Heinäkuun höpinät

Niin eikös se kuvata sit magneetilla? Ku mullakin varmaan sit joudutaan kuvaamaan lantio, jos ei saada vauvaa kääntymään RT:hen...
 
Mistä ihmeestä saapi noita potkuhaalareita tai mitä nyt ovatkaan (ei välttämättä hihoja)??? Minulle on niitä kehuttu, että ovat käteviä, mutten ole törmännyt sellaisiin kuin kirpputoreilla ja sieltä olenkin niitä parit löytänyt..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Potkuhaalareita on kyllä vaikee löytää mistään. Mäki oon löytäny kaikki potkarit kirpparilta tai äitiyspakkauksesta. Samoin kun yritin ettii puolipotkareita ni niitäkää ei meinannu millää löytyy! Varsinkaa neutraaleissa väreissä...
 
Kolme viikkoa laskettuun aikaan... Hui. Minne tää aika on kadonnut?! Alkuraskaudesta viikkoja ei tuntunut tulevan millään, puolivälissä keskityin ihan johonkin muuhun kuin viikkojen laskemiseen ja nyt loput on hävinneet jonnekin. Vielä on vaikka mitä tekemättäkin, mahdankohan edes saada kaikkea valmiiksi. "Pakolliset" on kuitenkin onneksi jo hoidossa eli alkuun päästään kyllä. Hassua ajatella että kuukauden sisään tuo massussa möyrivä kaveri onkin kainalossa. Ihanaa. Ja jännittävää.
 
Samat aatokset Zanzibarin kanssa.. pikkasen reilu 3 viikkoo enää laskettuun aikaan. Tää vika kuukaus on kyl yhtä tuskasta oottelua, syntyis jo :) Vaikka muuten olen nauttinut ihanasta raskausajasta, niin nyt riittää, kiinnitin jo telakan tänään autoon ja pakkasin sairaalakasseja :welcome vaan vauveli :Heartbigred
 
Minulla on yhä sama fiilis kuin aiemminkin: mihin tämä aika katoaa, h-hetki tulee jotenkin liian joutuun. Olisi kiva vielä olla raskaana, sillä veikkaan tämän jäävän viimeiseksi raskaudekseni.

Pikkuisen hirvittää tuleva ja se miten saamme perheen uniaikataulut synkrosoitua siten, että kaikki saavat riittävästi unta. Poikamme on aikainen herääjä, ei osaa jatkaa unia aamusta vaikka nukkumaanmeno olisi ollut myöhäisempi. Eilen herättiin kuudelta kauhealla kiukulla. Itseäni melkein itketti, sillä oma yö oli ollut hyvin repaleinen. Aamun poika kiukkusi, minkä jälkeen totesin, ettemme voi jäädä kotinurkkiin. Pakattiin eväät ja uimakamppeet ja mentiin rannalle. Kesätuuleen ja aurinkoon haihtui pojan ja äidin kiukut ja olimme rannalla lopulta koko päivän.
 
Sinitähti, mun tyttö on kans aamuvirkku, herätään vapaalla ollessa yleensä seitsemältä, joskus aikaisemminkin. ja minä olen aina se, joka herää tytön kanssa. tai minut hän siis herättää. meillä oli keskiviikkona kavereiden häät sadan kilsan päässä ja se ilta vähän pitkittyi, kun tyttö nukahti kotimatkalla puoleksi tunniksi ja kukkui sitten melkein puolille öin. toissailtana hän nukahti ehkä kymmenen aikaan ja eilen ei meinattu saada häntä millään päikyille. mekin käytiin eilen uimarannalla ja oltiin hieman yli tunti. lopputulos oli, että tyttö väsähti kunnolla iltaruoan jälkeen, sanoi olevansa väsynyt jo hyvissä ajoin ennen nukkuma-aikaa ja nukahti melkein heti, kun kävin illalla peittelemässä sänkyynsä.
 
Taidan siis olla onnellisessa asemassa kun meiän tyttö nukkuu suht myöhään. Nukkumaan se menee 21 pintaan ja herääminen tapahtuu yleensä jossain vaiheessa 7 ja 8.30 välillä. Tänään esim. Tyttö nousi ekan kerran sängystä 6.30 ja kipitti meidän huoneeseen niin kuin aina. Sille pitää vaan sanoa että "omaan sänkyyn siitä, nyt on vielä nukkuma-aika" ja sit se menee takasin. Se heräs lopulta vasta 8.30. Aluks tein hölmösti ja otin sen viereeni heti kun se tuli aamulla huoneeseen, mutta se tarkotti sitä että kukaan ei enää nukkunut. Ei se tyttö meidän vieressä siinä enää ruvennut nukkumaan vaan rupes aina puuhaan kaikkee ja jutteleen. Jos se tulee 7.00 jälkee meiän huoneeseen niin sit otan sen viereen ja köllitään vielä vähän aikaa(eli siis tyttö myllää ja minä sanon välillä "mmhhm, jooo-o". Mies on nyt ruvennut oleen sikeeunisempi niin sitä ei ees pahemmin haittaa että joku tulee sänkyyn möyriin. Se on nyt lomallakin. Sillon kun se on töissä niin se herää itte jo 6.30 joten nää meidän aamutouhut ei siihen pahemmin sillon vaikuta.
 
meillä tyttö nukkuu samassa huoneessa, mutta jos on kauhean aikaista, niinkuin esim. eilen aamulla ennen klo 6, hänelle menee kyllä läpi, että nyt on vielä yö, nyt nukutaan. toisina aamuina tyttö varmistelee "eihän äiti enää nukuta" :)
 
Ai että! Kyllä virkisti käydä järvessä uimassa! Tuli heitettyä jääkonttikin! Oli se vain erilaista mahan kanssa! Happea ei saanut niin hyvin.. Mutta mukavaa oli siltikin!!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
meillä mies päätti, että tänään pakataan sairaalakassi... vielä ei ole tapahtunut, mutta eiköhän se viimeistään sitten tapahdu kun seuraavan kerran mua supistaa. Kivut on siirtynyt alaspäin, että kai on pakko alkaa uskoa, että ei enää montaa viikkoa!
 
Hui! :) Jännityksellä ootan kuka meistä posahtaa seuraavaksi :grin Mulla taitaa mennä vielä monta viikkoa :rolleyes:
 
Täällä heitetty lomareissu Helsinkiin, huh kun otti hetkittäin koville. Yleensä niin reipas 2,5-vuotias päätti taantua reissussa vauvaksi ja aina kun olisi pitänyt kävellä pikku matka rupesi vikisemään "en jaksa kävellä äiti kanna!". Ja miehän kannoin minkä kykenin, eilen sit kävelinkin etanavauhtia itsekin kun selkää särki ja mahaa kiristi. Viimeinen pitempin reissu ehdottomasti, ja rattaat kulkee taas mukana. Olisi kiva pitää tuo maha-asukki vielä ne tarpeelliset vkot mahassa, nyt vasta rv 34+7. Taidetaan siis loppuloma lähinnä kotoilla pojan kanssa :) Onneksi poika menee elokuun alusta 2-3 pvänä vkossa hoitoon, saa ikäistään seuraa ja mie mahan kanssa lepäillä. Ensi viikolla pitäisi alkaa pesemään niitä vauvanvaatteita. Aurinkoista alkavaa viikkoa!
 
Ei enää edes kolmea viikkoa laskettuun.. Mut mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole näkyvissä! Edes mun maha ei ole vielä laskeutunut.. Rv 37+3 käydään jo nyt kun vuorokausikin vaihtui. Kohtalotovereita?
 
*diudiu* ei mullakaan mun mielestä oo mitään sellasia oireita, että ois synnytys lähestymässä. Vaikka en kyllä edelleenkään tiedä, millasia ne sitten edes olisi :D

Mutta oon henkisesti varautunut, että tää menee "yliajalle" eli sinne viikon 41-42 tietämille. Esikoiset käsittääkseni usein menee, ja kun ei oo ollut mitään merkkejä siitä, että tyyppi aikoisi tuolta ulos vielä tulla, niin ajattelen koko ajan että "3-5 viikkoa vielä". Laskettuun siis se 3 viikkoa, nyt 37+1. Jotenkin mieluummin varaudun siihen, että menee yli koska luulen että mulle alkaa olla henkisesti aikaa rankkaa sitten se viimesten viikkojen odotus...
 
oon samoilla linjoilla Pipridaen kanssa, asennoidun minäkin siihen, että yli lasketun menee ja ehkä jopa yliajalle. siksipä en edes odottele laskettua aikaa vaan ihan suoraan rv 42+. mulla nyt rv 35+3 ja ehkä maha lähtenyt vähän laskeutumaan, mutta ei mitään selkeitä merkkejä synnytyksestä. ei kyllä ollut esikoisestakaan näillä viikoilla eikä edes lähempänä laskettua aikaa.
 
Ei mullakaan oo vatsa vielä laskeutunu. Vahtaan vainoharhasena tätä kupua räpsien kuvia joka toinen päivä ja verraten niitä sit edellisiin, et jos edes jotain olis tapahtunu :rolleyes:

Mullakin koko ajan ollu kyllä sellanen kutina, että yli menee. Ärsyttää jo valmiiks :mad:
 
Kamala sää! Kamala, kamala, kamala!!! Henki ei kulje. Aurinkokaan ei paista, mutta hiostaa ihan hirveästi vaikka vain istuisi.. Pienintäkään tuulenvirettä ei ole.. En tykkää, mikäs siinä jos pääsisi järveen uittamaan itseään...

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin, oon mäkin varautunut siihen, että yli menee ensikertalaisena. Mutta olis se kiva kun jotain muutoksia tapahtuis tässä tilanteessa! :p Mitä ne sitten ikinä liekään.. Hmm...pitäisköhän mun alkaa vaik pesee noita likaisia kaappien ovia? :rolleyes: Mä oon itse syntynyt pari viikkoa etuajassa, kun äiti muutti sillon. :wink
 
Mä toivon kyllä että pysyisi mahassa vielä ensi maanantaihin asti. Sitä ennen kun ois luvassa vielä yksi reissu, yksi konsertti ja sillon maanantaina koiran eläinlääkäri. Sitten voisinkin alokaa vaikka jonkun siivousurakan ihan silta varalta, että jos se vaikka sattuis auttamaan...kaapit kaipaiskin kyllä vähän siivousta :wink
 
Takaisin
Top