Heinäkuun höpinät

August14

Sanavalmis juttuseppä
Elokuunmammat 2014
Elomammat 2017
Huhtikuiset 2021
Sehän on jo heinäkuu ja H-hetki lähenee suhinalla!! :) täällä mennään niin hyvällä ololla (ei vaivoja eikä kipuja ollut moneen päivään ) niin alan uskoa, että mennään yhdessä sinne 42 viikolle asti, jos näin jatkuu olot.. :D
 
Voi ihanuutta! Kahvin haju ei enää ällötä! Aika ratketa juomaan! :grin

Pitää kuitenki ehkä alotella vähän maltillisemmin. Oon joskus muinoin juonu kaheksaakin kuppia päivässä, mutta ehkä pitäydyn tässä yhdessä näin synnytykseen asti. Tai kahdessa...
 
Ihana aamuhetki. Koirat käytetty ulkona, mies lähetetty töihin, toukka puuhastelee masussa rauhassa ja aamukahvia sängyssä. Ihana äitiysloma :Heartred nyt voikin pohtia mitä tänään tehtäisiin. Siivousvimma on ilmestynyt jostain, pikkuihmisen vaatteetkin on viimein pesty ja laitettu paikalleen odottamaan. Kivut on helpottaneet huomattavasti, kun ei tarvi päivää töissä taapertaa. Tähän olotilaan vois vaikka tottua :D
 
Puuh, viime yönä selvis mitä käy, kun nukkuu liian pitkään selällään. Näin ahdistavia painajaisia, siis sellasia hengästyttäviä, sit heräsin ja se olo jatku. Olin ihan pökerryksissä, oksetti, oli järkyttävän kuuma, nimenomaan selkä oli ihan hiessä ja tulikuuma, janotti, heikotti, pyörrytti. Et ei se huomaamatta taida mennä jos nukkuu selällään liian kauan..

Kuuuuukaus aikaa, 2.8. TULE JO! Mä en jaksa enää!! Vaikka kaikki edelleen hyvin, olokin ihan ok,mitä nyt väsyttää.. Mut ei jaksa. En haluu. Tulis jo ulos! Ärr, tekisi mieli mennä jo nyt pinnistelemään jos vaikka jouduttais :grin Mulla varmaan sulaa aivot jos toi päättää olla yliaikainen. Meen 2.8. synnärille ja sanon, että mulle luvattiin, että tää syntyy nyt, enkä lähe täältä ennen kun se on ulkona :grin Onkohan yleistä, että v*ttuuntuneita yliaikaisia joudutaan vartioiden avustuksella saattamaan pois synnäriltä :grin

Tänään anoppi ja ukkelin kersat tulee ja on jonkun aikaa yötä. Ukkeli kun kävi lastensa kanssa äipällään ja jätti kersat sinne viikoksi, ni nyt ne sitten tulee ja valtaa meitin kodin! Anoppi on ihan jees, mutta noi lapset on niiiiiin äänekkäitä ja vilkkaita, et ei oikein sovi yksiin tän mun ääniherkkyyden ja pienen ärtymykseni kanssa.. Ärsyttää jo valmiiksi. Ja ärsyttää että miehen lapset ärsyttää, mut en mä voi sille mitään, syytän hormooneita! Ja hiljaisuuteen tottuneita korviani. Varsinkin se poika.. Ei jessus, se avaa suunsa aamulla ennen kuutta ja laittaa sen ehkä kymmenen jälkeen illalla kiinni, jos silloinkaan. Se on niiin kovaääninenkin. Se vissiin puhuu jokaikisen ajatuksen ääneen ja kovaan ääneen. :grin

Mahassa ei oo meno rauhottunut vieläkään. Välillä on hiljaisia päiviä, mut tolla on aina ollut vähän sellainen syklitys sen päivissä. Pari päivää remuaa ihan kamalasti, sitten alkaa rauhottumaan yhtenä päivänä, sit yhen päivän on tosi hiljaa (sen mittapuussa, kyllä silti reilusti liikkuu) ja sit taas alkaa remuumispäivät.

Lidlis ei oo ollu viikkoon mun jäätelöä. Tää on salaliitto, ne haluaa pilata mun loppuraskauden. Perkele.:rolleyes:
 
Gnome, mä oon nyt raskausaikana laittanut normaalikahvin sekaan puolet kofeiinitonta kahvia. Sillon voi juoda enemmän. Mulla toi kahvi jostain syystä alko nyt raskausaikana vaikutaa yöuniin jos join enemmän kun kupin tai jos juon vielä 16.00 jälkeen sitä. Ihan hölmöö, koska TODELLA tykkään kahvista ja juon sitä normaalisti paljon. Sellanen tuopillinen aamulla normaalisti ja töissä kun kävi niin monta kuppia päivän aikana. Nyt ei oo enä voinut. Ajattelin kyllä jättäytyä tähän synnytyksen jälkeenkin, eihän se nyt kauheen terveellistä oo juoda sitä noin pajoo.
 
Heinäkuu alkanut ainakin kivuliaasti :confused: Alakerrassa vihloo ja juilii. Liikkuessa varsinkin - ilmeisimmin pitäisi vaan olla ja kääntää kylkeä... Siis tuntuu että kohdunsuussa - siellä päin - vihloo... Ja väsyttää... Tämä on ihan uus vaihe - tähän asti jaksanut ihan mainiosti mutta nyt tekis mieli vaan nukkua

Laskettuun aikaan tosiaan matkaa vielä vajaa 7 viikkoa - apua... sehän on ihan kohta !!:schoked025
 
Hirveä heinäkuu. Siinä mun kuukauden aloitus hehkutukset :grin
En oo koko raskauden aikana ollu näin poikki ja joka paikkaa kolottaa niin, että elokuuhun tuntuu just tällä hetkellä olevan ihan ikuisuus! Mutta päivä kerrallaan ja hammasta purren..Suomalainen sisu kehiin :smiley-angry016
 
Nitti, mäki oon tottunu alottamaan aamun ämpärillisellä kahvia, joten totuttelu kofeiinittomaan elämään oli aika kova koulu sillon alkuraskaudessa.

Jotenki suhtaudun varauksella noihin kofeiinittomiin kahveihin, tuntuu huijaukselta :p Onks joku tietty merkki ollu hyvä? Yleensä juon tummapaahtosia kahveja :) Tosin vois olla hyvä, ettei pääse repsahtamaan taas siihen viiden kupin päivätahtiin. Ei se hampaillekaan kauheen hyvä oo, enkä oo vielä tutkinu, miten paljon tota on terveellistä litkiä imetysaikana.
 
Mä ostan yhtä ja ainoota mitä oon Prismasta löytänyt. Varmasti jostain erikoiskaupasta tai Stockan Herkusta tai jostain löytyy erikoispaahteisia kofeiinittomia, mutta ei ainakaan Prismasta löydy. En muista nimee, sellanen keltanen paketti se on.
 
ihanaa kun on muitakin kahvinkuluttajia!
Mulla kahvi loppui itsestään ennen joulua, puolessa välissä kupillista tuli niin outoo olo, et siihen jäi.
Huhtikuusta alkaen olen taas juonut, tosin laskien niitä mukillisia.

Heinäkuu ei kyl alkanut hyvin. Myllerö on ollut tosi rauhallinen ja viime yönä heräsin jo ihan paniikissa ja kaivoin kotiopplerin esiin :D
 
Itselläni on jotenkin sellainen fiilis, että apua kun aika rientää. Olen ollut onnekas, kun pystyn suht normaalisti liikkumaan ja toimimaan, joten voisin vielä liikkua ja nukkua, keräillä voimia pikkuvauva-arkeen. Esikoisesta oli samanlainen tilanne, raskausaika ei tuntunut raskaalta, mutta synnytyksen jälkeen olin ihan kuutamolla pitkän aikaa. Nyt kun olen jotenkin varautunut siihen, että seuraavat 2 vuotta tulee olemaan yhtämittaista koiranunta, ei minulla olisi vielä kiire synnyttämään. Tosin olen kyllä jo kovin utelias näkemään, minkälaista pientä ihmettä olen kohta 9kk sydämeni lähellä kanniskellut. :Heartred
 
Ja täällä alkoi oikein heinäkuisesti ukkosella tämä yö. Illalla päässäni mietin (satoi kuin....) ONNEKSI on näin viileä keli, niin ei ole ukkosta!! No sitä saa mitä tilaa. Täällä valvotaan sitten koko yö.. Pelkään ihan kamalasti ukkosta, vaikka tiedän, ettei se nytkään minulle mitään tee. Viimekesänä asuimme maalla, keskellä peltoja, korkealla mäellä. Tuli aivan hirveä ukkonen (välkkyi ihan jatkuvalla syötöllä) ja minä itken lattialla, että me kuollaan tms. Samaiselta paikalta on meillä palanut aiemmin iso hallirakennus, jossa paloi kaikki traktoreista lähteen.. Sen ukonilman jälkeen olen nähnyt painajaisia ukkosesta ja aina se on saanut minut pelkäämään.. Oivoi, onneksi tämä on pian ohi (sade/ukkostutkat auki tabletilla koko ajan)!! :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuuden viikon kesäloma kului hujauksessa, alkuun oli fiilis mitä mahtavin. Monen vuoden duuniputki katkes kerralla kunnolla ensimmäistä kertaa vuosiin pidemmäksi aikaan. Oli ihan voittajafiilis. Ekalla viikolla suuntasin vielä lääkärin lausunnon saatuani viikoksi Kreikkaan kavereiden kanssa äkkilähdöllä. Taisi olla viiminen reissu vähään aikaan, joten siinä mielessä oli kyllä vielä ihana päästä kunnon rannalle turkoosin meren äärelle. Ottaen huomioon erityisesti tämän kesän kelit Suomessa.... blaah

Loput lomasta onkin mennyt enempi ja vähempi kotosalla. Vauvan huoneen remppasin (maalasin seinät) omin pikku kätösin, sisustus onkin nyt hyvin vaaleanpunainen, joten toivottavasti ei tule ylläreitä synnärillä ;D Pikkujäbä nimittäin joutuu siinä tapauksessa hyväksymän vaaleanpunaisen huoneensa, vaatteensa ja vaununsa :D Tyttöä on kuitenkin lupailtu 99% varmuudella, joten sillä ennusteella nyt mennään. Suurin osa hankinnoista vauvalle tehty, vaatteet on pesty ja kaikki on paikoillaan. Vain vauva puuttuu !

Pari päivää sitten alkoi virallinen ä-loma ja jestas kun oon tylsistynyt ja vaivanen! Himassa norkoominen ei vaan oo mun juttu yhtään! Siihen päälle harjotussupparit ja viimeisimpänä nyt vielä liitoskivut. Huomenna vika neuvolalääkäri (Helsingissä mulla on ollut kaksi lekurikäyntiä, yksi Rv 28+4 ja nyt toinen Rv 35+3.) Palaan tuohon käyntiin huomenna sitten oikeassa ketjussa.

Oon ahkerasti roikkunut täällä foorumilla ja lukenut lähes kaikki meidän jutut mutta lisäksi myös heinäkuisten ja kesäkuistenkin tarinat. Erityisesti synnytyskertomukset on olleet nyt erityisen mielenkiinnon kohteita viime aikoina, Ekaa kertaa kun on asialla, niin jotenkin haluaa imeä kaikki kaikki kokemukset, sekä positiiviset, että negatiiviset. Päätinkin nyt aktivoitua ja alkaa rustaamaan tänne itsekin omia kuulumisia. Vertaistukiverkostona foorumi on kyllä erinomainen :)

Onko siellä muitakin yhtä kärsimättömiä tapauksia kuin minä? :D
 
Nyt on sitten tutustumiskäynti Kättärille viimein varattu! Onko muita, jotka on menossa tutustumaan omaan synnytyssairaalaan ennen H-hetkeä? Sain ajan 21.7 joten saa nähä oonko sillon jo jakautunut vai kasassa :P Laskettu olis 3.8.
 
Itse en tiedä teinkö virheen, kun en varannut tutustumiskäyntiä.. Kyllä paikat on jo aika tutut, mutta silti mietin, että olisiko pitänyt käydä vielä.. Aikataulu vain ei anna periksi, että voisimme miehen kanssa käydä siellä yhdessä.. :sad001

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko kenelläkään tunnetta, että h-hetki koittaa ennen laskettua? Että ois enää muutama viikko aikaa? Mulle tuli tänä aamuna semmoinen tunne.. Äh, en tiedä..varmaan mielikuvitus laukannut taas liikaa.. Mutta on vaan jotenkin ihan erilainen olo ollut tänään... Pääsisi edes sinne lääkärille jo.. Ei jaksais vaan kotona odottaa ja pähkäillä missä mennään..:confused:
 
Mulla on ainakin toiveissa että tulis jo heinäkuun lopulla mutta eihän näistä ikinä tiedä. Yliajalle meno olisi kyllä täyttä tuskaa kun nytkin oon jo ihan kypsä ja vaivanen :D
 
Mulla on kans ollu pidemmän aikaa sellanen olo. Mut voi toki olla sitäkin, että odotan sitä niiiin kovasti, että on toiveajattelua? :grin
 
Miulla ei ole ollut semmoista tunnetta, toivetta ehkä, mutta tunne on että täällä mennään syyskuulle asti yhdessä! :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Mustakin tuntuu lähinnä, että yliajalle mennään ennemmin kuin että syntyis ajoissa. Mun tuurilla toukka viihtyy tuolla vielä toista viikkoa lasketun ajan päälle. Miehen kanssa molemmat oltiin yliaikaisia, muttei tosta kuulemma voi mitään johtopäätöksiä vetää, ainakaan neuvolan tädin mukaan.

Iskee vaan vähän kilpailuvietti päälle, että kuka meistä elokuun odottajista onnistuukaan ensimmäisenä suorittamaan tehtävän loppuun! :grin
 
Takaisin
Top