Helmikuun hölötykset

Voi piru, kun ei foorumi edelleenkään toimi, kun joskus ja jouluna emoticon

Pistän tonne neuvolauutisiin juttua, mutta tosiaan paineiden takia joudun nyt sitten käymään ä-polilla. Ja neuvolatäti asetti riehumiskieltoon eli rauhallisesti rauhallisesti...

Muakin jännittää Maizan puolesta...muuta syytä tuohon katoamiseen en keksi, kun synnytyksen. Ja eikös se neuvolatäti luvannut vauvan tammikuun puolella emoticon

Jennillekin tsemppejä!!! Ja kaikille muillekin tietenkin tasapuolisesti.

mimmulle aivan superliukkaita ajatuksia...

Täällä myös ollut noita menkkakipuja ja supistuksiakin olen bongaillut. Tänään tuntui myös, että lirahti housuun jotain. Ei oo tapahtunut uudelleen, mutta pohdiskelen josko olisi lapsivettä...mutta miksi vain vähän ja yhden kerran. Noh, ehkä vain kusin housuihini emoticon 
 
Hahahah! Hyvä iisi!emoticon
Kuullostaa ihan minulta! Samoilla päivillähän tässä ollaan menossakin.  Mä jatkuvasti yritän tunnustella supistuksia ja toivoa, että jotain lirahtaisi housuun. "Kusta kai se vaan oli......" :D
 
En tiedä kuulostaako tää nyt ihan hölmöltä...mut mulle tuli semmonen mieleen, että voiko taksikuski kieltäytä ottamasta kyytiin??! emoticon

Eli meillä kun ei ole autoa. Ja taksilla olis tarkoitus suunnistaa sairaalaan (about 5km). Jos kuski vaikka aattelee, että nyt tuo mamma tulee ja kastelee lapsivesillään ja verellään ja kaikella mersun nahkapenkit.

Kaikenlaisia kauhuskenarioita mä tässä alan kehittelemään. Ja tietty tuommoinen tapahtuisi yöllä. emoticon
 
Täällä(kin) alkaa olla jo tosi turhautunut olo kun mitään ei tapahdu. Ja neuvolaan ei haluis enää mennä... No se on huomenna edessä. Jatkuvasti vaan toivoo että ens yönä tapahtuis jotain ratkaisevaa  Mutta tuskimpa. Ja tääkin menee yli aikaseks mitä en todellakaan toivo!! emoticon
 

Mad:
Meillä on tuttu taksiyrittäjä, jolta kuullut sauraavaa:
Kun tilaat taksin, kannattaa mainita asiasta (synnytys käynnissä), sillä taksikuski voi kieltäytyä ottamasta kyytiin (joku tosi urpo siis). Lähettävät sitten kerralla sellaisen joka ei varmasti tee ohareita. Joten kannattaa kertoa kun soitat keskukseen...ihan varmuuden vuoksi :)

Piti itsekin varmistaa asia, jos vaikka auto päättää tehdä just sillon tenän :)
 
 Jänskää pänskää!

 Minä pääsen(?) huomenna Oys:siin "lepäilemään" emoticon  koska viimeisimmässä sikiötutkimuksessa huomattiin, ettei istukka enää toimi välttämättä niin hyvin kuin voisi. Laskettuhan meillä on vasta 14. päivänä, mutta nyt tuli tuomioksi se, että heti kun kohdunkaula on kypsä niin pulautetaan teuhake pihalle (tai hoidetaan se lääkkeillä kypsäksi jos luonto ei ole samaa mieltä).

 Luojan kiitos tämä on kohta ohi! Vaikka raskaus on ollut mulle fyysisesti helpompaa aikaa kuin sitä edeltävä (piiitkä odottaminen, piiiitkääät ja rankat hoidot) niin tämä henkinen prässi on ollut jotain ihan muuta kuin helppoa. Me ollaan hypätty sikiötutkimuksissa max. 2 vko:n välein ja diagnoosien mukaan pirpanalla on ollut kaikki mahdolliset viat - tai sitten se on aivan terve - joka toinen kerta.. Eli hieman on haastavaa aikaa ollut viimeiset viisi kuukautta ja lääkäreiden ammattitaitoa on tullut kyseenalaistettua pariinkin otteeseen. Ja onpahan tuo tullut testattua avioliiton vahvuuskin tässä samassa.

 Mutta ainakin tämän hetken tietojen/oletusten mukaan tämä kyytiläinen on sydänmuksu ja mahdollisesti kaupan päälle tulee downin syndrooma, ja kun pakettiin lisätään tuo istukan toimintahässäkkä, niin tuskin täytyy odottaa enää paria viikkoa laskettuun aikaan.

 Eli kohta nähdään, minkälainen pakkaus sieltä esille saadaan! emoticon  Jei! Tällä hetkellä ainoa toive on se, että muksu syntyy hengissä. Jos se onnistuu, niin sitten voi alkaa laskemaan kromosomeja ja varaamaan Lastenklinikan reissua parin kuukauden päähän.
 
MaD ja Rölli: Itsekin asiaa olen pohtinut ja kaikki on vakuutellut, että on pakko ottaa kyytiin, mutta luotan Röllin sisäpiiritietoon emoticon . Mielummin ilmoitan asiasta etukäteen, kun jään jonkun ****n takia suppareiden kanssa rannalle kärvistelemään.

Ja Röllille vielä, että juuri näin. Kyseessä voi olla pissa, valkovuoto tai lapsivesi...luulisi, ettei ole niin vaikea erottaa toisistaan, mutta kun on tuon valkkarin koostumus muuttunut aika radikaalisti raskauden aikana emoticon

pimpampaiemoticon Tsemppiä teille ja toivotaan, että pirpana on kunnossa. 
 
Musta on varmaan oikeesti tulossa pian luulotautinen. Yöllä oli niin paha olo (mietinköhän liikaa.. onko tää nyt supistus tms. en tiedä), että juoksin vessaan.. sormet kurkkuun ja oksennus. Ja aamusta tullut kahteen kertaan niin totaalinen suolentyhjennys, että! Välillä mun mielestä vatsa kovettuu, muttei se kyllä satu. Sama menkkakipu vaan koko ajan. En kyllä lähde sairaalaan, ennen kuin tuntuu, että kuolen. Oonkohan vaan tulossa hulluksi?!emoticon Ei tää synnytykseen viittaavaa voi olla, koska mä tiedän tän menevän yliaikaiseksi. Taidan ottaa pari särkylääkettä ja mennä nukkumaan. Jos musta ei kuulu tänään puolesta päivästä iltaan - en ole päässyt tosi toimiin. Oon vaan kaverilla syömässä mutakakkua ja lainaamassa mobilea pinnasänkyynemoticon

No niin.. ja nyt taas lakkas ne menkkakivut.. noh.. vähän ajan päästä uusiksiemoticon
 
Sofiaana: Et uskokkaan kuinka ihanaa on lukea noita sun tuntemuksia! Täällä alkoi samat olot tossa eilen iltapäivällä.. Vessa ahkerassa käytössä, tuntuu että joka päästä lentää jotain. Mieskin eilen alkoi miettimään että mitä ollaan syöty, mulla varmaan joku ruokamyrkytys. emoticon Tähän sitten lisäksi juuri nuo menkkakivut, ajoittainen selkäkipu ja kokoajan kivuttomia suppareita. Lämpöpussi myös täällä ollu nyt ahkerassa käytössä ja pitkästä aikaa särkylääkettäkin piti ottaa. Yökin meni sitten vaan pyöriessä ja vessassa juostessa, pirteä olo tänään.. Hammaslääkäriinkin olisi pitänyt nyt aamulla mennä, mutta päätinpä nyt sitten jättää väliin emoticon
Ei tässä mitään jos itse jotenkin osaisi yhdistää tämän pian käynnistyvään synnytykseen, mutta jotenki sellanen fiilis että tästä olosta kärsitään varmaan seuraavat 3vko..

Tsemppiä kovasti kaikille jotka pääsevät tänään tositoimiin!
 
Huomenta mammat!
Sulavasti heti omaan napaan ( . ): Eilen illalla alkoi kivuliaat säännölliset supistukset (noin 3min välein). Kova selkäsärky ja vatsan kovettuminen.. kaksi tuntia odoteltiin kotona (kävin suihkussa ja kokeilin lämmintä..) ja sit suunnattiin sairaalaan heidän ohjeensa mukaan.. Iltayöstä olin käyrillä reilun tunnin ja supistuksia tuli noin 3-5 min välein.. Kohdunsuulla tilanne kuitenkin se, että nippanappa yhdelle sormelle auki.. Noh, passittivat takaisin kotiin.. Aamuyölle pyörin sängyssä ja heräilin supistuksiin, kunnes sitten olen nukahtanut puoli viiden jälkeen (tulkitsen tämän supistusten loppumiseksi..) Joten turha reissu tuli heitettyä.. Nyt taasen supistuksia jonkin verran tulee.. Mutta eivät ole niin kovia, että itkeä pitäisi.. Eivätkä tule tiuhaan.. Tuskin siis mitään on tapahtumassa ihan hetkeen?! On tämä vaan jännää emoticon .. Ei voi muuta sanoa! Saas nähdä meneekö vielä päiviä vai viikkoja ennen kuin pieni on sylissä!

 
Huijui kun ootte tänne paljon kirjotellu, ihanaa! emoticon

Kiitos iisille liukkaista ajatuksista! emoticon

mmj: Minä oon kans tehny samoin kuin Sofiaana, eli just noi samat lyhythihaiset HM:n imetyspaidat ostin. Ovat jo kovasti käytössä, hyvin käyvät btw myös raskaanaolevalle. emoticon Olen ajatellut samoin, että ostan noita lyhythihaisia/toppeja muutamat, ja niitä sitten pidän reissussa, kylässä jne. Ja sitte vaan jotain hupparia tms. noitten imetyspaitojen päälle. Kotona voi reväyttää mahan ja tissit esille hyvin. emoticon

Sofiaana on päässy testailemaan omia vauvajuttuja siellä jo IRL, vautsi. emoticon  Tulehan sitte kertomaan miten voit, kunhan oot syöny mahas täyteen ihanaa mutakakkua(!!!). Paitsi jos oot lähteny synnärille. Tsemppiä! emoticon

Mymmeli: Ihmeen inhottavia tuntuu monet ammattilaiset olevan. emoticon Toivon tosiaan, että me kaikki saatais kivat kätilöt ja lääkärit synnytyksiimme. Minä kans vähän pelkään tuota kovakourasuutta, jos sunnuntaina tai maanantaina joudun sinne yliaikaiskontrolliin. Siellä ne vissiin oikeesti ronkkii tosi kovasti, että jos vaikka käynnistyis sillä. emoticon

Jennille kovasti tsemppiä, lienetkö jo tositoimissa? emoticon

Taksihommasta: Me mennään taksilla, kun Naikkarilta ei välttis saa parkkipaikkaa helposti ja sitte ne on vielä maksullisia. Jos siis tulee äkkilähtö, eikä käynnistys. Sitte mennään varmaan ihan julkisilla. Ite kans meinaan sanoa jo taksia tilatessa, että synnärille matkamme käy. Siitäpähän sitten tekevät mitä tekevät, mutta kuhan sieltä se kyyti tulee mahollisimman pian! emoticon

pimpampai: Sinne kovasti voimia! Toivottavasti vaavilla kaikki hyvin! emoticon

Rötkiksellä
ja Jenskulalla on siellä tosiaan jännät paikat! Ei voi muuta sanoa, kuin että vähän kateellinen olen kyllä. emoticon Voi että, toivottavasti tekin pääsette synnytyshommiin pian! Voimia rutistukseen! emoticon

Lapsiveden lirahtelusta: Mulla on vähän sama ongelma. Eli eilen tuli muutaman kerran ja tänään sängystä noustessa jotain lirahti. Mutta ei paljon. Tosiaan kun ei tiiä, että onko se sitä vitsin kusta, valkovuotoa vai sitte ihan lapsivettä?! Ei haise minusta millekään. Koostumusta nyt vaikee tutkia kun pidän pikkuhousunsuojaa. Mutta kun sitä tulee vaan välillä, niin voiko se lapsivettä olla? Kamalaa, jos se onki lapsivettä, ja sitte en mee minnekään näytille ja tulee joku hullu tulehus sen takia. Oon kyllä kuullu, että suurin osa äitien lapsivedenlorahteluhätäilyistä on vääriä hälytyksiä. Inhottava tilanne. Tulis nyt ne veet kunnolla sieltä jos meinaavat tulla!! emoticon
 

Täällähän taas tapahtuu... Tuntuu että puolet porukasta on synnyttämässä tällä viikolla, vaikka kuu vaihtui vasta eilen. Tsemppiä ja onnea vaan heille!

Itsellä tuo synnytys ei tunnu vielä ajankohtaiselta, vaikka samoja oireita on kuin muillakin ja toinen lapsi tulossa, niin koskaan ei voi tietää milloin syntyy. Mutta laskettuun aikaan on kuitenkin vielä kolme viikkoa ja tällä hetkellä tuntuu, että sinne asti mennään. Ihan kaikki ei ole vielä edes valmiina vauvaa varten ja naimisiinkin pitäs ennättää ennen vauvan tuloa. Neuvolassa käyntikään ei minua ole harmittanut, päinvastoin olisi kiva käydä vaikka joka viikko. Mukavahan se on joka kerta kuulla vauvan sydänäänet ja höpötellä terkkarin kanssa niitä näitä. Ja se on nykyään niitä harvoja menoja mitä on... muuten kotosalla tulee aikaa vietettyä, joka kyllä alkaa kypsyttämään pikkuhiljaa. Alkaa kaikki vaatteet olla pieniä ja miehen vaatteissa ei pahemmin kehtaa ihmisten ilmoille mennä. Ensi viikolla olis kavereitten häätkin, saa nähdä tuleeko lähdettyä, kun ei tosiaan ole mitään päälle laitettavaa. Esikoista odottaessa kyllä nautin raskauden loppuajasta. Vaikka rahattomana olinkin, niin kiertelin kirppareilla, luin kirjoja, otin päikkärit milloin huvitti, kävin kävelyllä ym. Nyt mikään näistä ei onnistu, kun on tuo taapero vahdittavana ja kunto ihan nollassa alhaisen hemoglobiinin takia. Nauttikaa siis te ketkä ensimmäistä odotatte ja olette hyvässä kunnossa!

Onkos muita joilla laskettu aika loppukuusta tai ketkä eivät vielä ole kovin malttamattomia synnytyksen suhteen?

Mimmu, kannattaa soittaa synnärille niin pääset näytille. Minulla myös esikoista odottaessa lirahti housuun pari desiä jotain 2 päivää ennen synnytystä ja sitten ei mitään, ei supistuksia eikä lisää lirahteluja. Soitin synnärille, niin sanoivat että sitä pitäs tulla vähän väliä lisää jos on lapsivettä. No, seuraavana päivänä kuitenkin kävin tarkastuksessa ja lapsivettähän se. Lääkäri kun teki sisätutkimuksen niin siitähän se synnytyskin sitten käynnistyi.

 
Voi, miten paljon nyt tapahtuukaan monelle!

Minä tässä pohdin sellaista, että kuinka paljon tuo perimä vaikuttaa siihen, syntyykö lapsi etuajassa tai jälkijunassa?
Jossain on sanottu, että perimä vaikuttaa, mutta onko teillä kokemuksia aiheesta? Eli jos itse on syntynyt la:n jälkeen, niin olisi todennäköisempää, että omakin lapsi odottelisi hartaasti..

Kaikenlaista tässä ehtii miettimään, kun kovasti h-hetkeä odottelee :)
 
Ei hemmetti minkä takia just yöllä pitää maha olla kipeenä ja päivästä sitten ei mitään. Ja illalla supistuksia tulee kovemmalla volyymella jo!! Pieni ärtymys jo tähän jojotelluun... ja siihen vielä lisäks kun odottelee äippäpolille pääsyä perjantaina niin on soppa keitetty valmiiks. Sori purkaukseni ei vaa enää tän mamman hermot kestä.

Ja joku kyseli imetyspaitoja ostin kanssa ne samat hennesin ja maukan t-paita imetyspaidat. Ostan sitten keväästä topin en viitsi vielä missään topissa mennä :) Ja ai että kiva katsella noita normaalivaatteita hennesissä.. ja toivoo sitä että vielä jossain vaiheessa pääsis pukemaan ne päälle. Monta kivaa paitaa näkyny siellä mutta ei uskalla ostaa kun ei tiedä mihkä kokoon mahdun synnytyksen jälkeen.
 
Voihan vimpulat Jenskula sulla tulossa jännää tänään=) Hitsit! Tsemppiä synnytykseen:) Ei taida meidän vauvoille tulla samaa syntymäpäivää..

Hansulainen: Siis yksi juttu, mikä on varmaa, niin taitaa meidän tyttö kerätä vaan kotiaresti päiviä tuolla. Tuskin se mihinkään on tuolta tulossa vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan.

Nää menkkakivut on mun mielestä siitä tosi kummallisia, koska on ruvenneet tulemaan sykleittain. Ei tasaisesti, mutta tulevat hetkeksi ja menevät ohi, tulevat hetkeksi ja menevät ohi.

mimmu: Soita ihmeessä synnärille ja käy tarkistuttamassa, onko lapsivettä. Et menetä siinä mitään ja saatat saada vaikka väliaikatietojakin;)

Mä taidan tästä pakata pian itseni ja suuntaa tuohon ystävälleni kakkuilemaan. Menee tämäkin päivä nopsaa:) Ajattelin ihan pokkana aloittaa olohuoneen maalauksen huomenna, jos pääsen tänään käymään Rautiassa:) Täytyy täyttää näitä päiviä jollain tapaa, vaikkei toi mies ehkä kovin mielissään ole, kun täällä aina remppaan ja rellestän:) Kävi tossa taannoin niin (oli muuten tämän asunnon ensimmäinen maalaamani seinä), että kysyin mieheltä "mitä tykkäisit, jos maalaisin keittiön seinän".. "öö pidän valkoisista seinistä".. "ole kiltti;)".. "kunhan ei vaan mitään radikaalia".. no mies tulee kotiin töistä: "SUKLAAN VÄRINEN SEINÄ"! "Joo.. sanoit ettei radikaalia, mutta sekottivat mulle rautakaupassa väärän maalin (joka oli muuten totta). noh.. ajattelin, että kyllä se tosta kuivuessa vaalenee,.. mutta ei tainnut  ihan käydä niin;)"
 
hei vaan kaikille taas pitkästä aikaa!!!
Meille tulikin sitten aika pitkä synnytysreissu, kun eilen vasta kotiuduttiin. Viikko siinä hujahti osastolla.
Täytyy sanoa että meinas olla mulle liian rankkaa maata siel saikulla. Että jos ei tuu babybluesia het synnytyksen jälkeen, niin se 24/7 sängyssä makaaminen oli ihan hirveää ja masensi!!! illat ja aamut meni itkiessä.

Nyt onneks ollaan pienokaisen kanssa kotona, ja eka yö meni tosi hyvin! isukkia herättelin moneen kertaan vaipanvaihtoon ja itse jäin makailemaan sänkyyn. Odottelemaan maitobaarin asiakasta emoticon
Poikahan tosiaan alkoi kellertää kolmannen päivän jälkeen, ja lopulta laitettiin sitten valohoitoon, ja sen takia emme päässeet aijemmin kotiin. Toisaalta oli hyvä olla pidempään sairaalassa kun mie olin ihan pois pelistä tuon välilihan leikkaushaavan vuoksi.
Edelleenkään en pysty istumaan, ja pidempi seisominenkin on työlästä. Luojan kiitos on ihana mies, joka passaa mua nyt täällä kotona. LoveLoveLoveLoveLoveLove <3

Jännittävää lukea miten muillakin merkit tulevasta synntyksestä lisääntyy! Siihen kiinnitin huomiota että aika monella on käynnistynyt/tulee varmaan käynnistymään  synnytys noilla vesien menoilla. Kun mullahan se kans lirahteli vettä parin päivän ajan aina pitkällään ollessa, ja sit ne meni lopulta ihan "kunnolla".

ääh, nyt pitää lopettaa, siellä on jo ruoka pöydässä!! -->

Hirmuisesti onnea ja tsemppiä tulevalle maratoonille!!!!! :)
 
Juups, tulin vaan nopsaan päivittämään, että lähetään käymään siellä Naikkarin päivystyksessä kuhan mies tulee töistä ja raapastaan jotain naamaan. Rupesi ahistamaan tosissaan, että jos siellä onki reikä ja joku tulehus iskee... Tosi mukavan kuulonen täti ainaki puhelimeen siellä vastasi, sanoi että kannattaa ehottomasti käyä testaamassa. Että jos ei minusta mitään kuulu, niin sille tielleni jään. emoticon
 

Tällaista tänään: Vaikkahan siis limatulpan irtoamisen ajankohdalla ei sinänsä ole mitään väliä (voi tulla paljon ennen tai vasta synnytyksen alkaessa), niin pakko hehkuttaa silti!
Tänään tuli osia ulos jo pariin otteeseenemoticon
Vihertävää, hyvin erottuvaa limaa. Nyt vaan odotellaan että tuleeko vielä loppu klöntti perästä. Tuntuu vaan nyt siltä, että on päästy asiassa edes pieni askel eteenpäinemoticon

Ja olkaa hyvä kuvauksesta!!
 

Vielä yhdessä kappaleessa täällä. Lääkitystä nostettiin, kahdelle sormelle auki, kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja täysin pehmeä. Vaavi ei ole suostunut vielä laskemaan riittävästi. Nämä oli terveiset puolen päivän aikaan, ja sen jälkeen sain siis tujumman lääkkeen. Saas nähdä auttoko, ja päästäänkö tänään synnäripuolelle kalvojen puhkaisuun.

Että tällaista täällä osasto 42:lla!

 
Takaisin
Top