Helmikuun hölötykset

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Eli helmikuun vaihtuessa tänne sitten höpisemään, viimisiä viedään !!
emoticon
 
kirjoitampa tähän jotain heti josko tää foorumi löytäis tän sitten, ärsyttävää... :D
 
Vaihtu just kuukaus, ku piti kirjottaa myylle tsemppiä tähän päivään... Jospa saat vauvat kainaloon!! Mä saan huomenna, klo 7 oltava kättärillä ja sit ois se sektio edessä, apua!!! Miten mä saan ne kaks pientä pidettyä hengissä?!! emoticon

On kyllä ollu tosi ihanaa olla raskaana, mut ehkä mä just maltan tästä mahasta luopua emoticon


Kaikki on valmiina, nyt täytyis tää päivä saada vaan kulumaan jollain, illalla onneks kummitytön synttärit ja koira vietävä hoitoon, mut millä mä yöllä unta saan emoticon Kai se on siihen puoleen yöhön syötävä, ku ei tiedä koska ruokaa seuraavan kerran saa emoticon
 
Tän mamman yö oli yhtä helvettiä.. kipee alavatsa koko yön ihan kuin menkat ois ollu :/ ei tullu supistuksia eikä mitään muutakaan niin en sit ruvennu herättämään miestäkään. Jotenkuten sain nukuttua onneks. Aamusta sit hellitti jo että eipä näköjään tartte lähteä käymään polilla tsekkaamassa kun ei mitään ole enää.
 
Heissan, ja hyvää HELMIKUUTA! :)

Vihdoinkin päästy helmikuun puolelle, mutta matka on pitkä kuun loppuun... Toivottavasti ei liian monelle käy liian pitkäksi ;) !

Oma napa taas paukkuu, hih...
Niin lauantainahan mä pääsin pois sieltä seurannasta ja kotiuduin, ja sovittiin maanantaiksi uusi ultra-aika, missä se lapsivesi tarkistetaan. Olin siellä siis eilen, ja kokoajan olin toivonut että lapsivesi olisi lisääntynyt, ettei tarvisi vauvan ihan vielä tulla, kun mulla ei ole kiire synnyttään, jotenkin en ole ihan niin henkisesti (tai ruumiillisestikaan) valmistautunut. Kokoarvio oli viimeksi 38+0 2980g.

No joo enivei, nyt lääkäri näki, että vesi olisi hiukan lisääntynyt ja oli jo normaalin alarajalla, AFI 5. Ei tarvitse käynnistellä. MUTTA en päässytkään niin helpolla, vaan he halus kuunnella vielä sydänääniä. Noin tunti kuunneltiin ja oli oikein hyvät äänet. Odotin jo että kaikki on reilassa ja pääsen kotiin odottamaan jatkoa. No EI, vaan jostain syystä he halusivat tehdä oksitosiinirasitus-testin, eli katsoa tuleeko sydänääniin laskuja supistusten aikana. Selvä, ei muuta ku synnytysosastolle.

Inhottavinta koko hommassa oli kyllä se vastaanottava kätilö, joka oli se sama tympeä muija joka teki meille rakenneultran, siis niin nuiva ja töykeä oli edelleen. Ihan ensimmäisenä se tokaisi, että "eikös sun miehes olekaan tulossa" -ÖÖÖ, pitäiskösen tulla vai? Eihän tässä nyt synnytystä käynnistellä? Kätilö katsoi mua vähän tympeänä, ja kysyi että eikös sulle ole selvitetty tätä asiaa?? Käsittämätöntä, en sen keskustelun jälkeen enää uskaltanut kysyäkään mitään, kun jo pelkkä katse oli sellainen, että "taas yksi typerä potilas kyselee tyhmiä". Sai mut peloteltua että synnytys voi käynnistyä ja mies ei välttämättä ehdi mukaan, ikinä ei tiedä... No, oksitosiinitippa käteen ja koko ilta vierähtäisi siellä.

Luojan kiitos kätilöiden vuoro vaihtui ja tilalle tuli aivan ihana nuori nainen! Hän sanoi, että hyvin epätodennäköistä, että synnytys käynnistyisi, eli miehen ei vielä tässä kohtaa tarvitse olla lähtövalmiudessa.. Hän muutenkin kertoi hyvin kaikki asiat ja uskalsin kyselläkin, oli oikein symppis! Haluan hänet mun kätilöksi synnytykseen! Vaan saa nähä miten käy, jos toi kiukkupussi on mun synntyksessä niin  melkein vaadin heti vaihtoa.


No joo pääsin mä sielä sitten vihdoin illalla kotiin, kun sydänäänet oli supistustenkin aikana ok. Kyllä kypsytti olla taas koko päivä makuulla sairaalassa. Mutta pääsinpähän nyt kunnolla omakohtaisesti tutustumaan, mihin sitten oikeasti tulen synnyttämään.

Vähän alkoi jännittämään, kun naapurihuonesta kuului jonkun synnyttäjän kirkumista, mahtoi olla tuskalliset hetket, auts.. No sen jälkeen kuului vauvan rääkymistä, en muistanutkaan kuinka kovaa vauvat huutaa!! Herraisä, vauvahan huusi melkein lujempaa kuin äitinsä. :)


Tsemppiä kaikille!
 
Ohhoh! Helmikuu! emoticon

Ja heti omaan napaan:
Mullakin oli viime yönä maha kipee, siis sellaista menkkamaistakipua  koko yö. Ja kivuttomia "mahankovetus"suppareita. Toiveikkaana siinä sitten olin, että joko tästä sykähtäisi käyntiin tositoimi?! Mutta ei! Pöh! emoticon

Noh, huomenna pääsee taas äitipolille tsekkaamaan, että minkä kokoiseksi vauvan NYT arvioivat. Viime viikolla 2500g, eli aika pikkanen viikkoihin nähden.

Ihanaa helmikuun alkua kaikille teille!! emoticon
 
Kiva kuulla että täällä on kohtalotovereita :) kyllä tässä alkaa olla valmista pataa synnyttämään.
Koko ajan on kyllä lähtökuopissa lähdössä sairaalaan. Iiks tässä alkaa hiukan jännittää että milloin tulee oikeesti se lähtö.
 
Ihana helmikuu, tätä on odotettu emoticon

Meillä tulee tänään hellun kanssa 3v. täyteen. emoticon Ajattelin kortin askarrella ja varata liput leffaan, jos kävis leffailemassa ja syömässä hienosti ennen vauvaa.. Samoiten tänään isyyspakkauksen kasaaminen, tavarat siihen on jo viskipulloa lukuunottamatta jo hankittu ja nyt jos tuunais tuon laatikon.

Täällä nostellaan taas verenpainelääkitystä. Nyt menee aamulla 2x100mg, iltapäivällä 1x100mg ja illalla 2x100mg. Torstaina on verikokeita ja sokerirasitus uudestaan :( En ymmärrä miksi sitä pitää näin viime metreillä enää tehdä, mutta käytävähän se on kun on käsketty. Äippäpolilta siis laittoivat lähetteen.

Seuraava kontrolli ä-polilla on 10.2 ellei ennen sitä olossa muutoksia. Eli nyt vain odotellaan. Muuttohommat ja valmistujaisjuhlat on takana,eli niitä ei tarvi enää ressata. Samoin sairaalakassi ja vauvankassi pakattu ja muutenkin vauvan tavarat kaikki viimein valmiina ja paikoillaan. Saa vauva tulla millon vaan :) Eilen oli ultrassa painoarvio 3,1kg eli juuri keskikäyrää mennään.

Tsemppiä TYYNELLE huomiseen! emoticon

Ja hyviä vointeja kaikille meille viimeisiin viikkoihin!
 
Jee Helmikuu on täällä <3 tuntuu niin hassulta, ihanku ois vasta äsken saannu tän ihanan uutisen <3

Olin tänään neuvolassa, ja mun ja neuvolatädin yllätykseksi mieskin oli mukana... kaikki arvot ok (vaikka pelkäsin ku viime viikolla ei ollut) painokin on vähän laskenu, olin ihan ihmeissäni... pikkusen sydän äänet tosi hyvät <3

alko pikkasen jännittää kun täti ennen meijän lähtöä sanoi että joo nähdään ens tiistaina, tai voihan se olla ettei nähdäkkään ja toivotti jo onnea synnytykseen... huhhuh perjaatteessa sais pikkunen jo tulla mutta kuiteski ei ihan vielä, sekavat fiilikset siis...

Käytiin sitten miehenkanssa ostamassa kaikki vikat tarpeet (paitsi amme, ko en haluu sinistä tai pinkkiä ostaa) ois niiku kaikki valmiina pikkusen tulemiseen <3, nyt vaan odotellaan...

On tää jännää aikaa, ja onnea kauheesti kaikille jotka nyt synnyttämässä tänään ja lähipäivinä on :)
 
Hellurei ja hellät tunteet!

Hei mikä juttu tuo tosissaan on, kun enää ei nappaa nuo neuvolakäynnit pätkääkään?! Ei ole kiire päästä masusta eroon tms., mutta neuvolakäynnit tuntuu jotenkin niin ylitsepääsemättömän takkuisilta. Minullakin on kiva neukkutäti, mutta olen jo kerran joutunut soittamaan, että "en saa kuljetuksia neuvolaan".. Eilen meinasin soittaa "onko pakko jos ei haluu"?! emoticon Jotenkin sitä haluisi vaan elää omaa aikatauluaan, eikä varsinkaan kenenkään tarkkailevan silmän alla:)

Ja todellakin! Mä en myöskään löydä tähän Maizan mystiseen parin päivän katoamiseen muuta syytä kuin SYNNYTYS!!! Voi kun olisi tuo vaihtoehto:)
 
Jänniä aikoja monella, hiiii! Paljon tsemppiä ja jaksamista koitokseen. Perästä tullaan! :>

Käytiin eilen neuvolassa eikä vauva ollu vieläkään oikeassa asennossa. Siispä saimme lähetteen oysiin ultraukseen. Sieltä pitäis postia tulla joku päivä tai ehkä jopa soitto :P.

Voisin kyllä liittyä myös pikkuhiljaa tylsistyjien joukkoon. Oon yrittäny vältellä sitä tekemällä vaikka mitä mutta alkaa pikkuhiljaa tekeminen loppua xP. Kaikki arkistoidut paperitkin on jo niin hyvin järjestetty ettei tosikaan :D. Sinänsä tietysti ihan hyvä, että saa tollasia asioita tehtyä, koska pian ne varmaan sit seisoo paikallaan pitkään. Vauvaa varten pitäis ommella vielä muutamia juttuja kunhan sais ompelukoneen levitettyä ja inspiraatiota jostain.

Muakin on nuo neuvolakäynnit kyllä vähän alkaneet kyllästyttää. Toisaalta kiva kun tietää, että joku meno tietylle päivälle kun muuten ei niin hirveesti oo sellasta kellontarkkaa menoa. Mut toisaalta meilläkin oli eilen tosi nyrpee meininki neuvolassa ja lääkäri oli 45 minuuttia myöhässä koska lähti syömään kun meidän aika ois ollu (!?!?!?!). Käsittämätöntä kökköä. Ja jotenkin tosiaan on vähän jo sellanen, että eikö se nyt sieltä ilman viikottaista kyttäystäkin tule ulos :P.

Eipä kummempaa. Odottelua niin kuin varmaan monella muullakin :).
 
Ihanaa helmikuun alkua kaikille mammoille!   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/e035.gif[/img]

Tyynelle ja Myylle kooooovasti tsemppiä sinne! emoticon

Mites Mymmelin synnytystapa-arvio meni? Vieläkö ajattelit jättää synnyttämättä?   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e025.gif[/img]

Ja taas sattu Möllimöykylle se inha täti sinne. emoticon Toivottavasti ei tosiaan oo vuorossa sun synnytyksen aikana! Ja onneks vaaviloisella kaikki hyvin.   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/k040.gif[/img]

Hilpalle hyvät 3-vuotispäivät sinne, nauttikaahan toistenne seurasta.   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/k015.gif[/img] 

(   .   ): Tänne ei sen erikoisempia. Yksi hyvin nukuttu yö taas takana, Ois energiaa vaikka synnyttää!! Mutta ei niin ei. emoticon

 
Näin se helmikuu tosiaan koitti, vielä ei itsellä mikään kiire päästä masusta eroon.. Eikä itsellä ole vielä nuo neuvolakäynnitkää pakkopullaa, mielelläni sinne menen.
Omaa valittavaa napaa:Kotona olis niin paljo kaikkea hommaa, mutta saamaton kun tuppaan olemaan niin ei noita tuu tehtyä, sitte sitä kuitenki valittaa tylsyyttä! emoticon  Tänään taas hermot olleet muutenki kireellä, iski flunssa päälle ja kissoilla ilmeni mato ongelmia..emoticon  Kaupassa pitäis käydä, mutta miehellä taas koko päivä menoa. Kävi kotona kääntymässä n. 5minuuttia ja jatkoi matkaa, tulee ennen yheksää kotiin. Kaverit asuu muualla eikä autoa ole millä lähteä heillä päin käymään. Ja rahatki loppu .. Omistaisin edes hyvät kävelykengät niin vois lähteä kävelemään, noilla nykyisillä kipeytyy vaan jalat pidemmän matkan jälkeen..
Hoh, tulipas omaa valitusta, vaikka sitä tietää että muilla ehkä hieman vakavampia ongelmia ku mulla. emoticon Pahoitteluni siis emoticon
Olettekos ajatelleet hankkia erikseen imetyspaitoja? Tilasin ellokselta äsken yhden pitkähihaisen, nyt pähkäilen että paljonko niihinki sitte satsais?
 
Voi kun ihanaa=) Siskon poika (5kk) on mulla hoidossa:) Testasin meidän masuasukin ensilelua (pupu, joka soi) ja pinnasänkyä, ja tuollahan se vetää sikeitäemoticon Jos siskolla menis vähän pidempään kampaajalla ja poika heräisi ennen siskon tuloa, niin voishan sitä parit mekotkin tuolta vauvan varastosta testata ihan elävälle mallivauvalleemoticon


mmj:
Ostin eilen H&M:lta kahden lyhythihaiset imetyspaidan pakkauksen (valkoisen ja mustan)=) Oli tosi kivannäköiset ja maksoi vain 25e. En viitsi noihin enempää satsata. Sisällä kuitenkin tulee ihmetettyä ja aina on päällyspaita päällä. Noita voi sitten vaihdella, jos kylään tms. lähtee. Kotonahan on ihan sama, miten on, jos ei vieraita näy;) Himoitsin toki imetyshupparia, mutta tulin siihen tulokseen, ettei halvemmaksi tulee ostaa pari t-paitaa/toppia/pitkähihaista trikoopaitaa ja vaihdella sitten niitä.

Sitten piti sinulle sanoa. Oliko sinulla niin, että mies harrastaa/valmentaa? Täällä miehellä omat treenit 3krt/vko+pelit, valmennukset 3krt/vko+pelit. Yleensä yksi päivä viikosta on, kun hänellä on varmasti vapaa treeneistä, mutta silloin melkein poikkeuksetta tekee pitkän päivän töissä tai nukkuu heti töiden jälkeen. Yhteistä aikaa on niukasti, mutta sitäkin arvokkaampaa:) Tuleehan sitä revittyä hiuksia välillä päästä ja oikeesti v*tuttaa, mutta jos vaihtoehtona on vaikka baareissa notkuminen tai kotona sohvalla makaaminen, niin pidän tollaisesta aktiivista ja terveellistä ajanvietettä parempana. Usko pois, se ottaa myös paljon (tosin rajoitetun ajan), mutta antaa myös:) En tiedä, millä tasolla miehesi pelaa, mutta meillä nykyisin aika korkealla tasolla, ja tiedä, ettei siellä pelata pitkään edes iän puolesta. Ja jotenkin on ihan mukavaakin, että näkee jonkun himoitsevan jotain tuollaista niin paljon. En tietenkään poissulje sitä, etteikö olisi tärkeää, että mies huomioi myös parisuhdetta. Mulle riittää se, että mies on LÄSNÄ silloin, kun olemme yhdessä. Silloin mennään parisuhteen ehdoilla ja pian tulevan vauvan ehdoilla. Jos osoittaa olevansa läsnä rakastavassa suhteessa, ja samalla harrastaa, sekä pitää koko aika selvänä, että harrastukset ei mene tärkeysjärjestyksessä edelle, asia on ok. Usein on ollut yksinäistä, ja muistan sen ajan kuin eilisen päivän, kun asuttiin muualla (minä autottomana), ja kaverit kaikki täällä, missä nykyään asun. Yksi iso syy muuttoon olikin, kun mies halusi, etten olisi niin kovin yksin, kun hän harrastaa. Vähän käyn missään, ja viihdyn kotona häärätessä, mutta jotenkin tunne siitä, että pääsee näkemään ystäviään ja perhettään jos mieli tekee, auttaa.

Tämän viikon sunnuntaina mennään näillä näkymin elokuviin (mies ehdotti), ja se riittää:) Tieto siitäkin, että on jokin yhteinen ajanviete tiedossa, auttaa jaksamaan - ihme juttu:)

Tulipa paljon tekstiä..
 
Sofiaana: Kiitos viestistäsi! Ihana tietää, että jollain muullakin sama tilanne!
Meillä mies käy treeneissä harrastejoukkueessa ja silloin tällöin sählyjoukkueen treeneissä sekä valmentaa isoa lätkäjoukkuetta, joka on pelaajien määrän takia jaettu kahteen joukkueseen, joten treenejä ja pelejä on kaksinverroin. Tällä viikolla esimerkiksi maanantaina: valmennus, tiistaina:peli, keskiviikkona: valmennus+omat treenit, torstaina:peli, perjantaina:valmennus+omat treenit, lauantaina: harrastejoukkueen peli, mutta menevät valmennus joukkueen kanssa katsomaan lätkäottelua, sunnuntaina:peli.. Ja tuohon päälle hän tekee mahdollisimman pitkiä päiviä työmaalla kun niin paljon talojen pystytyksiä tulossa. Olen ruvennut pelkäämään miehen jaksamista. On yleensä kotona niin väsyny ettei jaksa muuta kuin maata sohvalla ellei hänen täydy valmistella jo tulevia treenejä. emoticonMutta hän kyllä todella nauttii harrastuksistaan, ja uskon että tietää jaksamisensa rajat! Ja toivon, että vauvan syntymän jälkeen järjestäisi hieman aikaa myös kotona olemiselle. Hänellä onneksi kakkos valmentaja joukkueessa, joten pystyy silloin tällöin olemaan pois! Elokuvissa haluaisin vielä yhdessä käydä, katsotaan löytyykö sille aikaa ennen vauvan syntymää! 
Perheeni asuu n.70km päässä, joten siellä ei tule käytyä kuin erittäin harvoin. Pari kaveria asuu naapurikunnassa, mutta bussilla meno maksaa eikä itsellä ole oikein varaa. Samalla paikkakunnalla asuu yksi kaveri, jolla työajat sellaiset ettei koskaan kerkeä/jaksa nähdä. Joten yksinäisyys rupeaa hieman painamaan emoticon Mutta onneksi tänne palstalle pystyy kirjottamaan kuulumisia ja tästä onkin tullu itselle henkireikä, mukava käydä lukemassa muiden kuulumisia ja tekemisiä!
 
Voi hyvät hyssykät! Tämä varmaan kuuluupi tuonne kipuihin ja kolotuksiin, mutta.. aika kovat ovat nämä "kuukautiskivut" - onko muilla ihan tällaiset, että lääkettä pitää ottaa ja vehnäpussia pitää vatsalla/selässä? Jollain sairaalla tapaa nautin tästäkin, kun elän siinä toivossa, että jotain tapahtuu;))

mjj: Aika samanlainen aikataulu sinun miehelläsi, kuin minun miehelläni. Hitsit.. mä olen kyllä sitä mieltä, että sun täytyisi saada nyt joku kaveri/kavereita, ketä nähdä. Ei se vauvakaan yksinäisyyttä paikkaa, vaan välillä tarvitsee puhua ihan aikuisten kieltä ja päästä arjesta irti. Jotenkin on kova surku, koska tiedän kuinka ahdistunut olin itse tuosta yksinäidyystä joskus.

Siskon muksu lähti sitten äsken kotia (nimenomaan "lähti" poika 5 kkemoticon ), siis sisko kävi hakemassa poikansa. Tulipahan testattua sitterin toimivuus, hoitopöydän tanakkuus, pinnasängyn pehmeys/kestävyys.. ja meinasinhan mä noita mekkojakin tosiaan testata, MUTTA sisko ehti hakea poikansa turvaan;)
 

Sofiaana: onneksi olkoon, sulla synnytys lähenee! Minut siis käynnistettiin eilen ja menkkamaiset kivut ollut päällä eilisestä klo 9:30 asti. Eli tabletti tungetaan kohdunsuulle 4 tunnin välein ja sitten odotellaan että homma etenee. Nyt sanoi jo että varmaan huomenna siirrytään synnytyshuoneeseen! Kääk!

Jouduin viime yönä erikoistarkkailuun kun siinä 21 pintaan tuli ihan sairaasti verta pöksyihin. Lääkäri ultrasi ja kaikki hyvin vaavin kanssa, ilmeisesti verta tullut kohdunkaulasta. Nukuin sitten yön ktg käyrässä. Nukkua tosin on ihan liiottelua, kun oli niin kovia kipuja. Kivaa!

Mutta näin se homma etenee..

Tsemppeja kaikille!

 
Jenni voi juku sulla on jännät paikat=) Siellä ainakin etenee asiat;) Ihanaa:) Onko sillä lääkkeellä ja tuntemuksilla ollut vaikutusta, että onko paikat pehmeinä ja auki??;)

Niin tiedä sitten.. kovastihan se synnytys lähestyy.. samalla tapaa se on lähestynyt alkuraskaudestaemoticon Aika outo tunne vaan tuntea kuukautiskipuja, kun menkkoja ei ole ollut neljään vuoteen (hedelmöityshoidoilla tämä raskaus saatu onnistumaan). Ihanaa toisaalta:)


 
Mulle tuli mieleen, että tuo 50% tarkottaisi, että painoarvio kulkee 50% käyrällä eli ihan keskiarvolla.
 

Hyvää helmi-/synnytyskuuta kaikille! emoticon

Jenni74: Ihanaa! Ihan pian sulla on oma pikkunen sylkyssä! Nyt voidaan puhua enää vaan TUNNEISTA!emoticon

Sofiaana: Niin se lähestyy. Kivut pitää ottaa vaan mahd. positiivisesti ;)

Missä Maiza? Vai onko viesti mennyt ihan ohi? Seuraavaksi viestiä synnytystarinoissa???

(.) Meillä pikkunen jumppailee jatkuvasti, joten ei ole tarvinnut ollenkaan suorittaa liikeseurantaa. Tänään on tullut ensimmäiset kipeämmät supistukset (2-3kpl). Viimeisin 20min sitten... Jotain siis tapahtuu! Jeij! Saattoi kyllä olla syynä myös kävellen suoritetttu kauppareissu ja kassin kantaminen kotiin.... Katsotaan mikä olo huomenna kun ei ole mitään tekemistä (taaskaan). Mä olen laittanut jo kaiken valmiiksi vauvalle ja siivottukin on jokatoinen päivä ja nyt olen jo leipomisen aloittanut. Pakko keksiä tekemistäemoticon Sunnuntaina oli kääretorttu-päivä ja tänään Suklaamuffinsi-päivä. Mitäköhän sitä torstaiksi sitten kehittelisi ;)
Ja vielä kun muistaa nukkua sen 10-11h yössä niin saa aikaa kulumaan. Pitäisihän sitä olla kiitollinen, että nyt on omaa aikaa vielä, mutta kun ei vaan jaksaisi millään enää odottaa. Kaverit ovat muuttaneet muualle ja vaikka asutaankin ihan keskutassa, niin ei sitä jaksa enää kauppojakaan kierrellä yksin. Varsinkaan tyhjän lompakon kanssa.... *blaah!!* Taitaa olla muutamalla muullakin sama ongelmaemoticon

Sori mun(kin) valitukset. Kaikki on mennyt muuten hyvin ja olen kyllä tosi onnellinen (lapsi tuloillaan ja ihana mies)emoticon . Tuntuu siis ettei ole oikeutta valittaa. Jää siis nyt tähän yhteen ja ainoaan kertaanemoticon

Edit: Piti vielä lisätä: Tyynelle isot tsempit ja halit huomista varten!! Kohta on molemmissa kainaloissa pikkusetemoticon
 
Takaisin
Top