Heinäkuun höpöttelyt

Syksyllä minäkin täytän 32 :) Onhan meitä yli kolmekymppisiä aika paljonkin :)
 
Meillä mennään varmaan helmikuulle ton syntymän kans :D Eka käynnistettiin 42+0 ja samana iltana syntyi.. En kyl haluais kokea uudelleen sitä viimeistä kahta viikkoa, aika vaan mateli ja olin hirveän kiukkunen koko ajan :P
 
Sama juttu mauku! Tosin ihan hirveen suuria odotuksia luonnolliseen käynnistymiseen ei oo.. mulla kummatkin tytöt menneet 42+0 ja käynnistykseen siis. Huoh, ne oli kyllä niin pitkät kaksi viikkoa ettei tosikaan. Mulla vielä supisteli kuopuksesta 33 viikolla ja silloin neuvolalääkäri varoitteli, että nyt pitää tahtia hiljentää eikä saa nostella...
 
On täällä näköjään enemmänkin 30+ väkee :)
 
Mäkin ilmoittaudun kolmekymppisten joukkoon mukaan eli täytän 35 loppuvuodesta (sehän on sit jo tosin lähempänä neljääkymppiä, apua...)
 
Ikä on kyllä jännä asia ja välillä niin vaikea muistaa. Usein sanoo et oon parikymppinen vaik todellisuudessa täytän parin vuoden päästä kolmekymmentä :P
 
Esperance, sinuna menisin työterveyshuoltoon tai terveyskeskukseen juttelemaan tai jos kyse on viikosta kahdesta voi odotella sitä kesälomaakin. Ihan piippuun ei kannata itseään ajaa tai olisiko esimerkiksi osittaisesta työajasta apua? Nyt jos koskaan on tärkeää kuunnella itseään!!
 
Toimin perhepäivähoitajana. Hoitolapseni siirtyy päiväkotiin elokuun lopusta, koska vanhemmat on sitä mieltä että on suuri riski sille, että en pysty loppuvuodesta lapsia enään luotettavasti hoitamaan. Olen vihainen.
Siis toki on pieni mahdollisuus että voin huonosti loppuraskaudesta, mutta viime raskauskin meni ihan leppoisasti. Ja lapsetkin hoidossa vain kolmesti viikossa!
Jos nyt sit aloitan varhennetusti äitiysloman, eli 29.11. niin olen silti rahaton kolme kuukautta.
Tai siis saan yhdestä omasta taaperosta kotihoidontuen 255€/kk jihuuu.... Eli pirun köyhä!
Ja kaiken huippuna: lasten vanhempi on ystäväni ja toinen lapsista kummilapseni.

Olisin ymmärtänyt, että hoito olis aloitettu vaikka jo lokakuun lopusta eikä vasta vuodenvaihteesta, mutta tästä ei edes keskusteltu kanssani vaan asia oli ilmotusluontoinen.
 
Toimin perhepäivähoitajana. Hoitolapseni siirtyy päiväkotiin elokuun lopusta, koska vanhemmat on sitä mieltä että on suuri riski sille, että en pysty loppuvuodesta lapsia enään luotettavasti hoitamaan. Olen vihainen.
Siis toki on pieni mahdollisuus että voin huonosti loppuraskaudesta, mutta viime raskauskin meni ihan leppoisasti. Ja lapsetkin hoidossa vain kolmesti viikossa!
Jos nyt sit aloitan varhennetusti äitiysloman, eli 29.11. niin olen silti rahaton kolme kuukautta.
Tai siis saan yhdestä omasta taaperosta kotihoidontuen 255€/kk jihuuu.... Eli pirun köyhä!
Ja kaiken huippuna: lasten vanhempi on ystäväni ja toinen lapsista kummilapseni.

Olisin ymmärtänyt, että hoito olis aloitettu vaikka jo lokakuun lopusta eikä vasta vuodenvaihteesta, mutta tästä ei edes keskusteltu kanssani vaan asia oli ilmotusluontoinen.


Olipas Anjuska ikävästi tehty hoitolapsiesi vanhempien puolelta. Eihän raskaus silti mikään sairaus ole :depressed: Toivottavasti heidän tarkoitusperänsä silti oli vilpitön ja ajattelivat vain pelkästään sinun hyvinvointiasi ja jaksamista :Heartred
 
Minä myös kuulun yli kolmekymppisiin, 34 tuli täyteen huhtikuussa :) Työnteon osalta itse jännitän, kun pitäisi ensi kuussa kirjoittaa työsopimus loppuvuodelle, nyt ollut kesä- ja heinäkuun kotona lasten kanssa. Toivon ettei tämä raskaus vaikuta asiaan, mutta pieni pelko tuolla takaraivossa on... Noh, kohta selviää, on mulla ainakin elokuun kahdelle ekalle viikolle työvuorot :)
 
Täällä ilmoittautuu yksi lisää tammikuisiin. La 6.1. Kolmas lapsi itselle ja miehelle, emsimmäinen yhteinen (tytöt 9v ja 7v), eli viides lapsi perhekunnassa (miehellä 8v ja 4v) :D

En ole tätä aikaisemmin uskaltanut liittyä kun 4km oli ennen tätä 9kk sisällä..
Nyt kun liikkeetkin jo tuntuu ja np-ultrassa kaikki hyvin uskaltaa pikkuhiljaa alkaa nauttimaan :)

Onko täällä muita joilla takykardia tai muita sydänongelmia tässä vaiheessa?
Itsellä diagnosoitiin hybermesis gravidadum rv 14 ja ollu oksentelun takia saikulla kun ei paino oo noussu.. nyt menny sit oksentelu helpommaks mutta tilalle tuli sydänoireet ja niiden takia saikulla nyt kun leposykkeet huitelee liian korkeella saatika sit ku nouset tekemään jotain.. turhauttaa.. :smiley-angry003

Piilo rv15+5
 
Milloin tää lähes jatkuva vitutus loppuu :sad001 Eniten vituttaa kaikki. En jaksais olla tämmöne mut suusta karkaa sammakoita ja melkein ärsyttää.
 
Milloin tää lähes jatkuva vitutus loppuu :sad001 Eniten vituttaa kaikki. En jaksais olla tämmöne mut suusta karkaa sammakoita ja melkein kaikki ärsyttää.
 
Takaisin
Top