Hankintoja

Sain kaverilta vielä kaks kassillista vaatteita ja ne pitäis nyt läpikäydä. Kaikki pienemmät hankinnat puuttuu esim. kehtoon patja, itkuhälyttin, amme ym. +sitten rasvat, liivinsuojat, imetysliivit ym. Jotenkin ajatelen vaan, että eihän näillä vielä ole kiire, mutta nyt siis jo 35+3, että kai tässä kohta pitäis ryhdistäytyä :wideyed:. Lisäks mietityttää näin kelit, että minkälaisia paksumpia vaatteita pitäis olla hankittuna vauvalle vai pärjääkö tollasella nallehaalarilla. Minkälaisiin ratkaisuihin te muut ootte päätyneet?
 
Lisäks mietityttää näin kelit, että minkälaisia paksumpia vaatteita pitäis olla hankittuna vauvalle vai pärjääkö tollasella nallehaalarilla. Minkälaisiin ratkaisuihin te muut ootte päätyneet?

Meillä on kaukalossa nyt kaukalopussi (melko paksu) ja sitte vaunuilla ulkoiluun uskon nallepuvun riittävän. Kypärämyssyä ja tumppuja sit päälle vaan, ja perus sisävaatetta nallepuvun alle. Meillä on kyllä vaunuissa vielä äitiyspakkauksen makuupussi myös vielä varmuudeksi. Siitä on helppo ulkoillessa avata vetoketjua jos tuntuu että tulee liian lämmin.
 
Mä ostin sellaisen neule/fleece-haalarin. Sitten on tarvittaessa pientä villavaatetta, esikoiselta jäänyt kaukalopussi ja äp makuupussi. Meillä laskettu siis loppukuusta. Silloin kun voi olla vielä lunta tai sitten +20. Kerroksilla ajattelin siis mennä, talvikamppeita en viitsi hankkia.
 
Mä kans oon nyt miettiny sairaalaan kotiinlähtöä varten pukua, että riittääjöhän se nalle puku vai tarviiko paksumman, mut no jos ei riitä niin mies voi käydä ostamassa sit paksumman jostain kun vauva syntyy... Tosi vaikeaa kun tämmöset säät tähän aikaa vuodesta... Ainii mulla nyt kokonaan unohtunut liivinsuojat ja imetysliivit :'D
 
Vietetään tänään pitkästä aikaa yhteistä lauantaipäivää miehen kanssa. Kysyi multa, että mitä kivaa haluaisin tehdä. No ekana tuli mieleen et pitäs mennä ostamaan imetysliivit ja kosteussuojia sänkyyn ja hoitopöydälle :grin tosi romanttinen päivä siis tiedossa :)
 
Ite oon pohtinut ihan samaa, että pärjääkö teddyhaalarilla, mutta tulin siihen tulokseen että pärjää. Laitoin vielä sairaalakassiin villavaatteet, niin saa ne sitten väliin jos on oikein kylmä ilma. Kaukalo pussi kuitenkin niin sinne vielä sujauttaa. :) Mua on mietityttänyt myös rintapumpun todellinen tarpeellisuus :confused: kuinka paljon sitä tarvitsee jos täysimettää?
 
Ite oon pohtinut ihan samaa, että pärjääkö teddyhaalarilla, mutta tulin siihen tulokseen että pärjää. Laitoin vielä sairaalakassiin villavaatteet, niin saa ne sitten väliin jos on oikein kylmä ilma. Kaukalo pussi kuitenkin niin sinne vielä sujauttaa. :) Mua on mietityttänyt myös rintapumpun todellinen tarpeellisuus :confused: kuinka paljon sitä tarvitsee jos täysimettää?

Mä käytin pumppua alussa siihen, että pumppasin ennen imetystä suurimmat paineet pois kun maitoa tuli suihkuamalla ja vauvan oli vaikea syödä. Tän olis toki voinut tehdä käsinkin. Sitten pumppailin vähän myöhemmin pakkaseen maitoa jotta pääsin käymään kaupassa, kampaajalla jne. Ei ollut siis päivittäin käytössä. Jos ei ole varma tarpeellisuudesta niin voi vaikka varata rahat ja katsoa mallin valmiiksi mutta ostaa sitten vasta jos kokee tarpeelliseksi.
 
Mulla pumppu oli aika turha, esikoisen aikana maidon tulo vaan loppui ja neidin kanssa oli vaikea pumpata kun ei ollut pahemmin aikaa ku oli jo esikoinen pyörimässä siinä, nyt aion alusta asti mennä imetys+korvike systeemillä, koska neiti ei suostunut korviketta ottamaan ollenkaan ennen kun oli 6kk ja koska nykyset odottaa innolla että saa antaa vauvalle tuttipullosta maitoa, pääosin aion kyllä imettää, tai ainakin koittaa :)
 
Imetin esikoista 1v1kk kertaakaan en käyttänyt pumppua. Joten ei ehkä ensimmäisenä hankintalistalla.

Mikä on nalle haalari?
 
Imetin esikoista 1v1kk kertaakaan en käyttänyt pumppua. Joten ei ehkä ensimmäisenä hankintalistalla.

Mikä on nalle haalari?

Siis pienille tehty yleensä teddykarvanen haalari. Meillä puvussa on tossuosat ja huppu. Hupussa korvat ja pieni häntä pyllyssä.
 
Mulla ei herunut kunnolla pumpulle enkä juuri saanut maitoa jemmaan sillä, tällä kertaa en aio edes yrittää vaan saa sitten korviketta jos olen poissa. Mutta oman olon helpottajana pumppu oli aika ehdoton silloin, kun oli pidemmän aikaa pois vauvan luota! Parissakin juhlissakin pumppasi vessassa kesken iltaa :D
 
Mulla on esikon kans pumppu ja pumppasinkin jonkun verran pakastimeenkin. Lopulta kumminkin tulin siihen tulokseen että lypsäminen oli helpompaa
 
Meillä ei imetys onnistunu, ku oltiin viikko osastolla ja siinä oli niitä kaikenlaisia ongelmia tissien, imetysasentojen ja maidon kanssa, niin jätkä tottu liikaa pulloon ja kuitenki halusin omaa maitoa antaa...niin pumppailin käsikäyttösellä, mut aika nopsaa hanat tyrehty ja olihan se uuvuttavaa/epämiellyttävää käsikäyttösellä pumppaillaki.

Nyt oon hankkinu sähkökäyttösen pumpun ja heti ku 37+0 on täynnä, niin alan pumppaa tiehyeitä auki, ettei käy niin ku esikoisen kanssa! Nyt haluan onnistua imetyksessä, koska tää Toka tulee olee hyvin todennäkösesti myös viimenen... :)
 
Onks kukaan tilannu aliexpressiltä mitään? Mä oon tytölle joskus jonku asun mikä on nyt vuoden ollu aika kovassakin käytössä ja nyt päätin taas mennä selailee, löysin taas kaikkee kivaa, nyt matkaa tarttu söpöt helistin sukat vauvalle, ensikengät (feikki converset), tuttinauhan, lapsille big brother, big sister ja little brother paidat, itelle yhet imetysliivit. Vielä ois paljon kaikkee kivaa halpaa ollu mut en kauheesti uskalla kerralla tilaatullien takia, mut siellä on niitä nenäfriidoja 5-6e millä itse imetään lapsesta se räkä ja suomessa halvimmillaan oo löytänyt 17e ja siis sama merkki eli suomen suodattimien pitäis käydä niihin, jos jollakulla tarvetta niin kannattaa sieltä tilaa, tosin niissähän on se kuukauden toimitus...
 
Mä oon muutenkin kriittinen kiina-kauppoja kohtaan, enkä kyllä vauvalle tai lapselle uskaltaisi sieltä mitään tilata..
 
Joo en mäkää ihan suoraan uskalla antaa/käyttää vaan eka kunnon tarkistukset ja pari kertaa pesuun jne että varmasti turvallista käyttää :D
 
Lidlissä oli nyt vaippaosastolla Lupilu -tuotemerkin vauvarasvoja, -öljyjä, -pesunesteitä, puhdistuspyyhkeitä, talkkia, liivisuojia ynnä muuta. Ja hintakin aika alhainen (vielä jos ostaa 25 eurolla ja näyttää plussakorttia). Hiukan vain vilkaisin kun oli vähän kiire mutta löysin ainakin Allegia- ja Astmaliiton merkin.
 
Niin, tällä viikolla Lidlistä saa -10% alennuksen millä tahansa kortilla (mies näytti kelakorttia :joyful:) jos ostosten hinta on yli 25e.
 
Joo en mäkää ihan suoraan uskalla antaa/käyttää vaan eka kunnon tarkistukset ja pari kertaa pesuun jne että varmasti turvallista käyttää :D

Niitä kemikaalijäämiä ei vaan pysty aistinvaraisesti selvittämään ja ne ovat se suurin riski laadun ja turvallisuuden lisäksi.
 
Takaisin
Top