Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Ahven, hyvä ettei toimenpide tuntunut pahalta :) ensi viikon sektiota odottelemaan! Kohta on pikkuinen sylissä :Heartred
 
Omg ahven, ens viikolla:eek: :D Voih kun sais itsekin tietää vauvan syntymäpäivän... oon ihan done tätä raskautta!
 
Voi hurjaa! Muutama päivä sinnittelyä mahan kanssa. Oispa mullakin jo noin lähellä ulostulo... tsemppii! Äläkä sitten synnytyksen jälkeen Ahven häviä linjoilta kokonaan, yritetään pysyä porukka kasassa :Heartred
 
Oo, Ahven! Oot jo niin pitkällä! Kyl se kieltämät sit jo ihan palkitsevalt tuntuuki saada lapsi maailmaan :Heartred

Mäkin haluaisin tietää koska tää vauva tulee!!? Melkei jo kassit valmiit ja pinnis lähes laitettu. Tehtävälistas on viel aika monta tekemätöntä kohtaa. Eipä tuu viel pariin viikkoon aika pitkäks vauvaa ootelles :]
 
Tsemppiä Ahven! Hyvin se menee. Siihen voi olla myös syynsä, miksi vauva haluaa tai joutuu olemaan väärinpäin.
 
Tsemppiä Ahven! Hyvin se menee. Siihen voi olla myös syynsä, miksi vauva haluaa tai joutuu olemaan väärinpäin.

Meidän toi esikoinen vissiin edes koskaan kääntynyt rt tai näin ainakin lääkäri veikkas pään muodosta.
Ja oli ihan hyvä kun synty pt kun sillä se napanuora niin monella kiepillä kaulan ympäri ja muutenkin se ”lieka” oli hiukan lyhyempää sorttia... ois saattanut käydä pahasti jos ois pää edellä tullut:eek:
 
Mäki oisin kyllä synnyttänyt pimpulasta jos oisin saanu tietää tarjonnan vasta synnärillä. Nyt mä ehdin stressata asiaa liian kauan nii enää en uskalla sit :hilarious:
 
Hurjan kuuloinen tuo käännösyritys, kaikkea sitä kans on mahdollista yrittää, onneksi ei ottanut kipeää! :) Harmi ettei onnistunut. Onneksi ei ole enään pitkä aika jännittää :)
 
Noniin. Tänne pääkoppaan saapui se ajatus, että koska alkaa tapahtuu ja koko ajan tarkkailee tuntemuksiaan. Ei nyt ihan vielä tarvitsisi kun 36+3. Heti kun lääkäri sanoi että paikat on alkanu vähän kypsyy, niin kyllä heti odottaa synnytystä eritavalla. Sais ny pidettyy pää kasassa! Esikoisesta oli kauheet tuskat kun päiviä vaan kului ja neiti ei halunnut omin päin syntyä. Siksi olisin toivonut hermojen kestävän ainakin laskettuun saakka.
 
Kieltämättä aika menee tosi hitaasti. Tuntuu, että junnaan aina vain samoilla viikoilla muiden ollessa ponnistamassa ja suunnittelemassa syyskyisen ensimmäisiä synttäreitä :hilarious: tänään on 35+1 ja tässä on vielä 2 viikkoa ennen kuin vauva on edes täysiaikainen! Siihen päälle vielä aivan varma kolmen viikon odottelu...
 
Täällä tuntuu kanssa että aika vaan matelee. Olo sen verran tuskanen että haluais jo tän ulos! :meh:
 
Sain tänään laitettua vauvan peiton ja imetysvaatteita pesuun. Vaipat ostettu. Pinniksen vois kasata tässä alkuviikolla. Neljä päivää vauvaan :wideyed::wacky:

Ai niin, jotain imetysvaatteita pitäisi varmaan miettiä, jos imetys vaikka onnistuukin. Korviketta oon ostanu pari purkkia kotiin varuiksi. Ajattelin ostaa ihan vaan pari toppia, kattoo sit tarviiko lisää. Liivejä löytyy kolmet.
 
Vähän sama, aion onnistua kyllä imettämisessä tällä kertaa. Tai ainakin kokeilla kaikki maailman keinot. Mullaki on vaan kahet liivit, kaks toppia ja pitkähihanen. Esikoista imetin oikeestaan vaan sillain et oli paita nostettu ylös ja harso päälle. Oottakaa et tulee alet zalandolle, kaveri tilas tosi tyylikkäitä paitoja sieltä ainakin.
 
Oijoi! Mulle sanottiin just perjantaina, ettei paikat oo kypsyny vielä yhtään. Jännittää aika paljon, ku vauva on nyt jo (rv36+) 3300g ja 40-viikolla käyrien mukaan reilu 4 kiloa. Oon jotenki ihan varma, että menee reilusti yliajalle ku esikoinenkaa ei lähteny syntymään ennen 40+4 suunniteltua sektiota. Ja käynnistystä ei nyt suositella sektioarven takia.

Menipä sekavaksi. Mutta oispa oikeestaan kivaa, että vauva syntyis nyt 2-4 viikon aikana. Pari viikkoa sais kehittyä ihan rauhassa, mut sit oisin valmis. Ja vuokrattu Vaavi-sänkyki ois tullu postissa :)
 
Emmahima, mulle sanottiin torstaina 38+2 että epäkypsät paikat enkä usko et tää tulis ainakaan ennen laskettua. Ensimmäinen pesi 41+. Mielelläni kyllä ottaisin tavallisen alatien enkä ikinä haluis käynnistystä.
 
Takaisin
Top