Hankintoja

Mä olen ollut nyt jo hetken aikaa hankkimatta yhtään mitään enkä ole edes miettinyt mitään mitä pitäisi hankkia. Äitiyspakkaus tuli tammikuun alkupuolella, niin sen jälkeen en ole mitään ostanut. Vähän ehkä alkaa tulemaan kiire, kun remontti vie vielä hetken aikaa kaiken vapaa-ajan ja energian.
Olen tosin miettinyt iänkaikkisen vanhan säkkituolin heittämistä roskalavalle ja Fatboyn hankkimista. Sellaista pääsin viime viikolla kokeilemaan ja siinä olisi kyllä kiva köllötellä vauvan kanssa.
 
Mistä olette löytäneet sellaisia bodyja/paitoja/yläosia, missä on ns. tumput valmiina?
 
Mulla on Tutta ja Marlon merkkisiä kietaisumallisia yläosia, joissa nuo tumput. Tai kääntöhihansuut, voi pitää normihihoina tai kääntää käden yli suojaksi. Olen saanut kavereilta käytettynä niin en tiedä mistä ostettu vai onko tulleet äitiyspakkauksessa. Marlonissa lukee myös että on suomalainen.
 
zalando loungessa on mamalicious ale vielä päivän! paljon talvitakkejakin 30-60 eurolla, mikäli joltain vielä puuttuu...
 
Tammikuu oli meillä hankintojen kuukausi Nyt on hommattuna yhdistelmävaunut, turvakaukalo, matkarattaat, pinnasänky petivaatteineen, minun vanha kehto alakertaan, matkasänky, leikkimatto, vaatteita kokohaarukassa 50-68 (näitä on tullut ostettua ehkä vähän liikaakin, mutta kun ovat niin ihania ❤), rintapumppu, 1 tuttipullo, itkuhälyttimet, sitteri, pari helistintä ja rahisevaa kirjaa, harsoja, kylpyamme, talkkia, vanupuikkoja, jotain rasvaa vauvalle, kosteuspyyhkeitä.

Onneksi lähes kaiken löysin kirppareilta tai ostin/sain ystäviltä edullisesti. Mutta iso rahanreikä nää hankinnat kyllä oli!

Mitä vielä tarvitaan??
- Hoitopöydän pehmuste
- Tutteja pari
- Liivinsuojia
- Aventin tuttipullo maidonkeräykseen
- Entäs muuta oleellista???
 
Teillähän on hyvällä mallilla hankinnat.
Suosittelen pikkupyyhkeitä pyllypyyhkeiksi ( saa esim: ikeasta) ja niistäjä on kans hyvä olla varalta.
Kyllähän näitä kaikkia pieniä hommattavia keksiä vaikka ja kuinka :happy:
 
keittosuolatippoja, vastasyntyneillä usein nenätukossa, kylvetystuki (ei pakollinen mutta helpottava), vaippoja reilusti, niin ei tarvitse olla jatkuvasti ostamassa, vauva öljyä, vanulappuja, jos lähellä ei oo apteekkia, niin kannattaa varalta hakee desifiointiainetta ja dvitamiini tipat alotetaan 2viikon ikäisenä, ne kannattaa ostaa valmiiksi :)
 
Meilläkin taitaa löytyä jo kaikki. Ajattelin vielä odottaa vauvakutsut ja katsoa mitä sieltä tulee, ja ostan kulutustarpeet sen jälkeen, vaipat, öljyn, kosteuspyyhkeet ym... Itse en henk.koht tykkää siitä että nurkat on "täynnä" tavaraa, vaan ostetaan sitä mukaan kun näyttää olevan lopussa :wink
 
Kaikkea ei tosiaan kannata hamstrata isoja määriä ennen kuin näkee mitä tarvitsee. Meidän esikoisella ei tarvittu ollenkaan talkkia tai vastaavia. Kosteuspyyhkeitä ostin kaksi pakettia kun olivat pakettitarjouksessa. Seuraavan kerran ostettiin puoli vuotta myöhemmin kaksi pakettia samasta syystä ja toista jemmaan laittaessa löysin edellisen jemmapaketin, jonka olin unohtanut. Näistä neljästä paketista puolet lahjoitettiin sitten jo muualle.. Mulla pyöri myös pitkään kaapissa jostain saatu puolikas liivinsuojapaketti, jonka annoin lopulta samanlaisena eteenpäin kun en kertaakaan käyttänyt kertakäyttöisiä.
 
Yks juttu, mitä ei tullu edes nyt äitiyspakkauksessa....turvalliset ”tylppäpäiset” kynsisakset :)
 
Kyllä ne kynsisakset olis pitänyt siellä olla. Sun pakkauksesta on täytynyt sitten vaan jostainsyystä jäädä pois. Laita kelalle viestiä niin varmasti lähettävät sulle uudet.
 
Mulla oli kynsisakset, mut ei ollut sitä sinkki- tms voidetta mitä jotkut on sanoneet, että oli? Pelkkää talkkia. Täytyypä käydä tarkemmin tuo lista läpi...
 
Meillä alkaa olla kaikki isommat hankinnat tehtynä. Eilen käytiin ostamassa Teutonian Be you vaunut ja besafe kaukalo. Meille tulee aluksi käyttöön kehto, jonka mun isä on aikanaan tehny ja mä ja mun sisarukset on kaikki nukuttu siinä. Sitten saadaan pinnasänky miehen siskon perheeltä käytettynä. Hoitopöydän ja alustan tilasin netistä. Oon alkanu myös katsomaan läpi, että mitä tuolta kavereiden lahjottamista vaatteista löytyy. Kaikki pienemmät hankinnat on vielä tekemättä, ja tosiaan noita vaatteita täytyy sitten katsoa että mitä vielä tarvitaan.
 
No just...mä luulin että nyt vaan jätetty ne sakset pois ja tullu liukkari sit tilalle o_O En mä niillä saksilla mitää tee, ku esikoisen pakkauksesta on vielä tallella :)
 
Onko kellää kokemusta tai kuullut mitää millanen tuo britaxin baby safe i size turvakaukalo on? :) nyt alkas kaukalon metsästys ja tuo pomppas ainaki autoliiton sivulta että turvallinen pitäs ainaki olla
 
Takaisin
Top