Hankintoja vauvalle =)

Meillä alkaa olla kaikki hankinnat tehty :) Ostin tuplamatkat käytettynä ja niihin sopivan kaukalon telakalla (myös käyettty). Olisin halunnu ostaa meidän yhdistelmiin sisaristuimen, mutta meidän vaunuihin ei sellaista ole saatavilla :( Seisomalautaa en edes harkinnut, täällä maalla jossa tiet aurataan silloin kun viitsitään, ei siitä ole mitään hyötyä. Ja paremmin nuo matkarattaat mahtuu konttiin kuin yhdistelmät+kaikki härpäkkeet.

Hoitopöytä myös hankittiin. Oon sen huomannu niin näppäräksi. Meillä on vielä esikoisenkin kanssa hoitoalusta käytössä. Mun mielestä paljon kivempi nostaa poika seisomaan pyykkikoneen päälle (jossa siis tää meidän hoitopiste on) ja siinä vaihtaa vaatteet ja vaipat ja jne. Mä en muutenkin kipeän selän takia viitsi kyykistellä sänkyn tai sohvan yllä kauheesti.

Muutamia uusia vaatteita oon myös ostanu, ihan vaan parit pöksyt ja muutaman kietasubodyn koossa 50.
 
Näinpä ,riippuu varmasti käyttäjän pituudestakin. :)  Ja eihän siihen hoitipöytään tarvitse käyttää monia satoja euroja, kun sen voi vaikka itse rakentaa jotenkin. Itsekkin olisin hyödyntänyt meidän pesukonetta mutta kun päältätäytettävä niin joutuisi aina nostamaan sen alustan siitä koneen päältä pois kun laittaa pyykit. :) Muutenhan tuo on iha loisto idea. Ja itseasiassa sisko taisi pitää sitä äitiyspakkauslaatikon kantta siinä pesukoneen päällä ja siinä sitten vielä jotai pehmeää alustaa. Toimi!! :)) 
 
Katselin tuossa eilen pinnasängyn valmiiksi tilausta varten. Aattelin ens kuussa tilata aikaisintaan. Meille tulloo sellainen pinnasänky josta sitten saa juniorisängyn ja lopulta "sohvan". Melkein olen vaatteitakin jo ostanut, mutta en millään ole sitten kuitenkaan rohjennut. Mikäköhän siinä on kun ei saa ostetuksi!?

Hoitopöydästä
: ensin olin sitä mieltä, että tottakai sellainen hommataan, mutta nyt kun olen mittaillut meidän minikokoista makuuhuonetta ja yrittänyt sisustaa sen niin olen tullut sellaiseen päätökseen että varsinaista hoitopöytää meille ei tule.
Myimme kaikki makuuhuoneen kalusteet sänkyä lukuunottamatta tuossa vuoden vaihteen tienoilla. Nyt pitäis löytää pari paremmin huoneeseen sopivaa lipastoa ja lisäksi aiotaan hommat Lundian hylly johon sitten ulkoneva taso, joka sitten toimisi hoitotasona. Saadaan sitten säädettyä se sopivalle korkeudelle. Lisäksi aattelin hommata myös kylppäriin hoitoalustan.

Tällaiset suunnitelmat meillä :) Voi kumpa se kesäkuu tulisi jo niin pääsisi toteuttamaan myös!!!
 

Tää mamma haaveilee, että tulis vähän kesäisempiä vaatteita myyntiin niin vois uudelle tulokkaalle jotain kivaa hommata. Ei pojalle viitti ihan bodymekkoja pukea mitä on esikoiselta jäänyt;)

Hoitopöytä oli meillä kyllä kovassa käytössä. Siihen sai laitettua kaikki vaatteet ja vaipat kätevästi ihan käden ulottuville. Ikean hensvik sarjan hoitopöytä hankittiin esikoista varten ja nyt se nököttää tuolla prisessa huoneessa kirjahyllynä, nyt kun vauva tulee niin laittaa vaan hyllyyn hoitotason takaisin kiinni niin muuntuu taas hylly hoitopöydäksi. Erittäin kätevä huonekalu! Ja hintaakin vaan alle 100€.

 
Täällä uudet vaunut haettu matkahuollosta! Aivan ihanat. Ovat siis Skidi Herkules merkkiset, paketissa oli turvakaukalo, kova vaunukoppa, ratasosa ja hoitolaukku. Kaikki nuo osat käyvät samaan runkoon, näppärää kauppareissullakin sitten kun kaukalon saa rungon päälle eikä tarvii kantaa. Vein ne mun äidille säilytykseen kun kotona tilaa aika niukasti, ovat isoissa pahvilaatikoissa enkä todella sais niitä mahtumaan minnekään.

Lisäksi tilasin parit bodyt H&M:ltä, toiset on kaks hihatonta ja toiset kaks valkoista hihallista koon 50 bodya. Muuta en oo vielä hankkinut. Se rokkibeibin paketti pitäs tilata.. kunhan saan aikaseks :))
 
Nyt alkaa vauvan vaatteita olemaan jo muutamia. Tilasin Ellokselta sellaisen 56 kokoa olevan "starttipakkauksen". Siinä oli yksi lyhyt hihainen body, yksi pitkä, yksi kietaisupaita, kahdet pöksyt, myssy, tossut ja torkkupeitto, lisäksi vielä tilasin yhdet pöksyt ja yhden kietaisubodyn.
Huonompi homma oli, että niissä kaikissa oli lappuja niskassa yms. joten pääsin ratkomis hommiin eilen. En halua että mun pientä vauvaa moiset laput hiertää ja painaa...

Huomenna ois tarkoitus hakea postista yks hyllylevy (hoitotaso) ja toivon mukaan myös lundia tikkaat mitkä huusin. Sit saatais hylly pystyyn ja vauvan tavaroita omille paikoilleen emoticon
 
Nyt on tuplarattaat mummilassa varastossa! Vielä pitää kantokoppa ostaa, mut hyvällä tuurilla sekin on kohta ostettuna. Ostin käytettynä Garco Quattro Tour rattaat. Muuten sit kaikki löytyykin sit entuudestaan... ainoastaan pitää vielä miettiä, että pitääkö ostaa uusi turvakaukalo, kun vanhalla alkaa olemaan ikää.
 
Mä tilasin tänään Rokkibeibistä sen pakkauksen :)  Saa nähdä pääseekö tutkimaan sisältöä ennen vai jälkeen reissun, jos hyvin käy niin ehtii tulla vielä tällä viikolla, jos ei niin pyydän ystävää hakemaan sen postista ja sit se odottaa mua kotona kun tulen :))

Mutta nyt töihin, sitäkään ei oo paljoo jäljellä, ensi viikko lomaa ja sit 6 viikkoa töitä, loma ja äippäloma, ihanaa :)
 
Kyllä oli pikainen toimitus rokkibeibillä!! Tilauksen tein tosiaan keskiviikkona aamulla ennen kuutta ja eilen kävin noutamassa paketin postista :))  Ei voi kun kehua ko paikkaa. Pakkaus oli TODELLA ihana!! Vastasi täysin odotuksia :D

Oi että mä oon niiiiin onnellinen, tänään alkaa loma ja su aamuna lähtee kone kohti teneriffaa!! Rentoutus viikko on siis jo ovella :)
 
Oi, ihanaa matkaa Kesämasu! :) Täältä loskan keskeltä olisi ihana mennä lämpöön.. No, sauna lämpiää juuri, viikonlopun kunniaksi. :) Tulin juuri kaupungilta ja ekat vaavin vaateostokset on vihdoin tehty! Luotan ultraajaan, joten mukaan tarttui 50-60cm valkovaaleanpunaisia kesävaatteita: syötävän söpöjä mekkoja, bodeja ja yksi paksumpi koko puku kalseita päiviä varten. Uudet vaunut odottaa vielä kokoamistaan laatikoissa, viikonloppuna tulee molemmat vanhemmat auttamaan siivous/remppatalkoisiin, sitten pääsee lastenhuonetta laittamaan. Ihanaa! :)
 
Hups... huomasin että mulle oli tullut pieni kirjoitusvirhe aikaisempaan viestiin eli ostin Gracon tuplarattaat enkä Garco... onkohan edes tullaista merkkiä olemassa rattaissa....

Torstaina huusin huuto.netistä rattaisiin kantokopankin, et nyt on sitten vaunupuoli kunnossa <3
 
Olin kokajan suunnitellu ostavani vaunut käytettynä ja huuto.netistä aina huutelin mieluisia mutta hinnat meni käytetyiksi aina niin korkeeksi, et lopetin leikin kesken.
Kävin viikko sitten liikkeessä katsomassa uusia emmaljungia (niitä kokoajan katellu ja huutanu). Ihastuin nyt enemmän uusiin ja oli kaksi mieluisaa kuosia. Eilen nähtiin netistä, et tämä mun toinen "valitsema" kuosi on tarjouksessa yhes liikkeessä ja kotiin tuotiin siis ihan tuliterät Emmaljungat <3 pieni lisäys et jos oltais hippasen myöhemmin menty ni ei oltais enää saatu, koska niitä oli tietty erä ja ostajia tuli meiän jälkeen liikkeeseen.. Kerrankin mulla kävi tuuri : )
 
Sit olisi myös pinnasänky laitettu tilaukseen..Todennäköisesti tällä viikolla tulee, oli se kyl niin IHANA Sit viel turvakaukalo pitäisi tilata jonka isovanhemmat maksavat..Sitten olisi isoimmat hankinnat tehty ja sen jälkeen ne miljoona muuta "pientä" hankintaa..
Vaikea hahmottaa mitä kaikkea pitäisi oikeasti ostaa kun ensimmäinen tulossa..Googlannut kaiken maailman listoja mutta vaikea tietää mitkä sitten ovat itsellen ja vauvalle tarpeellisia..

Hmm..taisin tuossa jo jossain vaiheessa mainita että saan osan vauvan tarvikkeista varmasti siskolta niin pyh ja pah..Sukulaiset kävivät kahvittelemassa synttäreillä viikonloppuna niin eikös tullut tietoon että heillekin on tulossa toinen pienokainen syksystä :) Minusta tulee taasen täti emoticon saa meidän pikkunen sitten leikkikaverin aikas mukavasti..
 
Hyvää maanantaita kaikille! :)

Pienoiselle alkaa kertyä aikaslailla vaatteita. Itse ostanut ehkä tusinan verran yhteensä (lasien mukaan sukkaparin ja hatut yms.), äitiyspakkaus saatu ja systerin kanssa on sovittu siskon pojan vanhojen vaatteiden läpikäynti, ja erään tutun kanssa pitäis myös käydä hänen poikansa vanhat vaatteet läpi. Näiden lisäksi äitini oli saanut valmiiksi kutomansa villatakin, pöksyt & hatun :) Ja mukavaksi yllätykseksi isäni oli kutonut (oli jo kuulemma valmis pari viikkoa sen jälkeen kun kerroin vanhemmilleni raskaudesta) todella nätin viltin :)

Nyt tarttis enää saada Lundia hylly ja pinnasänky kasaan niin voisi pestä kaikki vaatteet yms. ja laittaa paikoilleen :) Ja se tapahtunee parin viikon sisään, jipii!!! (tämä siis aika nopea aikataulu minun mieheltäni).

Ostettavaa tietty on vielä kuinka, pitääkin tulostaa hankintalista (oon tehnyt sellaisen) ja sitten vaan yliviivata sitä mukaan kun tulee ostettua. Vielä kun löytyisi motivaatio töihin näille neljälle ja puolelle työviikolla niin olisi aikas hyvin asiat.

Niin ja lisäksi löysin varsin hyvältä kuulostavan hierontapaikan, joka erikoistunut raskausajanhierontaan. Ajattelin varata ajan 1,5 tunnin hierontaan kun äitiysvapaa alkaa :)
 
Meillä on tulokkaalle hankittuna pinnasänky sekä hoitopöytä. Molemmat olleet käytössä omalla kummitytöllä, mutta aateltiin ettei yhdet pienet hampaanjäljet siinä sängynreunassa mitään haittaa :) Uutukaisina taitavat maksaa aika paljon, valmistajasta tietenkin riippuen. Vauvalle olen ostanut myös ensimmäiset petivaatteet sekä samasta kankaasta tehnyt ikkunaan vielä verhot.

Vaunuja ja turvakaukaloita ollaan katseltu ja vähän jo päätetty mitä ostetaan, mutta ei olla vielä hankintaa tehty. Kamalasti näihinkin saa rahaa kyllä palamaan, kun uusina ajateltiin ostaa ja panostaa laadukkuuteen, että voi hyötykäyttää sitten myöhemmin seuraavien kanssa. Itse ihastuin Hartanin rattaisiin, kun niihin on valittavana kankaita vaikka millä mitalla. Myös yhteensopivuus Britax-kaukalon kanssa on plussaa, että jos vauva autossa nukahtaa niin voi vaan kaukalon napsauttaa kiinni rattaisiin eikä tarvitse toista sitten herätellä.

Vaateostosten kanssa olenkin sitten ollut vähän arempi. Ensimmäinen vaateostos jonka tein, oli rakenneultrauksen jälkeen, kun oli sukupuoli selvillä; uskalsin ostaa siniharmaat pikkusukat. Nyt näiden lisäksi olen hankkinut parit pienet housut ja muutaman nepparillisen kietaisubodyn. Myssyn sain ystävältä lahjaksi, kun hänelle sen mustavalko-raidallisuudesta oli tullut mieleen minä :)
Itsellä vaikuttaa varmasti näihin vaateostoksiin paljolti kokemattomuus, kun en osaa ollenkaan arvioida minkä kokoisia vaatteita pitää ostaa ja minkä verran. Ajattelinkin hankkia vaatteita maltillisesti ja käydä sitten hankkimassa lisää, kun tietää minkä kokoinen pikku-ukkeli sieltä sitten tupsahtaa :)

Äitiyspakkausta odotellaan saapuvaksi tässä piakkoin. Sieltä kun saa paljon kaikkea sellaista, mitä ei välttämättä olisi itselle tullut mieleenkään hankkia.
Mutta eiköhän kaikki tarpeellinen tule ostettua ennen h-hetkeä :)
 
Nyt meilläkin on pinnasänky hankittuna, löysin just sellaisen sängyn kun halusinkin käytettynä. Eli pinnis josta saa toisen laidan laskettua alas. Sänky oli myyjän mukana kahdella lapsella jo ollut, mutta minusta näytti ihan uudelta, ei yhtään hampaanjälkiä tai kolhuja missään! Sänky toki vielä osina, ja kootankin se vasta sitten lähempänä laskettua aikaa.

Vaatteita olen ostanut ihan muutaman bodyn, muuten taitaa nuo sisarusten vanhat vaatteet+äitiyspakkauksen vaatteet riittää, kunhan vaan sais aikaiseksi käydä ne läpi...

Turvakaukalo meillä jo onkin. Eli alkaa olla tavarat jo aika hyvin kasassa. Sitteri on ainut mikä vielä puuttuu, mutta miehen veljeltä ilmeisesti saadaan sekin.

Ainut minkä ostan ihan uutena taitaakin sitten olla rintapumppu, meinasin tälläkertaa panostaa ja ostaa ihan säkökäyttöisen Aventin. Viimeksi mulla oli käsikäyttöinen Avent ja tykkäsin todella. Viimeksi maitoa tuli niin valtavasti, että sitä riitti luovuttamiseen asti ja silloin kyllä sähköpumppua kaipailin, mutta en raaskinut hankkia.
 
Hibiscus, mihin sairaalaan sä luovutit maitoa??  K-Hks antaa kaikille luovuttajille sähköpumpun luovutusajaksi lainaan. On kyllä iso ja kohlo mutta tehokas :)

Itse kanssa miettinyt millaisen pumpun hankkisin. Toisaalta harkitsen vakavasti tuota maidon luovutusta jolloin saan siis sen pähköpumpun kotiin, mutta se on niin suuri että joku matkaversio pitäis olla kuitenkin. Tai jos ei maito syystä tai toisesta riitä tai ei jaksa siihen luovutus rumbaan lähteä niin sit joku näppärä kotiin... Saa nähdä. Josko sitä käsin lypsäis alkuun sen mitä täytyy ja sit kun on selvillä miten jatkuu niin hankkii sellaisen pumpun mikä vastaa omia tarpeita.

Ja se maidonkerääjä täytyy muistaa hankkia!!
Pinnis pitäis lähtee hakemaan mun siskolta. Matkaa n 200km joten ihan ekstemporee ei voi lähtee. Täytyy suunnitella... onhan tässä vielä aikaa... :D
 
Luovutin maitoa Helsingissä, eli HUS:sille. Sieltä ois saanut vuokrata(!) sähköpumpun. Vähän kyllä ihmettelin, että miksei voisi lainaksi saada. Tosin muuten kyllä luovutushomma toimi hyvin, maidot haettiin kotiovelta ja samalla tuotiin uudet keräysastiat tilalle.
Taisi muuten mennä jo vähän OT, pahoittelen...
 
Maanantaita kaikille! :)

Täällä on kertynyt viikonlopun aikana paljon pieniä vaatteita hyllyn täytteeksi. Kolme kassillista tuli saatua systeriltä ja yhdeltä tuttavapariskunnalta yhteensä :)
Nyt ei tartte enää ihan pieniä (50-62) ostaa! Samalla saatiin sitteri, hoitoalusta ja kolme kantoliinaa myös. Ai niin ja saatiin myös lakanoita, kosteussuojalakanoita, harsoja, vaippaharsoja, pieniä vaippoja (muistaakseni 4 pakettia)... Ihan hirveesti kaikkee. Tässä on nyt sitten äippäloman ajaksi tekemistä: pestävää, silitettävää ja hyllyihin järjestämistä :D.

Hiukan on huojentavaa ettei enää tartte miettiä vaatteiden ja harsojen yms. hankkimista.
Nyt voi sitten keskittyä miettimään vaunuja, turvakaukaloa yms. Nämä hankinnat olisi tarkoitus tehdä toukokuussa, sitten kun LA lähenee.

Mukavaa viikkoa kaikille :)
 
Mua melkein harmittaa, että kaikki hankinnat jo tehty :D  Siihenkin sai aikaa kulumaan, kun netistä katteli aina mitä ostais. Nyt on tulevalla pikkuisella: pinnis, hoitopöytä, vaunut, sitteri, amme, turvakaukalo, rintareppu ja itelle rintapumppu. Rintapumpun ja repun ostin käytettynä mut muut ihka uusia ; ) ja tietysti on tullut ostettua ihania pikkuisia vaatteita, harsoja, petivaatteita, vaippoja (vaippoja, koska sittarin mammuttimarkkinoilla oli se halpa tarjous).

Laitettiin joku aika sitten myös meiän "vieras/kisujen" huoneeseen lapsellinen boordi ja ostin pari Nalle Puh taulua, joten sekin alkaa jo näyttään lastenhuoneelta : )

Ainoa mitä vielä hankin, olis itkuhälytin ja niitä katon kans käytettynä. Onko jollain entuudestaan tietoa mikä olisi hyvä merkki/malli?
 
Takaisin
Top