häntä, ällöttää. Miksei hän lopeta tupakointia, kun kerran se haju ällöttää mua.. Elämäntilanne ja työnteko ottaa päähän. Miksei ole jo kesä? Sentään vähän aurinko paistaa. Ylirasittunut olo. Miten jaksan tämän kaiken? Eksä kiusasi viime viikon. Onneksi meni puusavottaan täksi viikoksi, ettei hänen kaikki aikansa mene mun kiusaamiseen. haluan lähteä etelään marraskuun tienoilla pitkäksi aikaa kunhan vauva syntyy. tekis mieli lähteä nyt just. Rahanpuute ottaa päähän. Visiottomuus tulevasta ja suomalainen kulttuuri ottaa päähän. Ei yhtään kiinnosta ajatella vaipanvaihtoa ja yövalvomisia. Miksi ihmeessä mulla oli hormonihumala ja mielenhäiriö lisääntymishalusta viime syksynä? Vauva saa vanhan isän ja vain yhden mummon.
 
3.leijonanpentu, tsempit täältä.

Miun mielialat on aivan järkyttävää vuoristorataa kokoajan. Välillä alkaa pelottaan miten jaksan arjen pikkuvauvan kanssa, moten osaan enää ylipäänsä yhtään mitään. Miun lapset on jo 10 ja kohta 14. Tunnen itteni vanhaksi käntyksi... Välillä pelottaa myös, että entä jos historia toistaa itseään ja jään pääsääntöisesti yksin vastuuseen vauvasta ka kodista. Näin on käynyt aina aiemminkin. Koetan luottaa tulevaan, mutta välillä mieli heittää häränpyllyä!
 
En ole eläissäni voinut näin huonosti. Terveisiä täydelliseen liikkumattomuuteen pyrkivästä vaaka-asennosta. Tänään 7+4. :puke
 
3.leijonanpentu

Samanlaisia fiiliksiä täälläkin aina silloin tällöin. Miehen pussailu ja lähelläolo muutenkaan ei yhtään kiinnosta, vaikka hän ei tupakoikaan mutta hengitys haisee aina välillä... Turvonneena ei tee mieli muuta kuin olla vaaka-asennossa sohvalla ja aivan omissa oloissaan. Kesä saisi olla jo, että pääsee lomalle! Lomamatka olisi toooodella kiva mutta puolison opiskellessa ei rahaa oikein kerry, eikä perussäästöihin haluta kajota, niin taitaa lomamatkat jäädä hamaan tulevaisuuteen. Oltais lähdetty telttareissulle Ruotsiin mutta tuskin tässä tilassa viihdyn telttamajoituksessa!
 
Täällä on aivan kauhea flunssa päällänsä, kuumetta ollut ja tänään kävin vastahakoisesti hakemassa lääkekuurin poskionteloihin. Viltti ja kuuma mehu tällä hetkellä parhaat kaverit
 
En ole eläissäni voinut näin huonosti. Terveisiä täydelliseen liikkumattomuuteen pyrkivästä vaaka-asennosta. Tänään 7+4. :puke

Ihan just näin. Tosin edelleen en oksenna, vaikka koko ajan on sellainen olo, että ihan just tulee yrjö. Kauhea, kun olo on tällainen, niin mielialakin on sen mukainen: kaikki näyttää tosi synkältä ja pelottaa, miten selvitään, ja erityisesti miten selvitään, jos tämä ei tässä kuukauden sisällä lopu (kuten kuitenkin suuremmalla osalla). Ahdistaa myös se, ettei pysty normaaleihin juttuihin, mutta ei yhtään huvittais kuitenkaan kertoa syytä... siis kun en halua yleisesti huudella vielä raskaudesta, vaan pitää monestakin syystä vielä omana tietona.

Neuvola haluaa laskea la:n 28 päivän kierrolla, niin nyt olisi sitten 9+1, ultran mukaan 8+4.
 
Ah samaistun niin moneen:Heartred oksettaa oksennus ei tule.. onneksi koska ton pätkän kanssa ei paljoo rauhas puklita ,laiskotuttaa mutta ei voi röhnätä niinku ekassa raskaudessa koska pätkä, väsyttää mutta ei voi nukkua .. mies... ei tarvitte ees aukasta suutaan ni tekis mieli vedellä korville.. Lstä ei ollut pahoinvointia juur olleskaa niin eihän se tajua että voi olla paha olo? Ärmur
 
Jep, flunssa iski tännekin ja nenä punoittaa kuin Petteri Punakuonolla konsanaan. Sen voin ainakin todeta, että keittosuolatipoista on apua noin sekunnin murto-osaksi jos vertaa nenäsumutteisiin... :shifty: Ylipäänsä mietityttää tämä sairastaminen, kun esikoisen odotusaikana säilyin terveinä vaikka kaikki ympärillä olisivat sairastuneet. Onko mun yleiskunto vaan niin paljon huonompi nykyään..?
 
Tää päivä on kyllä ollu aikamoista tunteiden vuoristorataa. Päivällä oli ilo ylimmillään kun käytiin ultrassa ja siellä näkyi yksi ötökkä ja sydämen lyönnitkin nähtiin. Nyt ollaan siis viikolla 8+2 ja olin tähän asti huolissani että onkohan siellä edes mitään.
Tätä iloisuutta kuitenkin varjostaa huoli miun äidistä kun hän on tammikuisen ärjyn influenssan jälkeen alkanut kummasti heikentyä jaloista. Hän sanoo että jalkoihin ei koske mutta ne vaan tuntuvat heikoilta, ja ne on vaan heikentyny siihen pisteeseen asti että ennen niin aktiivinen nainen joutuu ottamaan seinistä tukea että pääsee edes kotona liikkumaan. Sai pikalähetteen neurologille ja sinne mennäänkin jo 27 päivä. Itse olen niin huolissani koska on tullut ajan saatossa luettua kaiken maailman sairauksista ja nyt pelkään kuollakseni että se on ALS tauti. Ollaan tosi läheisiä ja en oikeasti tiedä mitä tekisin ilman äitiä. Haluan että hän näkee tämän uuden lapsenlapsen kasvavan, näkevän kun esikoinen menee kouluun jne. Huoh... Parempi olla miettimättä asiaa ennen lääkäriä ja tutkimuksia.
Pahoittelut masentavasta viestistä mutta piti jonnekkin vuodattaa.
 
Onkos täällä monta sellaista odottajaa, joka ei oo vielä kuullut tai nähnyt tulevaa vauvaansa ollenkaan ennen np-ultraa? Mä oon sellainen. Edellisessä raskaudessa oli eka lääkärintarkastus ennen np-ultraa ja siellä lääkäri ultras pienen, mutta nyt toi tarkistus on lopetettu eli eka oikea havainto vauvasta on sitten np-ultrassa 1,5 viikon päästä. Nyt siis 10+6. Odottavan aika on pitkä ja rukoilen vaan koko sydämestäni, että siellä on silloin kaikki hyvin. Ei mulla periaatteessa oo mitään syytä pelätä, etteikö kaikki olis hyvin, mut ainahan sitä tulee miettineeksi, kun ei mitään konkreettista oo nähnyt tai kuullut. Tuntemuksia ja oireita kyllä on, joten en viitsi stressata tän enempää :)
 
Pampula täälläki o joskus ollu samote tommone mut nykyää pääsee tarkastuttaa vaan jos o kipuja/vuotoja/aiempia ongelmia.. mullakin tarkistettiin kohdunulkoisten takia sijainti :) puoltoista viikkoa menee onneksi nopeasti:Heartred
 
Hei Pampula83
Mä en myöskään nähny enkä kuullu vauvasta mitään ennen ku oli 12viikon ultra. Kävin vaan kerran neuvolassa ennen sitä. Edellinen meni kesken ja pelotti katsoa sitä monitoria. Sanoinkin lääkärille, että en kato ennen ku se sanoo onko siellä elämää. Nää viimeset pari viikkoo ennen ultraa tuntu pitkiltä. Mut onneks sitä elämää sit löyty. Ois kai neuvolassa voinu käydä kuunteleen sydänääniä, mut ei täältä korvesta jaksa pienen kanssa aina lähteä.

Jos on tuntemuksia ja oireita niin se on tosi hyvä. Mulla oli keskeytynyt km ja en tajunnu mitään. Ihmettelin vaan ku oli niin hyvä ja kevyt olo. Tsemppiä odotukseen!
 
Onkos täällä monta sellaista odottajaa, joka ei oo vielä kuullut tai nähnyt tulevaa vauvaansa ollenkaan ennen np-ultraa? Mä oon sellainen. Edellisessä raskaudessa oli eka lääkärintarkastus ennen np-ultraa ja siellä lääkäri ultras pienen, mutta nyt toi tarkistus on lopetettu eli eka oikea havainto vauvasta on sitten np-ultrassa 1,5 viikon päästä. Nyt siis 10+6. Odottavan aika on pitkä ja rukoilen vaan koko sydämestäni, että siellä on silloin kaikki hyvin. Ei mulla periaatteessa oo mitään syytä pelätä, etteikö kaikki olis hyvin, mut ainahan sitä tulee miettineeksi, kun ei mitään konkreettista oo nähnyt tai kuullut. Tuntemuksia ja oireita kyllä on, joten en viitsi stressata tän enempää :)

Täällä yksi! Eka ultra vasta 10. päivä. Mullakaan ei periaatteessa oo mitään syytä pelätä etteikö kaikki olis hyvin, mutta jostain syystä silti aikamoinen pelko päällä. Kai sitä pahentaa vielä tää kun on ensimmäistä kertaa raskaana. Kaikki on jotenkin muutenkin niin jännää. Toivottavasti nää pari viikkoo menis nopeesti. :rolleyes:
 
Mullakin eka "tapaaminen" vauvan kanssa vasta nt-ultrassa vajaan parin viikon päästä. Silloin jo rv 12+4. Melkeinpä kaikki raskausoireet hävisi tossa rv 9 alkaessa, mutta jotenkin mulla on nyt luottavaisempi olo kuin silloin alussa vaikka niitä oireita oli. Toivottavasti ei kostaudu tämä luottavaisuus.
 
Täällä on myös yksi, joka ei ole nähnyt tai kuullut mitään masuasukista ennen nt-ultraa. Vielä viis päivää on kitumisaikaa. Kieltämättä jännittää ja aina välillä mieleen hiipii, että entä jos siellä ei ketään oo :wideyed: Kaikki oireet on hävinnyt jo monta viikkoa sitten. Maha vaan on kasvanut ja miehen mielestä se on jo vauvamasu, vaikka viikkoja ei ole vielä edes 12 kasassa :woot:
 
Minäkin oon vielä täysin tietämätön onko tuola masussa ketään vai ei. 20.3. vasta nt-ultra jolloin pääsee näkemään. Tai olen kyllä miettinyt pitäisikö käydä yksityisellä, mutta toisaalta ei ole mitään kovin hälyyttävää syystä miksi mennä niin yritän nyt vaan jaksaa odottaa.
Toki nää vähäiset oireet saa joka päivä miettimään että onko kaikki sittenkään hyvin, mutta äitini kertoi ettei hänelläkään ollut mitään suurempia oireita kummassakaan raskaudessaan niin siitä on saanut vähän luottavaisemman mielen. On mulla kuitenkin tissit ollut kokoajan hirmu kipeät ja mahaa turvottaa, näkyy jo ihan selvästi pieni pallomaha mikä varsinkin iltaisin turpoo melkein kaksinkertaiseksi :grin
Ja ikenet on alkaneet vähän vuotaa verta, että kyllä näitä oireita kuitenkin on.

Silti vaan on kokoajan sellanen epävarma ja jännittynyt olo kun ei ole mitään muuta konkreettisen varmaa kun vaan ne kaikki 4 raskaustestiä joihin sain plussat :happy:
Mutta neuvolatätikin sanoi että ole onnellinen kun ei tarvi oksentaa.
Täytyy vaan yrittää jaksaa vielä odottaa.
 
Tää päivä tuntu extrapitkältä! Jonkin sortin lenssu meinaa yrittää taas iskee päälle ja Lenni päätti että kaikki menee päi honkia tänää... isäntä vielä päätti lähtee vaeltaa ja yökyöpelöimään jonnekki laavulle:D voin kertoa et hermot o kireet ku viulunkielet .. viimeyönä L:n kans valvottiin kolmetuntia kun hän päätti pistää sirkusshown pystyy. Onneks tää päivä o ohi ja pääsee nukkuu:D
 
Onkos täällä monta sellaista odottajaa, joka ei oo vielä kuullut tai nähnyt tulevaa vauvaansa ollenkaan ennen np-ultraa?

Jep, täällä myös yksi. Ensi viikolla onneksi vihdoin ultra! Tosin mulla on pahoinvointia ym. edelleen ja mahakin näyttää pullahtaneen tässä viikon sisällä näkyviin, niin ei kai pitäisi olla mitään epäilyksiä etteikö siellä jotain kasvaisi. :shy:
 
Takaisin
Top