Hankintoja

Hempuliini

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joko ootte hankkinu jotain pienelle? Mä sorruin ostamaan pipon. Tilasin pojalle isomman, kun edellinen jäi pieneks. :sad001 Pitää joitain asioita hankkia, kun tulee eri vuodenaikaa tämä toinen niin ei oo ulkovarusteita näin pienelle. Esikoisen kanssa pakko ulkoilla, niin täytyy hankkii vauvalle hyvä varustus. :)
 
Ostin pikkubodeja. Ihan siksi, kun haluaisin jo pystyä nauttimaankin raskaudesta :) muutoin tuntuu, että tää alkuraskaus on ollut mulla lähinnä huolehtimista, niin kiva tehdä jotain kivojakin juttuja :) Oli kiva katsoa niitä miehen kanssa, hänen mielestä kukaan ei voi olla niin pieni rääpäle että mahtuu koon 50-56 bodyyn ;D
Mitään isompaa en halua ennen kevättalvea hankkia.
 
Meillä 50cm oli pitkään iso, kun poika oli 47cm kun synty. Meil menny kaikki koot pitkää. Äiti sano et älä hanki 50cm mut kyl vähän kadutti niitä olis saanu olla enemmän, kun meillä vasta 3kk siirryttiin 56. Me ollaan kyl käytetty aina kahta kokoo samaan aikaa. Nyt ootan et millon päästään siirtyy 74cm kun poika täyttää maanantaina 10kk. Pieni vauva niin varmaa on tuo toinenkin. :Heartred
 
Meillä ei pojalle koskaan mahtuneet nuo 50cm vaatteet poika oli syntyessään 53cm pitkä joten heti alkuun käytettiin 56-62 jotkut 56cm oli myös pieniä parissa viikossa siirryttiin kokonaan 62, joten mä en aio ostaa noita 50cm vaatteita ollenkaan, sit jos onki niin pieni nii käyn ostaa, mulla on muutama 50cm vaatekappale tallessa tytön ajoilta ja ne ovat neutraaleja ollu tytöllä nuken vaatteina, et sit jos tarviiki ni otan ne lainaan ja käyn muutaman ostaa, mutta ennen synnytystä en uskalla ostaa kun muutaman 56 ja sit 62 kokoo :) Varsinkaan jos ppoika on :D
 
Aika isoja kokoeroja teidän vauvoilla, ja iso poika Jayy teillä 53cm :) Mä en voinut vastustaa kun nuo oli niin söpöjä, ja vielä edullisia, on kietaisumalleja. Jos sit onkin iso vauva, niin täytyy laittaa kiertoon :)
Monet ystävät vuokrasi sen vaavisängyn, niin aattelin itsekin tehdä, on kehuneet sitä. Vaunut tietysti täytyy hankkia, aattelin kokeilla sit talvella käytettynä meidän alueiden fb-kirppiksiltä.
 
Joo oli aika pitkä pötkö :D me varmaan ostetaan joku käytetty pinnis, patja on jäänyt neidiltä :) vaunut pitää ostaa, mut varmaan torista kattelen :)
 
Me ollaan oltu miehen kaa alle 50cm syntyessä. Niin en ois kuvitellu tästäkään et kauheen iso on. Tosin esikoinen synty 3,5vkoa etuajassa et hän oli kun pieni nukke kyllä. Karvoineen ja kaikkineen.
 
Aika isoja kokoeroja teidän vauvoilla, ja iso poika Jayy teillä 53cm :) Mä en voinut vastustaa kun nuo oli niin söpöjä, ja vielä edullisia, on kietaisumalleja. Jos sit onkin iso vauva, niin täytyy laittaa kiertoon :)
Monet ystävät vuokrasi sen vaavisängyn, niin aattelin itsekin tehdä, on kehuneet sitä. Vaunut tietysti täytyy hankkia, aattelin kokeilla sit talvella käytettynä meidän alueiden fb-kirppiksiltä.

Meillä nukku 3kk mun kainalossa. :Heartred En olis sairaalassa halunu käyttää koko sänkyä mut pakko oli kun piti saada sinivalohoitoo. Sivuvaunuun vauva muutti 4-5kk. Tuli jo heti ekoina tunteina et mä en päästä tätä vauvaa kauas. Mut kaikki on erilaisii joku kokee et tarvii sen sängyn heti vauvalle ja joku taas ei. Mä halusin pitää paljon iho kontaktissa, kun oli niin pieni ja voimaton. Äidin iho on turvapaikka ja auttaa vauvan lämmönsäätelyssä, kun äiti lämmittää. Sekä nostattaa maidon tuloa.

Mul oli niin hirvee kätkyt kuoleman pelko. Et siks en halunu et nukkuu yksin ja kun keskosille se riski on isompi. Äidin vieressä vauva kuulee kun äiti hengittää ja muistaa itse hengittää. Jos vauva nukkuu yksin liian lämpimässä saattaa tulla liian kohtumainen olo jollon voi lopettaa hengittämisen, kun kohdussakaan ei niin tarvinnu. Sen takiaa nykyään ei kapalointia suositella. Sillei löyhästi voi mut semmosta tiukkaa nyyttiä niin ei juuri tuosta syystä.
 
Me ollaan kans miehen.kanssa oltu pieniä minä 49cm mies 48cm ja paino ollut 3000g-3450g mut tää poitsu oli ihan eri maata 53cm ja 3745g :'D ilmeisesti tullut mun isään se on ollu pitkä syntyessään ja on nyt kans lähemmäs 2m pitkä. Neiti oli sit jo samoissa mitoissa kun minä ja mies 49cm ja 3465g :) saas nähä minkä kokonen tästä tulee, toivottavasti ei ainakaan iso pää ois, vois olla luomu synnytys tuskaa :'D
 
Tosta nukuttamisesta, mä tein niin kummankin kanssa että nukutin omaan sänkyyn ja sit ekalla syöttökerralla otin omaan viereen, niin tottu siihen että omaan sänkyyn mennään nukkumaan, mutta jos yöllä herää pääsee äitin viereen, sama meillä vieläkin käytössä lapset menevät nukkumaan omaan sänkyyn, joko yhdessä vierekkäin tai sitte ihan omiin sänkyihin ja sit yöllä jos herää saa tulla viereen, toiminut tosi hyvin ja useimmiten nukkuvat koko yön omassa sängyssä, mä en halua kuitenkaan pakottaa näitä nukkumaan ihan yksin, kun nukutaahan me aikuisetkin toistemme vieressä, niin hyvin noi sisaruksetkin voi jos siitä saa turvaa ja nää kun on toisilleen niin tärkeitä :Heartred
 
Meillä on poika laitettu heti omaan sänkyyn ja siellä aina nukkunu. Päiväunet on nukkunu vieressä.
Poitsu oli syntyessään 50cm ja 3218g. Meillä meni 50-56 1kk asti ja 62 3kk asti. 68 meni 5kk asti ja nyt 8kk alkaa olla 74 just hyvä, et 80 siirrytään varmaan lähempänä vuoden ikää.

Huhtikuiselle oon ostanu yöppärin ja housut kirpalta, sekä uuden Muumi-bodyn Martinexilta. Pinnasänky+patja pakko hankkia, kun esikoinen nukkuu omassa pinniksessään vielä sillon. Sisarusrattaat myös hankittava..
Kaikki muu jääki sitte esikoiselta :)
 
Meillä esikoinen siirty 10kk iässä normi sänkyyn, on kasvanut aina niin hirmuvauhtia että pääs kipee pinniksestä pois jo 10kk ikäisenä, mulla oli kyllä pinnis kiinni mun sängyssä ja seinässä mutta en silti uskaltanut antaa siinä olla, joten vaihoin jatkettavaan sänkyyn ja sen laitoin sitte mun sänkyyn ja seinään kiinni ja pikku hiljaa siirsin pois mun sängyn vierestä ja laitoin patjan pojan sängyn viereen jos sattuu tippumaan, sit haluskin jo itse siirtyä omaan huoneeseen lelujen kanssa nukkumaan :) meillä siis toi poika kehitty älyttömän nopeeta vauhtia ja neuvolassa sanottiinkin et on kehittyneempi mitä kuuluisi, nyt kehitys tasottunu normaalille tasolle, mut ei haittaa yhtään, olis varmasti ollu haastavampaa, kun neiti synty :)
 
Meillä onneks kehitys hidasta :) Oppi ryömimäänki vasta nyt 6.9. ku oli 5 päivää päälle 8kk. Eikä edes yritä viel nousta tukee vasten tai mitää muutakaa. Istumaan oppi kyl heinäkuussa. Meillä on keskitytty vaan puskee hampaita ku kohta jo yheksäs hammas läpi :joyful:
 
Meillä oikeestaan kaikki valmiina, neiti kun vasta täyttää kohta vuoden. Tuplarattaita oon pohtinu onko tarpeelliset ja sit kans pohtinu kantoreppua. Ikäeroa kuitenki tulee vaan 1v ja 7kk ni molemmat vois olla kätevät. Onneks on aikaa pohtia vielä tuleeko oikeesti tarpeelliseks vai mennääkö sit vaikka seisomalaudalla. Tyttö kuitenkin kävelee nyt jo melko tukevasti ja pitkiä matkoja mielestäni, keväällä varmaan sitte jo ihan juosten edetään :D
 
Meillä ei ole tehty mitään hankintoja, koska vaunut, kaukalo, pinnis ja paljon muuta on säilötty esikoisen jäljiltä. Itsellä on kyllä paha kaksosviba tai ehkä enemmän paniikki. Siinä tapauksessa menis sitten autosta lähtien tavarat uusiksi.
Meillä kans varoiteltiin, että ei niitä pieniä vaatteita kannata juuri ostella kun kasvavat niin nopeasti. Tyttö syntyi 49cm ja 50 koko meni tosi pitkään. Ärsytti sitten kun niitä vaatteita oli vaan muutama. Nyt aion siis kyllä hankkia noita pieniä vaatteita valmiiksi :)
 
Meillä oikeestaan kaikki valmiina, neiti kun vasta täyttää kohta vuoden. Tuplarattaita oon pohtinu onko tarpeelliset ja sit kans pohtinu kantoreppua. Ikäeroa kuitenki tulee vaan 1v ja 7kk ni molemmat vois olla kätevät. Onneks on aikaa pohtia vielä tuleeko oikeesti tarpeelliseks vai mennääkö sit vaikka seisomalaudalla. Tyttö kuitenkin kävelee nyt jo melko tukevasti ja pitkiä matkoja mielestäni, keväällä varmaan sitte jo ihan juosten edetään :D

Noista tuplista sen verran vinkkiä et jos vanhempi lapsi nukkuu päikkäreitä ja liikutte päikkäri aikaan niin kyllä kannattaa siinä tapauksessa samoten jos iltasin tulee liikuttua niin suosittelen tai sit ainakin kantoreppu yms varalta mukana, tarpeen tullan 1,7kk ikänen osaa istua vaikka rattaiden jalkatuella, jos vaan mahtuu ja sellaset rattaat että kestää, meillä liikuttiin just noin et poika oli jalkatuella, aika paljon, lyhyitä matkoja ja kantoreppu oli varuiks mukana, pitkillä matkoilla otin tuplat ja ihan hyvä niin :) tosin meillä vähän pienempi ikäerokin 11kk2vko :D
 
Mä meinaan hankkii tuplat kyllä. Meille ikäeroo tulee se vajaa 1,5v. Sekä toiselle pitää hankkii vielä oma sänky, kun tuo mikä esikolla muuntautuu junnu sängyks.
 
Tosta nukuttamisesta, mä tein niin kummankin kanssa että nukutin omaan sänkyyn ja sit ekalla syöttökerralla otin omaan viereen, niin tottu siihen että omaan sänkyyn mennään nukkumaan, mutta jos yöllä herää pääsee äitin viereen, sama meillä vieläkin käytössä lapset menevät nukkumaan omaan sänkyyn, joko yhdessä vierekkäin tai sitte ihan omiin sänkyihin ja sit yöllä jos herää saa tulla viereen, toiminut tosi hyvin ja useimmiten nukkuvat koko yön omassa sängyssä, mä en halua kuitenkaan pakottaa näitä nukkumaan ihan yksin, kun nukutaahan me aikuisetkin toistemme vieressä, niin hyvin noi sisaruksetkin voi jos siitä saa turvaa ja nää kun on toisilleen niin tärkeitä :Heartred

Meillä muutti nyt keskiviikkona virallisesti omaan sänkyyn ja huoneeseen. Aikasemmin nukku meidän välissä, sivuvaunussa tai vaunuissa. Nyt ei oo enää turvallista nukkuu perhe pedissä koko yötä niin. Tulee sit viimesillä tunneil viel viereen unille.
 
Tossa nukkumis asiassakaan ei oo oikeeta tai väärää tapaa, tai ite henk.koht. oon sitä mieltä, et jokainen kun on erillainen ihminen, lapsi, perhe yms, niin myös eri asiat toimii toisilla paremmin ja jokanen tietää omalle perheelleen parhaan ratkasun :) mikä on hyvä, niin ei tarvii minkään oppi kirjan mukaan mennä miten kuuluu tehdä :D :)
 
Näin hän se on. :) Lähinnä sanoin tuosta sairaala sängystä, että ei ehkä kannata hankkia etukäteen sitä vaan juurikin sit katsoa siel sairaalassa onko siitä hyötyä et tarvisko sen kotiin lainaa. Ite yritän mahdollisimman vähän hankkia turhaa. Mulkin oli ajatukset raskausaikana et vauva nukkuu alusta asti omassa sängyssä, mutta sit kun sen käärön sai niin omat mielipiteet muuttu aika paljon.
 
Takaisin
Top