Heinäkuun keskustelut

No niin... ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin [:)]
laskettuaika muuttui kolmellapäivällä. siellä se pikkainen heilutteli pieniä käsiä, pikkainen sydän löi oikein kovasti ja saatiin oikein hyvät kuvat mukaan. Nyt on niin helpottunut olo aivan ihana fiilis [:D]

Aurinkoista päivän jatkoa!
 
jaaha.. viikonloppukin oli ja meni.. Miehen tytär kera vävyehdokkaan saapui lomailemaan pariksiviikoksi ja mulla jo hermo riekaleina sen vävyklopin suhteen [:@] [:@] kuin voi olla noin saamaton vätys..? ja kun siitä kuullut kaikenlaista ja tietää ettei se olisi hyväksi tuolle likalle mutkun hän on niin in löööv ni paha mennä sanomaankaan mitään [:@] [:@] kunhan ei menisi laittamaan mitään nimeä mihinkään paperiin kun täyttää 18 [8|] tätä pelätään eniten kun nyttenkin tuo kloppi käyttää kaikki likan rahat omiin tupakeihin, kaljoihin ja harrastuksiin [:@] [:@]

Noh se siitä.. kahtotaan mitä on sitten odotettavissa tään oman masuasukin suhteen sitten reilun viidentoistavuoden päästä [8|]

Eilen käytiin yhdessä laittamassa tammalle ja varsulle uusi laidun eikä kloppi sielläkään kuin kitissyt kun on pitkää heinää, miljoona ötökkää, kuumakin oli ja tupakitkin loppu ja mun tarjoama mehukin pahaa [:@] [:@] Tamma ja varsu tuupattiin syömään 'uuteen peltoon' mistä olivat kuitenkin poistuneet takaisin vanhaan peltoon illalla [8|] noh, olkoon sit siellä [8|]

Hermot on piukalla senkin takia kun isännän työnantaja ei ole maksanut tiliä.. maksupäivä olis pitänyt olla perjantai, lauantaina lupaili olevan nostettavissa mut ei, ei näy tilillä vieläkään [:@] tilillä on rahaa tyyliin 48 cnt [8|] onneksi mulle tulee tili keskiviikkona, mut wítuttaa tuo vetkuttaminen [:@] sanois sit suoraan jos ei olekaan varaa maksaa tjn.. isäntä meinas et jättää himmelit tänään tirehtöörille ja kertoo palaavansa töihin kun tili joskus on tullut..

mut joo.. olotila sentän jotenkin kohtuullinen.. jokohan se 'aamupahoinvointi' sitten olisi loppumaan päin..? ja torstaina sitten ultraan.. siinäpä hivenen jännitettävää [:D]
 
Onnea nukalle iloisista ultrauutisista! Täällä jännitellään vielä pari tuntia, tänään iltapäivällä on eka ultra ja samalla siis niskapoimu-ultraus. Hui että kun aamusta asti on jännittänyt!

 Me kihlauduimme tuolla lomamatkalla :) 

Vauvauutiset kuultuaan appi/anoppi kyseli heti milloin on häät, mutta siihen ei osattu oikein sanoa vielä mitään, kun ei oltu keskenämme asiasta puhuttu. Sanottiin vaan että ei sillä ole niin kiirettä, katsotaan nyt... Minä kyllä halusin alusta asti mielessäni, että koko perheellä on sitten sama nimi.

Lomalla yhtenä iltana sitten sängyssä syliteltiin ja minusta tilanne tuntui sopivalta vaan tokaista, että "pitäiskö meidän mennä naimisiin vai ei?" Johon mies vastasi monisanaisesti että ehdottomasti kyllä [:)] ja hän oli kuulemma monta päivää pyöritellyt mielessään, milloin kysyisi minulta samaa. Oli ajatellut sen vaativan jotain yltiöromanttista tilannetta [:)]  

Eli minä siis käytännössä kosaisin, joskin yhteisymmärryksessä, ja sovittiin että haetaan esteettömyystodistus heti ja pidetään pienimuotoinen vihkiminen loppukesällä tai viimeistään syksyllä. Meille tulee siviilivihkiminen ja ajateltiin jos vanhemmat ja sisarukset kutsuisi paikalle, ja vihinnän jälkeen kävisi jossain hienossa paikassa syömässä. Rengastukset ovat vielä auki, ehkä tänään ultran jälkeen vois pyörähtää kultasepällä vähän "tunnustelemassa ilmaa". MInä haluaisin sekä kihla- että vihkisormuksen, mies ei vielä osaa sanoa. Ja jos kihlausaika on käytännössä vain pari viikkoa, kannattaako erikseen sitten hankkia kahta sormusta?...

Anyways, minä otan miehen sukunimen ja se tulee siis lapsellekin. Miehellä on nätti nimi ja mulla vähän "kovalta" kalskahtava, joten oon ihan tyytyväinen tulevaan muutokseen. [:)][:)][:)] IHANAA <3 <3 <3
 
ONNEA SADEPILVELLE & MIEHELLE !!!!

Niin, niistä nimiasioista.. mulla jävi tuuri kun tuon miehen löysin ja _halusi_ ottaa mun sukunimen. Meitä kun suomenmaassa vajaat parikymmentä..
 
Sadepilvi, no mä en uskalla ottaa selkäydinpuudutusta niin ajattelin että sen vaivan jälkeen saa sit tietää kumpi tulee (yllätyksenä).. Esim jos saa tietää kumpi tulee niin ei se sit niin iso yllätys oo.. (ystävälle kerrottiin että poika tulee niin hän osti kaikki siniset vaatteet ja sit sieltä tuliki tyttö, ystävä pettyi siit mutta nyt se elää onnellisesti =) ) Välillä on väärin käsityksiä
 
Miehen sukunimi tulee meillä, en ole koskaan edes harkinnut muuta vaihtoehtoa. Kihloissa on oltu 7,5 vuotta, naimisiinkin varmaan mennään jossain vaiheessa, mutta ei ole mitenkään tärkeysjärjestyksessä ylimpänä. Meillä on vähän hankalaa kun kummallakin on isot lähisuvut ja kaikki tietysti haluaisi osallistua, mutta mies ei halua olla isojen juhlien keskipisteenä niin pitäisi tehdä raaka karsinta johonkin. Itse haluaisin omat tietyt sukulaiset mutta se tarkoittaisi sitä että samat myös miehen puolelta pitäisi kutsua ja sitten juhlat onkin jo liian isot. [:D] Ehkäpä vaan lähipiirin kesken jotain pientä ja meidän näköistä kun vaan keksisi mitä se on.

Selkä temppuilee entistä pahemmin, ei pysty vieläkään töihin. Turhauttaa [>:] niin että tekee mieli vajota lattialle itkemään kiukkuaan pois. *huokaus*
 
Tuohon nimiasiaan... Avoliitossa asutaan ja kihloissa ollaan oltu kolmisen vuotta. Lapselle tulee miehen sukunimi, kun minusta vaan niin kuuluu... Ja sama juttu jos/kun naimisiin mennään niin sitten minäkin miehen sukunimen otan.
 
Ohos, mulla meni ihan ohi!

[font="trebuchet ms"]Lämpimät onnittelut Sadepilvi ja mies! =)
 
Oonkai mäkin nyt kääntymässä siihen miehen nimeen..vähän pitkin hamapain, mutta toinen niin tahtoo. Ja vaikeampi sitä on äitiä epäillä onko oikeasti sen äiti kun isää..

Sitten mulle on tullut taas lisää kysymyksiä! Esim että millon on niinkuin lääkärin tarkistus? vai tuleeko sellaista? Tosissaan kun se neuvola oli niin alku viikoista niin en muista juurikaan mitä siellä kerrottiin. Mutta tähän asti on ollut vaan neuvolan täti ja olikohan se sitten kätilö joka vain ultrasi. Päivystyksessä lääkäri teki sisä tutkimuksen, mutta noin niinkuin normaali raskaus ajan lääkärin tarkistus vai tuleeko sitä ollenkaan? vai pitääkö se itse varata halutessaan? luulisi että tällä ajalla pitäisi jotain tutkiakkin eikä vain puhua?

Sitten mietin myös että entä jos vaikka kuolen synnytykseen mitä tapahtuu vauvalle? Tai asuntolainalle ja asunnolle? Entä koiralle ja omaisuudelle (siis jos mulla sitä nyt olisi..) ? Vauva nyt vissiin jäisi isälle, mutta onkai vanhemmillanikin sitten oikeudet sen kanssa olla? Pitäsikö tehdä testämentti? Ja mitenköhän sekin tapahtuu?

Vai mietinköhän vain vähän liikaa? [:)] olisi vain kiva tietää että jos kuolee niin vauvalla olisi kaikki hyvin ja vanhempanikin saisi hänen kanssaan olla.. kuinka näistä kysymyksistä koskaan selviää kun yhteen saa vastauksen keksii kymmenen uutta..huah.. sit kun olisi hetki kysyä niin ei muista! 
 
basura pohtii vakavia.. niin kyllä mäkin aina joskus.. Kyllähän se muksu sille isälle jää jos synnytyksessä jotain käy.. sitä en sitten tiedä että onko tällä isällä oikeus evätä sun vanhempas muksun elämästä.. Tässä kun itsekin noita pohtinut niin tullut onneksi siihen tulokseen että kyllä tuo mies haluaisi pitää yhteyden myös mun vanhempiin.. Eläimistä me sovittu niin että jos mulle käy jotain, niin laittaa hevosista ne teuraaksi jotka jo elämässään kokeneet kovia, nuorempia voi sitten myydä jos ei kykene koko laumaa hoitamaan.. Lainaahan meil ei nyt ole tavallaan, kun me maksetaan vuokrana tätä paikkaa omistajalle/myyjälle.. siis niinko osamaksukauppa yksityisten kesken.. laina varmaan tässä koht puoleen otetaan ja sitten otetaan niitä takaisinmaksuturvia yms vaikka ne maksaakin. Menneestä elämästä muistelen että aikoinaan siinä takaisinmaksuturvassa oli joku tämmönen puolisonkuolemanvaraltatakuu....
 
Heips!

Onnea kaikille jotka saaneet ihania uutisia ja tuoreelle kihlaparille!

Täällä on pahoinvointi hellittänyt, eilen oli eka päivä kun olo oli loistava. Ja tänään sama jatkui. Nyt jaksaa paremmin nauttia auringostakin [:D] Olo on mahtava !

Sukupuoli meinataan kysyä, mutta pidetään se lähipiirin tietona. Siskolla on kaksoset, tyttö ja poika, niin helpottais vähän lainattavien vaatteiden suhteen kun ei kaikkia tarvitse säilyttää. Se jää nähtäväksi suostuuko vauva paljastamaan sukupuolensa.

Nyt on aika painella pehkuihin !
 
Minä täälä taas.... Kiitoos epelation ja rozie [:D]

basuralla vakavat mietteet tosiaan... [:)]
Tuosta lääkärineuvolasta, mulle neuvolan täti varasi jo ekalla neuvolakäynnillä ekan ultran (tänään) ja neuvolalääkärin (joka on mulla ylihuomenna). Luuliisi että sen pitäisi sullakin hoitua neuvolan kautta?! En uskoisi että mikään ylimääräinen päivystyksen tutkimus "korvaa" normaalia tarkistusta. Rimpautas neuvolaan ja kysy niin selviää [:)]

Synnytyksissä tietysti voi tapahtua kaikenlaista, ikävääkin. TÄssä vaiheessa on varmaan normaalia että monenlaiset pelot pyörii mielessä, vaikka onkin niin epätodennäköistä että mitään yltiövakavaa kellekään meistä sattuu.

Vauva varmasti saa jäädä isälle jos äidille jotain synnytyksessä käy. Tosin, kun avoliitossa eletään niin isyyshän tunnustetaan vasta syntymän jälkeen, eli lakipykälistä en osaa sanoa [8|] Menisikö silloin vauvan virallinen huoltajuus ensin isovanhemmille?... Kai nämä asiat ovat ihan sovittavissa, kunhan toimitaan vauvan parhaaksi eli saa jäädä läheistensä kanssa. Luullakseni voidaan määrätä myös niin että isovanhemmille tulee lakisääteinen tapaamisoikeus tms. Plussaa olisi että on silloin hyvät välit appivanhempiin. Me kun itse mennään kohtpuoliin avioon niin silloinhan vauva jää automaattisesti isälle jos minä kupsahdan.

Omaisuuden ja koirien ym. osalta on hyvä olla se testamentti, muuten ei avopuolisolla niihin lie oikeutta jos ovat sinun omaisuutta olleet. Meidän asuntolainaan otettiin sellainen kuoleman varalta takaisinmaksuturva, että jos jotain sattuu niin toinen pystyisi jäädä tähän asumaan kuitenkin, kun koko lainaa ei kuitenkaan yksin pysty maksamaan.

Mutta ethän hyvä ystäväinen mieti liikaa [:)][:)] Tässä vaiheessa tärkeintä on iloita jokaisesta päivästä ja onnellisesta odotuksesta!! [:)]
 
Minä sain neuvolalääkärille ajan ekalla neuvolakäynnillä. Lääkäri olikin sitten viime viikolla ja jos olisin ollut viisas niin olisin ottanut sen vasta ultran jälkeen. [8|]

Mulla oli ärsyttävä tuo lääkäri, ei ollut oman neuvolan lääkäri vaan joku vieraileva tähti. Ainoa mistä puhui oli se että kun nyt olen saanut tupakoinnin lopetettua niin enhän sitten aloita raskauden jälkeen uudestaan! [:@] Sanoin kyllä että mulla tuo oli helppoa ja ei, ei ole suunnitelmissa aloittaa uudestaan mutta hoki vaan että ei saa aloittaa. Olis pitänyt sanoa tantalle että paras keino saada tupakoija tupakoimaan on tupakoimattoman saarnata aiheesta. [:@]
 
Onnea Sadepilvi kihlauksesta!

Ja kaikille muillekin, jotka oman mussunsa näkivät telkkariruudulta ja tai muuten vaan on onniteltavaa[:)].

Onpas vain ollut ihana päivä ultran jälkeen.
 
Juu hei onnea muuten sadepilvi!! Meni ihan ohi tässä syvällisiä pohtiessa [:)]

Täytynee kysyä sitä lääkäriä kun 26.7. on ens kerran neuvola..Musta tuntuu että oon kokoajan soittelemassa sinne niin kehtaa enää [:D] Kuitenkin sillon päivystyksessä ei ollu mitään poikkeavaa.

No täytynee puhua nuitten "perillisten" kanssa et miten sit sovitaan mut en tiiä sit että kuinka lainmuikaisia ne suulliset sopimukset on jos ne lähteekin sitten sotajalalle. Eräänkin kerran nähnyt näitten 5 hautajaisten jälkeen vähemman yhteisymmärryksessä olevia perimisiä..  No jos nyt kuitenkin toivoisin tässä että saisin ite olla vauvaani ja koiraani kaitsemassa. Onhan meillä suomessa sen verran hyvät hoidot ja kerran ne on jo mut sieltä kuolemankielistä pelastanu niin jos ois vaikka vähän kissan vikaa ja ois ne 8 elämää vielä jäljellä [;)]

Kyllä tänään taas mietin että haluanko koko lasta tehdä tälläiseen maailmaan kun kuulin uutisissa siitä Porvoon mäkin autokaistan ampumisista..Kyllä ihmiset voi olla sekasin päästään! Uskalla nykyään vastaan tulevaa erehdyksessä ees vilkasta kun tulee pian kuula kalloon.. Voi voi..oispa joku pikku saari jossain jonne vois lähtee kaikkien "normaalien" ihmisten kanssa pakoon tästä hullusta maailmasta ja poliitikkojen typeristä päätöksistä!

Tänään lähdenkin sitten shoppailemaan jotain mukavampaa päälle ja sitten on 7työpäivän putki ja sitten se alkaa se kauan odotettu kesäloma! Tosissaan kun 2006 oon alottanut työnteon sillei "tosissaan" ja vaihtanut paikkaa tai ollut vuokrafirman kautta niin noita lomia ei oo kerenny kertyä kuin 10pvä viime kesänä niin kyllä tämä 4vko palkallisena lomaillessa on jo ihan ansaittu ja odotettu!
 
jaaha.. se sitten vau:n kirjeen mukaan alkaisi se energinen toinen kolmannes *haukotus* pahoinvoinnit ovat ehä taakse jäänyttä, tai ainakin nyt mennyt jo useampi päivä ilman ällötystä.. No eilen oli simmonen kerta kramppaus, mut ei edes tuntunu siltä et pitäis sännätä vessaan.. taisi johtua vain (liian) täydestä massusta ja äkkinäisestä liikkeelle lähdöstä..

Kantava tammamamma pitäisi huomenissa noutaa pois laitumelta, utareet ovat jo kohtuullisen täynnä.. laskettu aikahan sillä olisi vasta tuolla elokuun puolessa välissä, mutta saattaa jakaantua jo parin viikon sisään.. noh, jotain odoteltavaa tässäkin pihassa [:D]
 
 
 
Onnittelut tuoreelle kihlaparille! <3 <3
 
basura (((iso hali)))) Voi siun ajatuksen juoksua [:D] 
Lapsihan on perillinen, eli sille menee äidin omaisuus, jota isä sitten hoitaa, kunnes tulee täysikäiseksi.
Meillä on asuntolainassa takaisinmaksu turva, joka kattaa molempien kuoleman ja jonkin asteisen tapaturman ja miehen työttömyyden.
 
Mie taidan sitten noudattaa Vaun kirjettä, kun perjantaina vaihtui viikko, ja energia tasoa palasi :) Lauantaina lakkailin jalkalistoja helteessä, mutta pressukatoksen suojassa, käytiin koirien kanssa jälkimetsäilemässä illan suussa ja mulla oli vielä iltavuoro ( pari tuntia). Sunnuntaina sitten lisää lakkailua ja illalla agilityyn. Eilen vaihdettiin tavarat kämpän päästä toiseen ( meillä siis remppamenossa: lattiapinta vaihtuu koko talosta + keittiö uusiksi + pintaremonttia ( ja vähän lattianpinnan altakin piti oikaista) ja sitten illalla käytiin koirien kanssa tokoilemassa :D
 
Ihanaa! Sunnuntai iltana koiratkin ( 4 kpl) makasivat hyvin tyytyväisenä, kun heidän päitä oli rassattu ja fyysistä kuntoakin kysytty :)
 
Huomenna on neuvola, kiva nähdä onko hb noussut yhtään vai nousiko energia taso muuten :)
 
 
 
 
Kiitos ihanaiset! [:)] <3 <3 
Kihlarenkaat on nyt sormissa ja muikea hymy naamalla [:)][:)] Avioliiton esteettömyys haettiin aamulla maistraatista, nou problem sillä suunnalla ja nyt suunnitellaan milloin & missä vihintä.

basura: samaa tulee joskus ite mietittyä, että mihin kamalaan maailmaan sitä lapsia ollaan pukkaamassa... Pitää vaan toivoa että ei satu koskaan omalle kohdalle noi hullut!

epelation ohhoh, teillähän riittää kantavia mammoja [:D][:D] Kun on emäntä, miniä ja vielä tammakin yhtä aikaa [:D][:D] Tainnut tapahtua jonkinsortin tuulipölytystä teidän suunnalla! (no enhän minä oikiasti vertaa sinua&miniää mihinkään hevoseen [:D])  Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten noi hevosten varsomiset yleensä menee, kauanko ne kestää ja onko niissä usein ongelmia? Eli ei voi jättää laitumelle varsumista odottelemaan? Hevoset on minusta ihania otuksia [:)]

Miten sinä Oonuska oletkin noin energinen?! [:D][:D] Tuo kaikenkattava remontti jo yksistään veisi multa varmaan kaiken energian, ja sulla vielä koiraharrastusta. *nostaa hattua* Minkälaisia koiruuksia sulla olikaan?

Mä olen haaveillut kans pienen ikäni koirista, muttta nyt siirtyy koiran hankinta muutamalla vuodella ehkä. En halua ottaa koiranpentua ja pientä vauvaa yhtä aikaa hoitoon :) vaikka kyllä varmasti onnistuu, ei siinä mitään, mutta keskittyisin nyt ensin yhteen asiaan kerrallaan :)

Helteistä päivänjatkoa!! [8D]
 
Nyt huolestuttaa... Lauantaina päivällä alkoi kukkukipu ja illalla nousi kuume. Sunnuntai meni nukkuessa, edelleen kurkkukipua ja kuumetta. Eilen raahauduin työterveyteen, CRP pikatestillä 118, eli kunnon infektio on siis menossa. Lääkäri diagnosoi taudin angiinaksi, mutta halusi varmentaa taudin vielä nielunviljeyllä. Aloitin eilen vahvat antibiootit. Tänään lääkäri soitti, että nielunviljely oli puhdas! Siis WHAT??? Kuumetta on ollut edelleen siinä 38-38,5. Eli tilanne on se, että mulla on jokin määrittämätön tulehdus, vielä ei tiedetä missä!!! Pelottaa, että tulehdus löytyykin tuolta alapäästä, tai että pikkuiselle on aiheutunut tästä jotakin vahinkoa.
Huomenna labraan, jossa otetaan lisää kokeita...
 
voi ei kjeev! Kuulostaapa kauheelta! Mutta voit nyt ainakin turvautua siihen että lääkärit on ollut tietoisia että oot raskaana, että eikai ne sillon mitään ihan älyttömiä myrkkyjä voi määrätä! Ja jos kuitenkin oireet on yläpäässä niin tokkopa ne viralliset vaivat sieltä alhaalta voi johtua..Mutta uskon kyllä että pelottaa..onneksi kuitenkin tutkivat eikä vain paina villasella. Koitat nyt ottaa rauhassa ja olla stressaamatta että parannut nopeasti! [8|]
 
Takaisin
Top