Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

... ja jos haluaa parantaa onnistumisen mahdollisuutta imetyksessä, ni semmoinen ystävä/läheinen joka on imetysmyönteinen ja hyvä tsemppaaja, kannattaa pitää lähellä. :Heartred
 
Tää varmaan kuuluis muuhun topiciin, mutta vähän oon kade niille, kun saa loppuraskaudessa lääkärikäynnillä nähdä vauvan ultralla ja vähän viitettä koosta yms. Ja ne streptokokkitestit yms. Ei tääl vaa :/
 
Aamuelokuun, ei meilläkään ultraa ku osa lääkäreistä. Noi painoarviot on tehty vaan perätilan takia, ei tietääkseni muuten oltais tehty. Imetystuki ryhmässä oon, tosiaan se homma meni pipariksi ensimmäisen kanssa, nyt oon valmiimpi ja enemmän tietoa asioista :happy:
 
Nyt lääkärineuvolassa ultrasi mutta lähinnä katsoi miten päin on eli ei mitään painoarviota, mikä ois tietty ollu kiva. Terkkari sormeili vatsan päältä ja sanoi että siro vauva mutta näppituntumaahan se vaan on. No, kohta sen näkee.

Toi streptokokkitesti oli kyllä jees etukäteen. Jotenkin ois karua saada positiivinen tulos vasta synnärillä.
 
Meillä ultrattiin ja arvioitiin koko vaan siks, että edellinen tuli sektiolla. Muuten ois kans menty näppituntumalla ilman ultria.
 
Mut siis onneks mulla oli toi ultraava lääkäri, kaikki terkkarit ja kätilöt ja myös tuo samainen lääkäri kaikki olivat sitä mieltä että raivotarjonta. Ultra sit paljasti ihan muuta:grin
 
Mulla se niin ku istuu tuolla jalat omaa vatsaansa vasten. liikkeet sattuu tosi paljon, joka päivä viimiset kaheksan viikkoa oon huutanut kivusta täällä. Ja ihmetellyt et miten tuo ensimmäinen ei sattunut läheskään näin paljon.
 
Lisään vielä että toosaan ei satu ollenkaan, mut molempiin kylkiin asti sit sattuu liikkeet.
 
Tunteeko vauvan liikkeistä että on perätilassa? Eiks se monota rakkoon sitte usein x)

Mä pystyn paikallistaan ensisijaisesti hikan perusteella miten päin on, siihen sitten yhdistettynä potkut (tällä hetkellä oikean kylkiluun alle) ja möykky keskellä vatsaa niin pystyy hahmottaan suunnan aika hyvin :D
 
Mä en oo koskaan tuntenut potkuja. Esikoinen, kun oli poikittain, niin kyljet oli kipeet ja jumissa. Istuminen vaikeaa ja vatsa kova pallo koko ajan. Nyt kun on pystyasennossa, niin on huomattavan helppo olla.
 
Musta vauva on joka paikassa. Vasemmassa kyljessä on jättimäinen möykky, jonka paikka vaihtuu milloin mihinkin. Oikealla lonkassa on toinen möykky, joka ajoittain vain katoaa. Jokin laahaa pitkin mahaa ja samalla jokin kutittaa vasemman lonkan kohdilla. Tarjonnasta en ole enää varma, kun vauva tuntuu pyörivän mahassa kuin väkkärä. Hassu vauva
 
Musta vauva on joka paikassa. Vasemmassa kyljessä on jättimäinen möykky, jonka paikka vaihtuu milloin mihinkin. Oikealla lonkassa on toinen möykky, joka ajoittain vain katoaa. Jokin laahaa pitkin mahaa ja samalla jokin kutittaa vasemman lonkan kohdilla. Tarjonnasta en ole enää varma, kun vauva tuntuu pyörivän mahassa kuin väkkärä. Hassu vauva

Musta kans tuntuu että pyörii vielä minkä kerkiää ja tuntuu missä milloinki! :dance008
Keskiviikkona synnytystapa arvio ja toivottavasti ultra samalla ja kunnon koko arviot!

Mulla muuten oli ihanat baby shower yllärit tänään! Ihania lahjoja ja herkkuja sain ja taas jaksaa!
Ystävät ja perhe on :Heartbigred
 
Mulla oli tänään vasta-aineverikokeet ja streptokokki. Ens viikon torstaina ois neuvola ja muuten sitten onkn hommat hoidossa. Tai siis näiden käyntien osalta. Kotona on kaikki rempallaan, onneks sairaalakassi on pakattu. Eilen oli kaverin pojan 2 vee synttärit ja automatksn supisteli niin että mietin pitääkö kurvata sittenkin Tayssia kohti. Onneks ei vielä! Siitä sitten tulikin sellanen pesän rakennus vimma kun vissiin pelästyin, että jo nyt syntyy :grin eli tänään ois haaveissa vähän kotia järjestää ja lasten huonetta ja ja ja :grin tosin saas nähdä miten jaksaa.. ideoita siis olisi, mutta toteutus lienee jäävän vähän puolitiehen :grin kuitenki pitäs iltaan oottaa, että mies tuota tiittaraa ehtis katsoa, eipä sen kanssa järkkäilyistä mitään tuu. Ja nyt jo väsyttäskin :rolleyes:
 
Tänään rv 37+0 :dance008 Huomenna olis synnytystapa arvio äitipolilla. Vauvasta saadaan painoarviota ja varmaan tsekataan tuo alapäänkin tilanne onko paikat missä tilassa. Ihme jos ei kypsymistä vielä ole tapahtunut kun sukkapuikkoja satelee nyt myös levätessä että saa henkeä haukkoa o_O Varmaan tulee noottia painonnoususta kun tuo radikin todettiin vaikkei olekaan kuin yksi ylitys tullut toukokuun jälkeen, ruokavalio hoito. Ei olis tarvinnut painon nousta kuin muutaman kilon mutta nyt liikutaan jo + 10kg mutta minkäs teet.

Pesänrakennusvimmaa havaittavissa myös täällä, en ole varmaan koskaan näin paljoa siivonnut komeroita ja järjestellyt tavaroita :woot: Vauvalle alkaa olemaan nyt vaatteet valmiina tuonne 62 saakka, täytyy sitten täydentää jos huomaa jotain puuttuvan. 68cm ja 74 cm oon myös jonkin verran laittanut varuille jo. Vaippoja, puhdistuslappuja, talkkia yms. täytyy vielä hankkia. Tutteja ja tuttipulloja en ole ostanut vielä.
 
Tunteeko vauvan liikkeistä että on perätilassa? Eiks se monota rakkoon sitte usein x)

Mulla oli esikoinen perätilassa, eikä sitä tuntenu kyllä mistään. Lapsi istu linkkuveitsiasennossa, ja päätä luultiin melkein viikolle 38 pepuksi. Hikan, potkujen ja sydänäänten paikan perusteellaki luultiin että on pää alaspäin. Onneks terkkarin epäilykset heräs, koska lopulta oltiin suunnitellussa sektiossa monen muun mutkan jälkeen.
 
Miekin halluisin tietää tarkan päivän millon syntyy :D Nyt alkaa riittää tää raskaana olo, vaikkei kauheesti mitää ongelmia edes oo ollu tämän kanssa :D
 
Tuntuu et tääl tullaa niin perässä et ikuisuus laskettuu o_O ja hitaasti menee tää aika kyllä.
 
Takaisin
Top