Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

No niin, tänään oli sit sellanen päivä. Olin lähdössä tonne neuvolaan lääkäriin kun ajoin sitten meidän pihalla kantoa päin kun siinä ois pitänyt olla puu. Tai siinä oli vielä lauantaina puu. Ainakin puskuri paskaksi, sumuvalon johdot poikki ja pissapojan säiliöön pari reikää. Tietty hirveet naarmut ja mulla on vaan suppea kasko koska kotihoidontuki. No sit onneks mun ystävä pa
kkas lapsensa autoon ja tuli hakee mut ja lapsen ja viemään sinne lääkäriin. No perätilahan sielä. Sairaalasta soitetaan varmaan huomenna ulkokäännökseen aikaa. Enää täytyy miettii miten mä sinne sairaalaan ja muuta kun auto just meni mäsäksi. :hilarious:
 
Ahven, kuulostaa harvinaisen epäonniselta :wideyed: onneksi olet kunnossa ja säästyitte isommilta haavereilta. Olitko muuten huomannut, että vauva oli kääntynyt perätilaan?
 
Sellanen cacca päivä joo. Oon jotenki ihan sekasin nyt. en tiiä milloin toi on kääntynyt väärinpäin ku nyt vaikuttaa että kaksi kätilöä ja yksi lääkäri on kaikki tunnustellut väärin. Ja mitä hittoo nyt. Ja saletisti sektioon menee. Ja äh puuh. Ahvenen pää ei pysy kasassa just nyt.
 
Voi Ahven! Taisit olla kuin kala kuivalla maalla :/

Onko kenenkään vauvalla ollut matalat sykkeet? Mä olen nyt torstaina ja perjantaina, sekä tänään ollut äippäpolilla käyrillä ja vauvalla matalat sykkeet. Proteiini ollut vähän plussalla ja verikokeissa ei kuulemma mitään vakavaa. Verenpaineissa ei häikkää, mutta pitää päivittäin seurata. Pelottaa tuon babyn tila..
 
Voi apua mikä päivä Ahven :sad001 Mä silloin itse vaadin päästä ultraan vkolla 36/37, vaikka muiden mielestä oli oikein päin. Mä tiesin, että mahassa ollaan poikittain. Niin oltiin tässä tokassakin raskaudessa, kunnes mun olo yhtäkkiä heinäkuussa helpottui ja tyyppi kääntyi pystysuuntaan. Huomattavasti helpompi olla, kun vatsassa ei olla poikittain.
 
Tsemppiä Ahven! Toivottavasti tänään asiat sujuu paremmin. Kaikki kyllä järjestyy.
 
Miten te muut ootte ottanu noita vakuutuksia vauvalle? Meille tungetaan nyt joka puolelta noita vakutuustarjouksia ja alkaa pikkuhiljaa käpy palaa, kun saa ja kerkee rauhassa edes itse tutustua ja katsoa eri vaihtoehtoja :D Ootteko te ottanu vakuutusta vauvalle ennen kuin on syntynyt vai vasta vähän myöhemmässä vaiheessa? Toki koskaan ei voi tietää mitä synnytyksessä tai sen jälkeen käy jos tarviikin heti jäädä sairaalaan pitkäksi aikaa tai jotain muuta myöhemmässä vaiheessa, mutta eihän sitä muutenkaan tiedä, millon sitä vakuutusta tarvii :) Ja toki lapselle vakutuus otetaan, haluisin kuulla vähän teidän kokeneempien mielipiteitä näistä asioista :)
 
Miten te muut ootte ottanu noita vakuutuksia vauvalle? Meille tungetaan nyt joka puolelta noita vakutuustarjouksia ja alkaa pikkuhiljaa käpy palaa, kun saa ja kerkee rauhassa edes itse tutustua ja katsoa eri vaihtoehtoja :D Ootteko te ottanu vakuutusta vauvalle ennen kuin on syntynyt vai vasta vähän myöhemmässä vaiheessa? Toki koskaan ei voi tietää mitä synnytyksessä tai sen jälkeen käy jos tarviikin heti jäädä sairaalaan pitkäksi aikaa tai jotain muuta myöhemmässä vaiheessa, mutta eihän sitä muutenkaan tiedä, millon sitä vakuutusta tarvii :) Ja toki lapselle vakutuus otetaan, haluisin kuulla vähän teidän kokeneempien mielipiteitä näistä asioista :)

Heti rakenneultran jälkeen otettiin. Eipä jää sitten siitä kiinni jos jotain menee vikaan. Esikoiselle myös, joskaan koskaan ei ole sille ollut vielä käyttöä (en valita ja koputan puuta).
 
Meillä kans otettiin joku kk sitte vauvan vakuutus. Otettiin aika laajat systeemit, joita karsitaan sitte ekan vuoden jälkeen, ku näkee mitä oikeesti tarvitaan. Nyt vaan jos ei ois otettu, ja vauvalla todettaiski vaikka vauva-astma, nii kaikki siihen liittyvä ois jääny korvaamatta myöhemmin otettavassa vakuutuksessa. Esikoisella on kans vakuutus, jota karsittiin vuoden kohdalla. Ja sillä ollaan tyytyväisinä käyty yksityisellä lääkärillä useemman kerran etenki talviaikaan.
 
Op:n vakuutus otettiin. Karsittiin siitä psykoterapia yms. kulut pois kun jotenkin luulen ettei syntymätön lapsi niitä tarvitse. Jouduin käymään lääkärissä liitoskipujen vuoksi rv 33 ja ne meni vakuutukseen. Tai tässä vaiheessa vähentää 100 euron omavastuuta (vuosimaksu). Ihan hyvä se on ottaa ennen syntymää, koska ikinä ei voi tietää jos vaikka osastolla menee pidempään tai vauva tarvitsee esim. erikoishoitoa.
Esikoista en ole käyttänyt koskaan terveyskeskuksessa vaan suoraan Terveystalolla. Lapset kun tuppaa tulemaan kipeäksi illalla/yöllä niin näppärää kun voi netistä varata seuraavalle aamulle ajan. Ei tarvitse jonottaa arvauskeskukseen tai odottaa että soittavat takaisin. Nää on varmasti sellasia mielipiteitä jakavia asioita, mutta koska ainakin tällä hetkellä on varaa vakuutuksiin niin niistä pidetään kiinni.
 
Me oltais otettu vakuutus ennen syntymää mut lähitapiolasta tuli hylkäävä päätös kun mulla ylipainoa, sit kun mulla eka raskaudessa oli raskaus myrkytys epäily, kysyttiin op :lta vakuutusta niin olisivat vaatineet hoitopaperit sun muut 6 vuoden takaa siitä raskaus myrkytys epäilystä. Joten en vaan jaksanut alkaa sit niitä etsimään ja lähetteleen ties minne, joten nyt otetaan vakuutus sit kun tää syntyy.
 
Ihan parasta tänään: esikoinen nukku yli kaks tuntia päikkäreitä (nii että lopulta kävin herättämässä) ja mä sain maata sängyllä lukemassa. Ja siitä eteenpäin mun äiti leikki lapsen kanssa iltaan asti nii että mä sain istua parvekkeella neulomassa. Vähänkö nautin :Heartred Huomenna sit taas koitetaan vähän selviytyä, mut onneks on joskus näitäki päiviä.
 
Pakko hehkuttaa... Mä nukuin viime yönä kolmen tunnin pätkät, 00-03 vessakäynti ja siitä eteenpäin 06 vessakäynti ja nyt heräsin :smiley-bounce013 alkuyö näytti kyllä siltä että metsään taas mennään, mutta ei menty..
Ja mies yllätti eilen mut cuessin ilta laukulla, oli laittanut merkille että semmoista ei multa löydy :Heartpink :love7
Tänään kohti Jyväskylää ja huomenna juhlitaan, mä nautin hyvästä ruoasta :love7
 
Kuulostaapas ihanalta kaikinpuolin unelma :happy:
On ihana kun miehet välillä yllättää ja pitää huolta :happy:

Mäkin oon nyt pari yötä nukkunut paremmin. Vähensi veden juonnin illalla ja yölläkään nyt ei tarvitse juoda kun ei oo niin kuuma et hikoilisi ja sit janottais.
Heräsin kans ekan kerran pissalle kolmelta ja sitten koululainen herättikin seuraavaksi seiskalta :cat:
 
En oo päässyt palstailee kun tää alko lagaa eilen illalla:mad: nyt tuntuu toimivan taas. Oon just käyrillä, yritettiin just ulkokäännöstä, alku oli lupaava ja hän hienosti kääntyi jo poikittain kunnes lähti takas samaan asentoon:grin
 
Kerrohan Ahven sitten lisää ku kerkiät :happy: ois kiva kuulla miltä se käännös tuntuu. Toivottavasti käntyy tsemppiä sinne kovasti:rolleyes:
 
No siis mulle ei annettu lääkettä, se yleensä annetaan eka. Sit makaamaan sänkyyn ja lääkäri nappas vauvan pepusta kiinni ja alko työntää sitä. Vauva niin ku ite liikkuu ja lääkäri pitää kiinni ettei pääse takasin. Tuo mun vauva meni jo poikittain hienosti mut sit pisti jarrut päälle ja sit palas takaisin. Ei se lääkäri niin ku väkisin sitä työnnä mihinkään. Ei varsinaisesti satu, mut tuntuu epämiellyttävältä. Muutama kirosana kyllä tuli. Suosittelen kyllä kokeilemaan, ei oo paha toimenpide. Noi sano heti alkuun et mulla on niin isot viikot että tuskin kääntyy. Yleensä kuulemma tekee 36 viikolla, mulla 38+2 tänään.
Sektio ensi viikolla, en jaksa pohtia enää, nyt meni näin.
 
Takaisin
Top