Heinäkuun höpinät

Mulla on ollu sellanen kutina et poitsu tulee ulos vähä enne laskettuu aikaa tai just siinä lasketun ajan tietämil. Tosin, aina ku mul on ollu tällänen "kutina" jostai asiasta, ni yleensä se päätyy menee ihan päin vastoin. Mul oli muun muassa kans vahva tunne siitä et meille tulee tyttö mut ultras selviski et poika meille on tulossa. :D
 
Mulle on lääkärit ja kätilöt (ja minä itse ja mies) sanonutkin että on turha odottaa laskettua aikaa.
Esikoinen tosiaan synty spontaanisti 35+3 ja kaikki merkit on ilmassa siitä että tämä seuraavakin tulee etukäteen.
La on 31.8. (en oo jaksanut muuttaa sitä tohon Stickeriin tai Elokuiset 2014-ketjuun, missä on vielä 30.8.) ja jos tää tulee samalla viikolla kun esikoinen niin se syntyy 30.7. Nyt on ollut paljon enemmän supistuksia kun viimeks ja vauva kasvaa nopeemmin kun viimeks, että katsotaan :rolleyes:
 
Mä näin viime yönä unta supistuksista ja herätessä jäin sitten pohtimaan, että mistä ihmeestä voi tietää mikä on supistus ja mikä on sitten taas raskauteen liittyvää normaalia muutenvain kipuilua/vihlontaa? :D Vai voinko nyt luottaa siihen, että sen eron huomaa kyllä sitten?
Kaikenlaista sitä huomaa pohtivansa, kun minulle tosiaan ensimmäinen lapsi tulossa ja jotenkin kovin avuton ja tyhmä olo aina välillä. :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain keskenmenon kymmenen vuotta sitten ja muistan ne kovat supistukset kuin eilisen :confused: ja jotenkin en sitten osaa lievempiä supistuksia tulkita supistuksiksi.. o_O mutta tänään on ollu sellaista polttavaa kipua nivusissa, sisäreisissä ja alaselässä. Mun piti ihan särkylääke ottaa :eek: ja neiti on aamusta asti möyriny niin kovaa, että mullon kylki kipee :grin
 
Täällä sain aamulla puhelun, että sisko on lähtenyt synnyttämään! Että ei tässä tiedä milloin meitä alkaa poksahtelemaan (siskon LA 15.8).! Miehellekkin tuossa soittelin ja valittelin kun on tylsää kotona (siivoukset ja kaikki jo tehtynä ja keli on syvältä), niin mies sanoi, että meneppä sitten sie perästä synnyttämään niin on tekemistä :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Hui! Toivottavasti ei nyt ihan vielä tarvis lähteä :eek: mulla on kans la 15.8 ja äitiyslomakin alkaa vasta viikon päästä :) olis kiva ihan rauhassa lomaillakin ja laittaa kotia kuntoon tulokasta varten. Tsemppiä siskolle ja tervetuloa maailmaan sinne uudelle tulokkaalle! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mistä tätä energiaa nyt tursuu? Pari viikkoa taaksepäin niin ei jaksanut mitään ja joka paikkaan koski. Nyt himottaa lähteä lenkille ja salille! Lenkkeily tuli aloitettua nyt monen kuukauden tauon jälkeen! Kotonakin on siivottu ja vanhempien koti on myös siivottu lattiasta kattoon eilen. Mitä tämä nyt on?!? :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Se on ilmeisesti se pesänrakennusvietti, mulla se alkoi kun jäin mammikselle viimeviikon pe... Siihen saakka olin puolikuollut zombie, joka raahautui aamulla töihin ja iltapäivällä sieltä pois... Täällä on siivottu koko mammaloma, toissapäivänä oli nurmikonleikkuuta ja puutarhatöitä, eilen pesin terassin lasit ja oon ehtinyt pestä ehkä miljoona koneellista pyykkiä lakanoista vauvanvaatteisiin. Suunnitelmissa vielä saada pikkuihmisen huone valmiiksi, siivota keittiön kaapit (että sinne kehtaa edes äipän päästää tarvittaessa) ja jos vaatehuoneesta ehtis poistaa ylimääräiset vaatteet. Tarkoituksena on hyödyntää vanhat hieman kulahtaneet ja ihanan pehmeät kankaat vauvalle. Ompelu kun on mun ihan oikea ammattikin vaikka nykyisin vain harrastusmuodossa alanvaihdon vuoksi. Niin ja ton oman työtilassa vois kans tietty siivota. Appiukko on aivan neurooseissa kun kuuli mitä täällä touhuilen. Sen mielestä kun en sais mitään enää tehdä. Mut mikäs täällä touhutessa, kun pakko ei ole ja kukaan muu ei määrää tahtia. Meillä mies sanoi jo, että mun pitäis olla useammin äitiyslomalla kun oot noin hyväntuulinen ja stressitön. Mä kyllä kieltämättä nautin tästä olotilasta täysin siemauksin ja koen olevani rennompi ja seesteisempi kuin ehkä koskaan :) katotaan nyt miten tilanne ja toimeliaisuus muuttuu kun/jos ne helteet pärähtää päälle. Mä kun en muutenkaan ole helleihminen....
 
Voi mä oon niin kade teille August14 ja Zanzibar. Tosta mielentilasta, että ootte hyvällä päällä ja virkeitä, mutta erityisesti että pystytte tekeen kaikkee tota.
Mä tein eilen tosi nopeen jauhelihakastikkeen ja keitin spagettia. Istuin keittiöjakkaralla kaiken sen ajan mitä pystyin koska seistessä alko supisteleen ja illalla en sit pystynyt käveleen ollenkaan. Mies toimi mun "omaishoitajana" ja toi sohvalle kaiken mitä tarvitsin. Vessaan kun piti mennä niin toinen jalka ei kantanut koska vihlas selässä joka askeleella niin pahasti. Siis kaikki toi ihan vaan siks kun laitoin pikkasen ruokaa. Toissaviikolla jo tajusin että sitä ei enää kannata mun tehdä, että nyt mennään eineksillä ja pakasteilla (mulla on aina pakkasessa jotain ruoan jämiä, nyt ne vaan on jo loppu). Toi mun mies ei kertakaikkiaan osaa tehdä ruokaa. Mut nyt ajattelin että jos vähän kokeilisin.
Eipä kannattanut :sad001
 
Täytyy kyllä Nitti myöntää, että kyllä tuo selkä täälläkin vihoittelee ja liitoskipuja on ollut vaihtelevasti viikolta 20. Mulla taitaa olla aika korkea kipukynnys ja välilevypullistuman kanssa eläneenä tiedän, että jos olisin useamman päivän paikallaan niin en pääsisi kävelemään enää ollenkaan. Liike on lääke tälle kropalle edelleen. Välillä liikkeelle lähtiessä meinaa itku tulla, mut pikkuhiljaa se aina siitä helpottaa. Ensimmäiset 10 askelta on pahimmat... Pitää vaan muistaa huilata aika ajoin jos siltä tuntuu. Ruuan laitan mielellään kans jo istuen. Ja tahti asioiden tekemiseen on huomattavasti hitaampi kuin ennen raskautta. Aamuisiin puutarhatöihin meni sen normi vajaan tunnin sijaan tänäänkin kolme ja nyt voi huilata hyvällä omalla tunnolla muutaman tunnin ruuan jälkeen.sit voi miettiä jaksaako enää tänään mitään vai siirtyykö vaan lukemaan riippumattoon.
 
Tällainen tietoisku tähän! :D tiesittekö, että vauvan sukupuolesta riippuen äiti tuottaa tietynlaista maitoa.. Pojille tulee rasvaisempaa ja proteiinipitoisempaa maitoa ja tytöille vähänrasvaisempaa ja kalsiumpitoisempaa.. :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Heh, kun ei muuta vaivaa ole niin tämä akka päättää polttaa itsensä auringossa niin johan on mistä valittaa :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä keikutaan edelleen. Tuntemukset on luokkaa et apua vielä ja enää 8 vkoa laskettuun aikaan. Ois ihan kiva jos menisi vaikka vähän yli, esikko kun jouduttiin käynnistämään etukäteen. Kaikki vauvan vaatteet viel pesemäti, viimeiset kesälomareissut heitän tällä viikolla, vieläkö muut uskaltaa/jaksaa reissata? Tääl rv 32+1 siis menossa. Reissut kyl on luokkaa päiväreissu toiseen kaupunkiin lapsen ja ystävän kanssa sekä loppuviikoksi lapsen kummin luo, jossa voi sitten vaikka vetää lonkkaa jos ei jaksa muuta. Helteet ahdistaa mut lapsen iloa katsellessa ei voi toivoa kylmiäkään kelejä. Onhan se eri asia maata omalla pihalla lepotuolissa ja katsoa kun lapsi puljaa altaassa kuin seisoa vesisateessa palelemassa ja katsoa kun lapsi puljaa lätäköissä :D

Päivittäin kolisee ton 2,5-vuotiaan ja miun tempperamentit yhteen, lapsi uhmaa ja mie oon hormoonihuurusissa varmaan aika rasittava natkuttaja. Pyydellään sit pojan kanssa vuorotellen anteeksi.. Sillä ootan et aika kuluis pian, jaksaisi olla eri tavalla tuon esikoisen kanssakin, nyt väsyy liika helposti. Ja pinna palaa. Onneksi lapsonen on samanlainen, ei pienestä keuhkoamisesta jaksa olla milläskään. Tänään meinasi vähän alahuuli väpättää kun käytiin ekaa kertaa kesässä kunnolla vesileikeikeissä ja äiti ei jaksanutkaan pientä palelevaa uimaria kantaa kuumaan suihkuun. Omin jaloin joutui töpöttämään. Väliin käy sääliksi mut eipä näitä ikäeroja voi ihan täydellisesti suunnitella. Esikkoa tehtiin kolmatta vuotta, nyt tämä toinen raskaus lähti toisesta kierrosta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen :D

Ensi viikolla olisi luvassa vähän itsen hemmottelua, hierontaa ja jalkahoitoa, vauvan vaatteiden pesua, ja jotain kivaa varmaan pitäisi tuon esikoisen kanssa tehdä. Kotona möllöttäminen kiristää hemot aika nopsaan. Onneksi yhdet leikkitreffet jo sovittuna, saa hetken aikaa itse hengähtää. Lattialla leikkimään vääntäytyminen on aika työlästä jo. Saa nähdä joutuuko koiran laittamaan elokuun alusta hoitooon, kun jaksaminen sen kanssa alkaa olla myös heikkoa. Tuntuu että sekin vaan pyörii jaloissa ärsyttämässä. Hormonit... o_O :D
 
Meillä miehen kesäloma alkaa vasta ens viikolla ja ollaan kyllä löhdössä vielä ihan pitkällekin reissulle, ainakin viikko-pari, ehkä kolmekin. Suunniteltiin Pärnuakin, mutta ehkä pitäydymme suomi-ruotsi -akselilla. Sen verran pitää jo varmistella :wink Vähän jännittää, kuinka vihoitteleva selkä jaksaa autossa istumisen, mutta muuten olen ajatellut, että onhan noita sairaaloita, jos vauva päättäisi jostain syystä syntyä kovasti etuajassa, mitä kovasti epäilen, kun kaks ensimmäistäkin menneet reilusti yli. Ollaan lasten kanssa kökitty kotosalla ja odoteltu alkavaa lomaa jo tosissaan, vauva pysyköön mahassa elokuun loppuun saakka, kuten on sovittu :wink
 
Onko täällä muuten ketään, jolta olisi aiemmassa raskaudessa kuvattu lantiota? Täällä on iskenyt paniikki, kun kuvausta mietin.. Saattaa olla että siihen joudutaan häntäluuni ollessa sisäänpäin taittunut (siis penskana tuli vedettyä persiilleen jne.) saapi nähdä mitä sanovat neuvolalla sitten siinä lääkärikäynnillä..
 
Täälläkin loma alkaa ensiviikolla ja loppuu laskettuunaikaan, pari ekaa viikkoa meinattiin mökkeillä ja käydä jossakin huvipuistossa lasten kanssa, vähän kuitenkin joutunut varautumaan että voinnin mukaan mennään, sit pari viikkoo mennää päivä kerrallaa fiiliksen ja kelien mukaan. Itsekkin ajatellut että voihan sitä synnyttää sitten matkan varrella jossakin toisessa sairaalassa jos muita vaihtoehtoja ei ole :)
 
August14 onko sulle puhuttu että saatetaan kuvata? Kuulostaisi meinaan oudolta kun eihän mitään röntgeneitä yms tehdä raskaana ollessa. Mä olen myös murtanu häntäluuni lukiossa ja silloin th sanoi että synnytyksessä voi murtua uusiksi koska luutumis muotoa ei voi ennakoida eli siis voi luutua niiku tielle.. Ja kun se häntäluu edellee vihoittelee kahdeksan vuoden jälkee nii neuvola lääkäriltä asiasta kysyin ja hän vaan sanoi että saattaa olla että murtuu uudestaan synnytyksessä mutta en kuulemma tuu ees huomaamaan sitä muun touhun keskellä :D eli siis mitä mulle asiasta puhuttu niin tuskin sen vuoksi lähdetään kuvaamaan varsinkin kun asialle ei voi mitään tehdä :)

Ja sen vielä lisäisin minkä lääkäri sanoi että kyllä se sitten tieltä väistää että vauva pääsee tulemaan, vaikka sitten murtumalla..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Aika jännä, koska tänään juuri juttelin asiasta ystävän kanssa joka sanoi, että kyllä ne täällä kuvauksen laittaa jos siltä näyttää tuossa lääkärikäynnillä, ettei vauva välttämättä mahdu tulemaan..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Nii onko siinä ajatuksena että sitten tehdään sektio jos ei häntäluun vuoksi mahdu? Aika omituiselta kuulostaa jos näin on.. Mulle tosiaan jo silloin th sanoi noin ja nyt neuvolassa lääkäri eli mä meen sillä olettamuksella synnyttämään :D ei oo kyllä kiva jos se vielä rytäkässä murtuu kun tekee istumisen mahdottomaksi ja kaiken liikkumisen ja tosiaan vieläkin vaivaa kahdeksan vuoden jälkeen ni mitä se sitten on jos uusiksi murtuu :/

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top