Helmikuun hölötykset

Heippa!

Kylläpäs todella on tapahtunut ja koko ajan tapahtuu! Tammikuisia käyn myös välillä lueskelemassa ja siellä jutut pyörivätkin jo enimmäkseen vauva-arjen ympärillä emoticon On jotenkin absurdia!

Viper, mulla on myös vielä kolmisen viikkoa laskettuun aikaan ja nyt tällä hetkellä koko synnytys tuntuu hyvin kaukaiselta. Jotenkin nyt loppuraskaudesta olen entistä enemmän tottunut raskaana olemiseen. Maha ei tunnu yhtään isolta, liikkeet ei juurikaan ihmetytä, uni maittaa...Ehkä se on se, kun ei tarvitse olla töissä vaan voi elää omaan tahtiin. Menoja on silleen sopivasti, ettei ehdi kyllästyä - paitsi tänään. Eka päivä, kun olen ollut vaan kotona, en nenää ole pistänytkään ulos. DVD:ltä ahmin katsoa Perhesiteet 5. tuotantokauden. Tuli kieltämättä vähän sellainen olo, kuin olisi kipeä - ja yliannostus täydellisestä Walkerin perheestä!emoticon (En ihan tajuu, mitä nämä hymiöt milloinkin viestittää...)

Hirvee morkkis tulee, kun ei saa aikaiseksi niitä juttuja, mitä on aikonut. On vaikea rauhoittua oravanpyörästä ja antaa itsensä vaan olla. Ja uskoa, et ihan tarpeeksi rankkaa on kyllä tulossa.

Huomenna on neuvola, joten enköhän taas pääse vähän paremmin vauvanodotusfiilikseen kiinni.

Ei muuten yhtään liikaa ole näitä tsekkauksia täällä Helsingissä, en ole todellakaan kyllästynyt ramppaamaan neuvolassa. Mulla on siis raskauden 2. lääkärintarkastus pe ja lauantaina tulee 37 viikkoa täyteen! Tässä jo tuli taas välillä sellainen fiilis, että pitäisköhän vaan täräyttää yksityiselle, jotta näkisi ultralla, mikä meininki mahassa on. Tuo asennon kopelointi mahan päältä kerran kuussa kun tuntuu melkein teenlehdistä ennustamiselta. Luulen, että niin valitettavaa kuin se onkin, tämä hieno neuvolasysteemimme on ainakin täällä Helsingissä kovaa kyytiä romuttumassa ja rinnalle tulee yksityistä sektoria niille, jotka voivat maksaa. Kamalaa. Toivottavasti sen ei siihen anneta mennä!

Ainahan sitä voi argumentoida, että ei normaali raskaus mitään erityistä seurantaa tarvitse. Jepjep. Ja itseasiassa nehän vois saman tien säästää ja pistää ne pissatikut apteekkiin myyntiin, henkilövaaka kun kaikilla on kotona ja raskaudentestaaminenkin käy ihan hyvin kotivessassa! Terveysasemalla on niitä pisteitä, joissa voi käydä itsepalveluna ottamassa verenpaineen. Sitten vaan neittiin synnytysohjeita ja numero, johon hädän tullen voi soittaa. Ja kun lapsi on syntynyt, niin sen voi kirjata itse netissä järjestelmiin!!! Tämä nyt oli vähän kiukkuista ironiaa, sori.

Vauvatavarat on nyt nenäfriidaa vailla valmiina. Yksi kaveri kävi eilen  ihanan 2-kk vanhan neidin kanssa testaamassa imetystyynyn ja hyvä kuulemma on. emoticon Nyt sitten voikin keskittyä kehonhuoltoon, vesijuoksuun, joogaan etc ja nauttia viimeisistä päivistä iiiihan yksin! Sitähän ei kukaan tiedä, montako sellaista tässä on vielä jäljellä. On tämä absurdia! Tuntuuko kenestäkään muusta yhtä epätodelliselta???

Tuleekohan musta hirveen huono äiti, kun en osaa yhtään visualisoida elämää vauvana kanssa?

Sellaisia raskausajan mietteitä täällä....

Hyviä vointeja!!!emoticon Ja tosiaan, tsemppiä ponnistustalkoiden aloittelijoille ja tuoreille äideille!
 
Kiva pöyski kuulla teidän kuulumisia <3.

Kaverilla tiputteli lapsivettä 1,5 viikkoa niin että ei tajunnu että se oli lapsivettä. Ei kuulemma ollut sen kummempaa kuin valkovuoto. Oli tajunnut vasta sitten kun alkoi tiputella suuremmalti ja sairaalassa sitten oli todettu että on joo lapsivettä. Mutta sehän uusiutuu koko ajan niin ei se ainakaan kesken lopu. Tietysti sit saattaa olla tulehdusriski kyllä.

Jokohan mimmu jäi sairaalaan? Jännää ^__^.

dreamer: Mäkin tänään kaupoilla pitkästä aikaa kattelin itselleni vaatteita. En kyllä mäkään uskaltanu vielä mitään ostella kun ei tiedä miten tää keho tästä muokkautuu. Mutta oli piristävää huomata, että niin joo itsellekin voi ostaa jotain :>.

sea: Mulla on myös ollut vähän epätodellinen olo. Yrittänyt tajuta sitä että kohta mahasta tulee ulos ihan oikee ihminen ja sitten elämä jatkuu sen kanssa. Jotenkin tuntuu niin kaukaiselta koko ajatus vaikka ei oo kyse kuin viikoista enää.

Täällä vaan ootellaan kutsua oysiin. Ärsyttää kun moni samoilla viikoilla oleva on jo päässy kääntöyritykseenki ja mä vaan ootan sitä pirun kutsua. Grrrr.
 
Noniin, kotona taas. emoticon Eipä sieltä vissiinkään sitten mitn lapsivettä tihkunu. emoticon Ainakaan se tikku ei näyttäny niin. Käyrillä pitivät ja kohdunsuun kokeili. Kaikki ok, kohdunsuu auki kahelle sormelle ja kohdunkaulaa vähän jäljellä, sekin pehmeä. Vauva kuulema tosi alhaalla... Eli jospa se tästä sitten piankin! Tosi turhauttavaa vaan tuommonen turha käynti... Hyvähän se tietysti, ettei kalvoissa oo reikiä, oisin varmaan muuten heti antibiottitippaan joutunu. Kun kuitenki jo vuorokaus sitte ekan kerran lurahti jotain housuun... Mitä lie sitte ollukaan.

Mutta hyvä tietää se, että paikat alkaa olla valmiina! emoticon
 
HEIPPA,

MIMMU87: Tsemppiä sinulle loppu metreille emoticon .Ei mene enään kauaa,kun sinäkin saat nuuhkia vaavin tuoksua:).Tuo loppuaika on aina sellaista piinaavaa odottamista..

KAIKILLE MUILLEKIN TSEMPPEJÄ emoticon .Empä minä enään täälläkään kerkeä käydä,kuin onnittelemassa synnyttäneitä..

MEITÄ: Meidän Teräsmies voi hyvin<3!!Maanantaina painoa oli "jo"2570g ( syntymäpituus 2120g ) ja pituutta huimat 49,5cm ( syntymäpituus 47cm ).Eli pitkä ja hoikka mies on:).Omalla keskoskäyrällään Poika menee hyvin käyrillä eli paino menee alakäyrällä ja pituus taas yläkäyrällä.Kaikki oli muutenkin kunnossa neuvolassa!!!!!!Poika tissittelee tiheesti päivisin eli noin 1-2h välein ja syöttöpunnituksen mukaan hän jaksaa imeä rinnasta jo 40-60ml kerrallaan..jee!!Ei tarvi enään antaa lypsettyä maitoa pullosta.Kiirettä kiirettä ja häslinkiä täällä piisaa..

HYVIÄ VOINTIA JOKAISELLE <3!!!!!!

Yönsäde ja Teräsmies eilen 1kk ja tänään 4vkoa+4pvemoticon
 
Taasen suoraan omaan napaan, eli ( . ) : Eilen illalla klo 18 taas alkoi kipeät, säännölliset supistukset.. Pärjäsin lämpöpussin avulla, mut koko yön valvoin kun kävi niin kipeetä jo.. Aamusella sitten vessareissulla havaitsin paperissa PALJON "vanhaa verta", joka ilmeisesti toissailtaisesta sisätutkimuksesta johtuvaa.. Soitin kuitenkin synnärille, et mitä tehdään kun on jo 12tuntia supistanut 2-7min välein ja nyt tulee runsaasti vanhaa verta.. Ärtsy kätilö siellä vaan tuumas, et "kuule, kun sulla voi mennä vielä kolme viikkoa ennen kun vauva syntyy! , tule sitten kun et enää kotona pärjää!" .. Passitin miehen töihin ja sanoin, että soittelen sit jos soiteltavaa on.. Nukahdin reilu puol tuntia miehen töihin lähdön jälkeen sohvalle lämpöpussin kans.. Heräilin kuitenkin supistuksiin.. Sitten supistukset loppuivat kuin seinään ja päivän aikana on tullut ihan muutama hieman kipeähkö supistus.. Kauankohan tämmöstä vielä kestää, ennen kun päästään tositoimiin? Kahtena yönä oon nukkunut niiiiiiiiiin huonosti (yht joku 6tuntia..)
Ihan harmittaa, ettei mussa oo sellasta sisäänrakennettua mittaria, joka kilkuttais kelloja sit kun supistukset on "niitä oikeita" synnytyssupistuksia.. Tekevät nuokin perkeleet niin kipeetä, ettei unta saa ja tuntuu ettei pysty olemaan missään asennossa.. Nooh.. Tietty nämäkin supistukset tuovat synnytystä vain lähemmäs ja lähemmäs, mutta melko turhautunut fiilis meinaa olla välillä.. Ei auta nyt on odotella vaan ja huilia nyt kun ei taas vaihteeksi supista!

Hyviä vointeja kaikille mammoille! Niin poksumattomille, kuin jo poksuineille :)

*Muoks* Ymmärrän toki, ettei synnärillä oo tosiaan tilaa ottaa kaikkia soittajia sisään :) Tuntui vaan niin pahalle silloin aamusella ne kätilön sanat.. Vallankin kun oli yön valvonut.. Ja turha reissuhan se olisi ollutkin, koska supparit loppuivat taas kuin seinään.. Arvokasta työtä hyö siellä tekevät!
 
Heippa!
Nopeesti laittelen vain kuulumisia, anteeksi kun en ole ehtinyt lukea juttujanne viikkoon:(.
 
Eli meidän pikkumies syntyi torstaina rv 38+2 ja painoi vain 2910g. Päästiin sunnuntaina pois sairaalasta. Olin niin väsynyt sairaalasta tulon jälkeen koska en saanut sielä nukuttua juurikaan yhtään. Kokoajan joku kysyi jotain ja vauvasta otettiin verinäytteitä, sokeriseurannassa oli ja keltaisuus arvoja tarkkailtiin. Keltaisuus ei noussut rajoihin ja vauva ei ole enää "keltainen". Olisi saanut pieni kasvaa vielä vähän aikaa. Alle 3 kg pitää herättää syömään kolmen tunnin välein ja alussa tämä oli todella vaikeaa, pieni ei millään meinannut herätä ja syödä :(. Annettiin sitten lisämaitoa aina kun en saanut imemään ts. ei jaksanut imeä. Nyt kotona sujuu jo paremmin ja pikkuinen herätää välillä itse (esim. mulla kello soimassa kolmelta, herättää puoli kolem ja taas ´kuudelta, herättää puoli kuus. Joudun nyt sitten pumpata maitoa valmiiksi, mikäli ei jaksa imeä. Ettei tarvitsisi antaa korviketta. Ensimmäinen neuvola oli tiistaina ja syntymäpaino on ylitetty! Vauva painoi 2990g :). Olemme siis tehneet oikein ruokinnan suhteen. Alan itsekin toipua väsymyksestä ja isi on ollut ihana vauvan kanssa. Auttaa vaippojen vaihdoissa, nukutuksissa, seurusteluissa (nytkin´vauva nukkuu isin masun päällä).. Tänään vauva on viikon ikäinen.

Koitan lukea kirjoituksenne kun saan taas hieman "vapaa-aikaa".
 
Viimeinen raskausviikko ennen laskettua aikaa pärähti käyntiin!:) Mitään enteilyä synnytykseen ei ole, kuin nuo ajoittaiset kuukautiskivut ja vatsan kovettumiset. Olo on ihan mahtava:) Ainut on vaan tämä väsymys, koska heräsin TAAAAAAAS miehen herätyskelloon/kahden tunnin torkkuun. S**tana!

Nyt aloitin keittiön seinien maalaamisen (ensimmäinen kerros jo seinässä). Olohuone saa jäädä hautumaan.. en tiedä vielä millaiseksi meinaan tämän laittaa. Nyt meen jatkamaan vaatekaappejen siivousta ja pyykkien laittoa siksi aikaa kun tuo kerros kuivuu. Meinaan täyttää kaikki päiväni jotenkin, koska muuten alkaisin miettimään liikaa tulevaa. Tämä minun tapani rentoutua - tuntea tehneensä;)

Oikein mukavaa torstaita kaikille ja hirmuisesti onnea jo synnyttäneille, sekä onnea meille, jotka ovat raskautuneet, mutta emme vielä synnyttäneet<3 Kyllä tämän oman vauvan kantaminenkin on jo niin iso lahjaemoticon
 
mimmu: Mä toivoin niiiiiiiiiiiin hartaasti, että olisit jo jäänyt sairaalaan!!! Jos mä nyt yrittäisin ottaa sun vauvaan telepaattisesti yhteyden, että poistuis välittömästi lähimmästä uloskäynnistä! emoticon

Ja Jennin ja rötkiksen vaaveille lähtee samat kehotukset!

(    .    ) Tänään oli ä-polilla tarkastus verenpaineiden takia. Yläpaineet on ok, mutta noi alapaineet... Kotona saan ihan siedettäviäkin lukuja, mutta kun neuvolassa tai muualla mitataan, on ihan WHOT emoticon Uuden ajan sain 1,5 viikon päähän, mutta toivottavasti vaavi ulostautuu sitä ennen. Kohdunsuun tilanne oli edistynyt: 2,5 cm jäljellä pituutta ja auki 1,5 sormelle. Vaavi on kuulemma nätisti jo lantiossa, että josko se tästä...

Niin, ja sisätutkimus aiheutti pientä vuotoa...vähänkö häröä, kun ei alapäästä ole mitään punaista tullut sitten...ööö...toukokuun.
 
Helouta!

Yönsäde: Kiitos! emoticon  Hienosti on siellä ukkeli kasvanut. emoticon

iisi: emoticon Taitaa vähä olla ne teikän telepaattiset kyvyt vielä hakusessa, ei tuo oo löytäny sitä exit-merkkiä vieläkään. emoticon Suuri kiitos silti yrityksestä! emoticon

(   .   ): Aamulla, kun sitä vähiten odotin ja olin oikeestaan jo luovuttanut, niin paperiin ilmestyi vaaleenpunaista limaa, jossa pieni veritäplä. Voi kun sitä voipi immeinen olla ilonen jostain vitsin verilimasta! Luulen kyllä, että tuokin johtuu siitä eilisestä sorkkimisesta, mutta onpahan nyt jotain ees. emoticon  Sitte vaan sidettä pöksyyn ja tallustelin neuvolatätin luokse. Siellä kaikki ok, olikin sitten viimeinen neuvola tässä raskaudessa.

Ja vieläki oon tosi ilonen siitä, että ne paikat alkaa olla tosi valmiina synnytykseen. Hirmusta ahistusta aiheutti se, että jos ens viikolla pitää alkaa käynnistelemään väkisin tosi epäkypsästä tilanteesta...

Maanantaille on nyt varattu yliaikaiskontrolli. Toivottavasti ei tarviis sinne mennä enää...
 
Jospa sitä tännekkin jtn kuulumisia rustais.. tonne neuvola osioon laitoinki äippäpoli käynnin :) Mullaki on jotenkin ihmeellisesti ollu tänään virtaa vaikka hirvee flunssaki päällä, tai onneks se jo helpottaa mut 2pv oli semmosta et tuntuu tosissaan että kuolee siihen.
Lääkäri eilen tosiaan katto kohdunkaulan tilanteen niin oli vielä kaulaa jäljellä3cm ja 1 sormelle auki..sitten se pääti "vähän" pyöräyttää kalvoja jos jtn auttais niin tossa siivouksen lomassa tuli sit vähän vanhaa verta ja varmaankn loput limatulpasta.. osa limatulppaa mullahan lähti jo yli viikko sitten! Vähän on väliss "supistellukki" mut ei kunnolla.. haluais kyllä niiin jo vaavin syliiin. jospa sitä alkais taas vähän siivoamaan niin sais ajan kulumaan!
 
Täällä kerkeää jo päivässäki tapahtuu niin paljon ettei perässä pysy emoticon Kovasti tullut tekstiäkin, ei millään muista mitä kaikkea on kirjotettu kun ei taakse päin pääse enää kelaamaan.
Kyseltiin näitä "ei niin malttamattomia" odottajia, ja voin ilmoittautua mukaan. Itsellä ei siis myöskään kiire päästä masusta eroon, eikä haittaa yhtään että laskettuun mentäs ja vaikka vähä yliki. Katsotaan muuttuuko ääni kellossa lähempänä ;)
Kiva kuulla Pöyskin ja Tähtiyksen vauvakuulumisia!
Monella näyttäis jo synnytys hyvää vauhtia lähestyvän! Täältä myös kovasti liukkaita ajatuksia nille, jotka odottelevat!emoticon
Tulihan tuo flunssa sitten meilleki. Lähtee kohta nenä irti, kun jatkuvasti täytyy niistää. Ja pari viime yötä menny tosi huonosti, kun henki ei meina kulkea, yskittää ja vielä närästääki. emoticon
 
täällä kanssa yks jolla ei ole hoppua.
Jotenkin en oo osannu edes ajatella että tuolta tulee
ulos vielä ihan oikea lapsi, niin pahat jäljet se pitkään yrittäminen ja keskenmenot jätti. Jotenkin ei anna ittensä uskoa.

Mutta ehkä mää sen sitten alan tajuamaan kun se tohon mahan päälle läjästään limasena ja huutavana :DDDD

Mutta masun voisin pitää, kaikki kivut lahjottaisin kyllä.
Oon ihan täysin sohvan armoilla, ollu jo kuukausia likemmäs.
Eli ei pysty olla jaloillaan kaikkien vaivojen takia.
Mutta mitäs tässä, istuskellaan sitten, onneks on kone ja tv ;)

Voikaahan hyvin mammat !!!!
emoticon
 
Moi rakkaat!

Oikeassa olitte....Nyt laitan ihan pikapikaa. Kotiuduttiin tänään. Meidän rakas ihana tytär syntyi sektiolla maanantaina 31.1. kello 8.46 RV 39+0. Vedet meni sunnuntai-iltana kotisohvalle kahdeksan aikaan ja olivat vihreät. Suorinta tietä mentiin taksilla päivystykseen. Yön aikan pikkuhiljaa käynnistyi supistuksilla, mutta aamuyöstä havaittiin yllätysperätila. Kerron tosiaan yksityiskohtaisemmin lisää myöhemmin kun jaksan, olen vielä aika hurjan kipeä.

Voimia kaikille, onnea muillekin pienokaisen saaneille ja kärsivällisyyttä odottajille, onnea ei voi sanoin kuvailla, sitä kannattaa odottaa!!

Laitan kaikkia kuulumisia kun tästä toivun kunnolla. Halusin vaan teille kaikille tärkeille palstalaisille pikatiedot laittaa!

P.S. Ihan kylmät väreet meni ja itketti kun vähän luin teidän mua miettineen! Kiitos.
 
Ihana Maiza!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a055.gif[/img]  Onneksi kaikki hyvin siellä. emoticon  Ja onnea tosi paljon!!!

Sitten muuta turinaa: Äsken soitteli kaveri. Hällä oli keskimmäistä lasta oottaessa lurahellu semmosta kirkasta nestettä kans, ja oli käyny sit näytillä. Ei ollu lapsivettä. Lapsi lähteny syntymään seuraavana yönä ja tälle kaverille oli sanottu, että tuommonen kirkas neste voi enteillä synnytystä. emoticon  Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. emoticon
 
Ihanaa maiza <3. Paljon onnea!

Mimmu: Voi että, mä jo niin toivoin että oisit päässy tositoimiin :). Mutta jospa se pian lähtis käyntiin :)

Kuulin muuten juuri tutusta joka oli maanantaina synnyttänyt tytön mitoiltaan 4600g ja 56cm :o. Oli viikon yliaikainen vauva. Vähän kyllä pelottaa jos itelläkin noin isoksi kasvais tyyppi.

Melko rauhallisesti täälläkin otetaan vielä. Ei oo kiire mihinkään. Tänään tuli kutsu oysiin ja saatiin aika vasta 15.2 jolloin on viikkoja 38+3. En kyllä ihan ymmärrä noin myöhästä ajankohtaa, mutta sieltä ne vakuuttivat että ylilääkäri on tämän ajan antanut ja hyväksynyt joten siihen on kai sit tyytyminen o__O. Mutta enpä jaksa stressata. Kyllä vauva tulee ulos ennemmin tai myöhemmin ja tavalla tai toisella :).

Jaksamisia kaikille <3.
 
Adalmis: Luulis nyt aikaisemmin pääsevän kun kummiski keskimäärin vauvat syntyy 38. viikolla jostain tuonki luin.. no onneks edes jonkun ajan sait.

ja sit omaa napaa.. alkaa hirmuisesti jännittää huominen äitiyspolikäynti että käännettäänkö vauvaa vai ei. Ja joudunko jäämään osastolle. Kun on tossa tullu tuota nestettä alapäästä siihen tahtiin että alkaa olemaan jo epäilys lapsiveden tihkuttelusta. Koska on aivan kirkasta nestettä...
 
Iisi: emoticon Kiitti! Veikkaan kyllä, et lapsukainen on sen verran äitiinsä ja isäänsä tullut mukavuuden haluinen jästipää, et hän tulee tasan sillon kun ite niin päättää.. Aina voi kuitenkin yrittää tota telepatiaa :D Sain nukuttua onneks eilen hyvät päikkärit ja päälle vielä hyvät yöunet, joten taas jaksaa :) Eikä mulla vielä niin mahdoton kiirus ole saada pientä tuolta massusta pois.. Olo on muuten ihan mainio (paitsi silloin kun supistaa..).
Onnea Maizalle pienestä tytöstä emoticon . Ihanaa!
Ja tsemppiä ihan kaikille mammoille näille loppumetreille emoticon ja tietty vauva-arkeen.
 
Heissunvei emoticon


Minäki sitte kirjotan jotain pitkästä aikaa.. Oon vaan sivusta lueskellut juttuja, kun tuntuu ettei oo itellä mitään kummempaa kerrottavaa. Mutta eikai sitä tarvikkaa olla aina mitään ihmeellistä, että voi kirjottaa..?emoticon

Lämpimät onnittelut kaikille vauvautuneille!emoticon



(.) Omaakin vähän sitten.. Minä oon alkanu voimaan päivä päivältä paremmin, mitä pidemmälle tämä raskaus menee. Nyt siis 37+3. Tottakai välillä on supistuksia&menkkakipuja kovempia ja sitten ei niin kovia, mutta ei sitten sen kummempaa. Eivät mitenkään säännöllisiä oo, vaikka parina iltana oon jo lämmintä kauratyynynä masun päällä pitäny. Sillon aikasemmilla viikoilla tuntui, ettei uskaltanut tehdä paljon mitään kun rupes helpolla supistaan mut nyt taas sit ei mtn enää ku sais syntyä!
Mutta enempi mulle on tullutkin semmonen olo, että nou panik baby, kasva vaan rauhassa valmiiksi asti ja tuu sitte ku oot valmisemoticon 
On se kummallista, miten tuotakin jo voi niin paljon rakastaa..  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/frech/a040.gif[/img] Jatkuvasti pitää höpötellä masulle ja silitellä, "vooi mitä meidän pieni siellä.." emoticon Ehkä tässä on alkanu jo väärä pää pehmenemään, vai kuulostanko mä aivan sekopäältä?
 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/frech/a080.gif[/img] 


"NAPS"! heeeetkinen..emoticon Mitä, mikä se oli? kuului yhtekkiä tuosta ylämahasta! Siitä mihin vauva yleensä taitaa potkia jaloillaan ja käsiäki joskus tunkee. Kuuluuko muilla tämmösiä? Uusia havaintoja!!  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/frech/e025.gif[/img] 
 
Hellurei!

Puhumisesta vauvalle.. hmm.. itse ainakin harrastan tuota alvariinsa. "Liiku kultarakas, niin äiti ei ole huolissaan", "mitä sä teet?", "haluisitko, että tänään olisi sun syntymäpäivä?", "iskä ja äiti rakastaa sua" jne.jne. Olisihan nämä äitiyslomapäivät tylsiä yksin viettää;)

Napsuminen.. voi sitten korjata, jos olen täysin väärässä. Olen kuullut, että sikiökalvot voi napsua ja aiheuttaa kovaakin ääntä, kun vauva vaihtaa asentoa/liikkuu/tms. On aika pingottunutta kalvoa:)

Omasta navasta (ihan kuin tuossa ei olisi jo ollut tarpeeksi).. tuo menkkakipu on mielestäni noussut ajoittain myös ylävatsaan. Mitään vuotoa ei ole.. Veikkaan meidän synnytyksen olevan tuolla helmikuun loppupuolella. Ei haittaa!=) Onpahan miehelläkin sitten kausi purkissa, ellei ole jotain jatkopelejä:)
 
Huomenia!

Vauvalle puhumisesta: Minä kanssa hölöttelen tuolle välillä. Esim. tänään näytin masua ikkunasta aurinkoon päin ja kerroin pienelle miehelle, että tänään ois tosi hyvä päivä syntyä, kun on noin kaunis ilmakin, katso vaikka! emoticon  emoticon 

(   .   ): Tänään sitten aamusella (tai kun heräsin tuossa vähän aikaa sitten) ropisi pönttöön limatulpanpalasia! Tässä nyt on tämmönen taistelu aikaa vastaan menossa, että älyääkö se nyt sitte lähteä syntymään ennen maanantain yliaikaiskontrollia. Siitä kontrollista kuulema noin puolet jää sairaalaan sisään käynnistykseen, joten en sitten tiiä, pitäiskö koira yrittää saada hoitoon jo sunnuntaina? Mulla on jotenki hirmunen stressi tuon koiran hoidon kanssa. emoticon  Ja sit ne kuulema tekee siellä sen sisätutkimuksen niin ronskisti, että puolet niistä, jotka on laitettu vielä kotio, palaa vuorokauden sisällä synnyttämään...
 
Takaisin
Top