Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Oispa muuten hauska kuulla mistä porukan nimimerkit tulee. Täällä on muutama sellanen mitä oon miettinyt, omaretta ja jaama ekaksi tulee mieleen, et mistä porukka näitä nimiä keksii:rolleyes:

Mun nimimerkki tulee siis siitä, että vieressä oli Omar-pussi kun nimimerkkiä pähkin ja väänsin siitä sit tuommosen naisellisemmalta nimeltä kuulostavan version :p
 
Mun nimimerkki on yhdistelmä koiran nimen kahdesta ekasta kirjaimesta kun Nelle oli jo varattu ja mun sukunimen kahdesta eka kirjaimesta :D
 
Mä aloin tänään miettii että kun mulla on se lääkärineuvola vasta 37+2, niin voinko mä käydä uimassa järvessä vielä viikon. Tai mitä jos mulla onkin paikat auennut ja sitä ei nyt tiedä koska toi lääkäri noin myöhään. Uskaltaisitteko mennä?
Tänään just lääkäriltä tätä kysyin, ja vastas, et niin kauan kun on kalvot ehjät on turvallista uida. Et ei enää lapsiveden menon jälkeen :p
 
Tänään just lääkäriltä tätä kysyin, ja vastas, et niin kauan kun on kalvot ehjät on turvallista uida. Et ei enää lapsiveden menon jälkeen :p
Nii samaa sano yks kätilö mulle, mut jotenki ahistaa ajatus et jos oiski jo kanavat vähän auki ja sinne menee jotain sinilevää. En mä tiiä:grin:grin
 
Huh hei, tänää viis tuntia keittiössä leipoen ja jaloillaan kokoajan . Nyt jalat ihan turvonnu ja super täynnä nestettä. Kuumuus ei ehkä tänää niin painannut oloa vaikka tosi kuuma olikin.
 
Pakko antaa yks vinkkivitonen jalkojen turvotukseen! Sain lahjaks rento jalkakylpyainetta (piparminttu&eukalyptus), kokeilin tänään millanen teho sillä ois jalkojen kuumotukseen ja turvotukseen ja vitsit, nyt tuntuu hyvältä! Kannattaa kokeilla, vaikka vähän tuntui epäilyttävältä laittaa jalat lämpimään veteen, mutta näemmä teho on parempi ku kylmällä vedellä tai kylmäkalleilla mitä oon aiemmin kokeillu :)
 
Pakko antaa yks vinkkivitonen jalkojen turvotukseen! Sain lahjaks rento jalkakylpyainetta (piparminttu&eukalyptus), kokeilin tänään millanen teho sillä ois jalkojen kuumotukseen ja turvotukseen ja vitsit, nyt tuntuu hyvältä! Kannattaa kokeilla, vaikka vähän tuntui epäilyttävältä laittaa jalat lämpimään veteen, mutta näemmä teho on parempi ku kylmällä vedellä tai kylmäkalleilla mitä oon aiemmin kokeillu :)
Täytyy laittaa testiin kyllä.
Mulla niin ikävät säryt jaloissa tän päiväsen jälkeen vaikka mies hieroi ja sitten viilennettiin kylmillä käsipyyhkeillä ei auta silti. Täytyy ottaa särkylääke että saa unta.
Menenpäs huomenna metsästämään tuota rento kylpyä.
 
Mulla on ollut lapsesta saakka tulikuumiksi muuttuvat jalkapohjat aina, kun pitäs alkaa nukkumaan. Kuuma suihku jaloille saa ne viilenemään, kun taas kylmä suihku saa kuumenemaan lisää.
 
Esikoinen on alkanut könytä taas meidän sänkyyn keskellä yötä vaikka viimeiset pari kuukautta on nukkunut yöt läpeensä omassa sängyssä. Liekö sitten kuumuus mikä herättää ja kipittää siitä sitten viekkuun..

Onko teillä vielä erityisiä tai erikoisia raskausajan ruokahaluja? Mun alkoi äsken tehdä mieli kunnon vehnähöttösämpylää ja lauantaimakkaraa :grin oon miettinyt sitä nyt noin tunnin ja oikeasti lähden kohta kauppaan ostamaan sitä pannahisen jauhomakkaraa ja höttöleipää.
 
Mulla on ruispuuro ja siihen mehukeittoa oli sama viime raskaudessa loppupuolella. Aahh aamulla oikeen odotan et pääsen vaan syömää sitä puuroa mehukeitolla.:p
 
SOS, pesin ekan koneellisen vauvan vaatteita ja tuo ensimmäinen rakkauden hedelmä oli tosi kova puklaamaan, siis oikeesti oksenteli koko ajan joka paikkaan niin nythän mä huomasin et puolet noista vaatteista on mennyt kauluksesta sellaseksi keltaiseksi. Miten mä pelastan noi vaatteet? On siis pesty kaksi vuotta sitten ja heitetty laatikoihin.
 
SOS, pesin ekan koneellisen vauvan vaatteita ja tuo ensimmäinen rakkauden hedelmä oli tosi kova puklaamaan, siis oikeesti oksenteli koko ajan joka paikkaan niin nythän mä huomasin et puolet noista vaatteista on mennyt kauluksesta sellaseksi keltaiseksi. Miten mä pelastan noi vaatteet? On siis pesty kaksi vuotta sitten ja heitetty laatikoihin.
Koitapa sappisaippuaa
 
Ahven jos ovat valkoisia niin kloriitti vois kans auttaa mut sit pitää muistaa pestä super hyvin... mä kyl pahoin pelkään että ne pahimmat tahrat on palanut jo niin tiukkaan kiinni että niihin auta mikään:/
 
Toi sappisaippua on kyl hyvä niihin tuoreisiin tahroihin ja muuhunkin tekstiili pesuun... tuoreeltaan lähtee mustikkakin irti matosta:wink
 
Pahoin kans pelkään että noi on menetettyjä. Kaikki harsotki ihan keltasia, yökkkiiis. Ja nimenomaan valkosia vaatteita koko koneellinen:wideyed::grin
 
Mä jouduin pitää kyl päivä pari auringossa puseroa, vaikka oli ihan kuiva. Mutta lähti tahrat. Vaaleanpunaiseen toppiin on kans tullu pesukonees jotai mikä ei näköjää lähe pesemällä. Testaan siihenkin aurinkoa. Mut juu, kaikki sinappikakan värjäymät pessyt tällä aurinkokuivatuksella :)
 
Laitan huomenna aurinkoon, mutta oisko hyvä pestä sitä ennen vai kuivana nyt sit vaan?
 
Takaisin
Top